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市場調査レポート
商品コード
1673940

クラウドゲーム市場、タイプ別、デバイス別、ゲーマータイプ別、地域別

Cloud Gaming Market, By Type, By Device, By Gamer Type, By Geography


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
クラウドゲーム市場、タイプ別、デバイス別、ゲーマータイプ別、地域別
出版日: 2025年02月19日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のクラウドゲーム市場は、2025年には93億2,000万米ドルと推定され、2032年には1,592億4,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年までの年間平均成長率(CAGR)は50.0%で成長する見込みです。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 93億2,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 50.00% 2032年の金額予測 1,592億4,000万米ドル
図.クラウドゲーム市場シェア(%)(2025年地域別)
Cloud Gaming Market-IMG1

クラウドゲームは、強力なクラウドインフラを利用して、集中的なグラフィックスを処理し、強力なローカルハードウェアを必要とせずに、高解像度のゲームをデバイスに直接ストリーミングします。5Gやエッジコンピューティングなどの技術が普及する中、クラウドゲームにより、ユーザーはスマートフォンからテレビまで、さまざまなデバイスでビジュアル豊かなAAAタイトルをプレイできるようになります。Google、Microsoft、Nvidia、Amazonなどの大手ハイテク企業は、オンデマンドで没入感のあるゲームの人気の高まりに対応するため、クラウドゲームプラットフォームに多額の投資を行っています。クラウド、接続性、グラフィックス技術の融合は、従来のゲーム状況を混乱させ、クラウドゲームの採用を世界的に促進すると予想されます。

市場力学

世界のクラウドゲーム市場の成長は、モバイル機器の普及率の上昇やネットワーク接続性の向上といった要因によって牽引されています。ゲーマーは、特定のハードウェアに縛られることなく、クロスデバイスでのゲームプレイが可能なプラットフォームを好みます。また、有料サブスクリプションとしてゲームを利用できるため、高額な先行購入の必要がないことも促進要因となっています。ただし、帯域幅の要件が高く、高速インターネット接続への依存度が高いため、特に価格に敏感な市場では市場成長の妨げになる可能性があります。また、同市場は待ち時間の問題という課題にも直面しています。しかし、5Gネットワークとエッジコンピューティングの進歩は、待ち時間を大幅に短縮し、クラウドゲームのユーザー体験を向上させる機会を記載しています。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、世界のクラウドゲーム市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のクラウドゲーム市場の主要企業をプロファイルしています。
  • 本レポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関して、情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 世界のクラウドゲーム市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者に対応しています。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • 一貫型機会マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 産業動向
  • 合併と買収
  • 新システムの立ち上げ/承認
  • COVID-19パンデミックの影響

第4章 世界のクラウドゲーム市場、タイプ別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • ファイルストリーミング
  • ビデオストリーミング

第5章 世界のクラウドゲーム市場、デバイス別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • スマートフォン
  • タブレット
  • ゲーム機
  • PCとノートパソコン
  • スマートテレビ
  • ヘッドマウントディスプレイ

第6章 世界のクラウドゲーム市場、ゲーマータイプ別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • カジュアルゲーマー
  • 熱烈ゲーマー
  • ライフスタイルゲーマー

第7章 世界のクラウドゲーム市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
  • 南アフリカ
  • GCC諸国
  • その他の中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon Inc.
    • Antplay.tech
    • Apple Inc.
    • Blacknut
    • Deutsche Telekom
    • Electronic Arts, Inc.
    • Facebook
    • Google Inc.
    • IBM Corporation
    • Intel Corporation
    • Locus Robotics
    • Microsoft Corporation
    • NVIDIA Corporation
    • Numecent Holdings Ltd.
    • Parsec Cloud Inc.(Unity Software Inc.)
    • Sony Interactive Entertainment
    • Tencent Holdings Ltd.
    • Ubitus Inc.
    • Ubisoft
    • Verizon

第9章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第10章 調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI4600

Global Cloud Gaming Market is estimated to be valued at USD 9.32 Bn in 2025 and is expected to reach USD 159.24 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 50.0% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 9.32 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 50.00% 2032 Value Projection: USD 159.24 Bn
Figure. Cloud Gaming Market Share (%), By Region 2025
Cloud Gaming Market - IMG1

Cloud gaming utilizes robust cloud infrastructure to process intensive graphics and stream high-definition games directly to devices without requiring powerful local hardware. With technologies such as 5G and edge computing gaining popularity, cloud gaming allows users to play visually-rich AAA titles on a variety of devices from smartphones to TVs. Major tech giants such as Google, Microsoft, Nvidia and Amazon are investing heavily in their cloud gaming platforms to tap into the growing popularity of on-demand and immersive gaming. The convergence of cloud, connectivity and graphics technologies is expected to disrupt the traditional gaming landscape and boost adoption of cloud gaming globally.

Market Dynamics:

Global cloud gaming market growth is driven by factors like rising penetration of mobile devices and improved network connectivity. Gamers prefer platforms that allow cross-device gameplay without being tied to a particular hardware. The availability of games as a paid subscription is also acting as a driver as it eliminates the need for expensive upfront purchases. However, high bandwidth requirements and dependence on fast internet connections can hamper the market growth particularly in price-sensitive markets. The market also faces challenges from latency issues. However, advancements in 5G networks and edge computing provide opportunities to significantly reduce latency and enhance the user experience of cloud gaming.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global cloud gaming market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year.
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
  • It profiles key players in the global cloud gaming market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
  • Key companies covered as a part of this study include Amazon Inc., Antplay.tech, Apple Inc., Blacknut, Deutsche Telekom, Electronic Arts, Inc., Facebook, Google Inc., IBM Corporation, Intel Corporation, Locus Robotics, Microsoft Corporation, NVIDIA Corporation, Numecent Holdings Ltd., Parsec Cloud Inc. (Unity Software Inc.), Sony Interactive Entertainment, Tencent Holdings Ltd., Ubitus Inc., Ubisoft, Verizon.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
  • Global cloud gaming market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.

Detailed Segmentation-

  • By Type
    • File Streaming
    • Video Streaming
  • By Device
    • Smartphones
    • Tablets
    • Gaming Consoles
    • PCs & Laptops
    • Smart TVs
    • Head-mounted Displays
  • By Gamer Type
    • Casual Gamers
    • Avid Gamers
    • Lifestyle Gamers
  • By Regional
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East
    • Africa
  • Key Players Insights
    • Amazon Inc.
    • Antplay.tech
    • Apple Inc.
    • Blacknut
    • Deutsche Telekom
    • Electronic Arts, Inc.
    • Facebook
    • Google Inc.
    • IBM Corporation
    • Intel Corporation
    • Locus Robotics
    • Microsoft Corporation
    • NVIDIA Corporation
    • Numecent Holdings Ltd.
    • Parsec Cloud Inc. (Unity Software Inc.)
    • Sony Interactive Entertainment
    • Tencent Holdings Ltd.
    • Ubitus Inc.
    • Ubisoft
    • Verizon

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Type
    • Market Snippet, By Device
    • Market Snippet, By Gamer Type
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Industry Trend
  • Merger and Acquisitions
  • New system Launch/Approvals
  • Impact of COVID-19 Pandemic

4. Global Cloud Gaming Market, By Type, 2020-2032, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2032
    • Segment Trends
  • File Streaming
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)
  • Video Streaming
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)

5. Global Cloud Gaming Market, By Device, 2020-2032, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2032
    • Segment Trends
  • Smartphones
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)
  • Tablets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)
  • Gaming Consoles
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)
  • PCs & Laptops
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)
  • Smart TVs
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)
  • Head-mounted Displays
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)

6. Global Cloud Gaming Market, By Gamer Type, 2020-2032, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2032
    • Segment Trends
  • Casual Gamers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)
  • Avid Gamers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)
  • Lifestyle Gamers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2020-2032, (US$ Billion)

7. Global Cloud Gaming Market, By Region, 2020-2032, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020-2032
  • North America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Device, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Gamer Type, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020-2032, (US$ Billion)
      • U.S.
      • Canada
  • Europe
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Device, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Gamer Type, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020-2032, (US$ Billion)
      • U.K.
      • Germany
      • France
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Device, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Gamer Type, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020-2032, (US$ Billion)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Device, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Gamer Type, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020-2032, (US$ Billion)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Device, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Gamer Type, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020-2032, (US$ Billion)
  • South Africa
  • GCC Countries
  • Rest of the Middle East & Africa

8. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • Amazon Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Antplay.tech
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Apple Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Blacknut
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Deutsche Telekom
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Electronic Arts, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Facebook
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Google Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • IBM Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Intel Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Locus Robotics
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Microsoft Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • NVIDIA Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Numecent Holdings Ltd.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Parsec Cloud Inc. (Unity Software Inc.)
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Sony Interactive Entertainment
    • Tencent Holdings Ltd.
    • Ubitus Inc.
    • Ubisoft
    • Verizon

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact