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市場調査レポート
商品コード
1315004
アニメ商品の世界市場規模の調査と予測:製品別、流通チャネル別(オンライン、オフライン)および地域分析、2023年~2030年Global Anime Merchandising Market Size study & Forecast, by Product (Figurine, Clothing, Books, Board Games and Toys, Posters, Others), by Distribution Channel (Online, Offline) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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アニメ商品の世界市場規模の調査と予測:製品別、流通チャネル別(オンライン、オフライン)および地域分析、2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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アニメ商品の世界市場は2022年に約91億4,000万米ドルと評価され、2023年から2030年の予測期間にわたって9.4%を超える健全な成長率で成長すると予想されています。
アニメ商品市場とは、アニメやマンガの熱心なファン層や愛好家に向けた、おもちゃ、フィギュア、衣類、アクセサリー、その他の収集品など、アニメに関連するさまざまな商品の製造、流通、販売に焦点を当てた世界の業界を指します。アニメ商品市場は、OTTプラットフォームでのアニメコンテンツの視聴者数の増加や仮想現実の進歩などの要因によって牽引されています。
これらのプラットフォームでのアニメコンテンツの視聴者数の増加により、より大きなファンベースが生まれ、人気のアニメフランチャイズに関連する商品の需要が増加しました。 Netflixによると、2021年には、2019年と比較して、少なくとも1つのアニメを視聴した世帯数が50%増加するとのことです。さらに、アニメとその関連に特化したコンベンションの数の増加によって、アニメの商品化市場も後押しされています。ファンダム。 AnimeFest、Otakon、Anime Boston、Anime Expo、FanimeConなどのコンベンションは、世界の主要地域で開催されます。それに加えて、Statistaによると、2022年の世界の仮想現実市場規模は120億米ドルで、2025年までに220億米ドル増加すると予測されています。したがって、アミンの商品化コンベンションの数の増加、アミンの視聴者数の増加、および仮想現実の増加により、市場は市場の成長を促進します。コンベンションのマーチャンダイジング数の増加に加え、オンライン同調プラットフォームの普及拡大により、市場に有利な機会が生まれています。ただし、偽造と海賊行為は、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を妨げる可能性があります。
世界のアニメ商品市場の調査で考慮される主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東およびアフリカが含まれます。アジア太平洋地域は、日本に大手アミンスタジオが存在することと、この地域でのアミンの人気の高まりにより、2022年の市場を独占しました。北米は、アミン含有量の人気の高まりと、地域内の複数の地域でアミン商品を販売する小売店の増加により、最も急速に成長している地域とみなされています。
この調査の目的は、近年のさまざまなセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場規模を予測することです。この報告書は、調査に参加している国の業界の定性的および定量的側面の両方を組み込むように設計されています。
このレポートは、市場の将来の成長を定義する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供します。さらに、競合情勢と主要企業の製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資できるマイクロ市場における潜在的な機会も組み込まれています。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Anime Merchandising Market is valued at approximately USD 9.14 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.4% over the forecast period 2023-2030. The anime merchandising market refers to the global industry focused on the production, distribution, and sale of various merchandise related to anime, including toys, figurines, clothing, accessories, and other collectables, catering to the dedicated fanbase and enthusiasts of anime and manga. The Anime Merchandising Market is being driven by factors such as an increase in anime content viewership on OTT platforms and increasing advancement in virtual reality.
The growing viewership of anime content on these platforms has created a larger fan base and increased demand for merchandise related to popular anime franchise. According to Netflix, in year 2021, there is a 50% increase in the number of households that watched at least one anime as compared to 2019. Furthermore, the anime merchandising market is also boosted by the growing number of conventions dedicated to anime and related fandoms. These conventions, such as AnimeFest, Otakon, Anime Boston, Anime Expo, and FanimeCon, are held across major regions globally. Along with that according to Statista, the global virtual reality market size in 2022, was USD 12 billion and is projected to increase by USD 22 billion by 2025. Thus, the rising number of amine merchandising conventions and increasing viewership of amine and increasing virtual reality market fuel the growth of the market. In addition to rising number of conventions merchandising and increasing penetration of online entrainment platform create lucrative opportunities for the market. However, the counterfeiting and piracy may hinder the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Anime Merchandising Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to the presence of major amine studios in Japan and the increasing popularity of amine in the region. North America is considered the fastest growing region due to the increasing popularity of amine content and increase of retail stores whose sell amine merchandising in multiple areas in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: