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市場調査レポート
商品コード
1751257
米国のヘルスケア支払者分析市場規模、シェア、動向分析レポート:分析タイプ別、コンポーネント別、提供モデル別、用途別、セグメント予測、2025年~2030年U.S. Healthcare Payer Analytics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Analytics Type (Descriptive Analytics), By Component (Software), By Delivery Model, By Application, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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米国のヘルスケア支払者分析市場規模、シェア、動向分析レポート:分析タイプ別、コンポーネント別、提供モデル別、用途別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2025年05月08日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のヘルスケア支払者分析市場規模は2030年までに193億8,000万米ドルに達し、2025年から2030年までのCAGRは21.5%を記録すると予測されています。
ヘルスケア分野におけるデジタルの進歩と記録のデジタル化は、この市場の成長を促進する重要な要因の1つです。このような技術の採用は増加傾向にあり、市場を促進しています。デジタルデータは、有意義な結果を導き出し、コストを削減し、不正な保険請求を最小限に抑えるために利用されています。
米国政府はヘルスケアへの支出を増やし、デジタルインフラの改善に注力しており、この分野の技術進歩を後押ししています。技術の進歩により、支払者やヘルスケアプロバイダーの意思決定は、分析ツールの助けを借りて容易になりました。ヘルスケア支出の全体的な増加は、2020年には4兆米ドル以上に達します。ヘルスケア産業がより早く発展するのに役立つだけでなく、ヘルスケアがより手頃で正確なものになりました。
ヘルスケア分析ツールは、管理者や政策立案者が、何が最善の策か、それがどの程度成功しそうなのか、不必要な支出を削減することでどれだけのコストを節約できるのかを判断するのに役立っています。保険会社にとっては、分析ツールは保険金詐欺のパターンを認識するのに役立ち、ひいては年間数十億米ドルの節約につながっています。医師の分析ツールは、患者の病歴を調査・分析することで、特定の患者に最適な治療計画を決定するのに役立っています。
分析タイプでは、記述的分析が2022年に358%の最大市場シェアを占めました。記述的解析は、COVID期間中、様々な研究機関や研究所で広く使用されており、コロナウイルスに対して実施されている過去と現在の検査を調査することで、ウイルスの感染力を判定しています。記述的分析はデータを分析して意味のある結果を導き出し、将来の意思決定に大きな影響を与えることができます。最も急成長しているのは予測分析セグメントで、これはパーソナライズされた治療プランのための最適な治療計画を描くのに役立ち、医師が患者に最も効果的な治療法を見つけ、より良い治療結果を出すのに役立ちます。
市場セグメンテーションでは、サービス分野が2022年の市場を独占しました。大半の施設には分析部門がないため、一般的に業界の専門家に委託され、ツールや方法に関するスタッフのトレーニングや指導のコストを節約しています。最も急成長しているコンポーネントはハードウェアで、ヘルスケアITへの急速な投資により、より優れたコンピュータとハードウェアコンポーネントへのニーズが市場成長の要因となっています。
現在、最大の市場シェアを占めているのはオンプレミス型です。ヘルスケア組織は、分析ツールやソフトウェアの導入を選択しています。オンプレミス型はデータの盗難が少なく、データや患者記録へのアクセスやメンテナンスが容易です。しかし、クラウドベースのストレージは、保存が簡単で、セットアップが最小限で済むことから人気を集めており、これが市場成長の主な促進要因となっています。
用途分野では、現在、金融用途が最大の市場シェアを占めています。民間施設や政府施設では、金融用途にアナリティクスを採用するケースが増えています。ヘルスケアアナリティクスは、保険金請求決済、リスク分析、保険金請求における不正の特定に利用されています。最も急成長している用途も金融用途で、支払者に年間数十億米ドルの損害を与えている保険関連の不正を特定するために使用されています。これらの要因が、ヘルスケア支払者分析市場の成長に大きく貢献しています。
COVID-19の大流行は、ヘルスケアアナリティクス市場に大きなチャンスをもたらしました。パンデミックの間に生成された大量の患者データは、この病気がどのように広がり、どの程度の感染力があり、人々にどのような影響を与えるかを研究する上で大いに役立ちました。サプライチェーンの混乱により世界中の経済が深刻な打撃を受け、市場は縮小しましたが、アナリティクスの使用量と導入率は全体的に増加しています。マッキンゼーによれば、患者や医師とのコミュニケーション手段であるテレヘルスは、COVID以前と比較して38倍も普及が進みました。
The U.S. healthcare payer analytics market size is expected to reach USD 19.38 billion by 2030, registering a CAGR of 21.5% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The digital advancements in the healthcare field, and the digitization of records, are one of the key factors driving the growth of this market. Adoption of such technologies is on an upward trend thus propelling the market. Digital data is being used to derive meaningful results, cost reduction, and minimize fraudulent insurance claims.
The U.S. government has been increasingly spending on healthcare and focusing on improving digital infrastructure, which is boosting technological advancements in the field. Due to technological advancements, decision-making for payers and healthcare providers has become easier with the help of analytical tools. The overall increase in healthcare expenditure has amounted to more than USD 4 trillion in the year 2020. It is not only helping the healthcare industry develop faster but has also made healthcare more affordable and precise.
The healthcare analytical tools are helping administrators and policymakers in determining what is the best course of action, how successful is it going to be, and how much cost can be saved by cutting unnecessary expenditures. For insurance companies, analytical tools have helped in recognizing patterns of insurance fraud and in turn saving billions of dollars per year. Doctors' analytical tools have helped to determine the best treatment plans for a particular patient by studying and analyzing their history.
In the analytics type, the descriptive analysis held the largest market share of 358% in 2022. Descriptive analytics has been widely used during COVID by various research organizations as well as laboratories, to determine how contagious the virus is by studying the past and present tests being conducted for coronavirus. Descriptive analytics analyzes data to derive meaningful results and can significantly impact future decisions. The fastest-growing was the predictive analytics segment, this helps in charting the best treatment plan for a personalized treatment plan, it can help the doctor to find out what works best for a patient and can give better treatment outcomes.
In the components, the service segment dominated the market in 2022. Since the majority of establishments do not have an analytics department, it is generally outsourced to industry experts which saves the cost of training and teaching the staff about tools and methods. The fastest-growing component was the hardware, with rapid investment in healthcare IT, the need for better computers and hardware components has been responsible for the growth of the market.
Currently, the largest market share is held by the on-premises delivery model. Healthcare organizations have been opting for the installment of analytical tools and software. The on-premises installation results in less theft of data and provide easier access and maintenance of data and patient records. However, cloud-based storage has been gaining popularity due to ease of storage, and minimum requirement of setup, which has been a key driving factor for the growth of the market.
In the applications segment, the largest market share is currently held by financial applications. Private and government facilities have been increasingly adopting analytics for financial applications. Healthcare analytics is being used for claim settlement, risk analysis, and identifying frauds in insurance claims. The fastest-growing application is also financial applications, for use in identifying frauds related to insurance which cost the payers billions of dollars per year. These factors have contributed significantly to the growth of the healthcare payer analytics market.
The COVID-19 pandemic created a huge opportunity for the healthcare analytics market. The amount of patient data generated during the pandemic has greatly helped in studying how the disease spreads, how contagious it is, and what implications it can have on people. Economies around the world have suffered gravely due to supply chain disruptions saw a decline in the market, but the usage and rate of adoption of analytics have increased overall. Telehealth, a means to communicate with patients and doctors saw 38 times increase in adoption from pre-COVID times, as per McKinsey.