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市場調査レポート
商品コード
1303579
アルコール飲料包装の世界市場規模調査:製品別、用途別、地域別分析、2023-2030年Global Alcoholic Beverage Packaging Market Size study by Product (Plastic, Paper & Paperboard, Glass, Metal), by Application (Beer, Spirits, Wine) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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アルコール飲料包装の世界市場規模調査:製品別、用途別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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アルコール飲料包装の世界市場は、2022年に約727億9,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
アルコール飲料包装は、バッグ・イン・ボックスやパウチ包装の一種であり、充填から使用終了までアルコール飲料を安全に保ち、開封後の鮮度を長持ちさせるエコロジーに配慮した方法を可能にします。適切な飲料包装の設計と実施により、飲料の賞味期限が延長され、ユーザーにとってより便利になり、廃棄物による材料費が削減されます。高級アルコール飲料、特にクラフトビールに対する需要の高まりや、特殊飲料の人気の高まりは、予測期間を通じて市場拡大の原動力となりそうです。包装・製造部門は飲料業界に魅力的なパッケージ形態を提供しており、飲食品業界の成長と拡大はアルコール飲料包装市場の価値をさらに押し上げると思われます。その他の間接的効果としては、特に新興国におけるeコマース産業の普及、小売形態に対する消費者の嗜好の高まり、西洋化の進展、近代化、都市化、増え続ける世界人口、個人の可処分所得の増加などが挙げられます。
クラフトビールを含む高級アルコール飲料に対する需要の高まりは、市場の成長を促進すると予想されます。2021年のBrewers Associationによると、2020年の世界のビール産業は941億米ドル、クラフトビール市場は222億米ドルと推定されています。中国は年間平均1,130億本以上のビールを飲むが、米国は約675億本です。ブラジルで年間消費されるのは、その半分強に過ぎないです。さらに、消費者のブランド意識は高まっており、再生可能な原材料の使用も拡大しています。しかし、危険物や非生分解性物の使用を禁止する政府の規則により、アルコール飲料包装の生産者は一部の包装材料に限定され、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
アルコール飲料包装の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋地域は、ビールとスピリッツ飲料の消費量の増加により、2022年の市場を独占し、業界拡大の重要な要素となっています。2022年のWHOによると、アルコール消費は年間300万人の死亡を引き起こし、世界の全死亡の約5.3%、障害調整生存年(DALYs)の世界的負担の5.1%を占める。北米は、蒸留酒やワインのような高級アルコール飲料の使用の増加により、予測期間2022-2030年に大きく成長すると予想されます。例えば、米国ではウォッカの需要が増加しています。プレミアム飲料の一つとして、フレーバービールは欧州で高い需要があります。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Alcoholic Beverage Packaging Market is valued at approximately USD 72.79 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.8% over the forecast period 2023-2030. Alcoholic Beverage Packaging is a type of bag-in-box and pouch packaging that allows for ecologically responsible methods of keeping alcoholic drinks safe from fill to end-of-life and extending freshness after opening. Proper beverage packaging design and execution extends the shelf life of the beverage, makes it more convenient for users, and decreases material costs due to waste. Rising demand for premium alcoholic beverages, particularly craft beer, as well as the growing popularity of speciality drinks, are likely to drive market expansion throughout the forecast period. The packing and manufacturing sectors provide appealing package forms to the beverage industry, and the growth and expansion of the food and beverage industries will drive the alcoholic beverage packaging market worth even higher. Other indirect effects include increased e-commerce industry proliferation, particularly in emerging nations, rising consumer preferences for retail formats, increasing westernisation, modernization, urbanisation, an ever-increasing global population, and rising personal disposable income.
Rising demand for premium alcoholic beverages including craft beer is expected to promote market growth . According to the Brewers Association in 2021, estimates the global beer industry worth USD 94.1 billion in 2020, while the global craft beer market worth USD 22.2 billion. China drinks more than 113 billion bottles of beer annually on average, compared to roughly 67.5 billion in the United States. Only a little bit more than half of that is consumed annually in Brazil. Additionally, Consumer brand awareness is growing, and the usage of renewable raw materials is expanding, which boost the alcoholic beverage packaging industry in the long run. However, government rules prohibiting the use of hazardous and non-biodegradable items have confined producers to a few packaging materials of Alcoholic Beverage Packaging stifling market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Alcoholic Beverage Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to increased consumption of beer and spirit beverages in the region has been a key element in industry expansion. According to the WHO in 2022, alcohol consumption causes three million deaths per year, accounting for approximately 5.3% of all deaths worldwide and 5.1% of the global burden of disability-adjusted life years (DALYs). North America is expected to grow significantly during the forecast period 2022-2030, owing to increasing use of luxury alcoholic drinks like spirits and wines. For instance, the demand for vodka in the United States has been increasing. As one of the premium drinks, flavoured beer is in high demand in Europe.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.