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市場調査レポート
商品コード
1681533
クラウド広告市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)Cloud Advertising Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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クラウド広告市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年) |
出版日: 2025年02月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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クラウド広告市場は予測期間中(2024-2032年)にCAGR 19.5%の大幅な成長が見込まれています。クラウド広告の採用は主に、データに基づき、より高いROIとともにより良いターゲティングを提供する、より効率的なマーケティング戦略の需要によるものです。人工知能と機械学習の実用化により、リアルタイムで効果的な広告キャンペーンを管理するための膨大なデータを分析する知識が提供されています。さらに、モバイル広告に焦点を当て、プログラマティックバイイングとともにオムニチャネル広告戦略を採用することで、企業は広告管理のためにクラウド環境にシフトすることを余儀なくされています。
例えば、2024年1月9日、WPPのメディア投資グループであるGroupMは、業界をリードするパフォーマンス・マーケティング組織であるGroupM NexusとAmazon Adsが協力し、Amazon Marketing Cloud Maturity Frameworkを共同開発、発表しました。GroupMのクライアントに提供されるこのカスタムサービスは、マーケターのAmazon Marketing Cloudに対する成熟度を厳格に評価し、ビジネスニーズと最適なAmazon Marketing Cloudソリューションとを整合させます。
市場はコンポーネント別に、プラットフォームとサービスに区分されます。プラットフォームが2023年の市場で大きなシェアを占めているのは、クラウド広告プラットフォームがデータ駆動型の自動化された広告ソリューションを提供し、拡張も容易であるため、ビジネスの成長を高めるのに役立つからです。オムニチャネル広告を成功させる必要性から、デジタル、モバイル、ソーシャルネットワークにおけるプラットフォームの利用が進んでいます。例えば、2024年10月15日、Amazon Adsは、合理化されたキャンペーンプランニングと最適化により、正確なフルファネルオーディエンスリーチを促進するAmazon Demand-side Platform(Amazon DSP)全体の一連のイノベーションを発表しました。Amazon Adsは、顧客が認知からコンバージョンに至るまでの経路を独自に深く理解しており、ビジネスの規模や製品、販売するサービスにかかわらず、すべてのブランドが顧客との関係を構築・強化するために簡単に使用できる機能を提供しています。
市場は展開方式別に、パブリック、プライベート、ハイブリッドに区分されます。2023年の市場では、オンプレミスが大きなシェアを占めています。また、ハイブリッド広告モデルは、汎用性、セキュリティ、容量のために、パブリッククラウドソリューションとプライベートクラウドソリューションの両方を組み込んでいます。これは、製造業、銀行、金融、またはあらゆる産業組織に該当する企業組織にとって極めて重要であるデータベースの標準的なコンプライアンスを遵守しながら、コストの最適化を達成することを可能にするため、成長を促進します。ハイブリッド・モデルにより多くの要素が統合されれば、個人情報を保存した複数のエコシステムでのライブ広告配信が容易になります。
市場は組織規模別に、大企業と中小企業に区分されます。中小企業は、予測期間中(2024年~2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されます。彼らはデジタル広告予算を強化することで、より大きな市場を獲得するためにクラウド広告に貢献しています。彼らは、適切な広告、自動化、広告の助けを借りて達成された結果の迅速な分析のために、効率的なAIベースのクラウドを使用しています。クラウド・テクノロジーは、中小企業が広告予算をより適切に管理し、顧客との関係を強化し、あらゆるプラットフォームを通じてコンバージョン率を高めることを可能にします。より賢いビジネス・プロフェッショナルは、CRMやeコマースを統合して広告にクラウドを利用し、マーケティングを効果的に行い、大きな投資対効果を上げています。例えば、2025年1月21日、デジタルマーケティング(MarTech)とオンライン広告(AdTech)のための先進的なソリューション開発のリーダーである革新的な技術企業Audiencerateは、先進的なソリューションの流通に焦点を当てたEsprinetグループの会社であるV-Valleyとパートナーシップ契約を締結したと発表しました。マイクロソフトとの提携により、Audiencerate社は人工知能とクラウドコンピューティングを統合し、マーケティングと広告戦略を最適化する最前線にいます。V-ValleyとAudiencerateの戦略的合意は、中小企業のデジタル化とイノベーションのプロセスを支援し、先端技術へのアクセスを容易にし、ますますデータ主導型になる市場で競争するために必要なツールを提供することで、中小企業のデジタル変革に貢献することを目的としています。
エンドユーザー別に、市場は小売業・消費財、メディア・エンターテインメント、IT・通信、BFSI、医療、製造業、旅行・ホスピタリティ、その他に区分されます。BFSI(銀行、金融サービス、保険)は、2023年の市場でかなりのシェアを占めています。これは、同業界が顧客誘致を強化するために、広告において高度にカスタマイズされた消費者分析を必要としているためです。また、金融機関は、規制要件に準拠した安全なクラウド広告で特定のセグメントをターゲットにすることができます。現在、ウィプロやIBMなどは、広告費に取り組むだけでなく、コンプライアンスを確実に満たすために、クラウドの側面に焦点を当てたサービスを提供しています。BFSI業界は、パーソナライゼーション、不正検出、オムニチャネル広告アプローチにAIを実装することで、クラウドの助けを借りて広告を利用しています。これにより、顧客の信頼度、インタラクション、セールスリードの効果が向上します。例えば、2025年1月20日、インド最大の通信サービス・プロバイダーの1つであるBharti Airtelと、国内最大の民間非銀行金融会社(NBFC)であるBajaj Financeは、インド最大級の金融サービス向けデジタル・プラットフォームを構築し、ラストワンマイル・デリバリーを変革するための戦略的提携を発表しました。この唯一無二のパートナーシップは、エアテルの3億7,500万人の顧客基盤、1万2,000人以上の強力な販売網、そしてバジャージ・ファイナンスの27の多様な商品ライン、5,000以上の支店と7万人の販売代理店という強力な販売網を結びつけるものです。
クラウド広告の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、デジタルトランスフォーメーション、モバイルマーケティング、eコマースの台頭といったクラウド広告の開発により、予測期間中(2024-2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されます。この地域のさまざまな消費者を分析すると、インターネットの利用が増加傾向にあり、クラウド広告ソリューションの採用に適していることがわかります。この地域の企業は、人工知能や機械学習を活用することで、より持続可能で効率的な広告投資の意思決定を行い、その結果、商業化においてオーダーメイドの広告キャンペーンを提供しています。中産階級の開放と携帯電話などのデバイスの継続的な使用量の増加も、クラウドを介した広告のニーズを促進するのに役立ちます。この採用により、ブランドはデジタルレベルで成長し、彼らの努力を最大限に活用できる立場にあります。例えば、2022年10月、インドの自動車メーカーであるMahindra &Mahindra社は、Salesforceを使用して同社との旅を自動化することで、顧客にパーソナライズされたオムニチャネル体験を提供しました。Mahindraはまた、Marketingクラウド広告を使用して、デジタルプラットフォーム上でターゲット広告を大規模に作成しています。また、Marketing Cloud Intelligenceを使用することで、キャンペーンのパフォーマンスに関するマーケティングインサイトを効率的に表示することができます。
市場に参入している主な企業には、Adobe、SAP SE、Salesforce, Inc.、Google、IBM、Amazon、Microsoft、The Nielsen Company(US), LLC.、Mediaocean、Wiproなどがあります。
Cloud advertising means advertising that is run through cloud marketing platforms to allow digital ad campaigns to be run across different networks. AI, machine learning, data analytics are best used combined for real-time targeting and performance optimization. This has made it possible for the businesses to convey advertisements in a more efficient way, and at the same time, they can be personalized. Indeed, various kinds of cloud services are effective tools for today's advertising due to their flexibility, availability, and affordability.
The Cloud Advertising Market is expected to grow with a significant CAGR of 19.5% during the forecast period (2024-2032). The adoption of cloud advertising is mainly due to the demand for more efficient marketing strategies that are based on data and provide better targeting along with higher ROI. The practical application of artificial intelligence and machine learning has provided the knowledge to analyze huge amounts of data for effective advertising campaigns management in real-time. Further, with the focus on mobile ads and adopting the omnichannel advertising strategy along with programmatic buying, which has forced the businesses to shift to the cloud environment for ad management.
For instance, on January 9, 2024, GroupM, WPP's media investment group, announced a collaboration between GroupM Nexus, the industry-leading performance marketing organization and Amazon Ads, to co-develop and launch the Amazon Marketing Cloud Maturity Framework. Available to GroupM clients, the custom offering will rigorously assess marketers' maturity level with Amazon Marketing Cloud to align their business needs with the most suitable Amazon Marketing Cloud solutions.
Based on the component, the market is segmented into platforms and services. The platforms held a significant share of the market in 2023 because cloud advertising platforms help in increasing business growth because they offer data-driven, automated advertising solutions that are also easily scalable. The need for the successful implementation of omnichannel advertising leads to the use of platforms in digital, mobile, and social networks. For instance, on October 15, 2024, Amazon Ads announced a series of innovations across the Amazon Demand-side Platform (Amazon DSP) that drive precise full-funnel audience reach with streamlined campaign planning and optimization. Amazon Ads has a unique, deep understanding of the path customers take from awareness to conversion and is delivering capabilities that all brands can easily use to create and strengthen relationships with their customers, regardless of the size of their business, their products, or which services they sell.
Based on deployment, the market is segmented into public, private, hybrid. On-premise held a significant share of the market in 2023. The hybrid-advertising models also incorporate both the public cloud solutions and the private cloud solutions for versatility, security and capacity. This fosters growth as it enables businesses to achieve cost optimization while adhering to standard compliance with databases, which is crucial for business organizations falling under the sectors of manufacturing, banking, financial, or any industrial organization. The integration of more elements within hybrid models would facilitate live ad delivery in multiple ecosystems save for personal information.
Based on the organization size, the market is segmented into large enterprises and small and medium enterprises. Small and medium enterprise is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). They contribute to cloud advertising to capture larger markets by enhancing their digital advertising budgets. They use efficient AI-based clouds for proper advertising, automation, and fast analysis of results achieved with the help of advertising. Cloud technologies enable SME to better manage the advertising budget, strengthen the relationship with customers, and increase conversion rates through all possible platforms. Smarter business professionals use cloud for advertising with integrating CRM as well as e-commerce in order to make their marketing effective for a large return on investment. For instance, on January 21, 2025, Audiencerate, an innovative technology company, leader in the development of advanced solutions for digital marketing (MarTech) and online advertising (AdTech) announced that it has signed a partnership agreement with V-Valley, a company of the Esprinet Group focused on the distribution of Advanced Solutions. Thanks to its partnership with Microsoft, Audiencerate is at the forefront of integrating artificial intelligence and cloud computing to optimize marketing and advertising strategies. This strategic agreement between V-Valley and Audiencerate aims to support SMEs in the process of digitalization and innovation, facilitating access to advanced technologies and contributing to their digital transformation by providing the necessary tools to compete in an increasingly data-driven market.
Based on end user, the market is segmented into retail and consumer goods, media and entertainment, IT and telecom, BFSI, healthcare, manufacturing, travel and hospitality, and others. BFSI (Banking, Financial Services, and Insurance) held a considerable share of the market in 2023. This is because the industry requires a high level of customized and consumer analytics in advertisements in order to enhance client attraction. It also gives the financial institutions the ability to target specific segments with secure cloud advertisements that are compliant with any regulatory requirement. Currently, Wipro and IBM among others provides services, which focus on the aspect of cloud to ensure compliance is met besides working on ad spends. The BFSI industry uses advertising with the help of cloud by implementing AI in personalization, fraud detection, and omni-channel advertising approaches. This improves the level of customer confidence, interaction and sales lead effectiveness. For instance, on January 20, 2025, Bharti Airtel, one of India's largest telecom services providers and Bajaj Finance, the country's largest private-sector Non-Banking Financial Company (NBFC), announced a strategic partnership to create one of India's largest digital platforms for financial services and transform last mile delivery. The one-of-a-kind partnership brings together Airtel's highly engaged customer base of 375 million, 12 lakh+ strong distribution network, and Bajaj Finance's diversified suite of 27 product lines, and distribution heft of 5,000+ branches and 70,000 field agents.
For a better understanding of the market adoption of Cloud Advertising, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032) owing to the development of the cloud advertising such as digital transformation, mobile marketing, and the emergence of e-commerce. The analysis of the different consumers in the region reveals that Internet usage is on the rise and makes the adoption of cloud advertising solutions suitable. The organizations in this region incorporate the use of artificial intelligence and machine learning to make more sustainable and efficient investment decisions in advertising and subsequently offer tailor-made advertisement crusades at commercialize. The opening up of middle class and the continuous growth of usage of devices such as mobile phones also help to drive the need for advertising through the cloud. With this adoption, the brands are in a position to grow at the digital level and ensure they get the most out of their endeavors. For instance, in October 2022, India's automotive manufacturer Mahindra & Mahindra provided a personalized omnichannel experience to customers by automating their journey with the company using Salesforce. Mahindra also uses Marketing Cloud Advertising to create targeted ads at scale on digital platforms. And with Marketing Cloud Intelligence, they can efficiently surface marketing insights on campaign performance.
Some of the major players operating in the market include Adobe, SAP SE, Salesforce, Inc., Google, IBM, Amazon, Microsoft, The Nielsen Company (US), LLC., Mediaocean, Wipro.