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市場調査レポート
商品コード
1472150

クラウドゲーミングの世界市場:市場規模・予測 - タイプ別、デバイス別、ゲーマータイプ別、地域別分析、2023~2030年

Global Cloud Gaming Market Size study & Forecast, by Type, by Device, by Gamer Type and Regional Analysis, 2023-2030


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.80円
クラウドゲーミングの世界市場:市場規模・予測 - タイプ別、デバイス別、ゲーマータイプ別、地域別分析、2023~2030年
出版日: 2024年04月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のクラウドゲーミングの市場規模は、2022年に約10億2,000万米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に45.5%以上の健全な成長率で推移すると予測されています。

クラウドゲーミングは、ゲーミングオンデマンドまたはゲーミングアズアサービスとも呼ばれ、プレイヤーがインターネットを介してリモートサーバーからデバイスにビデオゲームをストリーミングできるオンラインゲームの一種です。プレイヤーは、ローカルデバイスにゲームをダウンロードしてインストールする代わりに、安定したインターネット接続の助けを借りて、スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、スマートテレビなど、さまざまなデバイスにアクセスしてゲームをプレイすることができます。

クラウドゲーミングのコンセプトは、近年の最先端のクラウド技術の発展により現実のものとなった。インタラクティブなゲームアプリケーションは、クラウドゲーミングによってクラウド上で遠隔レンダリングされ、そのシーンはビデオシーケンスとしてインターネット経由でプレイヤーに送り返されます。これは、そうでなければ高品質のゲームを実行できないような性能の低いコンピューターにとって有利です。市場を牽引しているのは、インターネットを利用する人の増加と、ストレージの問題を抱えるモバイル端末でゲームをプレイする傾向の高まりです。クラウドゲーミングは、タブレットやスマートフォンなど、実質的にあらゆるデバイスからいつでもアクセスできます。OSやデバイスを問わずにゲームをプレイできるため、モバイルクラウドゲーミングはゲーム配信のパラダイムとしても有効です。クラウドゲーミングでは、ビデオエンコーディング、ビデオストリーミング、ゲームロジック処理、ゲームシーンのレンダリングなど、すべての計算作業は、すべてのゲームを収容する中央サーバーで処理されます。例えば、Appleは2023年12月、App Storeのアプリを通じたゲームストリーミングを許可すると発表しました。これは、MicrosoftやNvidiaなどの企業が、Xbox Cloud GamingやGeForce Nowなどのクラウドゲーミングサービス用のネイティブアプリをiPhoneやiPadのApp Storeでリリースできるようになることを意味します。スマートフォンでのクラウドゲーミングの需要は、世界のインターネット普及率に後押しされたクラウドゲーミングソリューションの拡大が牽引しています。これは今後も市場の成長を牽引していくと思われます。2023年11月、StarHubはクラウドゲーミングのディストリビューターであるCareGame社およびOnMobile Global社との提携を発表し、スマートフォン顧客にとってのクラウドゲーミングの重要性を強調しました。これらの関係により、スターハブはモバイルゲーマー向けにカスタマイズされたポータブルゲームカテゴリであるGameHub+Mobile Playに100以上のモバイルゲームタイトルを導入することができました。しかし、2023~2030年の予測期間を通じて、待ち時間の問題が市場の成長を阻害する可能性があります。

クラウドゲーミングの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。2022年には、アジア太平洋が世界最大の市場シェアを占めました。同地域の覇権は、同地域の数多くの人口動態と大規模なゲームコミュニティによるものです。例えば、世界で最も人口の多い中国やインドは、ゲーム人口も多いです。最終的には、同地域の優位性のもう一つの理由は、スマートフォンの普及率の高さと相まって、リーズナブルな価格の高速インターネットにアクセスしやすいことです。予測期間を通じて、北米は大幅なCAGRで拡大すると予想されます。同地域の拡大は、NVIDIA Corporation、Microsoft Corporation、Intel Corporationといった確立されたクラウドゲーミング企業の存在に起因します。さらに、同地域の広範な技術的進歩が市場拡大に拍車をかけると予想されます。高速インターネットと5Gの利用可能性は、地域の繁栄を促進するさらなる要因です。

本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界のクラウドゲーミング市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 産業の進化
    • 調査範囲
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のクラウドゲーミング市場力学

  • クラウドゲーミング市場の影響分析(2020~2030年)
    • 市場促進要因
      • スマートフォンやコンソールなど、複数のデバイスにまたがるゲームの人気と需要の高まり
      • インターネットユーザーの増加
    • 市場の課題
      • 遅延問題の可能性
    • 市場機会
      • デジタルゲームの動向の増加
      • 5Gと高速ブロードバンドの登場

第4章 世界のクラウドゲーミング市場の産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターのファイブフォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19影響分析
  • 破壊的動向
  • 産業専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 クラウドゲーミングの世界市場:タイプ別

  • 市場スナップショット
  • クラウドゲーミングの世界市場:タイプ別、実績 - ポテンシャル分析
  • クラウドゲーミングの世界市場:タイプ別、推定・予測、2020~2030年
  • クラウドゲーミング市場、サブセグメント分析
    • ファイルストリーミング
    • ビデオストリーミング

第6章 クラウドゲーミングの世界市場:デバイス別

  • 市場スナップショット
  • クラウドゲーミングの世界市場:デバイス別、実績 - ポテンシャル分析
  • クラウドゲーミングの世界市場:デバイス別、推定・予測、2020~2030年
  • クラウドゲーミング市場、サブセグメント分析
    • スマートフォン
    • タブレット
    • ゲーム機
    • PC・ノートPC
    • スマートテレビ
    • ヘッドマウントディスプレイ

第7章 クラウドゲーミングの世界市場:ゲーマータイプ別

  • 市場スナップショット
  • クラウドゲーミングの世界市場:ゲーマータイプ別、実績 - ポテンシャル分析
  • クラウドゲーミングの世界市場:ゲーマータイプ別、推定・予測、2020~2030年
  • クラウドゲーミング市場、サブセグメント分析

第8章 クラウドゲーミングの世界市場:地域別分析

  • 主要上位国
  • 主要新興国
  • クラウドゲーミング市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Amazon.com, Inc.
    • Apple Inc.
    • Electronic Arts, Inc.
    • Google LLC
    • Intel Corporation
    • International Business Machines Corporation(IBM Corporation)
    • Microsoft Corporation
    • NVIDIA Corporation
    • Sony Interactive Entertainment
    • Ubitus Inc.

第10章 調査プロセス

図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1.Global Cloud Gaming Market, report scope
  • TABLE 2.Global Cloud Gaming Market estimates & forecasts by Region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3.Global Cloud Gaming Market estimates & forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4.Global Cloud Gaming Market estimates & forecasts by Device 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5.Global Cloud Gaming Market estimates & forecasts by Gamer Type 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6.Global Cloud Gaming Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7.Global Cloud Gaming Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8.Global Cloud Gaming Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9.Global Cloud Gaming Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10.Global Cloud Gaming Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11.Global Cloud Gaming Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12.Global Cloud Gaming Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13.Global Cloud Gaming Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14.Global Cloud Gaming Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15.Global Cloud Gaming Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16.U.S. Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17.U.S. Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18.U.S. Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19.Canada Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20.Canada Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21.Canada Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22.UK Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23.UK Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24.UK Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25.Germany Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26.Germany Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27.Germany Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28.France Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29.France Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30.France Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31.Italy Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32.Italy Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33.Italy Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34.Spain Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35.Spain Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36.Spain Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37.RoE Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38.RoE Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39.RoE Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40.China Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41.China Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42.China Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43.India Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44.India Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45.India Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46.Japan Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47.Japan Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48.Japan Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49.South Korea Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50.South Korea Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51.South Korea Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52.Australia Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53.Australia Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54.Australia Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55.RoAPAC Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56.RoAPAC Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57.RoAPAC Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58.Brazil Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59.Brazil Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60.Brazil Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61.Mexico Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62.Mexico Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63.Mexico Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64.RoLA Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65.RoLA Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66.RoLA Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67.Saudi Arabia Cloud Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68.South Africa Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69.RoMEA Cloud Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 70.List of secondary sources, used in the study of global Cloud Gaming Market
  • TABLE 71.List of primary sources, used in the study of global Cloud Gaming Market
  • TABLE 72.Years considered for the study
  • TABLE 73.Exchange rates considered

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

  • FIG 1.Global Cloud Gaming Market, research methodology
  • FIG 2.Global Cloud Gaming Market, Market estimation techniques
  • FIG 3.Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4.Global Cloud Gaming Market, key trends 2022
  • FIG 5.Global Cloud Gaming Market, growth prospects 2023-2030
  • FIG 6.Global Cloud Gaming Market, porters 5 force model
  • FIG 7.Global Cloud Gaming Market, pest analysis
  • FIG 8.Global Cloud Gaming Market, value chain analysis
  • FIG 9.Global Cloud Gaming Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10.Global Cloud Gaming Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11.Global Cloud Gaming Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12.Global Cloud Gaming Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13.Global Cloud Gaming Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14.Global Cloud Gaming Market, regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15.North America Cloud Gaming Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16.Europe Cloud Gaming Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17.Asia pacific Cloud Gaming Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18.Latin America Cloud Gaming Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19.Middle East & Africa Cloud Gaming Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Cloud Gaming Market is valued at approximately USD 1.02 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 45.5% during the forecast period 2023-2030. Cloud gaming, also known as gaming on demand or gaming-as-a-service, is a type of online gaming that allows players to stream video games from remote servers to their devices via the internet. Instead of downloading and installing games on their local devices, players can access and play games on various devices, including smartphones, tablets, laptops, and smart TVs, with the help of a stable internet connection.

The concept of cloud gaming has become a reality owing to recent developments in cutting-edge cloud technology. The interactive gaming application is rendered remotely in the cloud through cloud gaming, and the scenes are then sent back to the player via the internet as a video sequence. This is advantageous for less powerful computers that would not be able to run high-quality games otherwise. The market is mostly driven by the increasing number of people using the internet and the propensity to play games on mobile devices, many of which have storage problems. Games on the cloud may be accessed at any time from practically any device, including tablets and smartphones, which is a big benefit. Because it allows consumers to play games on any OS or device, mobile cloud gaming is also a viable paradigm for gaming distribution. In cloud gaming, all computation work, including video encoding, video streaming, game logic processing, and game scene rendering, is handled by the central server, which houses all the games. For example, Apple stated in December 2023 that it would now permit game streaming through apps on its App Store. This implies that companies such as Microsoft and Nvidia will be able to release native apps on the App Store for iPhone and iPad for their cloud gaming services, including Xbox Cloud Gaming and GeForce Now.. The demand for cloud games on smartphones is being driven by the expansion of cloud gaming solutions, which is being bolstered by the global Internet penetration rate. This will continue to drive the market's growth going forward. In November 2023, StarHub announced partnerships with cloud gaming distributors CareGame and OnMobile Global to highlight the importance of cloud gaming for smartphone customers. These relationships allowed StarHub to introduce over 100 mobile game titles to GameHub+ Mobile Play, a portable gaming category tailored to mobile gamers. However, the potential for latency issues stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Cloud Gaming Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. In 2022, the Asia Pacific region held the biggest market share in the globe. Numerous demographics and a sizable gaming community in the area are responsible for the supremacy of the region. For example, the world's most populous nations, China, and India, also have sizable gaming populations. Ultimately, another reason for their supremacy in the region is the accessibility of reasonably priced high-speed internet coupled with a high rate of smartphone adoption. Throughout the forecast period, the North American region is expected to increase with significant CAGR over the forecast period. The expansion in the region is ascribed to the existence of established cloud gaming corporations such as NVIDIA Corporation, Microsoft Corporation, and Intel Corporation. Furthermore, the region's extensive technical advancement is anticipated to fuel market expansion. High-speed internet and 5G availability are further factors propelling regional prosperity.

Major market player included in this report are:

  • Amazon.com, Inc.
  • Apple Inc.
  • Electronic Arts, Inc.
  • Google LLC
  • Intel Corporation
  • International Business Machines Corporation (IBM Corporation)
  • Microsoft Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Sony Interactive Entertainment
  • Ubitus Inc.

Recent Developments in the Market:

  • Blacknut and Radian Arc unveiled a new cloud gaming bundle for Malaysian convergence services provider Unifi in December 2023. According to Radian Arc's partnership with Unifi, millions of gamers in Malaysia and around the world will keep getting enhanced gaming experiences. In August 2023, the debut of Ultimate KovvaK's challenge was announced by GeForce NOW. With this release, Nvidia aids players in honing their aim. More than 20 new titles have been added to the GeForce NOW catalogue, led by KovaaK.

Global Cloud Gaming Market Report Scope:

  • Historical Data - 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation - 2022
  • Forecast period - 2023-2030
  • Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered - Type, Device, Gamer Type, Region
  • Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:

  • File Streaming
  • Video Streaming

By Device:

  • Smartphones
  • Tablets
  • Gaming Consoles
  • PCs & Laptops
  • Smart TVs
  • Head-Mounted Displays

By Gamer Type:

  • Casual Gamers
  • Avid Gamers
  • Lifestyle Gamers

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1.Executive Summary

  • 1.1.Market Snapshot
  • 1.2.Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1.Cloud Gaming Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2.Cloud Gaming Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3.Cloud Gaming Market, by Device, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4.Cloud Gaming Market, by Gamer Type, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3.Key Trends
  • 1.4.Estimation Methodology
  • 1.5.Research Assumption

Chapter 2.Global Cloud Gaming Market Definition and Scope

  • 2.1.Objective of the Study
  • 2.2.Market Definition & Scope
    • 2.2.1.Industry Evolution
    • 2.2.2.Scope of the Study
  • 2.3.Years Considered for the Study
  • 2.4.Currency Conversion Rates

Chapter 3.Global Cloud Gaming Market Dynamics

  • 3.1.Cloud Gaming Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1.Market Drivers
      • 3.1.1.1.Growing popularity and demand for gaming across multiple devices such as smartphones, and consoles
      • 3.1.1.2.Growing number of internet users
    • 3.1.2.Market Challenges
      • 3.1.2.1.Potential for latency issues
    • 3.1.3.Market Opportunities
      • 3.1.3.1.Increase in the trend of digital gaming
      • 3.1.3.2.Advent of 5G and high-speed broadband

Chapter 4.Global Cloud Gaming Market Industry Analysis

  • 4.1.Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1.Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2.Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3.Threat of New Entrants
    • 4.1.4.Threat of Substitutes
    • 4.1.5.Competitive Rivalry
  • 4.2.Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3.PEST Analysis
    • 4.3.1.Political
    • 4.3.2.Economical
    • 4.3.3.Social
    • 4.3.4.Technological
    • 4.3.5.Environmental
    • 4.3.6.Legal
  • 4.4.Top investment opportunity
  • 4.5.Top winning strategies
  • 4.6.COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7.Disruptive Trends
  • 4.8.Industry Expert Perspective
  • 4.9.Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5.Global Cloud Gaming Market, by Type

  • 5.1.Market Snapshot
  • 5.2.Global Cloud Gaming Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 5.3.Global Cloud Gaming Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4.Cloud Gaming Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. File Streaming
    • 5.4.2.Video Streaming

Chapter 6.Global Cloud Gaming Market, by Device

  • 6.1.Market Snapshot
  • 6.2.Global Cloud Gaming Market by Device, Performance - Potential Analysis
  • 6.3.Global Cloud Gaming Market Estimates & Forecasts by Device 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4.Cloud Gaming Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Smartphones
    • 6.4.2.Tablets
    • 6.4.3.Gaming Consoles
    • 6.4.4.PCs & Laptops
    • 6.4.5.Smart TVs
    • 6.4.6.Head-Mounted Displays

Chapter 7.Global Cloud Gaming Market, by Gamer Type

  • 7.1.Market Snapshot
  • 7.2.Global Cloud Gaming Market by Gamer Type, Performance - Potential Analysis
  • 7.3.Global Cloud Gaming Market Estimates & Forecasts by Gamer Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4.Cloud Gaming Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Casual Gamers
    • 7.4.2.Avid Gamers
    • 7.4.3.Lifestyle Gamers

Chapter 8.Global Cloud Gaming Market, Regional Analysis

  • 8.1.Top Leading Countries
  • 8.2.Top Emerging Countries
  • 8.3.Cloud Gaming Market, Regional Market Snapshot
  • 8.4.North America Cloud Gaming Market
    • 8.4.1.U.S. Cloud Gaming Market
      • 8.4.1.1.Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.2.Device breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.3.Gamer Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 8.4.2.Canada Cloud Gaming Market
  • 8.5.Europe Cloud Gaming Market Snapshot
    • 8.5.1.U.K. Cloud Gaming Market
    • 8.5.2.Germany Cloud Gaming Market
    • 8.5.3.France Cloud Gaming Market
    • 8.5.4.Spain Cloud Gaming Market
    • 8.5.5.Italy Cloud Gaming Market
    • 8.5.6.Rest of Europe Cloud Gaming Market
  • 8.6.Asia-Pacific Cloud Gaming Market Snapshot
    • 8.6.1.China Cloud Gaming Market
    • 8.6.2.India Cloud Gaming Market
    • 8.6.3.Japan Cloud Gaming Market
    • 8.6.4.Australia Cloud Gaming Market
    • 8.6.5.South Korea Cloud Gaming Market
    • 8.6.6.Rest of Asia Pacific Cloud Gaming Market
  • 8.7.Latin America Cloud Gaming Market Snapshot
    • 8.7.1.Brazil Cloud Gaming Market
    • 8.7.2.Mexico Cloud Gaming Market
  • 8.8.Middle East & Africa Cloud Gaming Market
    • 8.8.1.Saudi Arabia Cloud Gaming Market
    • 8.8.2.South Africa Cloud Gaming Market
    • 8.8.3.Rest of Middle East & Africa Cloud Gaming Market

Chapter 9.Competitive Intelligence

  • 9.1.Key Company SWOT Analysis
  • 9.2.Top Market Strategies
  • 9.3.Company Profiles
    • 9.3.1. Amazon.com, Inc.
      • 9.3.1.1.Key Information
      • 9.3.1.2.Overview
      • 9.3.1.3.Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4.Product Summary
      • 9.3.1.5.Recent Developments
    • 9.3.2. Apple Inc.
    • 9.3.3.Electronic Arts, Inc.
    • 9.3.4.Google LLC
    • 9.3.5.Intel Corporation
    • 9.3.6.International Business Machines Corporation (IBM Corporation)
    • 9.3.7.Microsoft Corporation
    • 9.3.8.NVIDIA Corporation
    • 9.3.9.Sony Interactive Entertainment
    • 9.3.10.Ubitus Inc.

Chapter 10.Research Process

  • 10.1.Research Process
    • 10.1.1.Data Mining
    • 10.1.2.Analysis
    • 10.1.3.Market Estimation
    • 10.1.4.Validation
    • 10.1.5.Publishing
  • 10.2.Research Attributes
  • 10.3.Research Assumption