デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1798031

スポーツにおけるAI市場の2032年までの予測: オファリング別、スポーツタイプ別、展開モード別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

AI in Sports Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Offering (Solutions and Services), Sports Type (Team Sports, Individual Sports and Esports), Deployment Mode, Technology, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.79円
スポーツにおけるAI市場の2032年までの予測: オファリング別、スポーツタイプ別、展開モード別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2025年08月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のスポーツにおけるAI市場は2025年に55億3,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは27.39%で成長し、2032年には301億2,000万米ドルに達すると予測されています。

スポーツにおける人工知能(AI)とは、先進的アルゴリズム、機械学習、データ分析を応用して、競技パフォーマンス、コーチング、管理、ファンとの関わりなど様々な側面を強化することを指します。AIシステムは、ウェアラブルデバイス、カメラ、センサからの大量のデータを処理して、選手のパフォーマンスを分析し、結果を予測し、戦略を最適化します。ケガの予防、才能のスカウティング、パーソナライズされたトレーニングプログラムを支援します。さらに、AIはビデオ・アシスタント・レフェリー(VAR)などの技術を通じて審判の精度を高め、メディア向けのスポーツコンテンツ作成を自動化します。

先進的ゲーム戦略の最適化

コーチや選手は、この技術によって対戦相手のパターン、強み、弱みを瞬時に評価できます。AI主導洞察により、試合中のダイナミック調整が可能になり、全体的なパフォーマンスが向上します。予測モデリングは、想定される試合のシナリオをシミュレーションすることで、トレーニングセッションを強化します。この技術はデータに裏打ちされた意思決定をサポートし、直感だけに頼ることを減らします。その結果、スポーツ組織は競争優位性を獲得し、AIソリューションの採用を促進します。

データのプライバシーとセキュリティへの懸念

機密性の高いアスリートのパフォーマンスや健康データの悪用を防ぐには、厳格な保護が必要です。違反や不正アクセスの結果、選手、チーム、組織は信頼を失う可能性があります。複雑なデータ保護法を遵守することは、実施をより困難にします。利害関係者は、こうした懸念からAIソリューションの全面的な導入に消極的です。その結果、市場の拡大とイノベーションの減速が顕著になっています。

ウェアラブル&IoTデバイスの採用拡大

ウェアラブル&IoTデバイスは、心拍数、運動パターン、疲労レベルなどの膨大なデータを収集し、AIがそれを分析して実用的な洞察を得る。コーチやトレーナーはこの情報を使って、トレーニングを最適化し、怪我を予防し、試合戦略を改善します。IoT対応機器は、インタラクティブな体験やライブ統計を通じてファンとのエンゲージメントを高めています。また、ウェアラブルとAIの統合は、パーソナライズされたトレーニングプログラムをサポートします。このような技術的相乗効果により、AIを活用したスポーツソリューションに対する需要が世界中で高まっています。

技術導入への抵抗

多くのスポーツ選手やスポーツ団体は、従来型アプローチからAIを活用したソリューションへの切り替えに消極的です。データのプライバシー、正確性、信頼性についての心配から、信頼の問題が生じています。技術的なノウハウの欠如や法外な費用は、さらに採用を妨げます。戦略の最適化、怪我の予防、パフォーマンス分析へのAIの応用は、このような躊躇によって制約を受けています。その結果、市場への浸透とイノベーションは遅れてしまいます。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、スポーツにおけるAI市場を大きく混乱させ、トレーニング、イベント、ファン参加に影響を与えました。ロックダウンや規制がイベントの中止やスポーツ活動の減少につながり、ライブ分析やパフォーマンス・モニタリングにおけるAIの導入が遅れました。しかし、この危機は、遠隔コーチング、バーチャルスポーツシミュレーション、AIを活用したファンとの交流ツールの需要を加速させました。チームや組織は、制限に適応するために、予測分析、怪我の予防、デジタルエンゲージメントにAIを利用するようになっていりました。パンデミックは最終的に産業の優先順位を変え、スポーツ管理とファン体験のためのAIアプリケーションの革新を促進しました。

チームスポーツセグメントが予測期間中最大になる見込み

チームスポーツセグメントは、チームパフォーマンス、戦略、選手開拓を強化するための先進的分析への需要を促進することで、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。AIを搭載したツールは、コーチやアナリストがリアルタイムで選手の動き、疲労度、戦術パターンを追跡するのに役立ちます。これらの技術により、チームはトレーニング、怪我の予防、試合中の調整について、データに基づいた意思決定を行うことができます。サッカー、バスケットボール、クリケットのようなスポーツの人気は、競合を得るためのAIベースソリューションへの投資を促進します。チームが効率と成功率の向上を求める中、このセグメントでのAI導入は引き続き市場成長を加速させています。

ファンエンゲージメントセグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる

予測期間中、パーソナライズされたコンテンツ、リアルタイムの統計情報、インタラクティブ機能による視聴者体験の強化により、ファンエンゲージメントのセグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。AIを搭載したツールは、ファンの嗜好や行動を分析し、対象を絞ったレコメンデーションを提供することで、視聴者の満足度を高めています。ソーシャルメディアとの統合やAIを活用したチャットボットは、チームとサポーターのつながりを強化します。予測分析は、スポーツ組織がファンの忠誠心を高めるためにオーダーメイドのキャンペーンを設計するのに役立ちます。

最大のシェアを占める地域

NFL、NBA、MLB、MLSのようなエリートリーグが、パフォーマンス分析、怪我防止ツール、ファンエンゲージメントシステムに多額の投資を行っているためです。同地域の強力なインフラ、米国とカナダによるAIの深い研究基盤、早期導入文化により、機械学習、コンピュータビジョン、予測分析が、選手のモニタリング、放送の自動化、バーチャル観戦機能、リアルタイムのスケジューリング最適化のために導入されています。新たな開発としては、ライブ解説、自動ハイライト、ファンのパーソナライズされたダイナミックコンテンツ配信のための生成AIがあります。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、アジア太平洋は、手頃な価格のウェアラブルセンサ、コンピュータビジョン分析、eスポーツ、クリケット、サッカー、アスレチックトレーニングのための強化されたAI放送によって、最も高いCAGRを示すと予想されます。地元の新興企業や世界のハイテク企業は、ソフトウェアやハードウェアのソリューションを調整するための研究開発センターを設立しています。主要動向には、政府支援による投資、eスポーツの統合、バーチャルファンプラットフォーム、トレーニングや放送における没入体験のための生成AIなどがあります。中国、日本、インド、韓国、東南アジア諸国などの新興経済圏では、スマートフォンやインターネットの普及が進み、スポーツにおけるAIの導入が急速に進んでいます。

無料のカスタマイズ提供

本レポートをご購読の顧客には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 一次調査資料
    • 二次調査資料
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のスポーツにおけるAI市場:オファリング別

  • イントロダクション
  • ソリューション
  • サービス

第6章 世界のスポーツにおけるAI市場:スポーツタイプ別

  • イントロダクション
  • チームスポーツ
  • 個人競技
  • eスポーツ

第7章 世界のスポーツにおけるAI市場:展開モード別

  • イントロダクション
  • オンプレミス
  • クラウドベース

第8章 世界のスポーツにおけるAI市場:技術別

  • イントロダクション
  • 生成AI
  • 機械学習
  • コンピュータービジョン
  • 自然言語処理
  • その他

第9章 世界のスポーツにおけるAI市場:用途別

  • イントロダクション
  • 参入企業パフォーマンスの最適化
  • 怪我の予防と回復
  • ゲーム戦略とスカウティング
  • ファンエンゲージメントとパーソナライゼーション
  • スポーツベッティングとファンタジー洞察
  • その他

第10章 世界のスポーツにおけるAI市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • プロチームとクラブ
  • スポーツアカデミー
  • 放送局とメディア
  • 技術プロバイダ
  • ベッティング&ファンタジープラットフォーム
  • その他

第11章 世界のスポーツにおけるAI市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第12章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • IBM Corporation
  • SAP SE
  • SAS Institute Inc.
  • Sportradar AG
  • Catapult Group International Ltd.
  • Microsoft Corporation
  • Oracle Corporation
  • Stats Perform
  • TruMedia Networks
  • Hudl
  • Genius Sports Group
  • Synergy Sports Technology
  • PlaySight Interactive
  • Sportlogiq
  • Zone7 Ltd.
  • Pixellot Ltd.
  • Veo Technologies ApS
  • Clutch Technologies
図表

List of Tables

  • Table 1 Global AI in Sports Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global AI in Sports Market Outlook, By Offering (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global AI in Sports Market Outlook, By Solutions (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global AI in Sports Market Outlook, By Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global AI in Sports Market Outlook, By Sports Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global AI in Sports Market Outlook, By Team Sports (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global AI in Sports Market Outlook, By Individual Sports (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global AI in Sports Market Outlook, By Esports (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global AI in Sports Market Outlook, By Deployment Mode (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global AI in Sports Market Outlook, By On-Premises (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global AI in Sports Market Outlook, By Cloud-Based (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global AI in Sports Market Outlook, By Technology (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global AI in Sports Market Outlook, By Generative AI (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global AI in Sports Market Outlook, By Machine Learning (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global AI in Sports Market Outlook, By Computer Vision (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global AI in Sports Market Outlook, By Natural Language Processing (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global AI in Sports Market Outlook, By Other Technologies (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global AI in Sports Market Outlook, By Application (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global AI in Sports Market Outlook, By Player Performance Optimization (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global AI in Sports Market Outlook, By Injury Prevention & Recovery (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global AI in Sports Market Outlook, By Game Strategy & Scouting (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global AI in Sports Market Outlook, By Fan Engagement & Personalization (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global AI in Sports Market Outlook, By Sports Betting & Fantasy Insights (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global AI in Sports Market Outlook, By Other Applications (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global AI in Sports Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global AI in Sports Market Outlook, By Professional Teams & Clubs (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global AI in Sports Market Outlook, By Sports Academies (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global AI in Sports Market Outlook, By Broadcasters & Media (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global AI in Sports Market Outlook, By Technology Providers (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global AI in Sports Market Outlook, By Betting & Fantasy Platforms (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global AI in Sports Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30401

According to Stratistics MRC, the Global AI in Sports Market is accounted for $5.53 billion in 2025 and is expected to reach $30.12 billion by 2032 growing at a CAGR of 27.39% during the forecast period. Artificial Intelligence (AI) in sports refers to the application of advanced algorithms, machine learning, and data analytics to enhance various aspects of athletic performance, coaching, management, and fan engagement. AI systems process large volumes of data from wearable devices, cameras, and sensors to analyze player performance, predict outcomes, and optimize strategies. It aids in injury prevention, talent scouting, and personalized training programs. Additionally, AI enhances officiating accuracy through technologies like video assistant referees (VAR) and automates sports content creation for media.

Market Dynamics:

Driver:

Advanced game strategy optimization

Coaches and players can evaluate opponents' patterns, strengths, and weaknesses instantly through this technology. AI-driven insights allow for dynamic adjustments during games, improving overall performance. Predictive modeling enhances training sessions by simulating possible game scenarios. This technology supports data-backed decision-making, reducing reliance on intuition alone. As a result, sports organizations gain a competitive edge, driving greater adoption of AI solutions.

Restraint:

Data privacy and security concerns

Strict protection is necessary to guard against misuse of sensitive athlete performance and health data. Players, teams, and organisations may lose trust as a result of violations or illegal access. Complying with intricate data protection laws makes implementation more difficult. Stakeholders are reluctant to fully embrace AI solutions because of these worries. As a result, there are notable slowdowns in market expansion and innovation.

Opportunity:

Growing adoption of wearable & IoT devices

The wearable & IoT devices collect vast amounts of data, including heart rate, movement patterns, and fatigue levels, which AI analyzes for actionable insights. Coaches and trainers use this information to optimize training, prevent injuries, and improve game strategies. IoT-enabled equipment enhances fan engagement through interactive experiences and live statistics. The integration of AI with wearables also supports personalized training programs. This technological synergy boosts demand for AI-driven sports solutions worldwide.

Threat:

Resistance to technology adoption

A lot of sportsmen and sports organisations are reluctant to switch from conventional approaches to AI-powered solutions. Trust problems arise from worries about data privacy, accuracy, and dependability. Lack of technical know-how and exorbitant expenses deter adoption even further. The application of AI for strategy optimisation, injury prevention, and performance analysis is constrained by this hesitancy. Consequently, market penetration and innovation are delayed.

Covid-19 Impact:

The Covid-19 pandemic significantly disrupted the AI in sports market, impacting training, events, and fan engagement. Lockdowns and restrictions led to event cancellations and reduced sports activities, slowing AI adoption in live analytics and performance monitoring. However, the crisis accelerated demand for remote coaching, virtual sports simulations, and AI-driven fan interaction tools. Teams and organizations increasingly used AI for predictive analytics, injury prevention, and digital engagement to adapt to restrictions. The pandemic ultimately reshaped industry priorities, fostering innovation in AI applications for sports management and fan experience.

The team sports segment is expected to be the largest during the forecast period

The team sports segment is expected to account for the largest market share during the forecast period by driving demand for advanced analytics to enhance team performance, strategy, and player development. AI-powered tools help coaches and analysts track real-time player movements, fatigue levels, and tactical patterns. These technologies enable teams to make data-driven decisions for training, injury prevention, and in-game adjustments. The popularity of sports like football, basketball, and cricket fuels investment in AI-based solutions to gain a competitive edge. As teams seek improved efficiency and success rates, AI adoption in this segment continues to accelerate market growth.

The fan engagement segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the fan engagement segment is predicted to witness the highest growth rate due to enhanced audience experiences through personalized content, real-time statistics, and interactive features. AI-powered tools analyze fan preferences and behavior to deliver targeted recommendations, boosting viewer satisfaction. Social media integration and AI-driven chat bots foster stronger connections between teams and supporters. Predictive analytics help sports organizations design tailored campaigns to increase fan loyalty.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share is driven by elite leagues like the NFL, NBA, MLB and MLS investing heavily in performance analytics, injury prevention tools, and fan engagement systems. The region's strong infrastructure, deep research base in AI from the U.S. and Canada, and early adoption culture enable deployment of machine learning, computer vision, and predictive analytics for player monitoring, broadcast automation, virtual spectator features, and real-time scheduling optimisation. Emergent developments include generative AI for live commentary, automated highlights, and dynamic fan personalised content delivery.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR is led by affordable wearable sensors, computer vision analytics, and enhanced AI broadcasting for esports, cricket, soccer and athletic training. Local start-ups and global tech firms are setting up R&D centers to tailor software and hardware solutions. Key trends include government-backed investments, esports integration, virtual fan platforms, and generative AI for immersive experiences in training and broadcasting. The regions emerging economies such as China, Japan, India, South Korea and Southeast Asian countries are rapidly adopting AI in sports through increased smartphone and internet penetration.

Key players in the market

Some of the key players in AI in Sports Market include IBM Corporation, SAP SE, SAS Institute Inc., Sportradar AG, Catapult Group International Ltd., Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Stats Perform, TruMedia Networks, Hudl, Genius Sports Group, Synergy Sports Technology, PlaySight Interactive, Sportlogiq, Zone7 Ltd., Pixellot Ltd., Veo Technologies ApS and Clutch Technologies.

Key Developments:

In March 2025, IBM Consulting partnered with Scuderia Ferrari to relaunch their app as an AI driven fan platform, using watsonx to transform high-speed race data into immersive, personalized experiences for ~400 million fans. This also enhanced internal workflow efficiency.

In April 2025, SAS expanded its partnership with the Orlando Magic (NBA), integrating SAS Viya's advanced analytics to enhance personalized fan engagement, optimize ticket forecasting, and enable dynamic pricing strategies. Revealed at SAS Innovate 2025, the collaboration also introduced immersive AI-powered experiences, aiming to boost attendance, revenue, and fan satisfaction.

In February 2024, SAP formally unveiled AI-powered enhancements to its SAP Sports One platform in collaboration with German football clubs Hertha BSC and FC Bayern. These integrations use generative AI (LLMs) to automatically summarize scouting reports, compare players, and support multilingual workflows, streamlining talent recruitment during transfer windows

Offerings Covered:

  • Solutions
  • Services

Sports Types Covered:

  • Team Sports
  • Individual Sports
  • Esports

Deployment Modes Covered:

  • On-Premises
  • Cloud-Based

Technologies Covered:

  • Generative AI
  • Machine Learning
  • Computer Vision
  • Natural Language Processing
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Player Performance Optimization
  • Injury Prevention & Recovery
  • Game Strategy & Scouting
  • Fan Engagement & Personalization
  • Sports Betting & Fantasy Insights
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Professional Teams & Clubs
  • Sports Academies
  • Broadcasters & Media
  • Technology Providers
  • Betting & Fantasy Platforms
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global AI in Sports Market, By Offering

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Solutions
  • 5.3 Services

6 Global AI in Sports Market, By Sports Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Team Sports
  • 6.3 Individual Sports
  • 6.4 Esports

7 Global AI in Sports Market, By Deployment Mode

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 On-Premises
  • 7.3 Cloud-Based

8 Global AI in Sports Market, By Technology

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Generative AI
  • 8.3 Machine Learning
  • 8.4 Computer Vision
  • 8.5 Natural Language Processing
  • 8.6 Other Technologies

9 Global AI in Sports Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Player Performance Optimization
  • 9.3 Injury Prevention & Recovery
  • 9.4 Game Strategy & Scouting
  • 9.5 Fan Engagement & Personalization
  • 9.6 Sports Betting & Fantasy Insights
  • 9.7 Other Applications

10 Global AI in Sports Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Professional Teams & Clubs
  • 10.3 Sports Academies
  • 10.4 Broadcasters & Media
  • 10.5 Technology Providers
  • 10.6 Betting & Fantasy Platforms
  • 10.7 Other End Users

11 Global AI in Sports Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 IBM Corporation
  • 13.2 SAP SE
  • 13.3 SAS Institute Inc.
  • 13.4 Sportradar AG
  • 13.5 Catapult Group International Ltd.
  • 13.6 Microsoft Corporation
  • 13.7 Oracle Corporation
  • 13.8 Stats Perform
  • 13.9 TruMedia Networks
  • 13.10 Hudl
  • 13.11 Genius Sports Group
  • 13.12 Synergy Sports Technology
  • 13.13 PlaySight Interactive
  • 13.14 Sportlogiq
  • 13.15 Zone7 Ltd.
  • 13.16 Pixellot Ltd.
  • 13.17 Veo Technologies ApS
  • 13.18 Clutch Technologies