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市場調査レポート
商品コード
1678144

ベトナムのティッシュと衛生用品市場

Tissue and Hygiene in Vietnam


出版日
ページ情報
英文 57 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
ベトナムのティッシュと衛生用品市場
出版日: 2025年03月07日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 57 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ベトナムにおけるティッシュと衛生用品の市場規模は、2024年には金額ベースでも数量ベースでも力強い伸びを示しました。この成長の原動力となったのは、所得水準の上昇と生活水準の向上であり、これによって特定の用途に適切な製品を使用するという消費者の意識が高まっています。さらに、ブランドによる製品革新と小売業者の郊外や農村部への進出が、このプラス傾向に大きく貢献しました。

当レポートでは、ベトナムのティッシュと衛生用品市場について調査し、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

ベトナムの月経ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年はパンティライナーが成長を牽引、タオルは引き続き最大のカテゴリー
  • Dianaは総合的なリーダーシップを維持
  • 小規模な地元食料品店が流通をリードし続けている

展望と機会

  • 予測期間中、売上高の伸びは引き続き堅調に推移する見込み
  • eコマースは今後も増加し続ける
  • 持続可能性への重点がより明確になり、パンティライナーのコンボパッケージの成長の可能性が期待される

カテゴリーデータ

ベトナムのおむつ/おむつ/パンツ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年には価値ある売上が上昇すると予測
  • Dianaは他の追随を許さない
  • ベビー・子供・マタニティ用品店が流通をリード、eコマースが最も急速に成長

展望と機会

  • ベトナムのおむつ・おむつ・パンツの将来見通しは明るい
  • eコマースは成長の原動力としてさらに重要になる
  • イノベーションと持続可能性を重視したデザインが進歩を形作り続ける

カテゴリーデータ

ベトナムにおける成人用失禁用品の小売販売

主なデータ結果

2024年の発展

  • 成人向け失禁用品の小売販売が2024年に大幅な成長を記録
  • Dianaは引き続き総合部門のトップに立つ
  • 健康と美容の専門家は依然として最も重要な流通チャネルである

展望と機会

  • ベトナムにおける成人用失禁用品小売業のさらなる成長見込み
  • 進行中の都市化はeコマースの継続的な拡大を支えている
  • 消費者はコスト意識を持ち続け、価値と効果を重視する

カテゴリーデータ

ベトナムのワイプ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年にワイプ市場で最も急成長するのは汎用ワイプ
  • Dianaがワイプ全体でトップ、ドンヒエップトレードが前進
  • 地元の小規模食料品店が主導権を握り、健康と美容の専門店が勢いを増している

展望と機会

  • ワイプは予測期間を通じて好調な軌道を続ける
  • eコマースはサードパーティプラットフォームの人気からさらに恩恵を受ける
  • パッケージングと付加価値機能は成長の可能性を秘めている

カテゴリーデータ

ベトナムの小売ティッシュ

主なデータ結果

2024年の発展

  • ベトナムの小売ティッシュは2024年に大幅な成長が見込まれる
  • Saigon Paperがカテゴリー全体のリーダーシップを維持
  • シェアは減少しているもの、小規模な地元食料品店は依然として流通をリード

展望と機会

  • ベトナムの小売ティッシュの未来は明るい
  • 伝統的な店舗は消費者の信頼感の低下に直面している一方、eコマースはますます勢いを増している
  • 利便性はパッケージ形式の重要なトレンド

カテゴリーデータ

ベトナムにおける外出時のティッシュと衛生

主なデータ結果

2024年の発展

  • AFHティッシュ、2024年に大幅な増加を記録
  • 地方への進出は地元の小規模企業にとって有望
  • ヘルスケア施設支援販売の拡大

展望と機会

  • AFH組織は予測期間中に成長を続ける
  • チャネル拡大が引き続き成長の大きな原動力となる
  • 現在のイノベーションの欠如は改善の余地があることを意味する

カテゴリーデータ

目次
Product Code: DPPVN

Sales of tissue and hygiene products in Vietnam saw strong growth in both value and volume terms in 2024. This growth was driven by rising income levels and improved living standards, which have enhanced consumer awareness about using the right products for specific purposes. Additionally, product innovation by brands and the expansion of retailers into suburban and rural areas contributed significantly to this positive trend.

Euromonitor International's Tissue and Hygiene in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Tissue and hygiene in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for tissue and hygiene?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Birth Rates 2019-2024
  • Table 2 Infant Population 2019-2024
  • Table 3 Female Population by Age 2019-2024
  • Table 4 Total Population by Age 2019-2024
  • Table 5 Households 2019-2024
  • Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
  • Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
  • Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
  • Table 9 Forecast Households 2024-2029

MARKET DATA

  • Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
  • Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
  • Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MENSTRUAL CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Pantyliners leads growth in 2024, while towels remains largest category
  • Diana maintains overall leadership
  • Small local grocers continues to lead distribution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sales growth set to remain strong for forecast period
  • E-commerce will continue to rise
  • Anticipated sharper focus on sustainability, with growth potential in combo packages for pantyliners

CATEGORY DATA

  • Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
  • Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
  • Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
  • Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029

NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising value sales seen in 2024
  • Diana remains ahead of the rest
  • Baby/child/maternity stores leads distribution, while e-commerce rises fastest

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive future forecast for nappies/diapers/pants in Vietnam
  • E-commerce to become more important as a growth-driver
  • Innovation and sustainability-focused design will continue shape progress

CATEGORY DATA

  • Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
  • Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
  • Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL ADULT INCONTINENCE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Retail adult incontinence records substantial growth in 2024
  • Diana continues to lead overall category
  • Health and beauty specialists remains most important distribution channel

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further growth forecast for retail adult incontinence in Vietnam
  • Ongoing urbanisation supports continued expansion for e-commerce
  • Consumers will remain cost-conscious and focused on value and efficacy

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
  • Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
  • Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029

WIPES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • General purpose wipes is fastest riser in wipes in 2024
  • Diana leads overall wipes, while Dong Hiep Trade forges forward
  • Small local grocers maintains leadership, with health and beauty specialists gaining pace

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive trajectory will continue for wipes throughout forecast period
  • E-commerce to benefit further from popularity of third-party platforms
  • Packaging and value-added features offer growth potential

CATEGORY DATA

  • Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL TISSUE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Strong growth seen for retail tissue in Vietnam in 2024
  • Saigon Paper maintains overall category leadership
  • Small local grocers still lead distribution despite declining share

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Retail tissue faces bright future in Vietnam
  • Traditional stores face falling consumer confidence, while e-commerce goes from strength to strength
  • Convenience as a key trend in packaging formats

CATEGORY DATA

  • Table 44 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029

AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • AFH tissue records robust rises in 2024
  • Expansion into rural areas holds promise for small local players
  • Expanding healthcare facilities support sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • AFH tissue will see growth continue over the forecast period
  • Channel expansion to remain major growth driver
  • Current lack of innovation means room for improvement

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
  • Table 53 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 54 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 55 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 56 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029