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市場調査レポート
商品コード
1472150
クラウドゲーミングの世界市場:市場規模・予測 - タイプ別、デバイス別、ゲーマータイプ別、地域別分析、2023~2030年Global Cloud Gaming Market Size study & Forecast, by Type, by Device, by Gamer Type and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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クラウドゲーミングの世界市場:市場規模・予測 - タイプ別、デバイス別、ゲーマータイプ別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2024年04月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のクラウドゲーミングの市場規模は、2022年に約10億2,000万米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に45.5%以上の健全な成長率で推移すると予測されています。
クラウドゲーミングは、ゲーミングオンデマンドまたはゲーミングアズアサービスとも呼ばれ、プレイヤーがインターネットを介してリモートサーバーからデバイスにビデオゲームをストリーミングできるオンラインゲームの一種です。プレイヤーは、ローカルデバイスにゲームをダウンロードしてインストールする代わりに、安定したインターネット接続の助けを借りて、スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、スマートテレビなど、さまざまなデバイスにアクセスしてゲームをプレイすることができます。
クラウドゲーミングのコンセプトは、近年の最先端のクラウド技術の発展により現実のものとなった。インタラクティブなゲームアプリケーションは、クラウドゲーミングによってクラウド上で遠隔レンダリングされ、そのシーンはビデオシーケンスとしてインターネット経由でプレイヤーに送り返されます。これは、そうでなければ高品質のゲームを実行できないような性能の低いコンピューターにとって有利です。市場を牽引しているのは、インターネットを利用する人の増加と、ストレージの問題を抱えるモバイル端末でゲームをプレイする傾向の高まりです。クラウドゲーミングは、タブレットやスマートフォンなど、実質的にあらゆるデバイスからいつでもアクセスできます。OSやデバイスを問わずにゲームをプレイできるため、モバイルクラウドゲーミングはゲーム配信のパラダイムとしても有効です。クラウドゲーミングでは、ビデオエンコーディング、ビデオストリーミング、ゲームロジック処理、ゲームシーンのレンダリングなど、すべての計算作業は、すべてのゲームを収容する中央サーバーで処理されます。例えば、Appleは2023年12月、App Storeのアプリを通じたゲームストリーミングを許可すると発表しました。これは、MicrosoftやNvidiaなどの企業が、Xbox Cloud GamingやGeForce Nowなどのクラウドゲーミングサービス用のネイティブアプリをiPhoneやiPadのApp Storeでリリースできるようになることを意味します。スマートフォンでのクラウドゲーミングの需要は、世界のインターネット普及率に後押しされたクラウドゲーミングソリューションの拡大が牽引しています。これは今後も市場の成長を牽引していくと思われます。2023年11月、StarHubはクラウドゲーミングのディストリビューターであるCareGame社およびOnMobile Global社との提携を発表し、スマートフォン顧客にとってのクラウドゲーミングの重要性を強調しました。これらの関係により、スターハブはモバイルゲーマー向けにカスタマイズされたポータブルゲームカテゴリであるGameHub+Mobile Playに100以上のモバイルゲームタイトルを導入することができました。しかし、2023~2030年の予測期間を通じて、待ち時間の問題が市場の成長を阻害する可能性があります。
クラウドゲーミングの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。2022年には、アジア太平洋が世界最大の市場シェアを占めました。同地域の覇権は、同地域の数多くの人口動態と大規模なゲームコミュニティによるものです。例えば、世界で最も人口の多い中国やインドは、ゲーム人口も多いです。最終的には、同地域の優位性のもう一つの理由は、スマートフォンの普及率の高さと相まって、リーズナブルな価格の高速インターネットにアクセスしやすいことです。予測期間を通じて、北米は大幅なCAGRで拡大すると予想されます。同地域の拡大は、NVIDIA Corporation、Microsoft Corporation、Intel Corporationといった確立されたクラウドゲーミング企業の存在に起因します。さらに、同地域の広範な技術的進歩が市場拡大に拍車をかけると予想されます。高速インターネットと5Gの利用可能性は、地域の繁栄を促進するさらなる要因です。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Cloud Gaming Market is valued at approximately USD 1.02 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 45.5% during the forecast period 2023-2030. Cloud gaming, also known as gaming on demand or gaming-as-a-service, is a type of online gaming that allows players to stream video games from remote servers to their devices via the internet. Instead of downloading and installing games on their local devices, players can access and play games on various devices, including smartphones, tablets, laptops, and smart TVs, with the help of a stable internet connection.
The concept of cloud gaming has become a reality owing to recent developments in cutting-edge cloud technology. The interactive gaming application is rendered remotely in the cloud through cloud gaming, and the scenes are then sent back to the player via the internet as a video sequence. This is advantageous for less powerful computers that would not be able to run high-quality games otherwise. The market is mostly driven by the increasing number of people using the internet and the propensity to play games on mobile devices, many of which have storage problems. Games on the cloud may be accessed at any time from practically any device, including tablets and smartphones, which is a big benefit. Because it allows consumers to play games on any OS or device, mobile cloud gaming is also a viable paradigm for gaming distribution. In cloud gaming, all computation work, including video encoding, video streaming, game logic processing, and game scene rendering, is handled by the central server, which houses all the games. For example, Apple stated in December 2023 that it would now permit game streaming through apps on its App Store. This implies that companies such as Microsoft and Nvidia will be able to release native apps on the App Store for iPhone and iPad for their cloud gaming services, including Xbox Cloud Gaming and GeForce Now.. The demand for cloud games on smartphones is being driven by the expansion of cloud gaming solutions, which is being bolstered by the global Internet penetration rate. This will continue to drive the market's growth going forward. In November 2023, StarHub announced partnerships with cloud gaming distributors CareGame and OnMobile Global to highlight the importance of cloud gaming for smartphone customers. These relationships allowed StarHub to introduce over 100 mobile game titles to GameHub+ Mobile Play, a portable gaming category tailored to mobile gamers. However, the potential for latency issues stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Cloud Gaming Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. In 2022, the Asia Pacific region held the biggest market share in the globe. Numerous demographics and a sizable gaming community in the area are responsible for the supremacy of the region. For example, the world's most populous nations, China, and India, also have sizable gaming populations. Ultimately, another reason for their supremacy in the region is the accessibility of reasonably priced high-speed internet coupled with a high rate of smartphone adoption. Throughout the forecast period, the North American region is expected to increase with significant CAGR over the forecast period. The expansion in the region is ascribed to the existence of established cloud gaming corporations such as NVIDIA Corporation, Microsoft Corporation, and Intel Corporation. Furthermore, the region's extensive technical advancement is anticipated to fuel market expansion. High-speed internet and 5G availability are further factors propelling regional prosperity.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: