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市場調査レポート
商品コード
1724990

インドネシアの住宅と庭

Home and Garden in Indonesia


出版日
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英文 51 Pages
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即日から翌営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=145.28円
インドネシアの住宅と庭
出版日: 2025年05月09日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

2024年、インドネシアの住宅と庭市場は、急速な都市化、政府主導の住宅プロジェクト、住環境のアップグレードを求める中間層の増加を背景に、堅調な成長を記録しました。ガーデニングは、都市住民が密集都市での持続可能性、健康、空気の質を促進するために屋上やバルコニーでのガーデニングを受け入れていることから、継続的な関心を集めています。

当レポートは、インドネシアの住宅と庭を分析・予測した市場調査報告書です。最新の小売販売データ(過去の日付範囲)を提供しており、成長を促進するカテゴリーを特定することができます。また、主要企業とそのブランドを特定し、新製品開発、消費者のライフスタイル、市場開拓ルート、価格問題に至るまで、需要に影響を与える主要な要因の戦略的分析も提供しています。2029年までの予測では、市場の需要が中期的にどのように変化するかを示しています。

対象製品:リフォームとガーデニング、ホームウェア、ホームファニシング

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • 住宅と庭市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランド
  • 5年間の予測を用いて、市場の今後の予測を評価します。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

出典

インドネシアのガーデニング

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドネシアでは、健康と持続可能性の動向により、都市園芸とバイオフィリックデザインが盛んになっている
  • Ace Hardwareは、品質、持続可能性、革新性により、2024年もガーデニング業界のトップを維持
  • 消費者の利便性向上への需要により、スーパーマーケットとeコマースが最も活発な流通チャネル

展望と機会

  • インドネシアでは、環境に優しい取り組みと都市化の進展により、ガーデニングの需要が急増
  • 多様な消費者層がインドネシアのガーデニング動向に影響を与える
  • 技術革新によりインドネシアの園芸はより環境に優しく効率的な成長へと変化

カテゴリーデータ

インドネシアの家具

主なデータ結果

2024年の発展

  • 都市化の進展と多機能家具の需要により、家庭用家具は着実に成長
  • Signify Indonesiaはイノベーションと持続可能性でリードし、Massindo Groupは戦略的イニシアチブを通じてダイナミックに成長
  • オムニチャネル戦略とデジタル導入が家庭用家具の流通に影響を与える

展望と機会

  • 住宅投資と観光ブームにより、家庭用家具は2026年に回復する見込み
  • 予測期間中、インドネシアのインテリア動向は文化的影響別形成される
  • イノベーションがホームファニシングの将来の成長を牽引

カテゴリーデータ

インドネシアの住宅リフォーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • 住宅改修の成長は、住宅プロジェクト、持続可能性の動向、DIY文化の高まりにより推進
  • Satya Langgeng Sentosaは、床材分野での強力なプレゼンスに支えられ、細分化された競合情勢において首位を維持
  • DIY文化、利便性、デジタルイノベーションがショッピング習慣を変えるにつれ、住宅リフォームの流通は多様化

展望と機会

  • 都市化と新たな資本が住宅リフォームの着実な成長を牽引し、床材はさらに力強い成長を記録する見込み
  • 住宅事情の変化により、地元市場における多様な住宅改修ソリューションの需要が変化
  • スマートイノベーションがインドネシアの住宅リフォームの未来を変える

カテゴリーデータ

インドネシアの家庭用品

主なデータ結果

2024年の発展

  • スタイリッシュで省スペース、そして持続可能なソリューションへの需要が2024年の家庭用品の成長を牽引
  • Maxim and Lock & Lockは、手頃な価格、革新性、ライフスタイルの魅力を通じて成長を推進
  • 消費者がチャネルをまたいで利便性、価値、多様性を求めるにつれて、家庭用品の流通は進化

展望と機会

  • スタイリッシュな自己表現と社交的な食事習慣がインドネシアにおける食器の隆盛を牽引
  • 環境に配慮した素材とデザインを通じて、地元市場の家庭用品を再構築する持続可能性
  • スマートで安全、そしてシームレスなイノベーションがインドネシアの家庭用品の未来を変える

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HOMEID

In 2024, home and garden in Indonesia recorded solid value growth, fuelled by rapid urbanisation, government-led housing projects, and a growing middle class seeking to upgrade their living environments. Gardening experienced ongoing interest as urban residents embraced rooftop and balcony gardening to promote sustainability, wellness, and air quality in dense cities, while home improvement gained momentum alongside the DIY culture and digital retail access, supported by expanded offerings from...

Euromonitor International's Home and Garden in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term

Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home and Garden market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home and garden in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for home and garden?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
  • Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
  • Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
  • Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
  • Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
  • Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

GARDENING IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Urban gardening and biophilic design thrive in Indonesia due to health and sustainability trends
  • Ace Hardware retains lead of gardening in 2024, driven by quality, sustainability and innovation
  • Supermarkets and e-commerce most dynamic distribution channels due to consumer demand for greater convenience

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Surge in demand for gardening in Indonesia driven by eco-friendly practices and rising urbanisation
  • Diverse consumer demographics influence gardening trends in Indonesia
  • Tech innovations transform gardening in Indonesia for greener, more efficient growth

CATEGORY DATA

  • Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
  • Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME FURNISHINGS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Steady growth for home furnishings due to rising urbanisation and demand for multifunctional furniture
  • Signify Indonesia leads with innovation and sustainability, while Massindo Group grows dynamically through strategic initiatives
  • Omnichannel strategies and digital adoption influence distribution of home furnishings

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Home furnishings set for rebound in 2026, driven by housing investments and tourism boom
  • Cultural influences set to shape home decor trends in Indonesia over forecast period
  • Innovation takes centre stage to drive future growth in home furnishings

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
  • Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
  • Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
  • Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME IMPROVEMENT IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Home improvement's growth is driven by housing projects, sustainability trends and rising DIY culture
  • Satya Langgeng Sentosa retains lead of fragmented competitive landscape, supported by strong presence in floor covering
  • Distribution of home improvement diversifies as DIY culture, convenience, and digital innovation reshape shopping habits

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Urbanisation and new capital to drive steady growth in home improvement, with floor covering set to record further dynamic growth
  • Housing shifts reshape demand for diverse home improvement solutions in local market
  • Smart innovation set to transform the future of home improvement in Indonesia

CATEGORY DATA

  • Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
  • Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
  • Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
  • Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029

HOMEWARES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for stylish, space-saving and sustainable solutions drives growth of homewares in 2024
  • Maxim and Lock & Lock drive growth through affordability, innovation and lifestyle appeal
  • Distribution of homewares evolves as consumers seek convenience, value and variety across channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Stylish self-expression and social dining habits drive dinnerware's rise in Indonesia
  • Sustainability to reshape homewares in local market through eco-conscious materials and design
  • Smart safe and seamless innovation set to transform future of homewares in Indonesia

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
  • Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
  • Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
  • Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
  • Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029