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市場調査レポート
商品コード
1392258
バーチャルスポーツの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測Global Virtual Sports Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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バーチャルスポーツの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測 |
出版日: 2023年11月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 171 Pages
納期: 即日から翌営業日
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バーチャルスポーツ市場の世界需要は、2022年の142億7,000万米ドルから2030年には516億7,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2023~2030年のCAGRは17.45%です。
バーチャルスポーツは、実際のスポーツ体験を模倣するように設計された、コンピュータ・シミュレーションによるスポーツイベントです。これらのイベントは、過去のデータ、統計、乱数発生器を使用して試合やレースを作成するソフトウェア・アルゴリズムによって生成されます。サッカー、バスケットボール、競馬、テニスなど、さまざまなスポーツをシミュレートすることができます。
バーチャルスポーツ市場は、様々な相互関連要因によって繁栄しています。アクセシビリティは極めて重要な役割を果たしており、愛好家は実際のスポーツのスケジュールに関係なく、いつでもスポーツのシミュレーションイベントに参加することができます。このようなシミュレーションは常にエンターテイメントを提供し、ライブスポーツの興奮を再現することで観客を魅了します。さらに、ベッティングの側面が市場を大きく活性化させ、ライブのスポーツが観戦できないときでもベッティングの機会を求める個人を惹きつけています。技術の進歩はシミュレーションの質を高め、グラフィックの向上やリアルな体験を通じてその魅力を高めています。バーチャルスポーツの世界の広がりは地理的な境界を超え、世界中の多様な観衆にアピールしています。COVID-19の大流行は、生中継のスポーツイベントが中止や制限に直面し、人々がバーチャルな代替手段を模索するようになったため、市場の成長をさらに加速させました。さらに、さまざまなスポーツを網羅するスポーツの多様性が、幅広い嗜好に対応しています。バーチャルスポーツプロバイダー、リーグ、ベッティング・プラットフォーム間のマーケティング戦略とパートナーシップは、これらのシミュレーションの普及と促進に重要な役割を果たしています。これらの要因を総合すると、エンターテインメントとベッティング業界におけるバーチャルスポーツの存在感が拡大し、影響力を持つ要因となっています。
調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、バーチャルスポーツの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。バーチャルスポーツ産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。
このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるバーチャルスポーツ市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for Virtual Sports Market is presumed to reach the market size of nearly USD 51.67 BN by 2030 from USD 14.27 BN in 2022 with a CAGR of 17.45% under the study period 2023 - 2030.
Virtual sports are computer-simulated sporting events designed to mimic real sports experiences. These events are generated by software algorithms that use historical data, statistics, and random number generators to create matches or races. They can simulate various sports like football (soccer), basketball, horse racing, tennis, and more.
The virtual sports market is thriving due to various interconnected factors. Accessibility plays a pivotal role, allowing enthusiasts to engage in simulated sporting events anytime, regardless of real sports schedules. These simulations offer constant entertainment, engaging audiences by replicating the excitement of live sports. Moreover, the betting aspect significantly fuels the market, attracting individuals looking for betting opportunities even when live sports aren't available. Technological advancements have enhanced the quality of simulations, bolstering their appeal through improved graphics and realistic experiences. The global reach of virtual sports transcends geographical boundaries, appealing to diverse audiences worldwide. The COVID-19 pandemic further accelerated the market's growth as live sports events faced cancellations or restrictions, leading people to explore virtual alternatives. Additionally, the diversity in sports offerings, encompassing various sports, caters to a wide range of preferences. Marketing strategies and partnerships between virtual sports providers, leagues, and betting platforms have played a crucial role in promoting and popularizing these simulations. Collectively, these factors contribute to the expanding and influential presence of virtual sports within the entertainment and betting industries.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of virtual sports. The growth and trends of virtual sports industry provide a holistic approach to this study.
This section of the virtual sports market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Virtual Sports market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Virtual Sports market include 2K Sports, Activision Blizzard, Big Ant Studios, Codemasters, Cyanide Studio, Dovetail Games, EA Sports, HB Studios, Konami, Milestone S.r.l., Netmarble, Nintendo, Square Enix, SEGA, Sports Interactive, Red Entertainment, Ubisoft, Visual Concepts. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.