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市場調査レポート
商品コード
1629755

クラウド広告:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cloud Advertising - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 107 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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クラウド広告:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クラウド広告市場は予測期間中にCAGR 16.5%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • クラウドベースの広告プラットフォームにより、顧客は特定のデバイスやオフィスの椅子に縛られることなく、ディスプレイ広告キャンペーンの構築、編集、管理が可能になります。このセグメントの主要促進要因は、スマートフォンの利用が絶えず増加していること、インターネット接続が普及していること、デジタルメディアの消費が拡大していることです。それにもかかわらず、これらの要因は、予測期間中に世界的にインターネットユーザー数を増加させ、クラウド広告市場に新たな潜在的展望を開くと予想されています。
  • クラウドベースの広告サービスは、ビッグデータとインターネットコマースの進化に伴い、SaaS市場においてますます重要性を増しています。また、クラウド広告はオンラインマーケティングの重要な要素であるため、企業は従来のマーケティング・オプションよりも高いROIを生み出すことができます。
  • 技術の進歩は、産業を牽引する最も重要な要素です。需要の増加により、クラウド広告市場の主要参入企業は、このセグメントを支配するために最先端の技術ソリューションの開発に注力しています。これらのプラットフォームは、データサイエンス、AI、機械学習などの革新的な技術を活用することで、顧客体験と広告へのエンゲージメントを向上させる。
  • さらに、インターネットに関する技術の進歩は、その商業的応用の増加や世界中のインターネットユーザー数の急速な増加と相まって、さまざまな形態のデジタル広告を通じたクラウド広告の進化を形作ってきただけでなく、市場レベルや参入企業とともに広告ビジネスモデルも強化してきました。
  • Amazonのようなeコマース大手の中には、クラウドサービスを自社のビジネスモデルに組み込んでいるところもあります。クラウドサービスは、インターネット上のツールを活用して顧客とつながるクラウドマーケティングに基づいています。クラウドマーケティングは、インターネット上のツールを活用して顧客とつながるもので、一貫性のある購買体験を生み出し、顧客の旅の各ステップでサービスを提供し、マーケティング担当者、コンテンツ、データ、プロセス、レポートの先進的リアルタイムコミュニケーションと調整に必要なあらゆる顧客接点を追跡するのに役立ちます。
  • さらに、さまざまなエンドユーザー部門によるマーケティングプラットフォーム全体のデータ分析に対する需要の高まりにより、消費者エンゲージメント・プログラムを公開し改善するための統一プラットフォームに対するニーズが高まっています。このことは、調査対象市場のベンダーにとって、顧客数を増やすための多くの機会を生み出し、市場拡大を促進すると予測されます。
  • 同市場は、デジタル広告に対するニーズの高まりにより、最終的には需要が増加します。クラウド広告のニーズは高まっており、より多くの顧客データが収集されるようになります。データの有効活用、データセキュリティの問題、厳格なクラウド制限が、商業拡大の大きな障壁となる可能性があります。

クラウド広告市場の動向

SaaS(Software-as-a-Service)セグメントが大きなシェアを占める見込み

  • SaaSは、企業がオンラインでデータにアクセスし、保存することを可能にする新たな技術です。SaaS技術の主要特徴は、柔軟性、拡大性、信頼性、敏捷性です。SaaS(Software-as-a-Service)(SaaS)は、特定の方法で企業のITインフラ・コストを削減するのに役立ちます。これが、企業がSaaSアプリをより頻繁に採用する主要要因となっています。
  • SaaS(Software-as-a-Service)とは、従来のアクセス方法(サービスプロバイダーがインターネットを通じてソフトウェアやアプリケーションを提供し、エンド・ユーザーがソフトウェアをサブスクライブしてウェブやベンダーAPIを通じてアクセスする)に代わる、ソフトウェアへのアクセス方法を指します。SaaSは、ソフトウェアがクラウドにホストされ、インターネットを通じてアクセスするサブスクリプションベースのモデルを指します。
  • SaaS産業は、ビジネス上の問題を解決する単一のソリューションに対する組織からの需要の高まりにより拡大しています。企業は、サプライチェーン管理、eコマース、ビジネスインテリジェンス、顧客関係管理(CRM)など、複数のプログラムを組み合わせたSaaSプラットフォームソフトウェアを採用しています。
  • スマートフォンが人々の生活に欠かせないものとなり、いつでもどこでも情報に簡単にアクセスできるようになったため、企業はモバイルSaaSやアプリベースのソリューションへの投資を増やしています。人々は、スマートフォンとアプリベースのSaaSを使って、ドキュメントの同期、更新、管理を行うことができます。モバイルデバイス向けのSaaSやアプリベースのサービスは、今後さらに普及すると予測されます。
  • SaaSベースのアプリケーションはインターネットを通じてアクセスでき、オンプレミスシステムや他のクラウドと適切に統合する必要があります。SaaSの大きな利点は、ハードウェア・コストがかからないこと、初期設定コストがかからないこと、顧客が利用した分だけ支払うこと、スケーラブルな利用方法、自動アップデート、クロスデバイス互換性、どこからでもアクセスできることなどが挙げられます。ユーザーは、ネットワーク、サーバー、オペレーティングシステム、ストレージ、個々のアプリケーション機能を含むクラウドインフラを管理も制御もしないです。
  • クラウドベースのサービスの人気が高まるにつれ、SaaSソリューションの需要が高まっています。顧客層の拡大を目指すB2B SaaSサプライヤーの中には、リードジェネレーションの低下、高い顧客獲得費用、低い顧客維持率、劣悪な顧客生涯価値といった課題に直面している企業もあります。
  • 例えば、2023年2月、SaaS購入プラットフォームの主要企業であるVendrは、企業がより迅速かつ十分な情報に基づいた購買決定を行えるように設計された、ソフトウェア産業全体のダイナミックカタログであるExploreを発表しました。Exploreは、世界で最も広範なSaaSデータセットによって提供される19,000を超える品目について、調達・財務チームに明確な情報を記載しています。Exploreは、調達チームや財務チームに、世界で最も広範なSaaSデータセットによって提供される1万9,000以上の品目に関する明確な情報を記載しています。
  • SaaSモデルでは、ユーザーはデータやアプリケーションをあまりコントロールできません。また、ストレートなSaaSアプリケーションには特有のセキュリティ上の懸念があります。SaaSアプリケーションとサービスは、ハイブリッド環境で他のクラウドやオンプレミスモデルと組み合わされることが多いです。企業はしばしば、SaaSアプリケーションをデータセンターや他のクラウドプラットフォームにある複数の異なるアプリケーションやプラットフォームと組み合わせる必要があります。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 北米は、同地域のエンドユーザーにおけるクラウド導入率が高いことから、世界のクラウド広告市場を独占しています。市場の主要ベンダーの大半も米国に拠点を置いています。
  • 政府機関は、より良い市民サービスを提供するために、その産業を再定義しています。クラウドの導入を急ぐため、米国政府は「米国連邦クラウドコンピューティング戦略」に従い、クラウドファースト施策を実施しました。この方針は、サービスの管理、イノベーション、最先端技術の導入を奨励しています。また、技術そのものよりも、機関の基本的な能力と使命が優先されるとしています。
  • 政府はまた、バックエンドのサイロシステムにもかかわらず、クラウドを利用することで、より柔軟なビジネスの恩恵を受けています。初期のクラウド導入企業には、米国陸軍、空軍、海軍、司法省、米国農務省、教育省などがあります。これらの組織はこの動向を生み出し、他の組織が後に続くよう先導しました。
  • さらに、小売クラウド市場は、カナダや米国のような先進国の小売産業でクラウドベースのソリューションが迅速に採用された結果、北米が支配的であることを示しています。
  • 米国のeコマース部門は現在Amazonが牽引しており、予測期間中、同地域でのクラウドソリューションの採用率は加速すると考えられます。米国国勢調査によると、2022年のeコマース売上高は1兆341億米ドルと予想され、2021年から7.7%(0.4%)増加しました。2021~2022年にかけて、小売総売上高は8.1%(0.9%)増加しました。2022年の全売上の14.6%はeコマースを通じて行われました。
  • この地域のすべてのeコマース企業は、クラウドコンピューティングから大きな恩恵を受けることができます。eコマースのおかげで、「オンライン取引」ビジネス全体が変わりつつあります。eコマースセグメントにおけるクラウドコンピューティングの利点と利用は急速に拡大しています。企業が業務を迅速かつ容易に拡大する必要性や、どこからでもデータを保存しアクセスできることが求められていることが、この拡大に拍車をかけています。
  • その結果、この地域の企業はデータの保存と分析にクラウドを利用するようになっており、この傾向は今後も続くと考えられます。企業は、サーバーレス・アーキテクチャやコンテナなどの新技術を導入することで、クラウドリソースを活用するメリットを享受しながら、IT費用をさらに削減することができます。

クラウド広告産業概要

市場全体の有力参入企業は、クラウド前提への市場浸透度が高く、イノベーションを通じてより高い持続的競争優位性を担っています。残りのクラウド広告企業はすべて、かなりの市場シェアを獲得しようと競争しており、競争企業間の敵対関係が高まっています。また、同市場で事業を展開する企業は、製品力を強化するためにクラウド広告技術に取り組む企業を買収しています。

  • 2022年9月-洗練されたメッセージングソフトウェアの産業トップサプライヤーであるVochatoは、最近Salesforce Marketing Cloudとの新しい統合を発表しました。この統合により、マーケティング担当者はSalesforceのマーケティング自動化ツールJourney Builderを使って顧客にテキストを送ることができるようになります。Avochato Salesforce Marketing Cloudの統合は、顧客ライフサイクルのループを閉じ、すべての主要なSalesforceクラウドでSMSコミュニケーションを合理化できる数少ない組織の1つとなります。さらに、Slack、Okta、Zapier、Microsoft Azureのコネクターも提供しています。
  • 2022年9月-トップクラスのマーケティングパフォーマンス管理クラウドソリューションであるPlannuhは、財務パフォーマンス管理クラウドソフトウェアとマーケティングパフォーマンス管理SaaSベンダーの発明者であるPlanful Inc.に買収されました。PlanfulはPlannuhの買収により、マーケティング部門と財務部門、その他のビジネスユーザーとの円滑な連携を記載しています。これらの機能は、最先端のCFOやCMOに、企業全体のビジネス成長を促進するために必要なリソースを記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • クラウドサービス採用動向の高まり
    • 対象マーケティングと競合情報の重視の高まり
  • 市場課題
    • データセキュリティに対する脆弱性

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • パブリッククラウド
    • プライベートクラウド
    • ハイブリッドクラウド
  • サービス別
    • IaaS(Infrastructure-as-a-Service)
    • SaaS(Software-as-a-Service)
    • PaaS(Platform-as-a-Service)
  • エンドユーザー別
    • 小売
    • メディア・エンターテイメント
    • ITと電気通信
    • BFSI
    • 政府機関
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe Inc.
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Sprinklr Inc.
    • Oracle Corp.
    • IBM Corp.
    • Microsoft Corp.
    • Salesforce.com Inc.
    • Amazon Web Services Inc.
    • InMobi Pte. Ltd
    • SAP SE

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55905

The Cloud Advertising Market is expected to register a CAGR of 16.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Cloud-based advertising platforms enable customers to build, edit, and administer display advertising campaigns without being bound by a particular device or office chair. The primary drivers of the sector are the constantly increasing usage of smartphones, extensive internet connectivity, and expanding consumption of digital media. Nonetheless, these factors are anticipated to raise the number of internet users globally over the course of the forecast period and open up fresh potential prospects for the cloud advertising market.
  • Cloud-based advertising services are becoming increasingly important in the SaaS market as big data and internet commerce evolve, allowing businesses to employ commercial cloud solutions to control prices in various ways. Also, because cloud advertising is a crucial component of online marketing, it helps companies generate higher ROI than traditional marketing options.
  • Technological advancements are the most important elements driving the industry. Due to the increasing demand, the key players in the cloud advertising market focus on developing cutting-edge technology solutions to rule the sector. These platforms will improve customer experiences and engagement with advertisements by utilizing innovative technology like data science, AI, and machine learning.
  • Moreover, Technological advancements concerning the internet, combined with its increasing commercial application and the rapid growth in the number of internet users worldwide, have not only shaped the evolution of cloud advertising through different forms of digital advertising but have also enhanced the advertising business models, along with the market levels and players.
  • Some of the e-commerce giants, such as Amazon, have integrated cloud service into their business models, which are based on cloud marketing, utilizing the internet's tools to connect with customers. It helps create a consistent buyer experience, serves customers at each step of their journey, and tracks every customer touch point required for highly sophisticated real-time communication and coordination of marketers, content, data, processes, and reporting.
  • Furthermore, the growing demand for data analytics across the marketing platform by various end-user sectors is increasing the need for a unified platform to publish and improve consumer engagement programs. This is anticipated to generate many opportunities for the vendors in the market under study to increase their clientele, propelling market expansion.
  • The market will eventually experience increased demand due to the rising need for digital advertising. The need for cloud advertising is growing, leading to more customer data being collected. Effective data utilization, data security issues, and strict cloud restrictions may be significant barriers to commercial expansion.

Cloud Advertising Market Trends

Software-as-a -Service (SaaS) segment is Expected to Occupy Significant Share

  • SaaS is an emerging new technology that allows businesses to access and store data online. Among the key attributes of SaaS technology are flexibility, scalability, reliability, and agility. Software as a service (SaaS) helps businesses with their IT infrastructure costs in specific ways. This is the main factor driving firms to embrace SaaS apps more frequently.
  • Software-as-a-Service (SaaS) refers to an alternative way of accessing software, instead of traditional access methods (where the service provider delivers software and applications through the internet and the end-users subscribe to the software and access it via the web or vendor APIs). SaaS refers to a subscription-based model in which the software is hosted in the cloud and accessed through the internet.
  • The SaaS industry is expanding due to rising demand from organizations for a single solution to resolve business issues. Businesses employ SaaS Platform software, which combines several programs, including supply chain management, e-commerce, business intelligence, and customer relationship management (CRM).
  • Businesses are investing increasingly in mobile SaaS, and app-based solutions as smartphones become essential to people's lives, allowing for simple access to information whenever and wherever. People may synchronize, update, and manage documents using smartphones and app-based SaaS. SaaS for mobile devices and app-based services is predicted to become more prevalent.
  • SaaS-based applications can be accessed through the internet and require proper integration with on-premise systems or other clouds. The significant benefits of SaaS include no hardware costs, no initial setup costs, a pay-for-what-the-customer use factor, scalable usage, automatic updates, cross-device compatibility, and accessibility from any location. The users neither manage nor control the cloud infrastructure, which includes networks, servers, operating systems, storage, and individual application capabilities.
  • The rising popularity of cloud-based services drives the demand for SaaS solutions. Several B2B SaaS suppliers who want to expand their clientele faces challenges like poor lead generation, high customer acquisition expenses, low customer retention rates, and subpar customer lifetime value.
  • For instance, in February 2023, The top SaaS purchase platform, Vendr, unveiled Explore, a dynamic catalog of the entire software industry designed to assist businesses in making quicker and more informed purchasing decisions. Explore gives procurement and finance teams a clear glimpse into over 19,000 items powered by the world's most extensive SaaS data set. This enables them to evaluate alternatives and sort and filter depending on essential aspects.
  • In the SaaS model, users are not given much control over the data or the application. There are also specific security concerns with straight SaaS applications. SaaS applications and services are often combined with other cloud and on-premises models in hybrid environments. Organizations often need their SaaS applications to couple with multiple different applications and platforms in their data centers and other cloud platforms.

North America to Hold Significant Market Share

  • North America is dominating the global cloud advertising market due to the high cloud adoption rate among regional end users. Most of the significant market vendors are also US-based.
  • Government agencies are redefining their industries in order to provide better citizen services. In order to hasten the adoption of the cloud, the U.S. government implemented the CloudFirst policy, according to the U.S. Federal Cloud Computing Strategy. This policy encourages the administration of services, innovation, and the implementation of cutting-edge technologies. This also states that the agency's fundamental competencies and mission will take priority over the technology itself.
  • Governments are also benefiting from more business flexibility because of cloud usage, despite their back-end silo systems. Early cloud adopters include the U.S. Army, Air Force, Navy, DOJ, USDA, Department of Education, and more. These organizations created the trend and led the way for others to follow.
  • Furthermore, the Retail Cloud Market indicates that North America is dominant as a result of the quick adoption of cloud-based solutions in the retail industry in industrialized nations like Canada and the U.S. The increase in mobile and new technology investments is also anticipated to help the regional industry maintain its dominance in the ensuing years.
  • The e-commerce sector in the United States is now driven by Amazon, which will accelerate the adoption rate of cloud solutions in the region over the projected period. According to the U.S. Census, e-commerce sales were anticipated at USD 1,034.1 billion in 2022, up 7.7% (0.4%) from 2021. From 2021 to 2022, total retail sales climbed by 8.1% (0.9%). 14.6 percent of all sales in 2022 were made through e-commerce.
  • All e-commerce enterprises in the region can benefit significantly from cloud computing. The entire "online transaction" business is changing because of e-commerce. The benefits and use of cloud computing in the eCommerce sector are expanding rapidly. The need for organizations to scale their operations quickly and easily, as well as the requirement for them to be able to store and access data from any location, are fueling this expansion.
  • As a result, Companies in the region increasingly use the cloud to store and analyze their data, and the trend seems to continue. Businesses can cut their I.T. expenses further while reaping the benefits of utilizing cloud resources by introducing new technologies like serverless architecture and containers.

Cloud Advertising Industry Overview

The prominent players across the market have high level of market penetration into the cloud premises, bearing higher sustainable competitive advantage through innovation. All the remaining cloud advertising companies are competing to capture considerable market share, leading to high competitive rivalry. The companies operating in the market are also acquiring companies working on Cloud Advertising technologies to strengthen their product capabilities.

  • September 2022 - Vochato, the industry's top supplier of sophisticated messaging software, recently unveiled a new integration with Salesforce Marketing Cloud that will enable marketers to text customers using Salesforce's Journey Builder marketing automation tool. The Avochato Salesforce Marketing Cloud integration closes the client lifecycle loop, making it one of the few organizations that can streamline SMS communications across all major Salesforce Clouds. Additionally, the business offers Slack, Okta, Zapier, and Microsoft Azure connectors.
  • September 2022 - Plannuh, a top-tier marketing performance management cloud solution, has been acquired by Planful Inc., the inventor of financial performance management cloud software and Marketing Performance Management SaaS Vendor. Planful now offers smooth cooperation between the marketing and finance departments as well as other business users due to the acquisition of Plannuh. These capabilities provide cutting-edge CFOs and CMOs with the resources they need to encourage more business growth across the enterprise.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Trend for the Adoption of Cloud Services
    • 5.1.2 Growing Emphasis on Targeted Marketing and Competitive Intelligence
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Vulnerability Toward Data Security

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Public Cloud
    • 6.1.2 Private Cloud
    • 6.1.3 Hybrid Cloud
  • 6.2 By Service
    • 6.2.1 Infrastructure as a Service (IaaS)
    • 6.2.2 Software as a Service (SaaS)
    • 6.2.3 Platform as a Service (PaaS)
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Media and Entertainment
    • 6.3.3 IT and Telecom
    • 6.3.4 BFSI
    • 6.3.5 Government
    • 6.3.6 Other End Users
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Adobe Inc.
    • 7.1.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.3 Sprinklr Inc.
    • 7.1.4 Oracle Corp.
    • 7.1.5 IBM Corp.
    • 7.1.6 Microsoft Corp.
    • 7.1.7 Salesforce.com Inc.
    • 7.1.8 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.9 InMobi Pte. Ltd
    • 7.1.10 SAP SE

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS