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市場調査レポート
商品コード
1674120

ゲーミングチェア市場:チェアタイプ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別

Gaming Chair Market, By Chair Type, By Distribution Channel, By End User, By Geography


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ゲーミングチェア市場:チェアタイプ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別
出版日: 2025年02月10日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ゲーミングチェアの世界市場は、2025年には16億3,000万米ドルと推定され、2032年には27億4,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年までの年間平均成長率(CAGR)は7.7%で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 16億3,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 7.70% 2032年の金額予測 27億4,000万米ドル
図.ゲーミングチェア市場シェア(%)(2025年地域別)
Gaming Chair Market-IMG1

オンラインゲームや競合ゲームの人気上昇に伴い、快適で人間工学に基づいたゲーミングチェアは、世界中のゲーマーにとって不可欠なアクセサリーとなっています。ゲーミングチェアは、ランバーサポート、調節可能なアームレスト、リクライニングオプションを備えており、長時間快適に座ることができます。長時間のゲーミングセッションでも背中や首にかかる負担を軽減するように設計されています。同市場は、ゲーミングコミュニティの拡大と手頃な価格のゲーミングチェアの入手可能性により、さらなる成長が見込まれています。

市場力学

世界のゲーミングチェア市場は、エレクトロニックスポーツの人気上昇とビデオゲーム産業の成長によって牽引されています。可処分所得の増加とゲーム体験の向上に対する需要も、ゲーミングチェアの販売を促進しています。しかし、市場は人間工学に基づいた椅子の製造にかかる高いコストや、より安価な代替品の存在による抑制要因に直面しています。デザイン、使用材料、追加機能の統合における継続的な技術革新は、ゲーミングチェアメーカーに新しい顧客を引き付ける機会を提供しています。Pro Gamersware GmbHのような企業は、製品を差別化するために、アプリで制御できる照明やマッサージオプションを開発しています。人気ゲームインフルエンサーとの提携によるブランディングや販促活動も、市場浸透率を高めるために採用されている戦略です。高速インターネットと手頃な価格のゲーム機器の普及により、オンラインマルチ参入企業ゲームやコミュニティへの参加が活発化しています。人間工学、通気性、体型に合わせたカスタマイズに焦点を当てたメーカーのイノベーションが、市場の成長を後押ししています。

本調査の主要特徴

本レポートでは、世界のゲーミングチェア市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。

また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。

世界のゲーミングチェア市場における主要企業プロファイルを、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいて掲載しています。

本調査の対象となる主要企業は、Ace Casual Furniture、Arozzi Europe AB、Corsair Gaming Inc.、Vertagear Inc.、Noblechairs、Ede Products、Pro Gamersware GmbH、Thermaltake Technology Co.、Playseat B.V.、AK Racing, Inc.、Shenzhen MARK Technology, Co.、DX Racer USA LLC、Corsair Component Inc.、GT Omega Racing Limitedなどがあります。

このレポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

ゲーミングチェアの世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者を対象としています。

利害関係者は、世界のゲーミングチェア市場を分析する際に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • ポーターのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 産業動向

第4章 世界のゲーミングチェア市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • イントロダクション
  • 世界のゲーミングチェア市場に影響を与える要因-COVID-19
  • 影響分析

第5章 世界のゲーミングチェア市場、チェアタイプ別、2025~2032年(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • テーブルゲーム
  • チェアハイブリッド
  • ゲーミングチェア
  • プラットフォームゲーミングチェア
  • その他

第6章 世界のゲーミングチェア市場、流通チャネル別、2025~2032年(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 世界のゲーミングチェア市場、エンドユーザー別、2025~2032年(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • 家庭用
  • 業務用

第8章 世界のゲーミングチェア市場、地域別、2025~2032年(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東
  • アフリカ

第9章 競合情勢

  • ヒートマップ分析
  • 市場シェア分析(3x3マトリックス)
  • 企業プロファイル
    • Ace Casual Furniture
    • Arozzi Europe AB
    • Corsair Gaming Inc.
    • Vertagear Inc.
    • Noblechairs
    • Ede Products
    • Pro Gamersware GmbH
    • Thermaltake Technology Co.
    • Playseat BV
    • AK Racing, Inc
    • Shenzhen MARK Technology, Co.
    • DX Racer USA LLC
    • Corsair Component Inc
    • GT Omega Racing Limited

第10章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第11章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI5134

Global Gaming Chair Market is estimated to be valued at USD 1.63 Bn in 2025 and is expected to reach USD 2.74 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 7.7% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 1.63 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 7.70% 2032 Value Projection: USD 2.74 Bn
Figure. Gaming Chair Market Share (%), By Region 2025
Gaming Chair Market - IMG1

With the rise in popularity of online and competitive gaming, comfortable and ergonomic chairs have become essential accessories for gamers worldwide. Gaming chairs provide lumbar support, adjustable armrests, and reclining options which allow prolonged hours of comfortable seating. They are designed to reduce strain on the back and neck during long gaming sessions. The market is expected to further grow with the expanding gaming community and availability of affordable gaming chairs.

Market Dynamics:

Global gaming chair market is driven by the rising popularity of electronic sports and the growth of the video gaming industry. Increasing disposable incomes and demand for enhanced gaming experience is also fueling the sales of gaming chairs. However, the market faces restraints from the high costs involved in manufacturing ergonomic chairs and the presence of cheaper alternatives. Ongoing innovations in designs, materials used, and additional features integrated presents opportunities for gaming chair manufacturers to attract newer customers. Companies, such as Pro Gamersware GmbH, are developing app-controlled lighting and massage options to differentiate their products. Partnerships with popular gaming influencers for branding and promotional activities is another strategy adopted to increase market penetration. Proliferation of high-speed internet and affordable gaming devices have boosted participation in online multiplayer games and communities. Innovation among manufacturers focusing on ergonomics, breathability, and customization according to body type is fueling the market growth.

Key Features of the Study:

This report provides in-depth analysis of the global gaming chair market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global gaming chair market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Ace Casual Furniture, Arozzi Europe AB, Corsair Gaming Inc., Vertagear Inc., Noblechairs, Ede Products, Pro Gamersware GmbH, Thermaltake Technology Co., Playseat B.V., AK Racing, Inc, Shenzhen MARK Technology, Co., DX Racer USA LLC, Corsair Component Inc, and GT Omega Racing Limited

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global gaming chair market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global gaming chair market

Market Segmentation

  • By Chair Type Insights (Revenue, USD, 2020 - 2032)
    • Table Gaming
    • Chair Hybrid
    • Gaming Chair
    • Platform Gaming Chair
    • Others
  • By Distribution Channel Insights (Revenue, USD, 2020 - 2032)
    • Online
    • Offline
  • By End User Insights (Revenue, USD, 2020 - 2032)
    • Residential
    • Commercial
  • By Regional Insights (Revenue, USD, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • Ace Casual Furniture
    • Arozzi Europe AB
    • Corsair Gaming Inc.
    • Vertagear Inc.
    • Noblechairs
    • Ede Products
    • Pro Gamersware GmbH
    • Thermaltake Technology Co.
    • Playseat B.V.
    • AK Racing, Inc
    • Shenzhen MARK Technology, Co.
    • DX Racer USA LLC
    • Corsair Component Inc
    • GT Omega Racing Limited

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Chair Type
    • Market Snippet, By Distribution Channel
    • Market Snippet, By End User
    • Market Snippet, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Key Developments
    • Industry Trend

4. Global Gaming Chair Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Gaming Chair Market - COVID-19
  • Impact Analysis

5. Global Gaming Chair Market, By Chair Type, 2025-2032 (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Table Gaming
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Chair Hybrid
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Gaming Chair
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Platform Gaming Chair
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Others
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends

6. Global Gaming Chair Market, By Distribution Channel, 2025-2032 (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Online
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Offline
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends

7. Global Gaming Chair Market, By End User, 2025-2032 (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Residential
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Commercial
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends

8. Global Gaming Chair Market, By Region, 2025-2032 (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021 - 2032
  • North America
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Chair Type, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Countries
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Chair Type, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Countries
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Chair Type, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Countries
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Chair Type, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Countries
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Chair Type, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Sub-regions/Countries
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Chair Type, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020- 2032 (USD Bn)
    • Regions/Countries
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

9. Competitive Landscape

  • Heat Map Analysis
  • Market Share Analysis (3x3 Matrix)
  • Company Profiles
    • Ace Casual Furniture
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Arozzi Europe AB
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Corsair Gaming Inc.
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Vertagear Inc.
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Noblechairs
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Ede Products
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Pro Gamersware GmbH
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Thermaltake Technology Co.
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Playseat B.V.
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • AK Racing, Inc
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Shenzhen MARK Technology, Co.
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • DX Racer USA LLC
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Corsair Component Inc
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • GT Omega Racing Limited
      • Company Overview
      • Chair Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates

10. Analyst Recommendation

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

11. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact