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市場調査レポート
商品コード
1304232

機能性成分市場:製品別、用途別、地域別- 市場規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年

Functional Ingredients Market, By Product, By Application, and By Geography - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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機能性成分市場:製品別、用途別、地域別- 市場規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年
出版日: 2023年06月13日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

機能性成分は、主な機能を超えた利点を提供することによって製品の栄養プロファイルを強化することを目的とした食品成分で構成されます。減量、心臓の健康、免疫系のサポート、胃腸のサポートなど、さまざまな効果をもたらすよう設計されています。人々が健康全般を意識し、バランスの取れた食生活を求めるようになるにつれ、こうした成分の人気が高まっています。機能性成分は、スムージー、プロテインシェイク、代替乳製品、その他の健康的なスナックなど、栄養価を高めるために様々な食品に添加することができます。

市場力学:

世界の機能性成分市場は、栄養価の高いコンビニエンス・フードを求める消費者の増加に伴い拡大しています。このため、栄養強化食品の生産が増加し、市場の成長を後押ししています。プロバイオティクス、プレバイオティクス、エッセンシャルオイル、ハイドロコロイドに対する消費者の嗜好の高まりも市場の成長を促進しています。加えて、クリーン・ラベルやオーガニック食品の動向の高まりも、こうした原料の需要を後押ししています。消費者は、高品質の栄養素を含み、添加物を含まず、グルテンフリーまたは遺伝子組み換え作物不使用の飲食品を求めています。こうした製品の需要に応えるため、メーカー各社はこうした原料を製品に組み込んでおり、市場の成長を後押ししています。

その一方で、機能性食品の商品化に関する厳しい規制が市場成長の妨げになると予想されます。

本調査の主な特徴

  • 本レポートは、世界の機能性成分市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023-2030年)の市場規模およびCAGRを提供しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場に対する魅力的な投資提案のマトリックスについて説明しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の機能性成分市場における主要企業をプロファイルしています。
  • 本調査の対象となる主要企業には、Archer Daniels Midland Company Cargill, Incorporated, E. I. du Pont de Nemours and Company, Ingredion Incorporated Koninklijke DSM N.V., Tate & Lyle plc FMC Corporation, and Omega Protein Corporationが含まれます。
  • 本レポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にするでしょう。
  • 機能性成分の世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、金融アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界の機能性成分市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場概況

  • レポート概要
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • コヒーレント・オポチュニティ・マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 機能性プロバイオティクス食品に対する消費者ベースの増加
    • 厳しい規制
    • 進行中の研究開発活動
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品上市/承認
  • PEST分析
  • ポーターの分析
  • 合併・買収シナリオ

第4章 機能性成分の世界市場:コロナウイルス(COVID-19)流行の影響

  • COVID-19の疫学
  • 供給サイドと需要サイドの分析
  • 経済的影響

第5章 機能性成分の世界市場:製品別、2023-2030年

  • マルトデキストリン
  • セグメント 2
  • プロバイオティクス
  • ポリデキストロース
  • 変性デンプン
  • ペクチン
  • オメガ 3(EPA, DHA, ALA)
  • オメガ 6
  • 共役リノール酸
  • 米タンパク質
  • タンパク質加水分解物
  • 緑豆タンパク質

第6章 機能性成分の世界市場:用途別、2023-2030年

  • 飲食品
  • 医薬品
  • 動物飼料
  • その他

第7章 機能性成分の世界市場:地域別、2023-2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • Archer Daniels Midland Company Cargill, Incorporated
  • E. I. du Pont de Nemours and Company
  • Ingredion Incorporated Koninklijke DSM N.V.
  • Tate & Lyle plc FMC Corporation
  • Omega Protein Corporation

第9章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5827

Functional ingredients consists of food components that are intended to enhance a product's nutritional profile by offering benefits beyond their primary function. The ingredients are designed to offer benefits such as weight loss, heart health, immune system support, gastrointestinal support, and more. These ingredients are gaining popularity as people become more conscious of their overall health and seek well-balanced diets. Functional ingredients can be added to a variety of food products to enhance their nutritional value, such as smoothies, protein shakes, dairy alternatives, and other healthy snacks.

Market Dynamics:

The global functional ingredients market is growing as consumers increasingly looking for nutritious convenience foods. This has led to a rise in the production of fortified foods, which is augmenting the growth of the market. The increasing preference of consumers towards probiotics, prebiotics, essential oils, and hydrocolloids is also fostering growth of this market. In addition, the growing trend of clean label or organic food items is again propelling the demand for these ingredients. Consumers are looking for foods and beverages that contain high-quality nutrients, are free from additives, and are gluten-free or GMO-free. In order to cater to the demand for such products, manufacturers are incorporating these ingredients into their products, thereby fueling market growth.

On the other hand, strict regulations regarding the commercialization of functional food is expected to hamper the market growth.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global functional ingredients market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global functional ingredients market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Archer Daniels Midland Company Cargill, Incorporated, E. I. du Pont de Nemours and Company, Ingredion Incorporated Koninklijke DSM N.V., Tate & Lyle plc FMC Corporation, and Omega Protein Corporation
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global functional ingredients market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global functional ingredients market

Detailed Segmentation:

  • Global Functional Ingredients Market, By Product
    • Maltodextrin
    • Probiotics
    • Polydextrose
    • Modified Starch
    • Pectin
    • Omega-3 (EPA, DHA, ALA)
    • Omega-6
    • Conjugated Linoleic Acid
    • Rice Protein
    • Protein Hydrolysate
    • Mung Bean Protein
  • Global Functional Ingredients Market, By Application
    • Food & Beverages
    • Personal Care
    • Pharmaceuticals
    • Animal Feed
    • Other
  • Global Functional Ingredients Market, By Region
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles
    • Archer Daniels Midland Company Cargill, Incorporated
    • E. I. du Pont de Nemours and Company
    • Ingredion Incorporated Koninklijke DSM N.V.
    • Tate & Lyle plc FMC Corporation
    • Omega Protein Corporation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Product
    • Market Snapshot, By Application
    • Market Snapshot, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Increasing consumer base for functional probiotic food products
    • Strict regulations
    • Ongoing research and development activities
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Functional Ingredients Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Functional Ingredients Market , By Product, 2023-2030, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Maltodextrin
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Segment 2
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Probiotics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Polydextrose
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Modified Starch
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Pectin
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Omega-3 (EPA, DHA, ALA)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Omega-6
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Conjugated Linoleic Acid
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Rice Protein
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Protein Hydrolysate
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Mung Bean Protein
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)

6. Global Functional Ingredients Market , By Application, 2023-2030, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Food & Beverages
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Pharmaceuticals
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Animal Feed
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Other
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2023-2030,(US$ Billion)

7. Global Functional Ingredients Market , By Region, 2023-2030, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2018 -2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product, 2023-2030,(US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product, 2023-2030,(US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product, 2023-2030,(US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product, 2023-2030,(US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2023-2030,(US$ Billion)
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product, 2023-2030,(US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2023-2030,(US$ Billion)

8. Competitive Landscape

  • Archer Daniels Midland Company Cargill, Incorporated
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • E. I. du Pont de Nemours and Company
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Ingredion Incorporated Koninklijke DSM N.V.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Tate & Lyle plc FMC Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Omega Protein Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

9. Section

  • Research Methodology
  • About us