表紙:オンライン食料品の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
市場調査レポート
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1342835

オンライン食料品の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Online Grocery Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 113 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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オンライン食料品の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

オンライン食料品市場の世界需要は、調査期間2023年~2030年のCAGR27.42%で、2022年の3,879億2,000万米ドルから2030年にはほぼ3兆4,346億3,000万米ドルの市場規模に達すると推定されています。

オンライン食料品ショッピングは、様々なウェブサイトを通じてオンラインで食品やその他の必需品を購入する方法です。これらのウェブサイトは、顧客の玄関先まで注文を届ける。さらに、こうしたウェブサイトの中には、オフラインの店舗では入手困難な特殊な商品を販売しているところもあります。

市場力学:

オンライン食料品市場は、小売業者にとって機会と課題の両方を生み出す様々な原動力によって影響を受けており、今後も影響を受け続けると思われます。人気eコマース企業の多くは、ここ数年この市場に狙いを定めており、この業界では興味深い展開が予想されます。モバイル・コマースは近年爆発的に拡大しています。インターネットの普及と利用が進み、モバイル機器へのアクセスが増えたことで、消費者はデスクトップからモバイルベースの取引へとシフトしています。これがオンライン食料品ショッピング市場の需要を大きく促進しています。さらに、ライフスタイルの変化とパッケージ食品の消費量の増加により、オンライン食料品ショッピングサービスの採用が拡大し、今後6年間の市場成長を後押ししています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、オンライン食料品の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。オンライン食料品業界の成長と動向は、この研究に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるオンライン食料品市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、本レポートは、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

ご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 オンライン食料品-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 COVID-19発生の影響分析

第6章 オンライン食料品の世界市場分析:製品タイプ別

  • 概要:製品タイプ別
  • 実績データと予測データ
  • 分析:製品タイプ別
  • 生鮮食品
  • 朝食・乳製品
  • スナック&飲料
  • 肉・魚介類
  • 主食・調理必需品
  • その他

第7章 オンライン食料品の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 オンライン食料品企業の競合情勢

  • オンライン食料品市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • AEON Co. Ltd.
  • Alibaba.com
  • Amazon.com Inc.
  • Blinkit(formerly Grofers)
  • Instacart
  • JD.com Inc.
  • Natures Basket Limited
  • Rakuten
  • Reliance Retail(Reliance Fresh)
  • Supermarket Grocery Supplies Pvt. Ltd.(BigBasket)
  • Target Brands Inc.
  • Tesco.com
  • The Kroger Co.
  • Walmart
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Product Type (USD MN)
  • Fresh Produce Market Sales by Geography (USD MN)
  • Breakfast & Dairy Market Sales by Geography (USD MN)
  • Snacks & Beverages Market Sales by Geography (USD MN)
  • Meat & Seafood Market Sales by Geography (USD MN)
  • Staples & Cooking Essentials Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Online Grocery Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Online Grocery Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Online Grocery Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Product Type
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Product Type (USD MN)
  • Fresh Produce Market Sales by Geography (USD MN)
  • Breakfast & Dairy Market Sales by Geography (USD MN)
  • Snacks & Beverages Market Sales by Geography (USD MN)
  • Meat & Seafood Market Sales by Geography (USD MN)
  • Staples & Cooking Essentials Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11219575

The global demand for Online Grocery Market is presumed to reach the market size of nearly USD 3434.63 BN by 2030 from USD 387.92 BN in 2022 with a CAGR of 27.42% under the study period 2023 - 2030.

Online grocery shopping is a way of buying food and other necessities online through various websites. These websites deliver the order to the customer's doorstep. In addition, some of these websites sell speciality items that are difficult to find in offline stores.

MARKET DYNAMICS:

The online grocery shopping market has, and will continue to be, impacted by various driving forces that create both opportunities and challenges for retailers. Many of the most popular e-commerce companies have set their sights on this market in the recent past, and some interesting developments are anticipated in this industry. Mobile commerce has exploded in recent years. With increased internet penetration and use and greater access to mobile devices, consumers have shifted from desktop- to mobile-based transactions. This is largely fueling the demand for the online grocery shopping market. Moreover, due to changing lifestyles and higher consumption of packaged food, the adoption of online grocery shopping services has scaled up, propelling the market growth in the next six years.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of online grocery. The growth and trends of online grocery industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the online grocery market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product Type

  • Fresh Produce
  • Breakfast & Dairy
  • Snacks & Beverages
  • Meat & Seafood
  • Staples & Cooking Essentials
  • Others

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Online Grocery market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the online grocery market include AEON Co. Ltd., Alibaba.com, Amazon.com Inc., Blinkit (formerly Grofers), Instacart, JD.com Inc., Natures Basket Limited, Rakuten, Reliance Retail (Reliance Fresh), Supermarket Grocery Supplies Pvt. Ltd. (BigBasket), Target Brands Inc., Tesco.com, The Kroger Co., Walmart. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . ONLINE GROCERY - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL ONLINE GROCERY MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 6.1 Overview by Product Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Product Type
  • 6.4 Fresh Produce Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Breakfast & Dairy Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Snacks & Beverages Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.7 Meat & Seafood Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.8 Staples & Cooking Essentials Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.9 Others Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL ONLINE GROCERY MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ONLINE GROCERY COMPANIES

  • 8.1. Online Grocery Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF ONLINE GROCERY INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. AEON Co. Ltd.
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Alibaba.com
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Amazon.com Inc.
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Blinkit (formerly Grofers)
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. Instacart
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. JD.com Inc.
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Natures Basket Limited
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. Rakuten
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Company Revenue
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. Reliance Retail (Reliance Fresh)
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Company Revenue
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. Supermarket Grocery Supplies Pvt. Ltd. (BigBasket)
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Company Revenue
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments
  • 9.13. Target Brands Inc.
    • 9.13.1. Company Overview
    • 9.13.2. Company Revenue
    • 9.13.3. Products
    • 9.13.4. Recent Developments
  • 9.14. Tesco.com
    • 9.14.1. Company Overview
    • 9.14.2. Company Revenue
    • 9.14.3. Products
    • 9.14.4. Recent Developments
  • 9.15. The Kroger Co.
    • 9.15.1. Company Overview
    • 9.15.2. Company Revenue
    • 9.15.3. Products
    • 9.15.4. Recent Developments
  • 9.16. Walmart
    • 9.16.1. Company Overview
    • 9.16.2. Company Revenue
    • 9.16.3. Products
    • 9.16.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies