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市場調査レポート
商品コード
1733878
視覚効果(VFX)の世界市場規模:用途別、タイプ別、地域範囲別、予測Global Visual Effects (VFX) Market Size By Application (Movies, Television), By Type (Simulation FX, Animation), By Geographic Scope And Forecast |
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視覚効果(VFX)の世界市場規模:用途別、タイプ別、地域範囲別、予測 |
出版日: 2025年05月14日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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視覚効果(VFX)市場規模は、2024年に94億4,000万米ドルと評価され、2026年から2032年にかけて12.12%のCAGRで成長し、2032年には217億4,000万米ドルに達すると予測されています。
視覚効果(VFX)とは、実写撮影では捉えられないイメージの創造や操作を指します。これには、実写映像にCGIを統合し、リアルな環境、キャラクター、元の映像を強化または変更するエフェクトを作成することが含まれます。
VFXは、幻想的な風景や複雑なアクションシーケンスなど、実写では不可能または非現実的なビジュアル要素を実現するために極めて重要です。
VFXは、映画、テレビ、ビデオゲーム、広告など、さまざまな業界で広く使われています。映画では、ファンタジー映画の魔法の国からSFジャンルの未来都市まで、VFXは想像力豊かな世界に命を吹き込みます。
テレビや広告では、VFXは印象的なビジュアルと魅力的なコンテンツを作成することによって、ストーリーテリングを強化します。ビデオゲームでは、VFXを使用して没入感のある環境とダイナミックなインタラクションを作成し、ゲーム体験を豊かにしてプレイヤーを仮想世界に引き込みます。
世界の視覚効果(VFX)市場を形成している主な市場力学は以下の通り:
技術の進歩:高性能コンピュータと洗練されたソフトウェアツールの急速な開発が、より複雑でリアルな視覚効果を可能にし、VFX市場を牽引しています。リアルタイムレンダリングや高度なCGI技術などの革新は、クリエイターの可能性を絶えず広げています。例えば2024年、エヌビディアはエイダ・ラブレスGPUアーキテクチャを発表し、リアルタイムレンダリング能力を飛躍的に向上させました。この技術により、VFXアーティストは、より短時間でフォトリアリスティックな照明やマテリアルを使ってより複雑なシーンを作成できるようになりました。
高画質コンテンツへの需要:映画、テレビ、ストリーミングプラットフォームにおいて、視覚的に美しいコンテンツが求められているため、高度な技術と熟練した専門家への投資が急増しています。2024年9月に発表された米国労働統計局の報告書によると、特殊効果アーティストとアニメーターの雇用は、2022年から2032年にかけて16%増加すると予測されており、これは全職種の平均よりもはるかに速いペースです。
VFXツールへのアクセシビリティの向上:手頃な価格でユーザーフレンドリーなVFXソフトウェアが利用可能になったことで、この分野は民主化され、独立系クリエイターや小規模スタジオでも高品質の視覚効果を制作できるようになりました。このアクセシビリティは市場を広げ、イノベーションを促進します。例えば、オープンソースの3D制作スイートであるBlenderは、2024年に月間300万ダウンロードを超えたと報告されており、独立系クリエイターや小規模スタジオの間で広く採用されていることを示しています。
主な課題
技術の複雑さ:VFXの急速な技術進歩のペースは、絶え間ないアップデートと学習を必要とし、プロフェッショナルや企業がそれについて行くことは困難です。このような複雑さは、トレーニングや運用コストの上昇につながります。
知的財産の問題:独自のVFXソフトウェアや技術の使用は、知的財産権に関する紛争やライセンシングの課題につながる可能性があります。このような法的問題は、企業がVFXイノベーションを自由に使用し、共有する能力に影響を与える可能性があります。
高い競合:VFX市場は競争が激しく、数多くのスタジオがプロジェクトを争っています。この激しい競争は価格と利益率を押し下げ、企業が長期的な成長とイノベーションを維持することを困難にします。
倫理とプライバシーに関する懸念:リアルでありながら捏造されたコンテンツの制作にVFXを使用することは、特にディープフェイクやデジタル肖像などの分野において、倫理的な問題やプライバシーに関する懸念を引き起こす可能性があります。これらの課題は規制上の課題となり、市場慣行に影響を及ぼす可能性があります。
主要動向
リアルタイムレンダリングの統合:Unreal EngineやUnityのようなリアルタイムレンダリングエンジンの採用は、即時のビジュアルフィードバックと反復的な変更を可能にすることで、VFX制作に変革をもたらしつつあります。この動向は、効率性と創造性を向上させ、映画とインタラクティブメディアの両方で高品質なエフェクトを容易に実現します。アンリアル・エンジンの開発元であるエピック・ゲームズ社は、2024年1月に、発表された次世代ゲームの50%以上がアンリアル・エンジン5を使用して開発されていると報告し、ゲーム業界や映画業界におけるアンリアル・エンジンの普及が進んでいることを示しました。
AIと機械学習の進歩:AIと機械学習は、リアルなシミュレーションの生成やロトスコープの自動化など、VFXプロセスの自動化と合理化にますます活用されています。これらの技術は、VFX制作の精度とスピードを向上させ、同時にコストを削減しています。例えば、オートデスクは2024年2月、同社のMayaソフトウェアに高度な機械学習アルゴリズムを統合することを発表し、複雑なアニメーションのリギングプロセスを自動化することを約束しました。
バーチャルプロダクションの成長:LEDスクリーンやモーションキャプチャーを使い、実写とCGIをリアルタイムで融合させるバーチャルプロダクション技術が、業界で支持を集めています。この動向により、映画制作者は没入感のある環境や複雑なシーンをより効率的に作成できるようになり、大規模なロケの必要性が減少します。例えば、2024年12月、ピクソモンド社は、北米最大級のLEDボリュームを備えた新しいバーチャルプロダクションスタジオをトロントに開設すると発表しました。
Visual Effects (VFX) Market size was valued at USD 9.44 Billion in 2024 and is projected to reach USD 21.74 Billion by 2032, growing at a CAGR of 12.12% from 2026 to 2032.
Visual effects (VFX) refer to the creation or manipulation of imagery that cannot be captured during live-action filming. This includes integrating computer-generated imagery (CGI) with live footage, creating realistic environments, characters, and effects that enhance or alter the original footage.
VFX are crucial for achieving visual elements that are otherwise impossible or impractical to shoot in real life, such as fantastical landscapes or complex action sequences.
VFX are widely used in various industries, including film, television, video games, and advertising. In movies, VFX bring imaginative worlds to life, from magical realms in fantasy films to futuristic cities in sci-fi genres.
In television and advertising, VFX enhance storytelling by creating striking visuals and engaging content. Video games use VFX to create immersive environments and dynamic interactions, enriching the gaming experience and drawing players into virtual worlds.
The key market dynamics that are shaping the global visual effects (VFX) market include:
Technological Advancements: The rapid development of high-performance computers and sophisticated software tools drives the VFX market by enabling more complex and realistic visual effects. Innovations such as real-time rendering and advanced CGI techniques are continually expanding the possibilities for creators. For instance, in 2024, NVIDIA introduced its Ada Lovelace GPU architecture, which dramatically improved real-time rendering capabilities. This technology allowed VFX artists to create more complex scenes with photorealistic lighting and materials in less time.
Demand for High-Quality Content: The demand for visually stunning content in films, television, and streaming platforms has led to a surge in the investment of advanced technology and skilled professionals. According to a report by the U.S. Bureau of Labor Statistics published in September 2024, employment of special effects artists and animators was projected to grow 16% from 2022 to 2032, much faster than the average for all occupations.
Increased Accessibility of VFX Tools: The availability of affordable and user-friendly VFX software has democratized the field, allowing independent creators and small studios to produce high-quality visual effects. This accessibility broadens the market and encourages innovation. For instance, Blender, an open-source 3D creation suite, reported over 3 million downloads per month in 2024, indicating widespread adoption among independent creators and small studios.
Key Challenges:
Complexity of Technology: The rapid pace of technological advancement in VFX requires constant updates and learning, which can be challenging for professionals and companies to keep up with. This complexity can lead to higher training and operational costs.
Intellectual Property Issues: The use of proprietary VFX software and techniques can lead to intellectual property disputes and licensing challenges. Such legal issues can impact the ability of companies to freely use and share VFX innovations.
High Competition: The VFX market is highly competitive, with numerous studios vying for projects. This intense competition can drive down prices and profit margins, making it difficult for companies to sustain long-term growth and innovation.
Ethical and Privacy Concerns: The use of VFX in creating realistic but fabricated content can raise ethical questions and privacy concerns, particularly in areas like deepfakes and digital likenesses. These issues can lead to regulatory challenges and affect market practices.
Key Trends
Integration of Real-Time Rendering: The adoption of real-time rendering engines, like Unreal Engine and Unity, is transforming VFX production by allowing for immediate visual feedback and iterative changes. This trend enhances efficiency and creativity, making it easier to achieve high-quality effects in both film and interactive media. Epic Games, the company behind Unreal Engine, reported in January 2024 that over 50% of announced next-gen games were being developed using Unreal Engine 5, showcasing its growing adoption in the gaming and film industries.
Advancement in AI and Machine Learning: AI and machine learning are increasingly being used to automate and streamline VFX processes, such as generating realistic simulations and automating rotoscoping. These technologies are improving the accuracy and speed of VFX production while reducing costs. For instance, in February 2024, Autodesk announced the integration of advanced machine learning algorithms into its Maya software, promising to automate complex animation rigging processes.
Growth of Virtual Production: Virtual production techniques, which combine live-action and CGI in real-time using LED screens and motion capture, are gaining traction in the industry. This trend enables filmmakers to create immersive environments and complex scenes more efficiently, reducing the need for extensive on-location shoots. For instance, in December 2024, Pixomondo announced the opening of a new virtual production studio in Toronto, featuring one of the largest LED volumes in North America.
Here is a more detailed regional analysis of the global visual effects (VFX) market:
North America
North America is a dominating the global visual effects (VFX) market, driven by its robust entertainment industry and technological innovation. The region, particularly the United States and Canada, boasts a high concentration of major film studios, VFX companies, and creative talent, establishing itself as a central hub for cutting-edge visual effects work.
Several factors contribute to North America's dominance in the VFX market. The presence of major film and television studios, such as Hollywood's production powerhouses, fuels high demand for advanced VFX.
Additionally, substantial investments in technology and infrastructure, along with a skilled workforce, support the development and implementation of state-of-the-art visual effects.
Asia Pacific
The Asia-Pacific region is experiencing rapid growth in the visual effects (VFX) market, emerging as a significant player in the global industry. This growth is driven by the expanding entertainment sector and increasing investments in technology across countries like India, China, Japan, and South Korea.
Several factors are fueling this expansion in the Asia-Pacific VFX market. The burgeoning film and television production industries in the region are creating a strong demand for high-quality visual effects.
Additionally, increasing government support and incentives for the creative industry, coupled with a growing pool of skilled VFX professionals, are further driving market growth.
The Global Visual Effects (VFX) Market is Segmented on the basis of Application, Type, And Geography.
Based on Application, the Global Visual Effects (VFX) Market is bifurcated into Movies, Television, Gaming, and Advertisements. Movies dominate the Visual Effects (VFX) market, driven by the high demand for cinematic experiences that leverage advanced VFX to create visually stunning and immersive environments. However, the Gaming segment is the fastest-growing, fueled by the increasing popularity of video games and the need for high-quality, interactive visual effects to enhance player experiences. This rapid growth reflects the expanding role of VFX in creating engaging and visually sophisticated gaming worlds.
Based on Type, the Global Visual Effects (VFX) Market is bifurcated into Simulation FX, Animation, Modeling, Matte Painting, and Compositing. Compositing is the dominant segment in the Visual Effects (VFX) market, as it integrates various visual elements into a seamless final product, making it crucial for film, television, and advertising. Meanwhile, Animation is the fastest-growing segment, driven by the increasing demand for animated content in films, video games, and digital media. This growth is fueled by advancements in animation technology and the expanding use of animated visuals across diverse platforms, making it a key area of development in the VFX industry.
Based on Geography, the Global Visual Effects (VFX) Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World. North America is the dominant segment in the visual effects (VFX) market, driven by its extensive film and television industry, advanced technology infrastructure, and leading VFX studios. However, the Asia-Pacific region is the fastest-growing segment, propelled by increasing investments in entertainment production, a growing number of skilled professionals, and substantial advancements in VFX technology. This growth reflects the region's expanding role in both local and international markets, contributing significantly to the overall dynamics of the global VFX industry.
The "Global Visual Effects (VFX) Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Weta Digital, Industrial Light & Magic (ILM), Framestore, Sony Pictures Imageworks, and Autodesk.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.