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市場調査レポート
商品コード
1733831

航空宇宙における拡張現実と仮想現実の世界市場規模:技術タイプ別、用途別、エンドユーザー別、地域範囲別および予測

Global Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market Size By Technology Type, By Application, By End-User, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.83円
航空宇宙における拡張現実と仮想現実の世界市場規模:技術タイプ別、用途別、エンドユーザー別、地域範囲別および予測
出版日: 2025年05月13日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

航空宇宙における拡張現実と仮想現実の市場規模と予測

航空宇宙における拡張現実と仮想現実の市場規模は、2024年に7億4,022万米ドルと評価され、2026~2032年にかけて61.30%のCAGRで成長し、2032年には339億1,844万米ドルに達すると予測されています。

航空宇宙における拡張現実と仮想現実の世界市場促進要因

航空宇宙における拡張現実と仮想現実市場の市場促進要因は、様々な要因によって影響を受ける可能性があります。これらには以下のものが含まれます。

訓練とシミュレーション能力の向上:パイロット、整備技術者、地上作業員は皆、ARやVR技術によって提供される没入型の訓練やシミュレーション体験から恩恵を受けることができます。訓練の有効性と安全性を高める仮想訓練環境では、複雑なプロセスの練習、飛行操作シミュレーションの実行、機器のトラブルシューティングを安全かつ現実的な方法で行うことができます。

航空機の設計と生産の効率化:ARとVR技術は、航空宇宙産業の共同設計レビュー、プロトタイピング、生産プロセスを支援します。航空機の設計を視覚化し、人間工学を評価し、仮想現実設定を使用して組み立て手順を合理化することで、エンジニアや設計者は生産性を向上させ、コストを削減し、新しい航空機モデルや部品の発売までの時間を短縮することができます。

MRO(整備、修理、オーバーホール)作業は、ARやVRシステムによって支援され、技術者は実際の航空機部品に重ね合わせたデジタルデータ、回路図、整備手順に即座にアクセスできます。拡張現実(AR)機能を備えたヘッドアップディスプレイ(HUD)やスマートグラスによって、技術者は検査の実施、問題の特定、修理の実施をより迅速に行えるようになり、ダウンタイムが短縮され、航空機の稼働率が向上します。

分散した場所や遠隔地で作業する航空宇宙産業の作業員は、拡張現実(AR)技術のおかげで遠隔支援やサポートを受けられるようになりました。トラブルシューティングの生産性を向上させ、現場サポート要員の必要性を減らすために、メンテナンス技術者はARを搭載したデバイスを使用して、ライブビデオフィードを受信し、注釈をオーバーレイし、他の場所に配置されている専門家からステップバイステップの支援を受けることができます。

乗客体験の向上:仮想現実(VR)技術は航空宇宙セグメントで採用され、乗客に没入型の機内エンターテイメント、仮想キャビンツアー、インタラクティブな体験を提供しています。乗客の喜びとロイヤリティを高めるため、航空会社は、乗客に合わせたエンターテイメントオプション、仮想現実機内体験、目的地のバーチャルツアーを提供するためのVR用途を研究しています。

安全性と状況認識:重要な飛行データ、航行データ、地形図、障害物警報をコックピット内のパイロットや乗務員の視界に重ねることで、拡張現実(AR)技術は参加者の状況認識と安全性を向上させています。拡張現実(AR)機能を備えたヘッドアップディスプレイ(HUD)により、パイロットは道路から目を離すことなくリアルタイムの情報にアクセスできるようになり、作戦の有効性と安全性の両方が向上します。

政府の取り組みと投資:軍事訓練、任務計画、状況認識を向上させるため、世界中の政府機関や防衛組織が航空宇宙用途のARとVR技術に投資しています。政府との契約や融資は、航空宇宙や防衛のベンダーや請負業者によって、これらの産業向けの最先端のARやVRソリューションを生み出すために利用されています。

世界の航空宇宙における拡張現実と仮想現実市場抑制要因

航空宇宙における拡張現実と仮想現実市場には、いくつかの要因が抑制要因や課題として作用する可能性があります。これらには以下が含まれます。

高い実装コスト:航空宇宙用途にARとVR技術を導入するには、多くの初期費用がかかります。これらのコストには、ソフトウェア開発、ハードウェアの取得、トレーニング、システムインテグレーションなどが含まれます。航空宇宙企業の中には、特に小規模な組織や限られた予算で運営されている企業など、必要な初期投資が大きいためにARとVRソリューションの採用を思いとどまる場合があります。

技術の複雑さ:ARとVR技術の作成、展開、保守は、その複雑さゆえに特定の知識を必要とします。互換性の問題、相互運用性の問題、規制上の制約があるため、コックピットディスプレイ、訓練シミュレータ、航空機整備など、現在の航空宇宙システムとARやVRシステムを統合することは困難な場合があります。航空宇宙セグメントでは、技術の複雑さがARやVRソリューションの拡大性や採用の妨げになる可能性があります。

安全性と認証に関する懸念:航空宇宙セグメントでは、安全性が最も重要です。産業のベストプラクティスと規制基準への適合を保証するために、すべての新技術は厳格な検査、検証、認証手続きを経なければならないです。航空当局は、パイロット訓練、航空機整備、運航支援に使用されるARとVRシステムを承認しなければならないです。また、これらのシステムは厳格な安全基準を遵守しなければならないです。安全性と認証に関する懸念は、航空機産業におけるARとVR用途の開発期間と価格の上昇を引き起こす可能性があります。

データセキュリティとプライバシーへのリスク:航空宇宙セグメントにおけるARやVRシステムは、運用データ、メンテナンスログ、航空機の性能データなどの機密データを収集、取り扱い、送信する可能性があります。航空機の安全性と運用の完全性を危険にさらす可能性のある不正アクセス、データ侵害、サイバー攻撃を阻止するためには、データのセキュリティとプライバシーを保護することが不可欠です。データのセキュリティとプライバシーに対するリスクに対処するためには、強力なサイバーセキュリティ保護、暗号化手順、CCPAやGDPRのようなデータ保護法の遵守が必要です。

コンテンツやアプリタイプの制限:他の産業と比較して、航空宇宙セグメントでは拡張現実や仮想現実向けに設計されたコンテンツやアプリが少ない可能性があります。インタラクティブなコックピットディスプレイ、バーチャルメンテナンスプロセス、没入型トレーニングシミュレーションを作成するには、専門的なコンテンツ開発ツールとセグメント固有の知識が必要です。多様で適応性の高いARやVRの用途が存在しないことは、その導入の妨げとなり、飛行業務における可能性を制限する可能性があります。

変化への抵抗と訓練の必要性:従来型航空宇宙ワークフローに慣れている利害関係者は、ARやVR技術の導入に抵抗を示す可能性があります。整備、検査、訓練にARやVR技術を使うには、従業員の再教育や訓練が必要になる可能性があります。航空機の運用にARやVR技術を採用し活用するには、変化への反対を克服し、トレーニングの必要性を解決する必要があります。

レガシーシステムとの統合:航空機の設計、製造、メンテナンス、運用において、航空宇宙事業は、独自のソフトウェアやレガシーシステムに依存することが多いです。ARやVR技術とレガシーシステムの統合は、データ交換、互換性、相互運用性に障害をもたらす可能性があります。現在の航空機システムをARやVR機能に対応させるために改修する際には、慎重な計画、カスタマイズ、ソフトウェアプロバイダやシステムインテグレータとの協力が必要です。

限定的な市場教育と認識:航空宇宙用途におけるARとVRの潜在的な利点にもかかわらず、規制当局、意思決定者、航空宇宙の専門家は、これらの技術について必要なほどの知識を有していない可能性があります。市場の採用、投資、イノベーションを促進するには、航空宇宙事業におけるARとVR技術の可能性、利点、制約について利害関係者を教育する必要があります。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義
  • 市場セグメンテーション
  • 調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • 市場概要
  • 市場ハイライト

第3章 市場概要

  • 市場規模と成長の可能性
  • 市場動向
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析

第4章 航空宇宙における拡張現実と仮想現実市場:技術タイプ別

  • 拡張現実(AR)
  • 仮想現実(VR)

第5章 航空宇宙における拡張現実と仮想現実市場:用途別

  • トレーニングとシミュレーション
  • 設計とプロトタイピング
  • メンテナンス、修理、オーバーホール(MRO)
  • 遠隔支援
  • フライトオペレーション
  • 乗客体験

第6章 航空宇宙における拡張現実と仮想現実市場:エンドユーザー別

  • 民間航空
  • 軍事・防衛
  • 一般航空
  • 宇宙探査

第7章 地域別分析

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • チリ
  • 中東・アフリカ
  • 南アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦

第8章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • COVID-19の市場への影響

第9章 競合情勢

  • 主要企業
  • 市場シェア分析

第10章 企業プロファイル

  • Microsoft Corporation(米国)
  • Google Inc.(米国)
  • Eon Reality(米国)
  • Aero Glass(米国)
  • Upskill(米国)
  • Oculus VR(米国)
  • Jasoren(米国)
  • IMB(米国)
  • Fountx(オーストラリア)
  • Sony(日本)

第11章 市場展望と機会

  • 新興技術
  • 今後の市場動向
  • 投資機会

第12章 付録

  • 略語リスト
  • 供給源と参考文献
目次
Product Code: 69401

Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market Size And Forecast

Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market size was valued at USD 740.22 Million in 2024 and is projected to reach USD 33918.44 Million by 2032, growing at a CAGR of 61.30% during the forecast period 2026-2032.

Global Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market Drivers

The market drivers for the Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market can be influenced by various factors. These may include:

Improved Training and Simulation Capabilities: Pilots, maintenance technicians, and ground crew can all benefit from immersive training and simulation experiences provided by AR and VR technology. Enhancing training efficacy and safety, virtual training environments enable students to practice intricate processes, run flight operations simulations, and troubleshoot equipment in a safe and realistic way.

Efficiency in Aircraft Design and Production: AR and VR technologies help the aerospace industry's collaborative design reviews, prototyping, and production processes. By visualizing aircraft designs, evaluating ergonomics, and streamlining assembly procedures using virtual reality settings, engineers and designers may increase productivity, cut costs, and shorten the time it takes to launch new aircraft models and componentry.

MRO (maintenance, repair, and overhaul) operations are aided by AR and VR systems, which give technicians instant access to digital data, schematics, and maintenance instructions superimposed on actual aircraft parts. Heads-up displays (HUDs) and smart glasses with augmented reality (AR) capabilities enable technicians to carry out inspections, identify issues, and carry out repairs more quickly, decreasing downtime and increasing aircraft availability.

Aerospace workers operating in dispersed or remote places can now receive remote assistance and support thanks to augmented reality technologies. In order to improve troubleshooting productivity and lessen the need for onsite support personnel, maintenance technicians can employ AR-equipped devices to receive live video feeds, overlay annotations, and receive step-by-step help from specialists stationed elsewhere.

Improved Passenger Experience: Virtual reality (VR) technology is being employed in the aerospace sector to provide immersive in-flight entertainment, virtual cabin tours, and interactive experiences for passengers. In order to increase passenger pleasure and loyalty, airlines are investigating VR applications to provide tailored entertainment options, virtual reality in-flight experiences, and virtual tours of destinations.

Safety and Situational Awareness: By superimposing vital flight data, navigational data, terrain maps, and obstacle alerts onto pilots' and aircrew members' fields of vision in the cockpit, augmented reality (AR) technology improves situational awareness and safety for participants. Head-up displays (HUDs) with augmented reality (AR) capabilities give pilots access to real-time information without forcing them to take their eyes off the road, enhancing both operational effectiveness and safety.

Government Initiatives and Investments: To improve military training, mission planning, and situational awareness, government agencies and defense organizations throughout the world are investing in AR and VR technologies for aerospace applications. Government contracts and financing are being used by aerospace and defense vendors and contractors to create cutting-edge AR and VR solutions for these industries.

Global Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market Restraints

Several factors can act as restraints or challenges for the Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market. These may include:

High Implementation Costs: There are a lot of upfront expenses associated with implementing AR and VR technologies in aerospace applications. These costs include software development, hardware acquisition, training, and system integration. Some aerospace companies may be discouraged from adopting AR and VR solutions due to the large initial investment necessary, especially smaller organizations or those operating on limited budgets.

Technological Complexity: The creation, deployment, and maintenance of AR and VR technologies call for specific knowledge due to their complexity. It can be difficult to integrate AR and VR systems with current aerospace systems, such as cockpit displays, training simulators, and aircraft maintenance, because of compatibility problems, interoperability issues, and regulatory constraints. In the aerospace sector, technological complexity could hinder the scalability and adoption of AR and VR solutions.

Concerns about Safety and Certification: In the aerospace sector, safety is of utmost importance. To guarantee conformity with industry best practices and regulatory standards, all new technologies must go through stringent testing, validation, and certification procedures. Aviation authorities must approve AR and VR systems that are used for pilot training, aircraft maintenance, and operational support. These systems must also adhere to strict safety standards. Concerns about safety and certification may cause development times and prices to rise for AR and VR applications in the aircraft industry.

Risks to Data Security and Privacy: AR and VR systems in the aerospace sector have the potential to gather, handle, and send sensitive data, such as operational data, maintenance logs, and aircraft performance data. To stop illegal access, data breaches, and cyberattacks that could jeopardize aircraft safety and operational integrity, it is imperative to protect data security and privacy. Strong cybersecurity protections, encryption procedures, and adherence to data protection laws like the CCPA and GDPR are necessary to address risks to data security and privacy.

Restricted Variety of Content and Apps: Compared to other industries, the aerospace sector may have less content and apps designed for augmented reality and virtual reality. Specialized content development tools and domain-specific knowledge are needed to create interactive cockpit displays, virtual maintenance processes, and immersive training simulations. The absence of varied and adaptable AR and VR applications could impede their uptake and restrict their potential in flight operations.

Resistance to Change and Training Needs: Stakeholders used to traditional aerospace workflows may be resistant to the introduction of AR and VR technology. To use AR and VR technologies for maintenance, inspection, and training, employees might need to be retrained or trained. Adopting and utilizing AR and VR technology in aircraft operations requires overcoming opposition to change and resolving training requirements.

Integration with Legacy Systems: For the design, manufacture, maintenance, and operation of aircraft, aerospace businesses frequently rely on proprietary software and legacy systems. The integration of AR and VR technologies with legacy systems may present obstacles to data interchange, compatibility, and interoperability. Careful planning, customization, and cooperation with software providers and system integrators are necessary when retrofitting current aircraft systems to accommodate AR and VR functions.

Limited Market Education and Awareness: Despite the potential advantages of AR and VR in aerospace applications, regulators, decision-makers, and aerospace experts may not be as knowledgeable about these technologies as they should be. Driving market adoption, investment, and innovation requires educating stakeholders on the potential, advantages, and constraints of AR and VR technology in aerospace operations.

Global Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market Segmentation Analysis

The Global Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market is Segmented on the basis of Technology Type, Application, End-User, and Geography.

Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market, By Technology Type

  • Augmented Reality (AR): Technology that overlays digital information, such as graphics, text, or animations, onto the real-world environment, enhancing the user's perception and interaction with physical objects.
  • Virtual Reality (VR): Technology that immerses users in a simulated, computer-generated environment, allowing for interactive experiences and simulations that can be used for training, design, and visualization.

Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market, By Application

  • Training and Simulation: AR/VR technologies are used for training pilots, maintenance technicians, and ground crews through immersive simulations of flight operations, maintenance procedures, emergency scenarios, and cockpit familiarization.
  • Design and Prototyping: AR/VR technologies are used for designing and prototyping aircraft components, cabin interiors, and cockpit layouts, enabling engineers and designers to visualize and iterate on designs in a virtual environment.
  • Maintenance, Repair, and Overhaul (MRO): AR/VR technologies are used to assist maintenance technicians in performing inspections, repairs, and troubleshooting tasks by providing digital overlays of technical data, instructions, and schematics overlaid onto physical aircraft components.
  • Remote Assistance: AR technologies are used for providing remote assistance and support to field technicians and maintenance crews by enabling experts to visualize and guide maintenance procedures and troubleshooting tasks in real time.
  • Flight Operations: AR technologies are used for enhancing situational awareness and decision-making during flight operations by overlaying navigation data, flight parameters, and alerts onto the pilot's field of view.
  • Passenger Experience: AR/VR technologies are used to enhance the passenger experience through interactive entertainment, virtual tours, and personalized services during flight.

Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market, By End-User

  • Commercial Aviation: AR/VR technologies are used by commercial airlines, aircraft manufacturers, and MRO service providers for training, design, maintenance, and passenger experience applications.
  • Military and Defense: AR/VR technologies are used by military organizations, defense contractors, and aerospace companies for pilot training, mission planning, simulation, and maintenance of military aircraft and systems.
  • General Aviation: AR/VR technologies are used by general aviation pilots, flight schools, and small aircraft manufacturers for training, navigation, and cockpit instrumentation.
  • Space Exploration: AR/VR technologies are used by space agencies, aerospace companies, and researchers for astronaut training, mission planning, simulation, and public engagement in space exploration initiatives.

Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market, By Geography

  • North America: The AR/VR in aerospace market in North America is driven by factors such as technological innovation, the strong presence of aerospace industry players, government investments in defense and space programs, and demand for advanced training and simulation solutions.
  • Europe: Europe has a significant market for AR/VR in aerospace, with demand driven by aerospace manufacturing hubs, defense contracts, and investments in research and development of next-generation aviation technologies.
  • Asia-Pacific: The Asia-Pacific region is experiencing growth in the AR/VR in the aerospace market due to increasing investments in commercial aviation, defense modernization programs, and the adoption of advanced training and simulation technologies.
  • Rest of the World: These regions offer opportunities for market growth due to expanding aviation industries, infrastructure development, and demand for training and simulation solutions in defense and commercial sectors.

Key Players

  • The major players in the Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market are:
  • Microsoft Corporation (US)
  • Google Inc. (US)
  • Eon Reality (US)
  • Aero Glass (US)
  • Upskill (US)
  • Oculus VR (US)
  • Jasoren (US)
  • IMB (US)
  • Fountx (Australia)
  • Sony (Japan)

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction

  • Market Definition
  • Market Segmentation
  • Research Methodology

2. Executive Summary

  • Key Findings
  • Market Overview
  • Market Highlights

3. Market Overview

  • Market Size and Growth Potential
  • Market Trends
  • Market Drivers
  • Market Restraints
  • Market Opportunities
  • Porter's Five Forces Analysis

4. Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market, By Technology Type

  • Augmented Reality (AR)
  • Virtual Reality (VR)

5. Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market, By Application

  • Training and Simulation
  • Design and Prototyping
  • Maintenance, Repair, and Overhaul (MRO)
  • Remote Assistance
  • Flight Operations
  • Passenger Experience

6. Augmented Reality And Virtual Reality In Aerospace Market, By End-User

  • Commercial Aviation
  • Military and Defense
  • General Aviation
  • Space Exploration

7. Regional Analysis

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Australia
  • Latin America
  • Brazil
  • Argentina
  • Chile
  • Middle East and Africa
  • South Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE

8. Market Dynamics

  • Market Drivers
  • Market Restraints
  • Market Opportunities
  • Impact of COVID-19 on the Market

9. Competitive Landscape

  • Key Players
  • Market Share Analysis

10. Company Profiles

  • Microsoft Corporation (US)
  • Google Inc. (US)
  • Eon Reality (US)
  • Aero Glass (US)
  • Upskill (US)
  • Oculus VR (US)
  • Jasoren (US)
  • IMB (US)
  • Fountx (Australia)
  • Sony (Japan)

11. Market Outlook and Opportunities

  • Emerging Technologies
  • Future Market Trends
  • Investment Opportunities

12. Appendix

  • List of Abbreviations
  • Sources and References