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市場調査レポート
商品コード
1424410

オープンソースCRMソフトウェア市場:タイプ別、展開形態別、組織規模別、エンドユーザー産業別、用途別、コンポーネント別、地域別

Open Source CRM Software Market, By Type, By Deployment Mode, By Organization Size, By End-user Industry, By Application, By Component, By Geography

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
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オープンソースCRMソフトウェア市場:タイプ別、展開形態別、組織規模別、エンドユーザー産業別、用途別、コンポーネント別、地域別
出版日: 2024年01月11日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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概要

オープンソースCRMソフトウェアの市場規模は、2023年の25億9,000万米ドルから2030年には59億4,000万米ドルに達し、予測期間中のCAGRは12.6%で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2022年 2023/2024年の市場規模 25億9,000万米ドル
実績データ 2017年から2021年 予測期間 2023-2030
予測期間2023年/2024年~2030年/2031年 CAGR: 12.60% 2030/2031年の価値予測 59億4,000万米ドル
図1.オープンソースCRMソフトウェアの世界市場シェア(%)、地域別、2023年
Open Source CRM Software Market-IMG1

オープンソースの顧客関係管理(CRM)とは、ソースコードを自由に変更でき、自由に利用できるCRMソフトウェアを指します。従来、CRMは多くの組織にとってプロプライエタリで高価なものでした。しかし、オープンソースCRMは、顧客との関係やインタラクションを管理するためのコスト効率の高い代替手段を提供します。オープンソースCRMの主な利点には、初期費用の低さ、ビジネスニーズに応じて機能をカスタマイズできる柔軟性、ベンダーロックインの回避などがあります。テクノロジー支出の削減への関心が高まる中、オープンソースCRMソリューションの採用は中小企業の間で増加傾向にあります。

オープンソースCRMソフトウェアは、その柔軟性、手頃な価格、およびカスタマイズオプションにより、近年大きな人気を集めています。プロプライエタリなCRMソリューションとは異なり、オープンソースCRMソフトウェアは、企業がソースコードにアクセスし、変更することができ、特定の組織のニーズに高度に適応させることができます。これにより、企業は独自の要件に適合するテーラーメイドのCRMシステムを作成することができます。

オープンソースCRMソフトウェアは、コンタクト管理、リードトラッキング、売上予測、顧客サポートなど、さまざまな機能を提供します。さらに、他のビジネスアプリケーションとのシームレスな統合を提供し、効率性と生産性を向上させます。ソースコードにアクセスできるため、企業は既存のワークフローに合わせてソフトウェアをカスタマイズすることができ、シームレスな移行と業務の中断を最小限に抑えることができます。

市場力学:

オープンソースCRMソフトウェア市場は、今後数年間で大幅な成長が見込まれます。この成長には、費用対効果、カスタマイズ性と柔軟性、統合機能など、いくつかの要因が寄与しています。例えば、企業はモジュールの追加や削除、ワークフローのカスタマイズ、他のビジネスアプリケーションとの統合が可能です。また、オープンソースコミュニティによる定期的なアップデートやアップグレードが可能なことも、市場の成長を後押ししています。しかし、オープンソースCRMソフトウェアの実装と保守には技術的な専門知識が必要な場合があり、必要なリソースやスキルを持たない一部の企業にとっては課題となり得る。とはいえ、カスタマイズされたCRMソリューションへの需要が高まる中、企業は独自の要件に合わせてカスタマイズ可能なCRMソリューションを求めるようになっており、オープンソースCRMソフトウェア・プロバイダーにビジネスチャンスをもたらしています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のオープンソースCRMソフトウェア市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023-2030年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益成長機会を明らかにし、この市場に対する魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競合戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 本レポートでは、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のオープンソースCRMソフトウェア市場における主要企業をプロファイルしています。
  • 本レポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品発表、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にします。
  • 世界のオープンソースCRMソフトウェア市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界のオープンソースCRMソフトウェア市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • オープンソースCRMの柔軟性とカスタマイズ
  • オープンソースCRMソリューションの費用対効果
  • オープンソースによるベンダーへの依存とロックインの軽減
  • オープンソース開発によるイノベーションとコラボレーション
  • オープンソースコードに関連するデータセキュリティの懸念
  • オープンソースCRMの利点についての顧客の認識の欠如
  • オープンソースCRMをカスタマイズするための熟練した人材の不足
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • ポーターの分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 オープンソースCRMソフトウェア市場- コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の疫学
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済的影響

第5章 オープンソースCRMソフトウェア市場、タイプ別、2017~2030年

  • オペレーショナルCRM
  • 分析的CRM
  • 共同CRM
  • その他のタイプ

第6章 オープンソースCRMソフトウェア市場、展開形態別、2017~2030年

  • オンプレミス
  • クラウドベース
  • ハイブリッド

第7章 オープンソースCRMソフトウェア市場、組織規模別、2017~2030年

  • 大企業
  • 中小企業

第8章 オープンソースCRMソフトウェア市場、エンドユーザー産業別、2017~2030年

  • BFSI
  • 小売り
  • ヘルスケア
  • テレコム&IT
  • 製造業
  • 政府と教育
  • その他

第9章 オープンソースCRMソフトウェア市場、用途別、2017~2030年

  • マーケティング
  • 販売
  • カスタマーサービスとサポート
  • その他

第10章 オープンソースCRMソフトウェア市場、地域別、2017~2030年

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • イタリア
  • フランス
  • ロシア
  • その他欧州
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • ASEAN
  • オーストラリア
  • 韓国
  • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • メキシコ
  • その他ラテンアメリカ
  • 中東とアフリカ
  • イスラエル
  • GCC諸国
  • 南アフリカ
  • 残りの中東およびアフリカ

第11章 競合情勢

  • Aurea CRM
  • Insightly
  • Microsoft
  • Oracle CX Cloud
  • SAGE CRM
  • Adobe CRM
  • NICE CX
  • SugarCRM
  • vTiger
  • Odoo
  • Agile CRM
  • bpm'online
  • RepairShopr
  • Pipedrive
  • Zoho CRM
  • SuiteCRM
  • Salesforce
  • HubSpot
  • Insightly
  • Base
  • Apptivo
  • Nutshell
  • Really Simple Systems
  • Teamgate
  • Bitrix24
  • Creatio
  • Zurmo
  • FatFree CRM
  • EspoCRM

第12章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI6276

The open source CRM software market size is expected to reach US$ 5.94 billion by 2030, from US$ 2.59 billion in 2023, growing at a CAGR of 12.6% during the forecast period.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2022 Market Size in 2023/2024: US$ 2.59 Bn
Historical Data for: 2017 to 2021 Forecast Period: 2023 - 2030
Forecast Period 2023/2024 to 2030/2031 CAGR: 12.60% 2030/2031 Value Projection: US$ 5.94 Bn
Figure 1. Global Open Source CRM Software Market Share (%), by Region, 2023
Open Source CRM Software Market - IMG1

Open source customer relationship management (CRM) refers to CRM software that is available freely and with source code that can be modified. Traditionally, CRMs have been proprietary and expensive for many organizations. However, open source CRMs provide a cost-effective alternative for managing relationships and interactions with customers. Some key benefits of open source CRMs include low upfront costs, flexibility to customize features as per business needs, and avoiding vendor lock-ins. With growing interest in reducing technology expenditures, the adoption of open source CRM solutions is on the rise among small and medium enterprises.

Open source CRM software has gained significant popularity in recent years due to its flexibility, affordability, and customization options. Unlike proprietary CRM solutions, open source CRM software allows businesses to access and modify the source code, making it highly adaptable to specific organizational needs. This enables businesses to create tailor-made CRM systems that fit their unique requirements.

Open source CRM software offers a range of features including contact management, lead tracking, sales forecasting, and customer support. Additionally, it provides seamless integration with other business applications, enhancing efficiency and productivity. With the ability to access the source code, businesses can customize the software to align with their existing workflows, ensuring a seamless transition and minimal disruption to operations.

Market Dynamics:

The open source CRM software market is expected to witness substantial growth in the coming years. Several factors contribute to this growth including cost-effectiveness, sustomization and flexibility, and integration capabilities. For instance, companies can add or remove modules, customize workflows, and integrate with other business applications. The availability of regular updates and upgrades by open source communities is also propelling the market growth. However, implementing and maintaining open source CRM software may require technical expertise, which can be a challenge for some businesses without the necessary resources or skills. Nevertheless, with the growing demand for customized CRM solutions, businesses are increasingly seeking CRM solutions that can be customized to fit their unique requirements, creating opportunities for open source CRM software providers.

Key Features of the Study:

  • This report provides an in-depth analysis of the global open source CRM software market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue growth opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global open source CRM software market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Aurea CRM, Insightly, Microsoft dyanamics CRM, Oracle CX Cloud, SAGE CRM, Adobe CRM, NICE CX , SugarCRM, Vtiger, Odoo, Agile CRM ,bpm'online, RepairShopr, Pipedrive, Zoho CRM, SuiteCRM, Salesforce, HubSpot, Insightly, Base, Apptivo, Nutshell, Really Simple Systems, Teamgate, Bitrix24, Creatio, Zurmo, FatFree CRM, and EspoCRM
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global open source CRM software market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global open source CRM software market

Detailed Segmentation:

  • By Type
    • Operational CRM
    • Analytical CRM
    • Collaborative CRM
    • Other types
  • By Deployment Mode
    • On-premises
    • Cloud-based
    • Hybrid
  • By Organization Size
    • Large Enterprises
    • Small & Medium Enterprises
  • By End-user Industry
    • BFSI
    • Retail
    • Healthcare
    • Telecom & IT
    • Manufacturing
    • Government & Education
    • Others
  • By Application
    • Marketing
    • Sales
    • Customer service and support
    • Others
  • By Region
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Key Player
    • Odoo
    • SuiteCRM
    • VTiger
    • Salesforce
    • Zoho
    • HubSpot
    • Pipedrive
    • Insightly
    • Base
    • Apptivo
    • Nutshell
    • Really Simple Systems
    • Teamgate
    • Bitrix24
    • Creatio
    • vTiger
    • SugarCRM
    • Zurmo
    • FatFree CRM
    • EspoCRM

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Open Source CRM Software Market, By Type
    • Open Source CRM Software Market, By Deployment Mode
    • Open Source CRM Software Market, By Organization Size
    • Open Source CRM Software Market, By End-use Industry
    • Open Source CRM Software Market, By Application
    • Open Source CRM Software Market, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Flexibility and customization of open source CRM
  • Cost-effectiveness of open source CRM solutions
  • Open source mitigates vendor dependency and lock-ins
  • Innovation and collaboration driven by open source development
    • Restrains
  • Data security apprehensions associated with open source code
  • Lack of customer awareness about the benefits of open source CRM
  • Scarcity of skilled talent for customizing open source CRM
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Open Source CRM Software Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Open Source CRM Software Market, By Type, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Operational CRM
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Analytical CRM
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Collaborative CRM
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Other Types
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)

6. Open Source CRM Software Market, By Deployment Mode, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • On-premises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Cloud-based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Hybrid
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)

7. Open Source CRM Software Market, By Organization Size, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Large Enterprises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Small & Medium Enterprises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)

8. Open Source CRM Software Market, By End-user Industry, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • BFSI
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Retail
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Healthcare
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Telecom & IT
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Manufacturing
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Government & Education
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)

9. Open Source CRM Software Market, By Application, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Marketing
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Sales
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Customer service and support
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)

10. Open Source CRM Software Market, By Region, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2018 - 2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment Mode, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Organization Size, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End-user Industry, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2017-2030, (US$ Bn)
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment Mode, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Organization Size, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End-user Industry, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2017-2030, (US$ Bn)
  • U.K.
  • Germany
  • Italy
  • France
  • Russia
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment Mode, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Organization Size, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End-user Industry, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2017-2030, (US$ Bn)
  • China
  • India
  • Japan
  • ASEAN
  • Australia
  • South Korea
  • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment Mode, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Organization Size, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End-user Industry, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2017-2030, (US$ Bn)
  • Brazil
  • Argentina
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment Mode, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Organization Size, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End-user Industry, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2017-2030, (US$ Bn)
  • Israel
  • GCC Countries
  • South Africa
  • Rest of the Middle East and Africa

11. Competitive Landscape

  • Aurea CRM
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Insightly
  • Microsoft
  • Oracle CX Cloud
  • SAGE CRM
  • Adobe CRM
  • NICE CX
  • SugarCRM
  • vTiger
  • Odoo
  • Agile CRM
  • bpm'online
  • RepairShopr
  • Pipedrive
  • Zoho CRM
  • SuiteCRM
  • Salesforce
  • HubSpot
  • Insightly
  • Base
  • Apptivo
  • Nutshell
  • Really Simple Systems
  • Teamgate
  • Bitrix24
  • Creatio
  • Zurmo
  • FatFree CRM
  • EspoCRM
  • Analyst Views

12. Section

  • Research Methodology
  • About us