表紙:ネオバンキングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
市場調査レポート
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1352786

ネオバンキングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Neobanking Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 122 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ネオバンキングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年09月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ネオバンキングとは、銀行の実店舗を必要としないデジタルバンキングの一種です。モバイルアプリケーションから簡単にアクセスできます。生体認証、2ファクター認証、その他様々な安全技術によって強化され、顧客の取引を保護し、悪意のある攻撃を防ぎます。ネオバンキングは、簡単な口座開設、迅速な国際決済、顧客フレンドリーなインターフェイス、低い諸経費、リアルタイムの取引を可能にします。ネオバンキングは、個人の投資ポートフォリオ全体を一カ所で管理できます。実店舗がないため、ネオバンキングシステムは運営コストを最小限に抑えることができます。そのため、ネオバンキングは個人向け普通預金口座の維持にかかる手数料を抑え、高い金利を提供しています。

市場力学:

ネオバンキング市場は予測期間中、堅調な成長率を示します。デジタル取引やカスタマイズされたサービスを促進するため、銀行サービスにおける技術の採用が拡大していることが、ネオバンキング市場を牽引する主な要因の1つです。消費者の間でオンライン・バンキングや電子財布に対する嗜好が高まっていることや、スマートフォンやインターネット・サービスの普及がネオバンキング市場の成長に拍車をかけています。ネオバンキングはデータを収集し、それに基づいて顧客の行動を分析し、パターンを予測することができるため、重要なビジネス情報を得るのに役立ちます。そのため、世界中の企業組織がビジネス上の意思決定を行うためにネオバンキングを採用しています。また、人工知能やチャットボット機能を搭載し、簡単で積極的な顧客サポートを提供しています。主要市場参入企業は、財務を合理化するために、ユーザーに特化したサービスを提供しています。これにより、業務にかかる時間とコストを節約し、承認プロセスを自動化、迅速化、透明化することができます。そのため、簡単で費用対効果が高く、カスタマイズされたバンキングサービスを保証するために、組織全体でネオバンキングサービスの採用が拡大しており、これも成長の原動力となっています。

本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはネオバンキングの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。ネオバンキング産業の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるネオバンキング市場の現在と将来の需要を強調する地域展望を取り上げます。さらに、著名な全地域における個々のアプリケーション・セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

ご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 ネオバンキング-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 COVID-19発生の影響分析

第6章 ネオバンキングの世界市場分析:口座タイプ別

  • 口座タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • 口座タイプ別分析
  • ビジネス口座
  • 普通預金口座

第7章 世界のネオバンキング市場分析:用途別

  • 概要:用途別
  • 実績データと予測データ
  • 分析:用途別
  • 企業
  • 個人
  • その他

第8章 ネオバンキングの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東とアフリカ

第9章 ネオバンキング企業の競合情勢

  • ネオバンキング市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Atom Bank PLC
  • Fidor Bank Ag
  • Monzo Bank Limited
  • Movencorp Inc.
  • Mybank
  • N26
  • Revolut Ltd.
  • Simple Finance Technology Corporation
  • Ubank Limited
  • Webank Inc.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • COVID-19 Impact Analysis by Production, Import, Export and Demand
  • Pre V/S Post COVID-19
  • Estimated Impact Of The Coronavirus (Covid-19) Epidemic
  • COVID-19: Micro and Macro Factor Analysis
  • Analysis by Account Type (USD MN)
  • Business Account Market Sales by Geography (USD MN)
  • Savings Account Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Application (USD MN)
  • Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Personal Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Neobanking Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Neobanking Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Neobanking Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Account Type
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Account Type (USD MN)
  • Business Account Market Sales by Geography (USD MN)
  • Savings Account Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Application (USD MN)
  • Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Personal Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11219088

Neobanking is a type of digital banking that does not require any physical branches at a bank. It can be accessed easily through a mobile application. It is fortified by safety technologies like biometric verification, 2-factor authorization, and various other methods to safeguard customer transactions and prevent malicious attacks. Neo banking allows easy account creation, fast and quick international payments, customer friendly interface, low overhead cost, and real-time transactions. It accommodates the entire investment portfolio of an individual in a single place. Because of the absence of physical branches, the neo banking system helps to minimize operational costs. Therefore, neo banks offer less fees and higher interest rates in maintaining savings accounts for individuals.

MARKET DYNAMICS:

The neobanking market shows a robust growth rate during the forecast period. The growing adoption of technologies in banking services to facilitate digital transactions and customized services is one of the primary factors that drive the market of neobanking. The increasing preference for online banking and e-wallets among consumers and the popularity of smartphones and internet services add to the neobanking market growth. Neobanking helps to obtain important business information as it can collect data, and based on that, it analyzes customer behavior and predicts a pattern. So, business organizations across the world adopt neobanking to make business decisions. It also features artificial intelligence and chatbot facilities to offer easy and active customer support. The key players are providing user-specific services to streamline their finances. This saves time and money in operations and makes the approval process automated, fast, and transparent. So, to ensure easy, cost-effective, customized banking services, there is growing adoption of neobanking services across organizations, which is another driver of growth.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of neobanking. The growth and trends of neobanking industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the neobanking market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Account Type

  • Business Account
  • Savings Account

By Application

  • Enterprises
  • Personal
  • Others

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Neobanking market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the neobanking market include Atom Bank PLC, Fidor Bank Ag, Monzo Bank Limited, Movencorp Inc., Mybank, N26, Revolut Ltd., Simple Finance Technology Corporation, Ubank Limited, and Webank Inc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . NEOBANKING - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Account Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL NEOBANKING MARKET ANALYSIS BY ACCOUNT TYPE

  • 6.1 Overview by Account Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Account Type
  • 6.4 Business Account Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Savings Account Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL NEOBANKING MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 7.1 Overview by Application
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Application
  • 7.4 Enterprises Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Personal Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Others Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL NEOBANKING MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE NEOBANKING COMPANIES

  • 9.1. Neobanking Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF NEOBANKING INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Atom Bank PLC
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Fidor Bank Ag
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Monzo Bank Limited
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Movencorp Inc.
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Mybank
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. N26
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Revolut Ltd.
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Simple Finance Technology Corporation
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Ubank Limited
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Webank Inc.
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies