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市場調査レポート
商品コード
1678126

米国のティッシュと衛生用品市場

Tissue and Hygiene in the US


出版日
ページ情報
英文 69 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
米国のティッシュと衛生用品市場
出版日: 2025年03月06日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

米国のティッシュと衛生用品の市場規模は、2024年も引き続き現行価格の伸びを示しましたが、これは価格上昇とインフレに対する緊張が緩和したためで、前年よりは鈍化しました。2024年の単価の伸びは前年より比較的低くなりましたが、労働力不足、パルプのコスト、支出に関する複雑な関係が残りました。

当レポートでは、米国のティッシュと衛生用品市場について調査し、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

米国の月経ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 快適さと価格への敏感さが月経ケアの動向を形作る
  • 10代前半の子供をターゲットにした新しいブランドは、生理教育と自信の育成を強調している
  • 再利用可能な形式は多様性をもたらすが、使い捨て製品を追い抜く可能性は低い

展望と機会

  • 消費者が自然で肌に優しい選択肢を求める中、植物由来のナプキンが人気を集める
  • バイオマーカーモニタリングにより、在宅診断用ウェアラブルが市場に登場
  • 企業と地域社会のパートナーシップが生理貧困撲滅への取り組みを強化

カテゴリーデータ

米国の紙おむつ/おむつ/パンツ

主なデータ結果

2024年の発展

  • インフレ状況の緩和と出生率の上昇により、2024年の量的成長率はわずかに改善する
  • Procter & GambleとKimberly Clarkは2024年も紙おむつ・おむつ・パンツ市場で首位を維持、一方で新興企業はシェアを拡大
  • 継続的な金融不確実性により、コスト削減と供給最適化が重要なビジネス優先事項となっている

展望と機会

  • 使い捨てパンツと快適性重視のオプションが成長を牽引
  • 協力的な持続可能性は将来の環境に優しい取り組みへの道を切り開く
  • パフォーマンス、肌の健康、包括性をターゲットにしたブランド構築と付加価値イノベーションは、競争力を強化するのに役立つ

カテゴリーデータ

米国における成人用失禁用品の小売販売

主なデータ結果

2024年の発展

  • 吸収力が最大の懸念事項であり、キャンペーンでは失禁についての議論を奨励
  • プルアップ形式の中度/重度の成人用失禁製品が最も求められており、ブランドは色とサイズを拡張
  • クラウドソーシングと専門家のフィードバックにより購入までの経路が合理化され、小売eコマースが勢いを増している

展望と機会

  • 肌の健康と植物由来の素材が最優先事項となる可能性が高い
  • 各ブランドは、代表性の低い消費者層をターゲットにしたマーケティングや製品を開発する
  • 代替治療は若年患者にとって長期的な解決策として有望

カテゴリーデータ

米国における成人失禁の治療と償還

主なデータ結果

2024年の発展

  • Medicaidの脱退は高齢者を含む脆弱層に課題をもたらす
  • フロリダ州はMedicaidの再登録に消極的だが、ほとんどの州は再登録の簡素化に向けて措置を講じている
  • 女性の予防健康に関する最新のガイドラインには、毎年の失禁検査が含まれる

展望と機会

  • 簡素化されたMedicaid加入手続きが実施される
  • 医療費負担適正化法が廃止されれば、数100万人が保険を失うと予想される
  • フレキシブル支出口座は、Medicaidよりも失禁用品の補償範囲が広い

カテゴリーデータ

米国のワイプ

主なデータ結果

2024年の発展

  • ウェットティッシュは健全な成長を遂げる一方、ベビーワイプの需要は弱まり、汎用ワイプは成長に回復
  • 利便性と多機能性はパーソナルケアワイプの開発に影響を与えるが、価格感度が選択を決定する
  • 持続可能性はさらなるイノベーションを促進し、健全な競合を促進する

展望と機会

  • トイレに流せるかどうか、ラベル表示、成分の透明性に関する法律は、今後も課題となり、さらなる革新が必要
  • 肌の健康とウェルネスがイノベーションの重要な原動力となる
  • 予測期間中にデジタル化の重要性が高まる

カテゴリーデータ

米国の小売ティッシュ

主なデータ結果

2024年の発展

  • ボリュームパフォーマンスは改善しているが、トップラインバリューの成長は鈍化しているという、複雑な情勢
  • プライベートブランドは、販売量と価値のパフォーマンスにおいて引き続きリードしています。
  • オンライン小売特典は小売ティッシュ流通チャネルの変化につながると予想される

展望と機会

  • 顔面組織の成長の可能性の高まりは地球温暖化の影響と関連している
  • オムニチャネルの存在は消費者との関わりの鍵となる
  • 持続可能性のイノベーションは依然として消費者にとって価値あるものとして最も重要

カテゴリーデータ

米国における外出時のティッシュと衛生用品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 品質への期待と政策の変更によりAFH組織の成長が促進される
  • 成長にもかかわらず、長期ケアにおける嗜好の変化がAFH成人失禁の成長を妨げている
  • 既存の組織企業別活動再構築に向けた革新的な動き

展望と機会

  • 快適性がAFH失禁の革新をリードし、職場復帰と地球温暖化がAFH箱入りティッシュの成長を牽引
  • AFHティッシュ・衛生業界では合併・買収活動が増加すると予想
  • 予測期間中、ビジネスとホレカがチャネル開発をリードすると予想

カテゴリーデータ

目次
Product Code: DPPUS

Tissue and hygiene in the US witnessed continued current value growth in 2024, although this was slower than in the previous year, due to easing strain on price growth and inflation. While unit price growth was comparatively lower in 2024 than in the previous year, there remained a complicated relationship regarding labour shortages, costs of pulp, and spending.

Euromonitor International's Tissue and Hygiene in USA report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Tissue and hygiene in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for tissue and hygiene

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Birth Rates 2019-2024
  • Table 2 Infant Population 2019-2024
  • Table 3 Female Population by Age 2019-2024
  • Table 4 Total Population by Age 2019-2024
  • Table 5 Households 2019-2024
  • Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
  • Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
  • Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
  • Table 9 Forecast Households 2024-2029

MARKET DATA

  • Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
  • Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
  • Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MENSTRUAL CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Comfort and price sensitivity shape menstrual care trends
  • New brands catering to tweens emphasise period education and building self-confidence
  • Reusable formats bring variety, although are unlikely to overtake disposable products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Plant-based pads set to gain popularity as consumers seek natural, skin-friendly options
  • Biomarker monitoring brings at-home diagnostic wearables to the market
  • Corporate and community partnerships strengthen efforts to end period poverty

CATEGORY DATA

  • Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
  • Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
  • Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
  • Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029

NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Marginal improvement in volume growth rate in 2024 owing to easing inflationary conditions and uptick in birth rate
  • Procter & Gamble and Kimberly Clark continue to lead nappies/diapers/pants in 2024, while insurgents gain share
  • Ongoing financial uncertainty makes cost reduction and supply optimisation key business priorities

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Disposable pants and comfort-forward options set to drive growth
  • Collaborative sustainability paves the way for future eco-friendly initiatives
  • Brand-building and value-added innovations targeting performance, skin health, and inclusivity will help solidify competitiveness

CATEGORY DATA

  • Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
  • Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
  • Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL ADULT INCONTINENCE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Absorbency ranks as the top concern, while campaigns encourage the discussion of incontinence
  • Moderate/heavy adult incontinence products in pull-up format are most desired, and brands expand colours and sizes
  • Retail e-commerce gains traction as crowdsourcing and expert feedback streamline the path to purchase

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Skin health and plant-based materials likely to be top priorities
  • Brands develop marketing and products aimed at under-represented consumer demographics
  • Alternative treatments hold promise as a long-term solution for younger patients

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
  • Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
  • Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029

RX/REIMBURSEMENT ADULT INCONTINENCE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Medicaid disenrollment poses challenges for vulnerable populations, including older people
  • Florida inactive in Medicaid re-enrolment, while most states take steps to streamline re-enrolment
  • Updated guidelines for women's preventative health include annual incontinence screening

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Streamlined Medicaid enrolment will take effect
  • Millions expected to lose coverage if the Affordable Care Act is repealed
  • Flexible Spending Accounts offer greater coverage for incontinence supplies than Medicaid

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of Rx/Reimbursement Adult Incontinence: Total Value MSP 2019-2024
  • Table 39 Sales of Rx/Reimbursement Adult Incontinence: Total Value MSP Growth 2019-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Rx/Reimbursement Adult Incontinence: Total Value MSP 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Rx/Reimbursement Adult Incontinence: Total Value MSP Growth 2024-2029

WIPES IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Moist toilet wipes posts healthy growth, while baby wipes sees demand soften, and general purpose wipes rebounds to growth
  • Convenience and multifunctionality influence the development of personal care wipes, but price sensitivity determines choices
  • Sustainability drives further innovations and fosters healthy competition

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Legislation regarding flushability, labelling, and ingredient transparency will continue to pose challenges and necessitate further innovation
  • Skin health and wellness to become a key driver of innovation
  • Digitalisation to gain importance in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 42 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
  • Table 43 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 44 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
  • Table 45 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
  • Table 46 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
  • Table 47 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL TISSUE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mixed landscape, with an improving volume performance, but softer topline value growth
  • Private label continues to lead the charge of volume and value performances
  • Online retail perks expected to lead to shifts in retail tissue channel distribution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Escalating growth potential for facial tissues tied to effects of global warming
  • Omnichannel presence will be key to engage with consumers
  • Sustainability innovation still top of consumers' minds for value

CATEGORY DATA

  • Table 48 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
  • Table 49 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 50 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029

AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth in AFH tissue driven by quality expectations and policy changes
  • Despite growth, shifting preferences in long-term care hinder growth for AFH adult incontinence
  • Innovative moves by established tissue players to restructure activity

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Comfort will lead innovation in AFH incontinence, and return-to-work and global warming to drive growth for AFH boxed facial tissues
  • AFH tissue and hygiene expected to witness increased mergers and acquisitions activity
  • Business and horeca expected to lead channel development over the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
  • Table 57 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 58 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 59 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 60 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029