デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1509527

OTTコンテンツ市場:収益モデル別、ストリーミングプラットフォーム別、地域別

OTT Content Market, By Revenue Model, By Streaming Platform, By Geography

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.25円
OTTコンテンツ市場:収益モデル別、ストリーミングプラットフォーム別、地域別
出版日: 2024年06月18日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のOTTコンテンツ市場は、2024年には2,531億4,000万米ドルと推定され、2031年には6,837億3,000万米ドルに達すると予想され、2024年から2031年までのCAGRは15.2%です。

図1.OTTコンテンツ市場シェア(%)、地域別、2024年
OTT Content Market-IMG1

世界のOTTコンテンツ市場の成長を牽引しているのは、スマートデバイスの普及と高速インターネット接続の増加です。OTT(オーバー・ザ・トップ・コンテンツ)とは、従来のケーブルテレビや衛星放送の有料テレビサービスに加入することなく、インターネット経由で映画やテレビのコンテンツを配信することを指します。スマートフォンとインターネットの普及率が世界的に高まる中、消費者、特に若者の間では、スマートデバイスを使って好きな映画やテレビ番組をどこからでもオンデマンドで視聴できるOTTメディア・ストリーミング・サービスの採用が増えています。OTTプラットフォームが提供する柔軟性と利便性は、従来の有料TVモデルを破壊しています。

市場力学:

世界のOTTコンテンツ市場の成長は、主に消費者の間でストリーミング・メディア・サービスの採用が増加していること、手頃な価格のインターネット接続、ネットワーク・インフラの進歩によってもたらされます。オンデマンド・メディア消費への嗜好の高まりと、ストリーミング・アプリを通じたメディア・ライブラリの急増が、市場の成長を促進する可能性があります。しかし、低開発地域ではクラウド接続が不十分であり、デジタル著作権侵害に関する懸念が市場成長の妨げとなる可能性があります。接続性が向上した低価格スマートフォンの普及は、新興国における市場成長の大きな機会となり得る。市場プレーヤーは、戦略的パートナーシップに注力し、ローカライズされたコンテンツを現地の言語で提供することで、地域のプレゼンスを拡大しています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のOTTコンテンツ市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024年~2031年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 本レポートでは、世界のOTTコンテンツ市場における主要企業プロファイルを、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて掲載しています。
  • 本レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 世界のOTTコンテンツ市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のOTTコンテンツ市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 業界動向
  • 合併と買収
  • 新システムの立ち上げ/承認
  • COVID-19パンデミックの影響

第4章 世界のOTTコンテンツ市場、収益モデル別、2019年~2031年

  • サブスクリプションベース
  • 広告ベース
  • トランザクションベース

第5章 世界のOTTコンテンツ市場、ストリーミングプラットフォーム別、2019年~2031年

  • デスクトップとラップトップ
  • ゲーム機
  • OTTストリーミングデバイス
  • スマートフォンとタブレット
  • スマートテレビ
  • その他

第6章 世界のOTTコンテンツ市場、地域別、2019年~2031年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon.com, Inc.
    • Apple Inc.
    • AT&T Inc.
    • BBC Studios
    • CANAL+Group
    • Comcast Corporation
    • Eros International Plc
    • Hulu LLC
    • iQIYI, Inc.
    • MEGOGO
    • Netflix Japan Inc.
    • Netflix, Inc.
    • Rakuten Group, Inc.
    • Sony Pictures Entertainment Inc.
    • Star India Private Limited
    • Tencent Holdings Limited
    • The Walt Disney Company
    • Warner Bros. Discovery
    • Youku Tudou Inc.
    • YouTube LLC

第8章 アナリストの推奨事項

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • 一貫した機会マップ

第9章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI4697

Global OTT content market is estimated to be valued at US$ 253.14 Bn in 2024 and is expected to reach US$ 683.73 Bn by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 15.2% from 2024 to 2031.

Figure 1. OTT Content Market Share (%), By Region, 2024
OTT Content Market - IMG1

Global OTT content market growth is driven by increasing proliferation of smart devices and high-speed internet connectivity. OTT or over-the-top content refers to the delivery of film and television content via the internet without requiring users to subscribe to traditional cable or satellite pay TV services. With rising smartphone and internet penetration worldwide, consumers, particularly young people, are increasingly adopting OTT media streaming services to watch their favorite movies and TV shows on demand from any location via their smart devices. The flexibility and convenience offered by OTT platforms has disrupted the traditional pay TV model.

Market Dynamics:

Global OTT content market growth is primarily driven by rising adoption of streaming media services among consumers, affordable internet connectivity and advancement of network infrastructure. Increasing preference for on-demand media consumption and proliferating media libraries across streaming apps can drive the market growth. However, inadequate cloud connectivity in underdeveloped regions and concerns around digital piracy can hamper the market growth. Proliferation of low-cost smartphones with improved connectivity can offer a significant opportunity for market growth in emerging countries. Market players are focusing on strategic partnerships and expanding regional presence by providing localized content in local languages.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global OTT content market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year.
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
  • It profiles key players in the global OTT content market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
  • Key companies covered as a part of this study include Amazon.com, Inc., Apple Inc., AT&T Inc., BBC Studios, CANAL+ Group, Comcast Corporation, Eros International Plc, Hulu LLC, iQIYI, Inc., MEGOGO, Netflix Japan Inc., Netflix, Inc., Rakuten Group, Inc., Sony Pictures Entertainment Inc., Star India Private Limited, Tencent Holdings Limited, The Walt Disney Company, Warner Bros. Discovery, Youku Tudou Inc., YouTube LLC.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
  • Global OTT content market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global OTT content market.

Detailed Segmentation:

  • By Revenue Model
    • Subscription Based
    • Advertising Based
    • Transaction Based
  • By Streaming Platform
    • Desktop and Laptop
    • Gaming Consoles
    • OTT Streaming Devices
    • Smartphones and Tablets
    • Smart TVs
    • Others
  • By Regional
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East
    • Africa
  • Key Players Insights
    • Amazon.com, Inc.
    • Apple Inc.
    • AT&T Inc.
    • BBC Studios
    • CANAL+ Group
    • Comcast Corporation
    • Eros International Plc
    • Hulu LLC
    • iQIYI, Inc.
    • MEGOGO
    • Netflix Japan Inc.
    • Netflix, Inc.
    • Rakuten Group, Inc.
    • Sony Pictures Entertainment Inc.
    • Star India Private Limited
    • Tencent Holdings Limited
    • The Walt Disney Company
    • Warner Bros. Discovery
    • Youku Tudou Inc.
    • YouTube LLC

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Revenue Model
    • Market Snippet, By Streaming Platform
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Industry Trend
  • Merger and Acquisitions
  • New System Launch/Approvals
  • Impact of COVID-19 Pandemic

4. Global OTT Content Market, By Revenue Model, 2019-2031, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019-2031
    • Segment Trends
  • Subscription Based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • Advertising Based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • Transaction Based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)

5. Global OTT Content Market, By Streaming Platform, 2019-2031, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019-2031
    • Segment Trends
  • Desktop and Laptop
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • Gaming Consoles
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • OTT Streaming Devices
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • Smartphones and Tablets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • Smart TVs
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Billion)

6. Global OTT Content Market, By Region, 2019-2031, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019-2031
  • North America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Revenue Model, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Streaming Platform, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Billion)
      • U.S.
      • Canada
  • Europe
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Revenue Model, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Streaming Platform, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Billion)
      • U.K.
      • Germany
      • France
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Revenue Model, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Streaming Platform, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Billion)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Revenue Model, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Streaming Platform, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Billion)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Revenue Model, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Streaming Platform, 2019-2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Billion)
      • South Africa
      • GCC Countries
      • Rest of the Middle East & Africa

7. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • Amazon.com, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Apple Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • AT&T Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • BBC Studios
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • CANAL+ Group
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Comcast Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Eros International Plc
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Hulu LLC
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • iQIYI, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • MEGOGO
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Netflix Japan Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Netflix, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Rakuten Group, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Sony Pictures Entertainment Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Star India Private Limited
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Tencent Holdings Limited
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • The Walt Disney Company
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Warner Bros. Discovery
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Youku Tudou Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • YouTube LLC
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates

8. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

9. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact