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市場調査レポート
商品コード
1733247

企業向けMラーニングの世界市場規模:ソフトウェア別、アプリケーション別、ユーザータイプ別、地域別、範囲および予測

Global Corporate M-Learning Market Size By Software (E-books, Portable LMS), By Application (Simulation-Based Learning, Corporate Training), By User Type (SMEs, Large), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.73円
企業向けMラーニングの世界市場規模:ソフトウェア別、アプリケーション別、ユーザータイプ別、地域別、範囲および予測
出版日: 2025年04月30日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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概要

企業向けMラーニングの市場規模と予測

企業向けMラーニング市場の市場規模は、2024年に393億米ドルと評価され、2026年から2032年までの予測期間中に14.81%のCAGRで成長し、2032年までに1,413億米ドルに達すると予測されています。

モバイルデバイスの企業への継続的な統合は、教育システムツールの機会を創出し、これがさらに世界の企業向けMラーニング市場の成長につながりました。当レポートでは、世界の企業向けMラーニング市場を総合的に評価しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、市場抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界の企業向けMラーニング市場の定義

Mラーニングはモバイル学習であり、企業の開発とトレーニングのためのツールとして急速に発展しています。これらの企業はあらゆる業種に属しています。企業向けMラーニングの助けを借りて、企業はユニークな方法で従業員を巻き込み、到達することができます。現在、企業はMラーニングソリューションを採用し、従業員の能力を高めています。それは、学習者全員にジャストインタイムでパーソナライズされた指導経験を提供するのに役立つからです。

従業員は、企業のMラーニングソリューションの助けを借りて、知識に簡単にアクセスすることができます。さらに、企業向けMラーニングは、非公式な学習方法で従業員を巻き込み、チームワークを向上させる。企業は、全体的なトレーニングのコストと間隔を減らすことができ、それゆえ企業向けMラーニング市場は牽引力を増しています。

世界の企業向けMラーニング市場の概要

世界の企業向けMラーニング市場の成長は、企業従業員のBYOD(Bring Your Own Devices)動向によって牽引されています。この動向により、世界の企業向けMラーニング市場は牽引力を増しています。さらに、物理的・時間的な制約なしにトレーニングや学習セッションを提供したいというニーズの高まりが、市場の成長を後押ししています。現在、企業の従業員の間では、従業員がインタラクティブな状態を維持し、トレーニングセッションから利益を得ることができるゲームベースの学習の採用が増加しています。

さらに、実践的なトレーニング方法とともに、スキルギャップを最小限に抑える必要性が高まっていることも、世界のMラーニング市場の成長を後押ししている主な要因のひとつです。しかし、いくつかの抑制要因が市場の成長を制限しています。接続に関連するコスト、セキュリティ、利用者の間でその利点についての認識が不足していることが、市場の成長を妨げると予想されます。

目次

第1章 世界の企業向けMラーニング市場のイントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 世界の企業向けMラーニング市場の展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 世界の企業向けMラーニング市場、ソフトウェア別

  • 概要
  • 電子書籍
  • ポータブルLMS
  • インタラクティブ・アセスメント
  • モバイルコンテンツオーサリング
  • M-イネーブルメント
  • その他

第6章 世界の企業向けMラーニング市場、アプリケーション別

  • 概要
  • シミュレーションベースの学習
  • 企業研修
  • オンザジョブトレーニング

第7章 世界の企業向けMラーニング市場、ユーザータイプ別

  • 概要
  • 中小企業
  • 大規模

第8章 世界の企業向けMラーニング市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第9章 世界の企業向けMラーニング市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第10章 企業プロファイル

  • Adobe
  • dominKnow
  • NetDimensions
  • Citrix Systems Inc
  • Saba
  • Allen Interactions
  • Certpoint Systems
  • Upside Learning
  • AT&T
  • SumTotal Systems

第11章 企業プロファイル付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 33779

Corporate M-Learning Market Size And Forecast

Corporate M-Learning Market size was valued at USD 39.3 Billion in 2024 and is projected to reach USD 141.3 Billion by 2032, growing at a CAGR of 14.81% during the forecasted period 2026 to 2032.

The continuous integration of mobile devices into the corporate world has created opportunities for educational system tools and this has further led to the growth of the Global Corporate M-Learning Market. The Global Corporate M-Learning Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Corporate M-Learning Market Definition

M-learning is mobile learning which is a rapidly developing tool for the development and training of companies. These companies belong to all kinds of industries. With the help of corporate M-learning, businesses can involve and reach workforces in a unique way. Nowadays, corporations are employing M-learning solutions to empower their employees as it can help deliver an instructive experience that is just in time and personalized for all learners.

The employees get easy access to knowledge with the help of corporate M-learning solutions. Additionally, corporate M-learning engages the employees in an informal way of learning and improves teamwork. The corporation can decrease overall training costs and intervals and hence the corporate M-learning market is gaining traction.

Global Corporate M-Learning Market Overview

The growth of the Global Corporate M-Learning Market is driven by the BYOD (Bring Your Own Devices) trend amongst corporate employees. Owing to this trend the global market for corporate M-learning is gaining traction. Furthermore, the rise in the need to offer training and learning sessions without any physical and time constraints has boosted the growth of the market. Nowadays, there has been a rise in adoption of the game-based learning amongst corporate employees which allows the employees to remain interactive and benefit from training sessions.

Moreover, the growing need to minimize skill gaps along with practical training methods is some of the major factors that are boosting the growth of the global M-learning market. However, some restraints are limiting the growth of the market. The cost associated with the connectivity, security, and lack of awareness about its benefits amongst the users is anticipated to hamper the growth of the market.

Global Corporate M-Learning Market: Segmentation Analysis

The Global Corporate M-Learning Market is segmented on the basis of Software, Application, User Type, And Geography.

Corporate M-Learning Market, By Software

  • E-books
  • Portable LMS
  • Interactive Assessment
  • Mobile Content Authoring
  • M-enablement
  • Others

Based on Software, the market is bifurcated into E-books, Portable LMS, Interactive Assessment, Mobile Content Authoring, M-enablement, and Others. The growth of the software segment is gaining momentum in various industries such as BFSI, healthcare, telecom, government, professional services, and IT, further contributing to the growth of the Corporate M-Learning Market.

Corporate M-Learning Market, By Application

  • Simulation-Based Learning
  • Corporate Training
  • On-The-Job Training

Based on Application, the market is bifurcated into Simulation-Based Learning, Corporate Training, and On-The-Job Training. The Corporate Training and Simulation-Based Learning application segment is growing at a rapid pace and is expected to register maximum growth during the forecast period. The development of these segments is attributed to the need to give physical constraint-free training to employees.

Corporate M-Learning Market, By User Type

  • SMEs
  • Large

Based on User Type, the market is bifurcated into SMEs and Large. Large corporations have ample amount of funds to invest in corporate M-learning solutions and hence this segment is expected to register maximum growth.

Corporate M-Learning Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Regional Analysis, The Global Corporate M-Learning Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. The largest share in the market will be dominated by North America. The dominance of the North American region is credited to the presence of major MNCs such as SAP, Cognizant Technology Solutions Corp, Microsoft, BI WORLDWIDE, and others. The US is contributing majorly to the overall revenue of the market.

Key Players

The "Global Corporate M-Learning Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Adobe, dominKnow, NetDimensions, Citrix Systems Inc, Saba, Allen Interactions, Certpoint Systems, Upside Learning, AT&T, SumTotal Systems. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION OF GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET

  • 1.1. Overview of the Market
  • 1.2. Scope of Report
  • 1.3. Assumptions

2. EXECUTIVE SUMMARY

3. RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1. Data Mining
  • 3.2. Validation
  • 3.3. Primary Interviews
  • 3.4. List of Data Sources

4. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET OUTLOOK

  • 4.1. Overview
  • 4.2. Market Dynamics
    • 4.2.1. Drivers
    • 4.2.2. Restraints
    • 4.2.3. Opportunities
  • 4.3. Porters Five Force Model
  • 4.4. Value Chain Analysis

5. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET, BY SOFTWARE

  • 5.1. Overview
  • 5.2. E-books
  • 5.3. Portable LMS
  • 5.4. Interactive Assessment
  • 5.5. Mobile Content Authoring
  • 5.6. M-enablement
  • 5.7. Others

6. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Simulation-Based Learning
  • 6.3. Corporate Training
  • 6.4. On-The-Job Training

7. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET, BY USER TYPE

  • 7.1. Overview
  • 7.2. SMEs
  • 7.3. Large

8. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Overview
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. U.S.
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Germany
    • 8.3.2. U.K.
    • 8.3.3. France
    • 8.3.4. Rest of Europe
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. China
    • 8.4.2. Japan
    • 8.4.3. India
    • 8.4.4. Rest of Asia Pacific
  • 8.5. Rest of the World
    • 8.5.1. Latin America
    • 8.5.2. Middle East & Africa

9. GLOBAL CORPORATE M-LEARNING MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Company Market Ranking
  • 9.3. Key Development Strategies

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Adobe
    • 10.1.1. Overview
    • 10.1.2. Financial Performance
    • 10.1.3. Product Outlook
    • 10.1.4. Key Developments
  • 10.2. dominKnow
    • 10.2.1. Overview
    • 10.2.2. Financial Performance
    • 10.2.3. Product Outlook
    • 10.2.4. Key Developments
  • 10.3. NetDimensions
    • 10.3.1. Overview
    • 10.3.2. Financial Performance
    • 10.3.3. Product Outlook
    • 10.3.4. Key Developments
  • 10.4. Citrix Systems Inc
    • 10.4.1. Overview
    • 10.4.2. Financial Performance
    • 10.4.3. Product Outlook
    • 10.4.4. Key Developments
  • 10.5. Saba
    • 10.5.1. Overview
    • 10.5.2. Financial Performance
    • 10.5.3. Product Outlook
    • 10.5.4. Key Developments
  • 10.6. Allen Interactions
    • 10.6.1. Overview
    • 10.6.2. Financial Performance
    • 10.6.3. Product Outlook
    • 10.6.4. Key Developments
  • 10.7. Certpoint Systems
    • 10.7.1. Overview
    • 10.7.2. Financial Performance
    • 10.7.3. Product Outlook
    • 10.7.4. Key Developments
  • 10.8. Upside Learning
    • 10.8.1. Overview
    • 10.8.2. Financial Performance
    • 10.8.3. Product Outlook
    • 10.8.4. Key Developments
  • 10.9. AT&T
    • 10.9.1. Overview
    • 10.9.2. Financial Performance
    • 10.9.3. Product Outlook
    • 10.9.4. Key Developments
  • 10.10. SumTotal Systems
    • 10.10.1. Overview
    • 10.10.2. Financial Performance
    • 10.10.3. Product Outlook
    • 10.10.4. Key Developments

11. Appendix

  • 11.1. Related Research