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市場調査レポート
商品コード
1733247
企業向けMラーニングの世界市場規模:ソフトウェア別、アプリケーション別、ユーザータイプ別、地域別、範囲および予測Global Corporate M-Learning Market Size By Software (E-books, Portable LMS), By Application (Simulation-Based Learning, Corporate Training), By User Type (SMEs, Large), By Geographic Scope And Forecast |
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企業向けMラーニングの世界市場規模:ソフトウェア別、アプリケーション別、ユーザータイプ別、地域別、範囲および予測 |
出版日: 2025年04月30日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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企業向けMラーニング市場の市場規模は、2024年に393億米ドルと評価され、2026年から2032年までの予測期間中に14.81%のCAGRで成長し、2032年までに1,413億米ドルに達すると予測されています。
モバイルデバイスの企業への継続的な統合は、教育システムツールの機会を創出し、これがさらに世界の企業向けMラーニング市場の成長につながりました。当レポートでは、世界の企業向けMラーニング市場を総合的に評価しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、市場抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
世界の企業向けMラーニング市場の定義
Mラーニングはモバイル学習であり、企業の開発とトレーニングのためのツールとして急速に発展しています。これらの企業はあらゆる業種に属しています。企業向けMラーニングの助けを借りて、企業はユニークな方法で従業員を巻き込み、到達することができます。現在、企業はMラーニングソリューションを採用し、従業員の能力を高めています。それは、学習者全員にジャストインタイムでパーソナライズされた指導経験を提供するのに役立つからです。
従業員は、企業のMラーニングソリューションの助けを借りて、知識に簡単にアクセスすることができます。さらに、企業向けMラーニングは、非公式な学習方法で従業員を巻き込み、チームワークを向上させる。企業は、全体的なトレーニングのコストと間隔を減らすことができ、それゆえ企業向けMラーニング市場は牽引力を増しています。
世界の企業向けMラーニング市場の概要
世界の企業向けMラーニング市場の成長は、企業従業員のBYOD(Bring Your Own Devices)動向によって牽引されています。この動向により、世界の企業向けMラーニング市場は牽引力を増しています。さらに、物理的・時間的な制約なしにトレーニングや学習セッションを提供したいというニーズの高まりが、市場の成長を後押ししています。現在、企業の従業員の間では、従業員がインタラクティブな状態を維持し、トレーニングセッションから利益を得ることができるゲームベースの学習の採用が増加しています。
さらに、実践的なトレーニング方法とともに、スキルギャップを最小限に抑える必要性が高まっていることも、世界のMラーニング市場の成長を後押ししている主な要因のひとつです。しかし、いくつかの抑制要因が市場の成長を制限しています。接続に関連するコスト、セキュリティ、利用者の間でその利点についての認識が不足していることが、市場の成長を妨げると予想されます。
Corporate M-Learning Market size was valued at USD 39.3 Billion in 2024 and is projected to reach USD 141.3 Billion by 2032, growing at a CAGR of 14.81% during the forecasted period 2026 to 2032.
The continuous integration of mobile devices into the corporate world has created opportunities for educational system tools and this has further led to the growth of the Global Corporate M-Learning Market. The Global Corporate M-Learning Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Corporate M-Learning Market Definition
M-learning is mobile learning which is a rapidly developing tool for the development and training of companies. These companies belong to all kinds of industries. With the help of corporate M-learning, businesses can involve and reach workforces in a unique way. Nowadays, corporations are employing M-learning solutions to empower their employees as it can help deliver an instructive experience that is just in time and personalized for all learners.
The employees get easy access to knowledge with the help of corporate M-learning solutions. Additionally, corporate M-learning engages the employees in an informal way of learning and improves teamwork. The corporation can decrease overall training costs and intervals and hence the corporate M-learning market is gaining traction.
Global Corporate M-Learning Market Overview
The growth of the Global Corporate M-Learning Market is driven by the BYOD (Bring Your Own Devices) trend amongst corporate employees. Owing to this trend the global market for corporate M-learning is gaining traction. Furthermore, the rise in the need to offer training and learning sessions without any physical and time constraints has boosted the growth of the market. Nowadays, there has been a rise in adoption of the game-based learning amongst corporate employees which allows the employees to remain interactive and benefit from training sessions.
Moreover, the growing need to minimize skill gaps along with practical training methods is some of the major factors that are boosting the growth of the global M-learning market. However, some restraints are limiting the growth of the market. The cost associated with the connectivity, security, and lack of awareness about its benefits amongst the users is anticipated to hamper the growth of the market.
The Global Corporate M-Learning Market is segmented on the basis of Software, Application, User Type, And Geography.
Based on Software, the market is bifurcated into E-books, Portable LMS, Interactive Assessment, Mobile Content Authoring, M-enablement, and Others. The growth of the software segment is gaining momentum in various industries such as BFSI, healthcare, telecom, government, professional services, and IT, further contributing to the growth of the Corporate M-Learning Market.
Based on Application, the market is bifurcated into Simulation-Based Learning, Corporate Training, and On-The-Job Training. The Corporate Training and Simulation-Based Learning application segment is growing at a rapid pace and is expected to register maximum growth during the forecast period. The development of these segments is attributed to the need to give physical constraint-free training to employees.
Based on User Type, the market is bifurcated into SMEs and Large. Large corporations have ample amount of funds to invest in corporate M-learning solutions and hence this segment is expected to register maximum growth.
The "Global Corporate M-Learning Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Adobe, dominKnow, NetDimensions, Citrix Systems Inc, Saba, Allen Interactions, Certpoint Systems, Upside Learning, AT&T, SumTotal Systems. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.