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市場調査レポート
商品コード
1615135

CRM用オールインワンソフトウェア市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)

CRM All-in-One Software Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
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即日から翌営業日
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CRM用オールインワンソフトウェア市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)
出版日: 2024年11月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

CRM用オールインワンソフトウェア市場は、予測期間中 (2024-2032年) にCAGR 13%という大幅な成長が見込まれています。これは主に、買収や戦略的パートナーシップの増加、技術統合が、より広範な特性を持つ製品に対する需要の高まりや、より幅広い消費者をカバーする必要性から、不可欠な動向となっていることに起因しています。これらの動きはすべて、AI、分析、自動化の応用によってサポートされるサービスを提供する能力を高めます。例えば、2024年9月5日、世界No.1のAI CRMであるセールスフォース (NYSE:CRM) は、データ保護とデータ管理ソリューションの主要企業であるOwn Companyを買収する正式契約を締結したと発表しました。Own社は、組織がミッションクリティカルなデータの可用性、セキュリティ、コンプライアンスを確保し、データからより深い洞察を得るための新しい方法を提供します。

展開方式別に見ると、市場はクラウドベースとオンプレミスに区分されます。2023年の市場では、クラウドベースが圧倒的なシェアを占めています。これは主に、クラウドベースのアプローチが、可用性、ストレージ容量の増加、リモートまたはハイブリッド作業モードでの複数のデバイスを介したリアルタイムのデータアクセスを容易にするため、CRM用オールインワンソフトウェア開発に対する要求を満たしているためです。いくつかの企業は、自動化を使用して、業務におけるさまざまな方法を開発するだけでなく、カスタマイズして意思決定を改善するために、消費者に関するより多くの知識を得ています。さらに、このアプリケーションはeコマースと携帯機器を組み合わせ、効率的な顧客体験モデルを提供します。例えば、2021年9月28日、ミッションクリティカルな企業向けソフトウェア・ソリューションの世界・プロバイダであるApteanは、顧客関係管理 (CRM) ソフトウェアとAptean Industrial Manufacturing ERP Made2Manage Editionを統合した新たなサービスの開始を発表しました。CRMとERPの統合により、顧客はデータを一元化し、プラットフォーム間の切り替えによるエラーの可能性を減らすことができます。

組織規模別に見ると、市場は中小企業 (SME)、大企業に分かれています。中小企業 (SME) は、予測期間 (2024~2032年) に大きなCAGRで成長すると予想されます。これは主に、顧客管理の効率を高める、低コストで容易に実施可能な戦略を求めているためです。このセグメントでは、経費削減のためにクラウド・ソリューションへの移行が進んでおり、事業拡大に伴う拡張性やリモート・アクセス機能の統合が進んでいます。中小企業は、直感的なインターフェイスと自動化を好み、わずらわしさを感じることなく顧客との対話性を高めることができます。また、eコマースやモバイル・プラットフォームとCRMを統合することで、CRMが強化され、効果的なカスタマー・エクスペリエンスを提供する機会が得られます。

CRM用オールインワンソフトウェアの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋は、業界全体で合理化された顧客管理ソリューションの需要が増加しているため、予測期間 (2024年~2032年) に顕著なCAGRで成長すると予想されます。さらに、クラウドベースのCRMアプリケーションは、その移植性と最小限のクライアントコストで好まれ、これはITの成長レベルが異質な国に最適です。そのため、成長をサポートする人工知能の利用は、顧客との対話に不可欠な自動インサイトと顧客パーソナライゼーションのためのAIによって強化されます。さらに、アジア太平洋地域の消費者行動に適した新たなレベルや条件へと市場や事業を拡大できるため、モバイルやソーシャルメディアの利用との継続性も考慮されます。

2023年3月1日、ライフサイエンス業界に特化したエンタープライズSaaSの世界リーダーであるExeevoは、中国におけるSanofi SA (NASDAQ:SNY) とのパートナーシップ拡大を発表し、次世代統合オムニチャネルOneCRM顧客関係管理 (CRM) プラットフォームを発表しました。この新しいソリューションOneCRMは、サノフィ・チャイナを中国におけるデジタル・ファーストのマーケットリーダーとして、インテリジェント・イノベーションの最前線に押し上げます。これにより、サノフィは卓越したカスタマー・エクスペリエンスとそれに対応する商業的成果を実現することができます。ExeevoのOmnipresenceは、個人情報保護法 (PIPL) を含む中国のデータプライバシー規制に準拠した唯一のソリューションでした。

市場に参入している主な企業には、Salesforce, Inc.、Zoho Corporation Pvt. Ltd.、HubSpot, Inc.、SAP SE、Oracle、Microsoft、Pipedrive、Vtiger、Freshworks Inc.、Deskeraなどがあります。

目次

第1章 市場概要

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 分析手法または前提条件

  • 分析プロセス
  • 分析手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別の見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要サイド分析
  • 供給サイド分析
    • 企業合併・買収 (M&A)
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:主要スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 価格分析:地域別
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のCRM用オールインワンソフトウェアの市場収益 (2022~2032年)

第7章 市場分析:展開方式別

  • クラウドベース
  • オンプレミス

第8章 市場分析:組織規模別

  • 中小企業
  • 大企業

第9章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 バリューチェーン分析

  • 市場参入企業の一覧

第11章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 企業の市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第12章 企業プロファイル

  • Salesforce, Inc.
    • 企業概要
    • 主な財務指標
    • SWOT分析
    • 製品ポートフォリオ
    • 近年の動向
  • Zoho Corporation Pvt. Ltd.
  • HubSpot, Inc.
  • SAP SE
  • Oracle
  • Microsoft
  • Pipedrive
  • Vtiger
  • Freshworks Inc.
  • Deskera

第13章 頭字語と前提条件

第14章 付録

目次
Product Code: UMTI213101

CRM All-in-One Software is a package of numerous CRM products that are interlinked and integrated into the system to address the issue of managing customer relationships through the sale, marketing, service, and reporting functions. It assists businesses to run their operations efficiently, achieve better communication, manage their customer relations through an array of features within the single package. Adding to this, the demand for this market and this is because of the need for businesses to increase efficiency and improve interaction with the clients besides ensuring efficiency in data collection. There is also the increased adoption of cloud solutions, as well as of AI and machine learning. In addition, increase in e- commerce and Mobile sales require integration of CRM applications to support customer relations and selling strategies.

The CRM All-in-One Software Market is expected to grow with a significant CAGR of 13% during the forecast period (2024-2032). This is mainly attributed to increasing acquisitions and strategic partnerships, as well as technological integration, becoming vital trends due to higher demands for products with broader characteristics and the necessity to cover a wider range of consumers. All these moves increase the ability to provide services that are supported by the application of AI, analytics, and automation. For instance, on September 05, 2024, Salesforce (NYSE: CRM), the world's #1 AI CRM, announced it had signed a definitive agreement to acquire Own Company, a leading provider of data protection and data management solutions. Own empowers organizations to ensure the availability, security, and compliance of mission-critical data, while unlocking new ways to gain deeper insights from this data.

Based on the deployment type, the market is segmented into cloud-based and on-premises. Cloud-based held a dominant share of the market in 2023. This is mainly because the cloud-based approach is satisfying the demands for CRM All-in-One Software development as it facilitates availability, increase in storage capacity and real time data access across multiple devices over the course of remote or hybrid work modes. Several companies are using automation to develop different methods in their operations as well as to gain more knowledge regarding consumers to customize and improve decision making. Further, the application combines e-commerce and portable devices to offer efficient customer experience models. For instance, on September 28, 2021, Aptean, a global provider of mission-critical enterprise software solutions, announced the launch of a new integrated offering joining its Customer Relationship Management (CRM) software and Aptean Industrial Manufacturing ERP Made2Manage Edition. The integration of CRM and ERP will enable customers to centralize data and decrease the likelihood of errors that can result from switching between platforms.

Based on the organization size, the market has been divided into small and medium enterprises (SMEs), large enterprises. Small and Medium Enterprises (SMEs) are expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). This is mainly because of looking for low-cost and easily implementable strategies that enhance the efficiency of customer management. This segment is in the process of migrating to cloud solutions to reduce expenses and integrate the ability to expand and access remotely as they expand. SMEs prefer intuitive interfaces and automation, aspects that allow them to increase customer interactivity with little fuss involved. Also, the integration of CRM with e-commerce and mobile platforms strengthens them and offers them opportunities to deliver effective customer experience.

For a better understanding of the market adoption of CRM All-in-One Software, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The Asia-Pacific region is expected to grow at a notable CAGR in the forecast period (2024-2032) because of increasing demand for streamlined customer management solutions across industries. Adding to this, cloud-based CRM applications are preferred for their portability and minimum client cost and this is best suited for the countries where the level of IT growth is dissimilar. The use of artificial intelligence to support growth is therefore enhanced by AI for auto insights and customer personalization, which are crucial for customer interactions. Moreover, the continuity with the use of mobile and social media is also considered as the companies can extend their market and operation to new levels and conditions suited for the Asia-Pacific region consumer's behavior.

On March 1, 2023, Exeevo a global enterprise SaaS leader focused on the Life Sciences industry, announced its expanded partnership with Sanofi SA (NASDAQ: SNY) in China launching their next-generation unified omnichannel OneCRM customer relationship management (CRM) platform. This new solution OneCRM propels Sanofi China to the forefront of intelligent innovation as a digital-first market leader in China. It allows them to deliver outstanding customer experience and corresponding commercial results. Critically, Exeevo's Omnipresence was the only solution that adhered to Chinese data privacy regulations including the Personal Information Protection Law (PIPL).

Some of the major players operating in the market include Salesforce, Inc., Zoho Corporation Pvt. Ltd., HubSpot, Inc., SAP SE, Oracle, Microsoft, Pipedrive, Vtiger, Freshworks Inc., Deskera.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the CRM All-in-One Software Market
  • 2.2. Research Methodology of the CRM All-in-One Software Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL CRM ALL-IN-ONE SOFTWARE MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY DEPLOYMENT TYPE

  • 7.1. Cloud-Based
  • 7.2. On-Premises

8.MARKET INSIGHTS BY ORGANIZATION SIZE

  • 8.1. Small and Medium Enterprises (SMEs)
  • 8.2. Large Enterprises

9.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. France
    • 9.2.3. UK
    • 9.2.4. Spain
    • 9.2.5. Italy
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of APAC
  • 9.4. Rest of the World

10.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 10.1. List of Market Participants

11.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1. Competition Dashboard
  • 11.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis

12.COMPANY PROFILES

  • 12.1. Salesforce, Inc.
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Key Financials
    • 12.1.3. SWOT Analysis
    • 12.1.4. Product Portfolio
    • 12.1.5. Recent Developments
  • 12.2. Zoho Corporation Pvt. Ltd.
  • 12.3. HubSpot, Inc.
  • 12.4. SAP SE
  • 12.5. Oracle
  • 12.6. Microsoft
  • 12.7. Pipedrive
  • 12.8. Vtiger
  • 12.9. Freshworks Inc.
  • 12.10. Deskera

13.ACRONYMS & ASSUMPTION

14.ANNEXURE