|
市場調査レポート
商品コード
1401415
オンライン旅行手配の世界市場規模調査&予測、サービスタイプ別、プラットフォーム別、予約モード別、年齢層別、地域別分析、2023-2030年Global Online Travel Market Size Study & Forecast, by Service types, by Platforms, by Mode of Booking (Online Travel Agencies, Direct Travel Suppliers), by Age Group and Regional Analysis, 2023-2030 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
オンライン旅行手配の世界市場規模調査&予測、サービスタイプ別、プラットフォーム別、予約モード別、年齢層別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年12月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界のオンライン旅行手配市場は、2022年に約4,668億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には14.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
オンライン旅行手配とは、オンライン・プラットフォームやウェブサイトを通じて旅行の計画、予約、手配を管理するプロセスを指します。デジタル技術やインターネットベースのサービスを利用して、航空券、宿泊施設、レンタカー、バケーションパッケージ、その他の旅行関連サービスを調査・予約します。オンライン旅行手配プラットフォームでは、旅行者はさまざまな旅行オプション、価格、情報に便利にアクセスでき、好みや予算に合った最適なオプションを比較・選択できます。また、インターネットやモバイル技術の世界の普及により、オンライン旅行予約は消費者にとってより身近で便利なものとなっています。さらに、オンライン旅行手配プラットフォームでは、幅広い旅行オプション、競合市場競争、ユーザーフレンドリーなインターフェイスが利用可能なため、顧客は旅行の手配をオンラインで予約するようになり、オンライン旅行手配市場の成長を牽引しています。
世界の旅行者の急増がオンライン旅行手配市場の成長に拍車をかけています。2022年6月に発表された世界経済フォーラムの報告書によると、UNWTOが最近発表した世界観光バロメーターでは、2022年第1四半期に前年同期比182%という著しい成長率を記録し、国際観光の著しい上昇を明らかにしています。さらに、パーソナライズされた本格的な旅行体験に対する顧客需要の高まりにより、同産業は予測期間中に成長する態勢を整えています。さらに、旅行業界における絶え間ない進歩やデジタル革新、変化し続ける消費者の消費パターンが、市場に有望な成長機会をもたらすと予想されます。しかし、オンライン旅行手配会社間の競合は激しく、価格競争やマージンプレッシャーにつながります。さらに、サイバーセキュリティとデータプライバシーに関する懸念は、オンライン取引に対する消費者の信頼と信用にリスクをもたらし、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなっています。
世界のオンライン旅行手配市場の調査対象となった主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋は2022年に市場を独占しました。この地域は、可処分所得の増加、中間所得層の増加、インターネットアクセスの普及といった要因から利益を得ています。また、アジア太平洋地域は、生活水準の向上、旅行・観光産業への魅力の高まりなどの要因から、予測期間中に大きく成長する見込みです。さらに、経済成長、旅行規制の緩和、競合の激化、積極的なプロモーション戦略によって促進される団体旅行の増加が、同地域の業界成長を後押しすると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Online Travel Market is valued at approximately USD 466.80 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 14.8% over the forecast period 2023-2030. Online travel refers to the process of planning, booking, and managing travel arrangements through online platforms and websites. It involves using digital technologies and internet-based services to research and book flights, accommodations, rental cars, vacation packages, and other travel-related services. Online travel platforms allows travelers with convenient access to a range of travel options, prices, and information, allowing them to compare and choose the best options that suit their preferences and budget. Additionally, the increasing adoption of the internet and mobile technologies worldwide has made online travel booking more accessible and convenient for consumers. Furthermore, the availability of a wide range of travel options, competitive pricing, and user-friendly interfaces on online travel platforms attract customers to book their travel arrangements online driving the growth of the Online Travel Market.
The surge in global travelers is fueling the growth of the Online Travel Market. As per the World Economic Forum report released in June 2022, the recent World Tourism Barometer from UNWTO reveals a significant upswing in international tourism, with a remarkable growth rate of 182% in the first quarter of 2022 compared to the same period in the previous year. Moreover, the industry is poised for growth in the forecast period, owing to the growing customer demand for personalized and authentic travel experiences. Furthermore, the market is expected to benefit from the continuous advancements and digital innovations in the travel industry and the ever-changing consumer spending patterns, which present promising opportunities for growth. However, intense competition among online travel agencies, leads to price wars and margin pressure. Additionally, concerns regarding cybersecurity and data privacy pose risks to consumer trust and confidence in online transactions hampering the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Online Travel Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022. The region benefits from factors such as increasing disposable income, a growing middle-class segment, and widespread internet access. Asia Pacific is also expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as improved standard of living, and a growing attraction towards the travel and tourism industry. Furthermore, the rise of group travel, facilitated by economic growth, relaxed travel restrictions, heightened competition, and aggressive promotional strategies, is expected to boost industry growth in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: