![]() |
市場調査レポート
商品コード
1674120
ゲーミングチェア市場:チェアタイプ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別Gaming Chair Market, By Chair Type, By Distribution Channel, By End User, By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
ゲーミングチェア市場:チェアタイプ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別 |
出版日: 2025年02月10日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
|
ゲーミングチェアの世界市場は、2025年には16億3,000万米ドルと推定され、2032年には27億4,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年までの年間平均成長率(CAGR)は7.7%で成長すると予測されています。
レポート範囲 | レポート詳細 | ||
---|---|---|---|
基準年 | 2024年 | 2025年の市場規模 | 16億3,000万米ドル |
実績データ | 2020~2024年 | 予測期間 | 2025~2032年 |
予測期間:2025~2032年のCAGR | 7.70% | 2032年の金額予測 | 27億4,000万米ドル |
オンラインゲームや競合ゲームの人気上昇に伴い、快適で人間工学に基づいたゲーミングチェアは、世界中のゲーマーにとって不可欠なアクセサリーとなっています。ゲーミングチェアは、ランバーサポート、調節可能なアームレスト、リクライニングオプションを備えており、長時間快適に座ることができます。長時間のゲーミングセッションでも背中や首にかかる負担を軽減するように設計されています。同市場は、ゲーミングコミュニティの拡大と手頃な価格のゲーミングチェアの入手可能性により、さらなる成長が見込まれています。
世界のゲーミングチェア市場は、エレクトロニックスポーツの人気上昇とビデオゲーム産業の成長によって牽引されています。可処分所得の増加とゲーム体験の向上に対する需要も、ゲーミングチェアの販売を促進しています。しかし、市場は人間工学に基づいた椅子の製造にかかる高いコストや、より安価な代替品の存在による抑制要因に直面しています。デザイン、使用材料、追加機能の統合における継続的な技術革新は、ゲーミングチェアメーカーに新しい顧客を引き付ける機会を提供しています。Pro Gamersware GmbHのような企業は、製品を差別化するために、アプリで制御できる照明やマッサージオプションを開発しています。人気ゲームインフルエンサーとの提携によるブランディングや販促活動も、市場浸透率を高めるために採用されている戦略です。高速インターネットと手頃な価格のゲーム機器の普及により、オンラインマルチ参入企業ゲームやコミュニティへの参加が活発化しています。人間工学、通気性、体型に合わせたカスタマイズに焦点を当てたメーカーのイノベーションが、市場の成長を後押ししています。
本レポートでは、世界のゲーミングチェア市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
世界のゲーミングチェア市場における主要企業プロファイルを、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいて掲載しています。
本調査の対象となる主要企業は、Ace Casual Furniture、Arozzi Europe AB、Corsair Gaming Inc.、Vertagear Inc.、Noblechairs、Ede Products、Pro Gamersware GmbH、Thermaltake Technology Co.、Playseat B.V.、AK Racing, Inc.、Shenzhen MARK Technology, Co.、DX Racer USA LLC、Corsair Component Inc.、GT Omega Racing Limitedなどがあります。
このレポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
ゲーミングチェアの世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者を対象としています。
利害関係者は、世界のゲーミングチェア市場を分析する際に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。
Global Gaming Chair Market is estimated to be valued at USD 1.63 Bn in 2025 and is expected to reach USD 2.74 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 7.7% from 2025 to 2032.
Report Coverage | Report Details | ||
---|---|---|---|
Base Year: | 2024 | Market Size in 2025: | USD 1.63 Bn |
Historical Data for: | 2020 To 2024 | Forecast Period: | 2025 To 2032 |
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: | 7.70% | 2032 Value Projection: | USD 2.74 Bn |
With the rise in popularity of online and competitive gaming, comfortable and ergonomic chairs have become essential accessories for gamers worldwide. Gaming chairs provide lumbar support, adjustable armrests, and reclining options which allow prolonged hours of comfortable seating. They are designed to reduce strain on the back and neck during long gaming sessions. The market is expected to further grow with the expanding gaming community and availability of affordable gaming chairs.
Global gaming chair market is driven by the rising popularity of electronic sports and the growth of the video gaming industry. Increasing disposable incomes and demand for enhanced gaming experience is also fueling the sales of gaming chairs. However, the market faces restraints from the high costs involved in manufacturing ergonomic chairs and the presence of cheaper alternatives. Ongoing innovations in designs, materials used, and additional features integrated presents opportunities for gaming chair manufacturers to attract newer customers. Companies, such as Pro Gamersware GmbH, are developing app-controlled lighting and massage options to differentiate their products. Partnerships with popular gaming influencers for branding and promotional activities is another strategy adopted to increase market penetration. Proliferation of high-speed internet and affordable gaming devices have boosted participation in online multiplayer games and communities. Innovation among manufacturers focusing on ergonomics, breathability, and customization according to body type is fueling the market growth.
This report provides in-depth analysis of the global gaming chair market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global gaming chair market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Ace Casual Furniture, Arozzi Europe AB, Corsair Gaming Inc., Vertagear Inc., Noblechairs, Ede Products, Pro Gamersware GmbH, Thermaltake Technology Co., Playseat B.V., AK Racing, Inc, Shenzhen MARK Technology, Co., DX Racer USA LLC, Corsair Component Inc, and GT Omega Racing Limited
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global gaming chair market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global gaming chair market