市場調査レポート
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1342835
オンライン食料品の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測Global Online Grocery Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030 |
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オンライン食料品の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 即日から翌営業日
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オンライン食料品市場の世界需要は、調査期間2023年~2030年のCAGR27.42%で、2022年の3,879億2,000万米ドルから2030年にはほぼ3兆4,346億3,000万米ドルの市場規模に達すると推定されています。
オンライン食料品ショッピングは、様々なウェブサイトを通じてオンラインで食品やその他の必需品を購入する方法です。これらのウェブサイトは、顧客の玄関先まで注文を届ける。さらに、こうしたウェブサイトの中には、オフラインの店舗では入手困難な特殊な商品を販売しているところもあります。
オンライン食料品市場は、小売業者にとって機会と課題の両方を生み出す様々な原動力によって影響を受けており、今後も影響を受け続けると思われます。人気eコマース企業の多くは、ここ数年この市場に狙いを定めており、この業界では興味深い展開が予想されます。モバイル・コマースは近年爆発的に拡大しています。インターネットの普及と利用が進み、モバイル機器へのアクセスが増えたことで、消費者はデスクトップからモバイルベースの取引へとシフトしています。これがオンライン食料品ショッピング市場の需要を大きく促進しています。さらに、ライフスタイルの変化とパッケージ食品の消費量の増加により、オンライン食料品ショッピングサービスの採用が拡大し、今後6年間の市場成長を後押ししています。
調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、オンライン食料品の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。オンライン食料品業界の成長と動向は、この研究に全体的なアプローチを提供します。
このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるオンライン食料品市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、本レポートは、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。
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The global demand for Online Grocery Market is presumed to reach the market size of nearly USD 3434.63 BN by 2030 from USD 387.92 BN in 2022 with a CAGR of 27.42% under the study period 2023 - 2030.
Online grocery shopping is a way of buying food and other necessities online through various websites. These websites deliver the order to the customer's doorstep. In addition, some of these websites sell speciality items that are difficult to find in offline stores.
The online grocery shopping market has, and will continue to be, impacted by various driving forces that create both opportunities and challenges for retailers. Many of the most popular e-commerce companies have set their sights on this market in the recent past, and some interesting developments are anticipated in this industry. Mobile commerce has exploded in recent years. With increased internet penetration and use and greater access to mobile devices, consumers have shifted from desktop- to mobile-based transactions. This is largely fueling the demand for the online grocery shopping market. Moreover, due to changing lifestyles and higher consumption of packaged food, the adoption of online grocery shopping services has scaled up, propelling the market growth in the next six years.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of online grocery. The growth and trends of online grocery industry provide a holistic approach to this study.
This section of the online grocery market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Online Grocery market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the online grocery market include AEON Co. Ltd., Alibaba.com, Amazon.com Inc., Blinkit (formerly Grofers), Instacart, JD.com Inc., Natures Basket Limited, Rakuten, Reliance Retail (Reliance Fresh), Supermarket Grocery Supplies Pvt. Ltd. (BigBasket), Target Brands Inc., Tesco.com, The Kroger Co., Walmart. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
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