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市場調査レポート
商品コード
1372044
クラウド広告市場の2030年までの予測: サービスタイプ別、展開モデル別、ユーザーグループ別、コンポーネント別、アプリケーション別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Cloud Advertising Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Service Type (Software as a Service, Platform as a Service and Infrastructure as a Service ),Deployment Model, User Group, Component, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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クラウド広告市場の2030年までの予測: サービスタイプ別、展開モデル別、ユーザーグループ別、コンポーネント別、アプリケーション別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のクラウド広告市場は2023年に40億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは21.6%で成長し、2030年には158億2,000万米ドルに達すると予測されています。
取引や広告と連動したデータ、商品選択などを可能にするクラウドベースのサービスは「クラウド広告」と呼ばれ、エンドユーザーがサービスにアクセスする際に価格やコンテンツが決定されます。クラウド広告の市場は、消費者分析やパーソナライズされたマーケティングに対する需要の高まりの結果として拡大しています。クラウド広告は、オークション、クーポン、その他の割引や広告手法など、さまざまなeコマースや実店舗での商取引戦略で利用することができます。
市場収益の増加は、クラウド・コンピューティングとサービスの導入の増加によってももたらされています。これは、クラウド・コンピューティングが様々な利点、特にクラウド・セキュリティを提供しているためです。クラウド・コンピューティングは、危険なスパイウェアやウイルス、ハッカーから企業を守る高いレベルのセキュリティを提供します。このため、こうした企業のウェブサイトは安全で、顧客の信頼回復に役立ち、ユーザー・エクスペリエンスが向上します。さらに、クラウド・コンピューティングは、デジタル・マーケティング戦略をカスタマイズするための顧客データへのアクセスを容易にします。
eコマースの導入に伴うさまざまなセキュリティリスクやプライバシーへの懸念が、クラウド広告の採用を妨げています。エンドユーザーは、eコマースをより安全でセキュアなものにするために、サイバーセキュリティプロセスやシステムを効果的に導入するために多くの費用を費やす必要があります。クラウド広告では、連絡先の詳細、今後の注文や契約、配送に関する詳細、他の提携ベンダーに関する詳細など、顧客の機密データを扱う。さらに、セキュリティ侵害があれば、金銭的損失や顧客の喪失という重大なリスクとなり、ブランドの評判にも影響します。したがって、データプライバシーとセキュリティに関する懸念は、予測期間中の世界市場の成長を妨げると予想されます。
クラウド広告の主な利点は、ポートフォリオの印刷、ラジオやテレビなどのメディアの利用、パンフレットの郵送といった従来の手法が不要なため、費用対効果が高いことです。また、オンラインプラットフォームを通じてより迅速な広告を提供し、企業の要件に応じて企業のマーケティング目標を促進するために多くのオンラインプラットフォームやメディアを使用できるため、よりカスタマイズされた広告を提供することができます。このような背景から、大企業はより優れた複雑な技術的機能を備えたクラウドベースの広告ソフトウェアを開発しており、これが市場の収益開拓を促進しています。
消費者分析で使用されるデータは、多くの情報源から収集され、さまざまな組織グループ、特にマーケティング、営業、研究開発部門に配布されます。企業は様々なタッチポイントから収集したデータを分類し、顧客の要望や要求に対応させなければならないです。組織は、多くのタッチ・ポイントから収集したデータを統合することは困難であると感じています。これらのタッチポイントの例としては、企業のウェブサイト、ウェブ、モバイル・デバイス、ソーシャルメディア、電子メールなどがあります。企業データが同期されていない場合、顧客分析は役に立ちません。構造化データと非構造化データの両方を分析するためには、膨大な時間、費用、経験が必要となります。
クラウド広告ビジネスはCOVID-19の恩恵を受けた。いくつかの国で政府によるロックダウンが実施され、多くの企業、店舗、IT・通信会社、教育機関が閉鎖されました。COVID-19後、人々は自宅でくつろぎながらeコマースプラットフォームで商品を選ぶことができるようになった結果、オンラインショッピングの需要が大幅に増加しました。さらに、COVID-19の結果、従業員がオフィスや小売店で働くことができなくなり、多くの企業が大きな打撃を受けた。情報、娯楽、教育、友人や家族との連絡のためにデジタル・チャネルを採用する消費者の数は急増しています。
サービスとしてのソフトウェア(SaaS)セグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。顧客は、SaaS(Software as a Service)パラダイムで事業を展開する組織からクラウドアプリケーションのサービスを購入することができます。プロバイダーはIT開発の権限を行使するため、顧客はSaaS製品の利便性の恩恵を受けることができます。SaaSの主な利点としては、柔軟な支払い方法、柔軟な利用方法、自動アップデート、アクセシビリティ、永続性、適応性などが挙げられます。さらに、技術的な改善、複数の組織による新しいシステムの導入、さまざまな企業によるさまざまな活動の急速な導入により、このセグメントの収益は拡大しています。
クラウドベースの広告制作システムにより、大企業や大企業の広告主は、膨大なデータの移動に制限されることなく、より効率的なプロセスを設計する機会を得ることができます。コスト削減、迅速な導入プロセス、リモート作業時のデータへのアクセス、より効率的に相互作用するわかりやすい操作、ワークフロー管理の強化、面倒な作業に費やす時間の短縮、システム統合などは、大企業にとってのクラウド・コンピューティングの利点の一部です。このセグメントの売上成長には、市場におけるイノベーションを促進するために、さまざまな組織によって形成された数多くの新しい改善やパートナーシップが寄与しています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。中国、マレーシア、インドネシア、インドなど、周辺の発展途上国の急速な経済発展が、この地域拡大の主な理由です。APAC地域では、クラウド駆動型広告やクラウド対応型広告のニーズが高まっており、複数の産業でコストの増加や技術の進歩が促進されています。さらに、同地域では最先端技術の利用が増加し、さまざまな産業でアプリケーションが開発されるなど、大きな成長機会が見込まれており、予測期間を通じて同地域の成長を促進すると予測されています。
予測期間中、北米のCAGRが最も高いと予測されます。改善されたクラウド広告プラットフォームに対する需要の高まりが、この地域におけるクラウド広告市場を牽引すると予測されます。IBM Corporation、Sales force、Oracle Corporationなどの市場参入企業が存在すること。これらの市場参入企業は、パートナーシップ、買収、新製品の開発、既存製品の強化に取り組んでおり、この地域における市場拡大を促進しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Cloud Advertising Market is accounted for $4.02 billion in 2023 and is expected to reach $15.82 billion by 2030 growing at a CAGR of 21.6% during the forecast period. Cloud-based services that enable transactions, data linked to advertisements, and product selection are referred to as "cloud advertising," with the price and content determined when the end user accesses the service. The market for cloud advertising is growing as an outcome of the increased demand for consumer analytics and personalized marketing. Cloud advertising can be used in different e-commerce or brick-and-mortar commerce strategies such as auctions, coupons and other discounting or advertising techniques.
The rise in market revenue is also being driven by the increase in the adoption of cloud computing and services. This is because cloud computing offers a variety of advantages, especially cloud security. Cloud computing offers high levels of security that shield enterprises from dangerous spyware, viruses and hackers. Due to this, the websites of such companies are secure and help rebuild client confidence, which improves the user experience. Additionally, it makes it simple for business enterprises and their personnel to cooperate and share ideas and solutions, cloud computing makes it simple to access client data for customizing digital marketing strategies.
Various security risks and privacy concerns associated with the implementation of e-commerce hinder the adoption of cloud advertising. End-users need to spend more on effectively deploying cyber security processes and systems to make e-commerce safer and more secure. Cloud advertising handles the confidential data of customers, including contact details, future orders and contracts, shipping details, and details about other partner vendors. Moreover, any security breach can be a significant risk in terms of financial losses and loss of customers and affect the brand's reputation. Hence, data privacy and security concerns are expected to hinder the growth of the global market during the forecast period.
The main advantages of cloud advertising are that it is more cost-effective because it does not require the conventional techniques of printing portfolios, using media like radio or television, or mailing brochures. It also offers faster advertising through online platforms and more customized advertising because it can use a number of online platforms and media to promote businesses' marketing objectives according to their requirements. Due to this, large corporations are creating cloud-based advertising software with better and more complex technological features, which is driving market revenue development.
The data used in consumer analytics is collected from many sources and distributed to various organizational groups, particularly marketing, sales, and R&D. Businesses must categorize the data they collect from various touch points to correspond with the wants and demands of their clients. Organizations find it challenging to merge data collected from many touch points because they must be structured differently. Examples of these touch points involve company websites, the web, mobile devices, social media, and emails. When corporate data is not synchronized, customer analytics are not useful. A great deal of time, money, and experience are needed for the analysis of both structured and unstructured data.
The cloud advertising business benefited from COVID-19. Lockdown was enforced by governments in several nations, which caused many businesses, stores, IT and telecom companies, and educational institutions to close. The demand for online shopping has risen significantly after COVID-19 as a result of people's ability to choose a product on an e-commerce platform while relaxing in the comfort of their own residences. Additionally, many businesses suffered greatly as a result of COVID-19 because employees were unable to work from offices and retail establishments. The number of consumers adopting digital channels for information, entertainment, education, and keeping in touch with friends and family has skyrocketed.
The Software as a Service (SaaS) segment is estimated to have a lucrative growth. Customers can purchase services for cloud applications from organizations that operate within the Software as a Service (SaaS) paradigm. Because the providers exercise authority over IT development, customers can benefit from SaaS products' convenience. Some of SaaS's primary advantages are flexible payment options, flexible usage, automated updates, accessibility, permanence, and adaptation. Additionally, this segment's revenue is growing as a result of the rapid adoption of technical improvements, new systems introduced by multiple organizations, and various activities undertaken by various companies.
The large enterprises segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to cloud-based advertising production systems, advertisers of large companies and enterprises have the opportunity to design more efficient processes without being restricted by the movement of enormous amounts of data. Cost savings, quick on boarding processes, access to data when working remotely, straightforward operations that interact more efficiently, enhanced workflow management, less time spent on tedious tasks, and system integration are some of the advantages of cloud computing for large businesses. This segment's revenue growth has been fueled by numerous new improvements and partnerships formed by different organizations to increase innovation in the market.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to during the projected period. The rapid economic development of surrounding developing nations like China, Malaysia, Indonesia, and India is the primary reason for the region's expansion. The need for cloud-driven and cloud-supported advertising is growing in the APAC region, driving increasing costs and advances in technology across several industries. Moreover, the region is expected to offer significant growth opportunities like rise in the use of cutting-edge technologies, and the development of applications across a range of industries are projected to propel the region's growth throughout the forecast period.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period. It is projected that increased demand for an improved cloud advertising platform will drive the market for cloud advertising in this area. The existence of significant market participants, including IBM Corporation, Sales force, and Oracle Corporation. These players participate in partnerships, acquisitions, and the creation of new products, and enhancements to existing ones, which promotes market expansion in this region.
Some of the key players profiled in the Cloud Advertising Market include: Google LLC, Oracle Corporation, Viant Technology, LLC, IBM Corporation, Marin Software, Sprinklr Inc, Salesforce.Com, Inc., Adobe Systems Incorporated, Kubient, Imagine Communications Corp, Hub Spot, Fico, Media Math, Amazon Web Services Inc. and In Mobi Pte. Ltd.
In August 2023, Marin Software, a leading provider of digital marketing solutions, is proud to announce the launch of two powerful products, Connect and Ascend. These new products give performance marketers unprecedented insights and AI-powered tools to improve results across performance marketing channels, including paid search, social, app advertising, and retail media. Connect revolutionizes how marketers access, analyze and share their data. Ascend offers a unified approach to allocating spends across channels for optimal performance.
In May 2023, Google has launched a new bug bounty program for its Android apps. Under the Mobile Vulnerability Rewards Program (Mobile VRP), the tech giant will pay security researchers for flaws found in first-party apps. The official Twitter account of Google VRP has also shared a post announcing the latest bug bounty program.