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市場調査レポート
商品コード
1733614

インドアサイクリングソフトウェアの世界市場 - 市場規模:タイプ別、用途別、地域別、予測

Global Indoor Cycling Software Market Size By Type (Virtual Video Software, Training Software), By Application (Home, Fitness Club), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
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インドアサイクリングソフトウェアの世界市場 - 市場規模:タイプ別、用途別、地域別、予測
出版日: 2025年05月14日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドアサイクリングソフトウェアの市場規模と予測

インドアサイクリングソフトウェア市場規模は、2024年に11億5,000万米ドルと評価され、2026年から2032年にかけてCAGR 8.7%で成長し、2032年には29億8,000万米ドルに達すると予測されます。

座りっぱなしのライフスタイルによる疾病の増加と健康への関心の高まりが、この市場の成長を促進する主な要因です。インドアサイクリングソフトウェアの世界市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界のインドアサイクリングソフトウェア市場定義

インドアサイクリングソフトウェアは、運動のために設計されたインドアサイクリングを追跡するために作られたソリューションやソフトウェアを指します。屋内サイクリングは、屋外に移動する必要なく、従来のサイクリング体験をシミュレートするように設計されています。パドル、サドル、シート、加重ホイールは、屋内サイクリングの基本的な機能の一部です。さらに、個人のパフォーマンスを追跡するために、このソフトウェアは、目標とする目的を達成することができるように開発されています。健康への関心の高まりが、この市場の成長を後押しすると期待されています。

インドアサイクリングソフトウェアの世界市場概要

個人間のフィットネスに関する関心の高まりと、世界の病気の増加が、この市場の成長をもたらす主な要因のいくつかです。さらに、道路上のサイクリストを制限している交通量と人口の増加、インドアサイクリングスマートバイクの継続的な進歩と革新、インドアサイクリストに統合されたスマートバイクを提供するためのハードウェア開発へのシフトも、市場の成長を後押しすると予想されます。これに加えて、インドアサイクリングの薬としての利用も、インドアサイクリングソフトウェア市場における技術的に高度なソリューションの実装を促進します。

その反面、認知度の低さとともに無料のオプションが利用可能であることが、市場の成長を制限する可能性が高いです。さらに、新興市場における高い成長機会と、顧客体験の向上を求める商業フィットネスクラブやフィットネスセンターの需要の高まりは、この市場に有利な機会を生み出す可能性が高いです。しかし、無料オプションやその他の代替手段に対する認識や利用可能性の不足が、同市場の成長を阻害する可能性があります。

目次

第1章 世界のインドアサイクリングソフトウェア市場のイントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 インドアサイクリングソフトウェア世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 インドアサイクリングソフトウェアの世界市場、タイプ別

  • 概要
  • バーチャルビデオソフトウェア
  • トレーニングソフトウェア

第6章 インドアサイクリングソフトウェアの世界市場:用途別

  • 概要
  • 家庭
  • フィットネスクラブ
  • その他

第7章 インドアサイクリングソフトウェアの世界市場、地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界のインドアサイクリングソフトウェア市場の競合情勢

  • 概要
  • 企業市場ランキング
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • Zwift
  • Strava
  • Sufferfest
  • Rouvy
  • BODY BIKE
  • Spivi
  • PainCave
  • CycleCast
  • Studio Sweat
  • Peloton

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 77012

Indoor Cycling Software Market Size And Forecast

Indoor Cycling Software Market size was valued at USD 1.15 Billion in 2024 and is projected to reach USD 2.98 Billion by 2032, growing at a CAGR of 8.7% from 2026 to 2032.

The increase in the number of diseases due to sedentary lifestyles and growing concerns for health is the primary factor driving the growth of this market. The Global Indoor Cycling Software Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Indoor Cycling Software Market Definition

Indoor cycling software refers to the solutions or software made for tracking indoor cycling which is designed for exercise. Indoor cycling is designed to simulate traditional cycling experiences without the need to travel outside. Paddles, saddles, seats, and weighted wheels are some of the basic features of indoor cycling. Furthermore, to track the performance of an individual, this software is developed so that the targeted aim can be achieved. The growing health concerns are expected to boost the growth of this market.

Global Indoor Cycling Software Market Overview

Rising concerns regarding fitness among individuals and growing diseases across the globe are some of the major factors responsible for the growth of this market. Furthermore, the increasing traffic and population which is limiting the cyclists on the roads, continuous advancements and innovations in indoor cycling smart bikes, and a shift towards developing hardware to offer an integrated smart bike for indoor cyclists are also expected to boost the market growth. In addition to this, the use of indoor cycling as a medication will also promote the implementation of technologically advanced solutions in the Indoor Cycling Software Market.

On the flip side, the availability of free options along with lack of awareness is likely to restrict the market growth. Moreover, the high growth potential in emerging markets and rise in demand among commercial fitness clubs and centers for improved customer experience are likely to create lucrative opportunities for this market. However, a lack of awareness and availability of free options and other alternatives may hinder the growth of this market.

Global Indoor Cycling Software Market: Segmentation Analysis

The Global Indoor Cycling Software Market is Segmented on the basis of Type, Application, and Geography.

Indoor Cycling Software Market, By Type

  • Virtual Video Software
  • Training Software

Based on Type, the market is bifurcated into Virtual Video Software and Training Software. The Training software segment is expected to hold the largest share owing to the advantages of in-front training.

Indoor Cycling Software Market, By Application

  • Home
  • Fitness Club
  • Others

Based on Application, the market is bifurcated into Home, Fitness Club, and Others. The fitness clubs are anticipated to hold the maximum share due to an increase in the number of individuals who are concerned about their health and want proper instructions related to diet and exercise.

Indoor Cycling Software Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Regional analysis, the Global Indoor Cycling Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. North America is expected to hold the largest market share in the forecast period owing to the presence of leading market players in this region.

Key Players

The "Global Indoor Cycling Software Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Zwift, Strava, Sufferfest, Rouvy, BODY BIKE, Spivi, PainCave, CycleCast, Studio Sweat, and Peloton.

  • The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL INDOOR CYCLING SOFTWARE MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL INDOOR CYCLING SOFTWARE MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL INDOOR CYCLING SOFTWARE MARKET, BY TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Virtual Video Software
  • 5.3 Training Software

6 GLOBAL INDOOR CYCLING SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Home
  • 6.3 Fitness Club
  • 6.4 Others

7 GLOBAL INDOOR CYCLING SOFTWARE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL INDOOR CYCLING SOFTWARE MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Zwift
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Strava
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Sufferfest
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Rouvy
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 BODY BIKE
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Spivi
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 PainCave
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 CycleCast
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Studio Sweat
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 Peloton
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research