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市場調査レポート
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1681553

ハラールロジスティクス市場:現状分析と予測(2024~2032年)

Halal Logistics Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 139 Pages
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ハラールロジスティクス市場:現状分析と予測(2024~2032年)
出版日: 2025年02月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ハラールロジスティクス市場は予測期間中(2024~2032年)にCAGR 7.8%の大幅な成長が見込まれています。ハラールロジスティクスの成長要因としては、2030年には22億人にまで増加すると推定されている世界のムスリム人口が、食品、医薬品、化粧品などにおけるハラル製品の需要を増加させていることが挙げられます。東南アジアや中東などの地域では、ハラールサプライチェーンフローを求める政府の政策や制度的要求が強まっており、企業の圧力が加速しています。また、eマーケットプレースの成長により、トレーサビリティと信頼性の高いハラールロジスティクスソリューションに対する需要が高まっています。

例えば、2021年3月5日、日本通運株式会社(代表取締役社長:斉藤充)は、「日本通運は、日本通運が提供する商品について、トレーサビリティ(追跡可能性)を確保するためのソリューションを提供することを決定しました。日本のムスリム人口は約20万人であり、多様な文化的背景を持つ外国人観光客・居住者の増加が見込まれる中、日本におけるハラル製品の需要は高まることが予想されます。また、品質保証や衛生管理に関する高い認証基準により、健康や安全に配慮する消費者の間でハラル製品への関心が高まっています。

サービスタイプに基づき、市場は輸送(道路、鉄道、航空、海上)、倉庫保管、エンド・ツー・エンドのサプライ・チェーン・ソリューションに区分されます。2023年の市場では、輸送が大きなシェアを占めています。輸送は、製品、特にハラル食肉や食品のような生鮮品が非ハラル品と接触することなく輸送されることを保証することにより、ハラールロジスティクスの開発において重要な役割を果たしています。この背景には、国際貿易におけるハラール食品へのニーズの高まりと、イスラム教徒が支配する様々な国々におけるインターネット食品販売プラットフォームの進歩があります。メーカー各社は、ハラル認証を受けた専用車両、密封容器、製品輸送に使用される車両を追跡するためのGPSを使用することで対応しています。さらに、温度管理されたハラル・サプライチェーン・ロジスティクスの確立も、サプライチェーンの様々な関係者が末端から末端までハラル要件を満たそうと努力する中で、より多くの投資を獲得しています。

エンドユーザー産業に基づいて、市場は飲食品、医薬品、化粧品、その他に区分されます。医薬品は予測期間中(2024~2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されます。医薬品のセグメントは、ハラールロジスティクスの進化において大きな役割を果たしています。というのも、イスラム教徒の消費者がハラール製品に期待するのは、ゼラチンやアルコールといった成分から清浄化されたものだけだからです。これは、マレーシアやインドネシアなどの国々における健康意識の向上や法令遵守などの要因によるものです。これは、特に製薬業界では、供給、ハラル倉庫、ハラル包装の独立したシステム・ネットワークを確立することによって行われています。

ハラールロジスティクスの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。北米は予測期間中(2024~2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されます。イスラム教徒人口の増加とハラール食品・医薬品へのニーズが北米のハラールロジスティクス市場開拓の原動力となっています。本物志向や商品の原産地に対する消費者の動向は、ロジスティクスサービスに圧力をかけています。企業は、認証の取得、適切な輸送経路の構築、ブロックチェーンなどのエンド・ツー・エンドの追跡における技術の利用によって、ハラールロジスティクスにアプローチしています。また、ハラル認証を取得したコールドチェーンや、フードチェーンにおける在庫保存のための倉庫管理など、その他の必要不可欠なサービスも提供しています。

例えば、2022年1月20日、米国の高級手切り食肉・鶏肉のパイオニアであるCrescent Foodsは、テキサス州を拠点とする小売業者H-E-Bとの戦略的提携を発表しました。このプログラムには、新鮮なハラールハンドカットのチキン、ビーフ、ラム製品に加え、パン粉付きの冷凍製品も幅広く含まれます。現在、テキサス州ヒューストンの一部の店舗で販売されており、このプログラムはテキサス州全域に急速に拡大する見込みです。

市場で事業を展開している主要企業には、Nippon Express Co., Ltd.、YUSEN LOGISTICS CO., LTD.、DB SCHENKER、MABKARGO SDN BHD (Malaysia Aviation Group)、Hatnetwork、SEJUNG SHIPPING CO., LTD.、Kontena Nasional Berhad、Quanterm Logistics、Al Furqan Shipping & Logistics LLC、FORWARD FREIGHT SERVICES SDN BHD などがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のハラールロジスティクス市場収益、2022~2032年予測

第7章 市場洞察:サービスタイプ別

  • 交通機関
    • 道路
    • 鉄道
    • 航空
    • 海上
  • 倉庫保管
  • エンドツーエンドのサプライチェーンソリューション

第8章 市場洞察:エンドユーザー業界別

  • 飲食品
  • 医薬品
  • 化粧品
  • その他

第9章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第11章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第12章 企業プロファイル

  • Nippon Express Co., Ltd.
    • Company Overview
    • Key Financials
    • Swot Analysis
    • Product Portfolio
    • Recent Developments
  • Yusen Logistics Co., Ltd.
  • Db Schenker
  • Mabkargo Sdn Bhd(Malaysia Aviation Group)
  • Hatnetwork
  • Sejung Shipping Co., Ltd.
  • Kontena Nasional Berhad
  • Quanterm Logistics
  • Al Furqan Shipping & Logistics Llc
  • Forward Freight Services Sdn Bhd

第13章 頭字語と前提条件

第14章 付録

目次
Product Code: UMAU213196

Halal logistics can be defined as the transport, warehousing, and distribution of products following the provision of Shariah law and do not revert to non-Halal status while being in transit or in storage awaiting to be utilized. This is done through the use of distinct vehicles and warehouses, as well as dealing with the non-halal products carefully. It helps to protect the authenticity of products that have been accorded the halal label, especially foods, drugs, and cosmetics.

The Halal Logistics Market is expected to grow with a significant CAGR of 7.8% during the forecast period (2024-2032). The factors responsible for the growth of halal logistics are the global Muslim population which has been estimated to be growing to 2.2 billion in 2030, making the demand for halal products in food, pharmaceuticals, and cosmetics, among others, to increase. Enhancing governmental policies and institutional demands in regions such as Southeast Asia and the Middle East to go for the Halal supply chain flow is accelerating company pressure. Also, the growth of e-marketplaces creates a demand for traceable and reliable halal logistics solutions that would meet consumer demand for genuine products and their delivery.

For instance, on March 5, 2021, Nippon Express Co., Ltd. (Mitsuru Saito, President) expanded its domestic halal logistics services in Japan with the start of a new halal-certified domestic air cargo transport service on March 8.Japan's Muslim population numbers about 200,000 and, with an increase in foreign visitors/residents from a diversity of cultural backgrounds anticipated, demand for halal products in Japan is expected to rise. High certification standards for quality assurance and hygiene control have also expanded interest in halal products among health- and safety-conscious consumers.

Based on the service type, the market is segmented into transportation {roadways, railways, airways, seaways}, warehousing, and end-to-end supply chain solutions. The transportation held a significant share of the market in 2023. It plays a vital role in the development of halal logistics by guaranteeing that products, specifically perishable items such as halal meat and food, are transported without coming into contact with non-halal items. This is due to the growing need for Halal foods in international trade and the advancement of internet food-selling platforms in various Muslim-dominated countries. Manufacturers respond by using exclusive halal-certified vehicles, sealed containers, as well as GPS to track the vehicles used in the transport of the products. Furthermore, the establishment of temperature-controlled halal supply chain logistics is also gaining more investments as the various parties in the supply chain strive to meet halal requirements from end to end.

Based on end-user industry, the market is segmented into food & beverage, pharmaceuticals, cosmetics, and others. The pharmaceuticals are expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). The pharmaceuticals segment plays a big role in the evolution of halal logistics since Muslim consumers only expect halal products to be cleansed from such ingredients as gelatin or alcohol. This is due to the factors such as the enhancement of health consciousness and compliance with the legislation in nations such as Malaysia and Indonesia. This is done through establishing a separate system network of supply, halal-warehousing, and halal-Packaging especially in pharmaceutical industries.

For a better understanding of the market adoption of Halal Logistics, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). The increase in the Muslim population and their need for Halal foods and medicine products drive the development of the Halal logistics market in North America. The consumers' trend toward the desire for authenticity and concern over the origin of their goods exerts pressure on logistics services. Firms approach halal logistics by acquiring certification, creating appropriate transport channels, and using technology in end-to-end tracking such as blockchain. They also provide some other essential services like Halal-approved cold chains and warehousing for stock preservation in the food chains.

For instance, on January 20, 2022, The nation's foremost American pioneer in premium, Halal hand-cut meat and poultry products, Crescent Foods, announced a strategic partnership with Texas-based retailer, H-E-B. The program includes a wide variety of fresh, Halal hand-cut chicken, beef, and lamb products as well as breaded, frozen offerings. Now available in select Houston, Texas locations, the program is expected to quickly expand throughout Texas.

Some of the major players operating in the market include Nippon Express Co., Ltd.; YUSEN LOGISTICS CO., LTD.; DB SCHENKER; MABKARGO SDN BHD (Malaysia Aviation Group); Hatnetwork; SEJUNG SHIPPING CO., LTD.; Kontena Nasional Berhad; Quanterm Logistics; Al Furqan Shipping & Logistics LLC; FORWARD FREIGHT SERVICES SDN BHD.

TABLE OF CONTENTS

1.Market Introduction

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.Research Methodology or Assumption

  • 2.1. Research Process of the Halal Logistics Market
  • 2.2. Research Methodology of the Halal Logistics Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.Executive Summary

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.Market Dynamics

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. Pestel Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.Pricing Analysis

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.Global Halal Logistics Market Revenue (USD Bn), 2022-2032F

7.Market Insights By Service Type

  • 7.1. Transportation
    • 7.1.1. Roadways
    • 7.1.2. Railways
    • 7.1.3. Airways
    • 7.1.4. Seaways
  • 7.2. Warehousing
  • 7.3. End-To-End Supply Chain Solutions

8.Market Insights By End-User Industry

  • 8.1. Food & Beverage
  • 8.2. Pharmaceuticals
  • 8.3. Cosmetics
  • 8.4. Others

9.Market Insights By Region

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest Of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. France
    • 9.2.3. UK
    • 9.2.4. Spain
    • 9.2.5. Italy
    • 9.2.6. Rest Of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest Of APAC
  • 9.4. Rest Of The World

10.Value Chain Analysis

  • 10.1. Marginal Analysis
  • 10.2. List of Market Participants

11.Competitive Landscape

  • 11.1. Competition Dashboard
  • 11.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis

12.Company Profiles

  • 12.1. Nippon Express Co., Ltd.
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Key Financials
    • 12.1.3. Swot Analysis
    • 12.1.4. Product Portfolio
    • 12.1.5. Recent Developments
  • 12.2. Yusen Logistics Co., Ltd.
  • 12.3. Db Schenker
  • 12.4. Mabkargo Sdn Bhd (Malaysia Aviation Group)
  • 12.5. Hatnetwork
  • 12.6. Sejung Shipping Co., Ltd.
  • 12.7. Kontena Nasional Berhad
  • 12.8. Quanterm Logistics
  • 12.9. Al Furqan Shipping & Logistics Llc
  • 12.10. Forward Freight Services Sdn Bhd

13.Acronyms & Assumption

14.Annexure