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市場調査レポート
商品コード
1472134

音声分析の世界市場規模調査&予測、展開別、用途別、企業タイプ別、エンドユーザー別、地域別分析、2023年~2030年

Global Speech Analytics Market Size Study & Forecast, By Deployment, By Application, By Enterprise Type, By End-user, and Regional Analysis, 2023-2030


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
音声分析の世界市場規模調査&予測、展開別、用途別、企業タイプ別、エンドユーザー別、地域別分析、2023年~2030年
出版日: 2024年04月13日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

音声分析の世界市場は、2022年に約33億1,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には15.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

音声分析は、音声認識、機械学習、自然言語処理を利用して話し言葉をテキストに書き起こし、顧客の感情、好み、要件に関連するパターン、キーワード、ディスカッションを分析します。その主な目的は、顧客との対話の理解、顧客体験の向上、コンプライアンスの確保、動向とパターンの特定、業務の最適化、ビジネス洞察の導出などです。これらのツールは、コンタクト・センターにリアルタイムの音声記録とフィードバックを提供し、顧客理解、満足度、エージェントのパフォーマンスを向上させる。代理店が業務の柔軟性と拡張性を優先するにつれ、音声テクノロジーは成長戦略に不可欠なものとなっています。顧客維持と満足度の向上における分析の役割に対する認識の高まり、コンプライアンスとリスク管理の重視の高まり、マルチチャネル世界における音声の重要性の高まりは、世界全体の市場需要を促進している最も顕著な要因です。

また、コールセンター企業は、消費者体験の向上、企業収益の増加、エージェントの生産性向上、コンプライアンスの確保を目的として、音声分析プラットフォームの採用を増やしています。Account Recovery.netによると、企業の67%がコンプライアンス違反を減らし、エージェントのパフォーマンスを高めるために音声分析を採用しています。これらのソリューションは、顧客とエージェントのやり取りを分析し、顧客体験を向上させ、業務プロセスを合理化するための貴重なインテリジェンスを提供します。さらに、コールセンターはテキスト分析ソリューションを採用し、今後のやり取りを最適化するための洞察を明らかにし、リアルタイムの1対1の顧客対応を強化しています。これらのソリューションはまた、カスタマー・エクスペリエンスの品質保証を向上させ、ビジネス・オペレーションにおけるマイクロマネジメントを軽減します。例えば、2023年4月、会話自動化企業のSESTEKは、音声分析、音声AI、音声認識ソリューションを導入するため、業務処理アウトソーシングの大手企業であるCCCと提携し、公共部門やサービス部門における成長を促進し、新たな機会を引き出しています。さらに、コンタクトセンターに対する厳格なコンプライアンス規制は、顧客との通話をリアルタイムで監視することの重要性を浮き彫りにしており、音声分析ソリューションは、コンプライアンスを確保し、法的・規制上のリスクを軽減しながら顧客満足度を高めるために不可欠なものとなっています。このように、コールセンターサービスにおける音声分析ソリューションの需要の高まりは、市場需要を大幅に促進すると予想されます。さらに、クラウドベースの音声分析ソリューションの採用の増加や、より良い顧客体験のためのソリューションにおける機械学習(ML)と人工知能(AI)の浸透の増加は、予測される年月の間に様々な有利な機会をもたらします。しかし、高い投資コストとデータプライバシー&セキュリティへの関心の高まりが、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなっています。

音声分析の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、インダストリー4.0とデジタルトランスフォーメーションの出現、著名な地域プレーヤーと多数のサービスプロバイダーの高いプレゼンス、デジタルマーケティング支出の増加により、2022年の市場を独占しました。また、同国はソリューションのシームレスな統合を促進するために画期的な技術を活用しています。例えば、臨床グレードの音声分析プラットフォームを提供するオーラル・分析社は2023年3月、同社のSpeech Vitals-ALS技術が米国食品医薬品局から革新的な機器として認定されたと発表しました。一方、アジア太平洋地域は予測期間中最も高いCAGRで成長すると予想されています。中国、インド、オーストラリア、インドネシア、ベトナム、フィリピンなどの国々でアウトソーシング産業が継続的に拡大しています。これらの国々は、効率性、顧客経験、従業員経験、その他のさまざまな側面を強化するためにテクノロジーを活用しています。例えば、2023年2月、大手通信プロバイダーのBharti Airtel Telecomは、同社のコンタクトセンターへのすべてのインバウンドコールの顧客体験を改善することを目的としたAIベースのソリューションを開発・実装するために、Nvidiaと協力しました。Airtelは、ディープラーニングベースの自動音声認識(ASR)とNvidiaのNVIDIANeMo会話AIツールキットを活用することで、言語を正確に解釈し、エージェントと消費者により良いサービスを提供するためのオペレーションを強化します。さらに、アジア太平洋地域のコンタクトセンター・アウトソーシング部門は現在、加速度的な成長を遂げており、業界参加者はサービスのアウトソーシングを求める企業に革新的なソリューションを提供しています。

本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も掲載しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界の音声分析市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 業界の進化
    • 調査範囲
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 音声分析の世界市場力学

  • 音声分析市場の影響分析(2020年~2030年)
    • 市場促進要因
      • コールセンターサービスにおける音声分析ソリューションの需要増加
      • 世界のマルチチャネルにおける音声の重要性の高まり
    • 市場の課題
      • 高い投資コスト
      • データプライバシーとセキュリティに対する懸念の高まり
    • 市場機会
      • クラウドベースの音声分析ソリューションの採用増加
      • 機械学習(ML)と人工知能(AI)のソリューションへの浸透による顧客体験の向上

第4章 世界の音声分析市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターのファイブフォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19影響分析
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 音声分析の世界市場:展開別

  • 市場スナップショット
  • 音声分析の世界市場:展開別、実績 - ポテンシャル分析
  • 音声分析の世界市場:展開別推定・予測、2020年~2030年
  • 音声分析市場、サブセグメント別分析
    • クラウド
    • オンプレミス

第6章 音声分析の世界市場:企業タイプ別

  • 市場スナップショット
  • 音声分析の世界市場:企業タイプ別、実績 - ポテンシャル分析
  • 音声分析の世界市場:企業タイプ別推計・予測、2020年~2030年
  • 音声分析の世界市場、サブセグメント別分析
    • 中小企業
    • 大企業

第7章 音声分析の世界市場:用途別

  • 市場スナップショット
  • 音声分析の世界市場:用途別、実績 - ポテンシャル分析
  • 音声分析の世界市場:用途別推定・予測、2020年~2030年
  • 音声分析市場、サブセグメント分析
    • 感情分析
    • コンプライアンスモニタリング
    • エージェントパフォーマンスモニタリング
    • 顧客経験管理
    • その他

第8章 音声分析市場:エンドユーザー別

  • 市場スナップショット
  • 音声分析の世界市場:エンドユーザー別、実績 - ポテンシャル分析
  • 音声分析の世界市場:エンドユーザー別推定・予測、2020年~2030年
  • 音声分析市場、サブセグメント分析
    • IT&テレコム
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 小売・eコマース
    • 旅行・ホスピタリティ
    • その他

第9章 音声分析の世界市場:地域別分析

  • 主要国
  • 主要新興国
  • 音声分析市場:地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • 展開の推定・予測、2020年~2030年
      • 企業タイプの推定・予測、2020年~2030年
      • 用途別の推定・予測、2020年~2030年
      • エンドユーザーの推定・予測、2020年~2030年
    • カナダ
  • 欧州の音声分析市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋の音声分析市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカの音声分析市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第10章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Verint Systems Inc.(U.S.)
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • NICE Ltd.(Israel)
    • Avaya Inc.(U.S.)
    • Genesys Telecommunications Laboratories, Inc.(U.S.)
    • OpenText Corporation(U.S.)
    • Uniphore Software Systems, Inc.(U.S.)
    • CallMiner, Inc.(U.S.)
    • Talkdesk, Inc.(U.S.)
    • Amazon Web Services, Inc.(AWS)(U.S.)
    • LiveVox Holdings, Inc.(U.S.)

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1.Global Speech Analytics Market, report scope
  • TABLE 2.Global Speech Analytics Market estimates & forecasts by Region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3.Global Speech Analytics Market estimates & forecasts by Deployment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4.Global Speech Analytics Market estimates & forecasts by Enterprise Type 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5.Global Speech Analytics Market estimates & forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6.Global Speech Analytics Market estimates & forecasts by End-user 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7.Global Speech Analytics Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8.Global Speech Analytics Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9.Global Speech Analytics Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10.Global Speech Analytics Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11.Global Speech Analytics Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12.Global Speech Analytics Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13.Global Speech Analytics Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14.Global Speech Analytics Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15.Global Speech Analytics Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16.Global Speech Analytics Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17.U.S. Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18.U.S. Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19.U.S. Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20.Canada Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21.Canada Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22.Canada Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23.UK Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24.UK Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25.UK Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26.Germany Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27.Germany Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28.Germany Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29.France Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30.France Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31.France Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32.Italy Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33.Italy Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34.Italy Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35.Spain Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36.Spain Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37.Spain Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38.RoE Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39.RoE Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40.RoE Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41.China Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42.China Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43.China Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44.India Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45.India Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46.India Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47.Japan Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48.Japan Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49.Japan Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50.South Korea Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51.South Korea Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52.South Korea Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53.Australia Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54.Australia Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55.Australia Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56.RoAPAC Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57.RoAPAC Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58.RoAPAC Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59.Brazil Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60.Brazil Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61.Brazil Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62.Mexico Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63.Mexico Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64.Mexico Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65.RoLA Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66.RoLA Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67.RoLA Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68.Saudi Arabia Speech Analytics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69.South Africa Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 70.RoMEA Speech Analytics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 71.List of secondary sources, used in the study of global Speech Analytics Market
  • TABLE 72.List of primary sources, used in the study of global Speech Analytics Market
  • TABLE 73.Years considered for the study
  • TABLE 74.Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

  • FIG 1.Global Speech Analytics Market, research methodology
  • FIG 2.Global Speech Analytics Market, Market estimation techniques
  • FIG 3.Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4.Global Speech Analytics Market, key trends 2022
  • FIG 5.Global Speech Analytics Market, growth prospects 2023-2030
  • FIG 6.Global Speech Analytics Market, porters 5 force model
  • FIG 7.Global Speech Analytics Market, pest analysis
  • FIG 8.Global Speech Analytics Market, value chain analysis
  • FIG 9.Global Speech Analytics Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10.Global Speech Analytics Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11.Global Speech Analytics Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12.Global Speech Analytics Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13.Global Speech Analytics Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14.Global Speech Analytics Market, regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15.North America Speech Analytics Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16.Europe Speech Analytics Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17.Asia Pacific Speech Analytics Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18.Latin America Speech Analytics Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19.Middle East & Africa Speech Analytics Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Speech Analytics Market is valued at approximately USD 3.31 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15.6% over the forecast period 2023-2030. Speech analytics utilizes speech recognition, machine learning, and natural language processing to transcribe spoken words into text and analyze them for patterns, keywords, and discussions related to customer sentiment, preferences, and requirements. Its primary goals include understanding customer interactions, improving the customer experience, ensuring compliance, identifying trends and patterns, optimizing operations, and deriving business insights. These tools provide real-time voice recordings and feedback for contact centres to enhance customer understanding, satisfaction, and agent performance. Speech technology becomes integral to growth strategies as agencies prioritize flexibility and scalability in their operations. The growing recognition of analytics' role in boosting customer retention and satisfaction, rising emphasis on compliance and risk management, along with increasing significance of voice in a multi-channel world are the most prominent factors that are propelling the market demand across the globe.

Additionally, call centre companies are increasingly adopting speech analytics platforms to improve the consumer experience, boost revenue, and enhance agent productivity while ensuring compliance. According to Account Recovery.net, 67% of companies employ speech analytics to reduce non-compliance and enhance agent performance. These solutions empower organizations to analyze customer-agent interactions, providing valuable intelligence to enhance customer experience and streamline operational processes. Additionally, call centres are embracing text analysis solutions to uncover insights that optimize future interactions and enhance real-time one-to-one customer engagements. These solutions also facilitate improved quality assurance for customer experience and mitigate micromanagement in business operations. For instance, in April 2023, SESTEK, a conversational automation company, partnered with CCC, a leading business processing outsourcing organization, to implement speech analytics, voice AI, and voice recognition solutions, driving growth and unlocking new opportunities in the public and services sectors. Furthermore, stringent compliance regulations for contact centres highlight the importance of real-time monitoring of customer calls, making speech analytics solutions integral to ensuring compliance and enhancing customer satisfaction while mitigating legal and regulatory risks. Thus, the increasing demand for speech analytics solutions within call centre services is expected to fuel market demand at a substantial rate. Moreover, the rise in adoption of cloud-based speech analytics solutions, as well as the increasing penetration of Machine Learning (ML) and Artificial Intelligence (AI) in solutions for better customer experience presents various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the high investment cost and the rise in concern for data privacy & security are hindering the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Speech Analytics Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the advent of Industry 4.0 and digital transformation, the high presence of prominent regional players and numerous service providers, along increased digital marketing spending. Also, the country leverages groundbreaking technologies to facilitate the seamless integration of solutions. For instance, in March 2023, Aural Analytics, Inc., a provider of clinical-grade speech analytical platforms, announced that its Speech Vitals-ALS technology received recognition from the U.S. Food and Drug Administration as an innovative device. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. The continuous expansion of outsourcing industries across countries like China, India, Australia, Indonesia, Vietnam, and the Philippines. These nations are leveraging technology to enhance efficiency, customer experience, employee experience, and various other aspects. For instance, in February 2023, Bharti Airtel Telecom, a leading telecom provider, collaborated with Nvidia to develop and implement an AI-based solution aimed at improving the customer experience for all inbound calls to its contact centre. Airtel will utilize its deep learning-based automatic speech recognition (ASR) alongside Nvidia's NVIDIANeMo conversational AI toolkit to accurately interpret language and enhance operations for better service to agents and consumers. Additionally, the Asia Pacific contact centre outsourcing sector is currently experiencing accelerated growth, prompting industry participants to offer innovative solutions to companies seeking to outsource their services.

Major market players included in this report are:

  • Verint Systems Inc. (U.S.)
  • NICE Ltd. (Israel)
  • Avaya Inc. (U.S.)
  • Genesys Telecommunications Laboratories, Inc. (U.S.)
  • OpenText Corporation (U.S.)
  • Uniphore Software Systems, Inc. (U.S.)
  • CallMiner, Inc. (U.S.)
  • Talkdesk, Inc. (U.S.)
  • Amazon Web Services, Inc. (AWS) (U.S.)
  • LiveVox Holdings, Inc. (U.S.)

Recent Developments in the Market:

  • In October 2023, Talkdesk announced that it has enhanced the integration of generative AI with its Talkdesk CX Cloud platform and Industry Experience Cloud through product improvements. With the upgrade, companies from many sectors can set up and maintain the contact centre without needing any coding knowledge, all while providing a customized client experience.
  • In August 2023, Kura, the independent outsourcer in the UK, and Avaya announced their partnership to integrate Avaya Enterprise Cloud and revolutionize Kura's contact centre capabilities. With this solution, the Kura user can provide their clients with digital and social channels, speech analytics, and inbound and outbound contact centre services on a reliable platform.
  • In July 2023, Genesys declared that the company is leveraging Large Language Models (LLMs) to expand its generative AI capabilities. Employees can extract conversational intelligence from voice and digital interactions with the aid of the Genesys Cloud CX platform, which integrates auto-summarization to assist enterprises in increasing speed, quality, and accuracy.

Global Speech Analytics Market Report Scope:

  • Historical Data - 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation - 2022
  • Forecast period - 2023-2030
  • Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered - Deployment, Enterprise Type, Application, End-user, Region
  • Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope - Free report customization (equivalent to up to 8 analysts' working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define the market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters to detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges that will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Deployment:

  • Cloud
  • On-premise

By Enterprise Type:

  • SMEs
  • Large Enterprise

By Application:

  • Sentimental Analysis
  • Compliance Monitoring
  • Agent Performance Monitoring
  • Customer Experience Management
  • Others

By End-user:

  • IT & Telecom
  • BFSI
  • Healthcare
  • Retail & E-commerce
  • Travel & Hospitality
  • Other

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1.Executive Summary

  • 1.1.Market Snapshot
  • 1.2.Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1.Speech Analytics Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2.Speech Analytics Market, by Deployment, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3.Speech Analytics Market, by Enterprise Type, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4.Speech Analytics Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.5.Speech Analytics Market, by End-user, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3.Key Trends
  • 1.4.Estimation Methodology
  • 1.5.Research Assumption

Chapter 2.Global Speech Analytics Market Definition and Scope

  • 2.1.Objective of the Study
  • 2.2.Market Definition & Scope
    • 2.2.1.Industry Evolution
    • 2.2.2.Scope of the Study
  • 2.3.Years Considered for the Study
  • 2.4.Currency Conversion Rates

Chapter 3.Global Speech Analytics Market Dynamics

  • 3.1.Speech Analytics Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1.Market Drivers
      • 3.1.1.1.Increasing demand for speech analytics solutions within call centre services
      • 3.1.1.2.Rising significance of voice in multi-channel worldwide
    • 3.1.2.Market Challenges
      • 3.1.2.1.High investment cost
      • 3.1.2.2.Rise in concern for data privacy & security
    • 3.1.3.Market Opportunities
      • 3.1.3.1.Rise in adoption of cloud-based speech analytics solutions
      • 3.1.3.2.Increasing penetration of Machine Learning (ML) and Artificial Intelligence (AI) in solutions for better customer experience

Chapter 4.Global Speech Analytics Market Industry Analysis

  • 4.1.Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1.Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2.Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3.Threat of New Entrants
    • 4.1.4.Threat of Substitutes
    • 4.1.5.Competitive Rivalry
  • 4.2.Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3.PEST Analysis
    • 4.3.1.Political
    • 4.3.2.Economical
    • 4.3.3.Social
    • 4.3.4.Technological
    • 4.3.5.Environmental
    • 4.3.6.Legal
  • 4.4.Top investment opportunity
  • 4.5.Top winning strategies
  • 4.6.COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7.Disruptive Trends
  • 4.8.Industry Expert Perspective
  • 4.9.Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5.Global Speech Analytics Market, by Deployment

  • 5.1.Market Snapshot
  • 5.2.Global Speech Analytics Market by Deployment, Performance - Potential Analysis
  • 5.3.Global Speech Analytics Market Estimates & Forecasts by Deployment 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4.Speech Analytics Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1.Cloud
    • 5.4.2.On-premise

Chapter 6.Global Speech Analytics Market, by Enterprise Type

  • 6.1.Market Snapshot
  • 6.2.Global Speech Analytics Market by Enterprise Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3.Global Speech Analytics Market Estimates & Forecasts by Enterprise Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4.Speech Analytics Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1.SMEs
    • 6.4.2.Large Enterprise

Chapter 7.Global Speech Analytics Market, by Application

  • 7.1.Market Snapshot
  • 7.2.Global Speech Analytics Market by Application, Performance - Potential Analysis
  • 7.3.Global Speech Analytics Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4.Speech Analytics Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1.Sentimental Analysis
    • 7.4.2.Compliance Monitoring
    • 7.4.3.Agent Performance Monitoring
    • 7.4.4.Customer Experience Management
    • 7.4.5.Others

Chapter 8.Speech Analytics Market, by End-user

  • 8.1.Market Snapshot
  • 8.2.Global Speech Analytics Market by End-user, Performance - Potential Analysis
  • 8.3.Global Speech Analytics Market Estimates & Forecasts by End-user 2020-2030 (USD Billion)
  • 8.4.Speech Analytics Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1.IT & Telecom
    • 8.4.2.BFSI
    • 8.4.3.Healthcare
    • 8.4.4.Retail & E-commerce
    • 8.4.5.Travel & Hospitality
    • 8.4.6.Other

Chapter 9.Global Speech Analytics Market, Regional Analysis

  • 9.1.Top Leading Countries
  • 9.2.Top Emerging Countries
  • 9.3.Speech Analytics Market, Regional Market Snapshot
  • 9.4.North America Speech Analytics Market
    • 9.4.1.U.S. Speech Analytics Market
      • 9.4.1.1.Deployment breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.2.Enterprise Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.3.Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.4.End-user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 9.4.2.Canada Speech Analytics Market
  • 9.5.Europe Speech Analytics Market Snapshot
    • 9.5.1.U.K. Speech Analytics Market
    • 9.5.2.Germany Speech Analytics Market
    • 9.5.3.France Speech Analytics Market
    • 9.5.4.Spain Speech Analytics Market
    • 9.5.5.Italy Speech Analytics Market
    • 9.5.6.Rest of Europe Speech Analytics Market
  • 9.6.Asia-Pacific Speech Analytics Market Snapshot
    • 9.6.1.China Speech Analytics Market
    • 9.6.2.India Speech Analytics Market
    • 9.6.3.Japan Speech Analytics Market
    • 9.6.4.Australia Speech Analytics Market
    • 9.6.5.South Korea Speech Analytics Market
    • 9.6.6.Rest of Asia Pacific Speech Analytics Market
  • 9.7.Latin America Speech Analytics Market Snapshot
    • 9.7.1.Brazil Speech Analytics Market
    • 9.7.2.Mexico Speech Analytics Market
  • 9.8.Middle East & Africa Speech Analytics Market
    • 9.8.1.Saudi Arabia Speech Analytics Market
    • 9.8.2.South Africa Speech Analytics Market
    • 9.8.3.Rest of Middle East & Africa Speech Analytics Market

Chapter 10.Competitive Intelligence

  • 10.1.Key Company SWOT Analysis
  • 10.2.Top Market Strategies
  • 10.3.Company Profiles
    • 10.3.1.Verint Systems Inc. (U.S.)
      • 10.3.1.1.Key Information
      • 10.3.1.2.Overview
      • 10.3.1.3.Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4.Product Summary
      • 10.3.1.5.Recent Developments
    • 10.3.2.NICE Ltd. (Israel)
    • 10.3.3.Avaya Inc. (U.S.)
    • 10.3.4.Genesys Telecommunications Laboratories, Inc. (U.S.)
    • 10.3.5.OpenText Corporation (U.S.)
    • 10.3.6.Uniphore Software Systems, Inc. (U.S.)
    • 10.3.7.CallMiner, Inc. (U.S.)
    • 10.3.8.Talkdesk, Inc. (U.S.)
    • 10.3.9.Amazon Web Services, Inc. (AWS) (U.S.)
    • 10.3.10.LiveVox Holdings, Inc. (U.S.)

Chapter 11.Research Process

  • 11.1.Research Process
    • 11.1.1.Data Mining
    • 11.1.2.Analysis
    • 11.1.3.Market Estimation
    • 11.1.4.Validation
    • 11.1.5.Publishing
  • 11.2.Research Attributes
  • 11.3.Research Assumption