デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1570957

バーチャルインフルエンサー市場:現状分析と予測(2024年~2032年)

Virtual Influencers Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
バーチャルインフルエンサー市場:現状分析と予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年09月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

バーチャルインフルエンサー市場は、予測期間中(2024-2032年)にCAGR 23%という大幅な成長が見込まれています。AIやCGI技術の進歩により、人間のような特徴や外見を持つ、実物に近いバーチャルインフルエンサーの開発が可能になった。さらに、Instagram、TikTok、YouTubeなどのソーシャルメディアプラットフォームの利用が増加しているため、ソーシャルメディアはバーチャルインフルエンサーの幅広い市場となっており、バーチャルインフルエンサーを消費者に販売する効率的な方法となっています。フォーブスのデータによると、2023年には世界中で49億人がソーシャルメディアを利用すると推定されています。平均的なユーザーは毎月6.7つのソーシャルメディアプラットフォームにアクセスしています。2次調査によると、Facebookのような人気のあるプラットフォームでは、2024年7月、毎月の利用者の61.9%以上が毎日ログインしてソーシャルメディアを利用しています。さらに、バーチャルインフルエンサーの成長は、透明性、信憑性、倫理的な使用について疑問を投げかけています。2023年6月、ハンブルクはKAIというバーチャルAIインフルエンサーを立ち上げ、リンクトインのジョブネットワークに毎週AIニュースを投稿しています。この一風変わったインフルエンサーは、メディアにおけるAIの利用可能性に光を当て、ユーザーが技術の長所と短所を比較検討できるようにします。

アバターのタイプによって、市場は人間以外のアバター、アニメーション化された人間アバター、AI主導のアバターに区分されます。2023年の市場では、アニメーション化された人間アバターが大きなシェアを占めています。プロフェッショナルなCGIで作成され、様々なAI機能でサポートされたこれらのアバターは、リアルな動き、感情、他者とのコミュニケーションを持つことができるため、消費者に親しみやすいと思われます。例えば、2022年には、問題のバーチャルヒューマンである「Zero」がOffbeat Media Groupによって作られました。このブランドは、自らを「デジタル世代をリードするコンテンツハブのひとつ」と表現しています。彼らはブランドに対し、メッセージングを完全にコントロールし、スキャンダルや予測不可能な行動といった人間のインフルエンサーに関連するリスクなしに、一貫したブランド表現を保証します。

市場は用途に基づき、ファッション・ライフスタイル、エンターテインメント・メディア、小売・eコマース、旅行・ホスピタリティ、その他の産業に分けられます。ファッション・ライフスタイル分野は、予測期間(2024~2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されます。これは、ブランドキャンペーンに創造性、革新性、一貫性をもたらす能力があるためです。さらに、バーチャルインフルエンサーは、最新のファッション動向と最短時間で簡単にマッチングすることができるため、ブランドは、物理的なモデルで現実にあるさまざまなスタイルやファッションを評価しやすくなります。例えば2023年、Myntraは初のバーチャルインフルエンサーを導入しました。同社はすでに彼女のインスタグラム・プロファイルを"maya unlimited"というユーザー名で開設しており、1,000人以上のフォロワーがいます。Myntraは、ボディポジティビティ、メンタルヘルス、包括性を提唱するバーチャルインフルエンサーを追加しました。彼女はまた、"身体的、地理的な制限"がないと言われています。

プラットフォームによって、市場はFacebook、TikTok、YouTube、Instagram、その他のソーシャルメディアプラットフォームに分けられます。2023年の世界市場はFacebookセグメントが独占。Facebookのバーチャルインフルエンサーは、人間のインフルエンサーと同じように、ブランドの大使となり、明確な商品を販売し、投稿、ストーリー、ライブストリームを通じて視聴者と交流することができます。Facebookが提供する広告プラットフォームとコマンドインターフェースにより、ブランドはバーチャルインフルエンサーのプロモーションキャンペーンがターゲットとするオーディエンスにどのように作用するかを完全にモニターし、必要なKPIを生成することができます。また、このような仮想現実や拡張現実での存在感を高め続けており、仮想インフルエンサー市場の将来展望を定義する上で重要な役割を担っています。

バーチャルインフルエンサーの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、複雑なバーチャルインフルエンサーを作成するためのCGIやAI技術の開発を強化する同地域の技術進歩の上昇に起因して、予測期間(2024-2032)に大きなCAGRで成長すると予想されます。さらに、アジアの消費者は、主に未来に基づく新しいユニークなコンセプトとして、いくつかのデジタルペルソナを持つことに慣れているため、文化的要因もその位置を見つける。例えば、2023年、中国の超リアルなバーチャルインフルエンサーAyayiは、今年正式に自身の名を冠したブランドを立ち上げました。デジタルコンテンツとバーチャルテクノロジーで長年培ってきたものを基に、Ayayiは、フィジカルとデジタルの実質的な存在を組み合わせて、ブランドだけのユニークなスタイルと商品形態を生み出す、フィジタルブランドコンセプトを提案しています。バーチャルインフルエンサーの斬新さとプロモーション能力により、バーチャルインフルエンサーを採用するブランドと消費者が増えています。Lipaと同様、Weiboの中国のLingやDouyinのAyayiは、どちらもTiktokに似ていますが、徐々に有名人のステータスを持つバーチャルキャラクターとなり、ブランドの主要なプロモーターとしての役割を果たしています。

同市場に参入している主な企業には、Dapper Labs, Inc.、CASTLEBERRY、UNIT9、Aww Inc.、Vertiqal Studios、Pinscreen、Soul Machines、SUPERPLASTIC、Viral Nation Inc.、NeoReachなどがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のバーチャルインフルエンサー市場収益、2022-2032年

第7章 市場洞察:タイプ別

  • 人間以外
  • アニメーション化された人間アバター
  • AI主導のアバター

第8章 市場洞察:用途別

  • ファッション・ライフスタイル
  • エンターテインメント・メディア
  • 小売・eコマース
  • 旅行・ホスピタリティ
  • その他

第9章 市場洞察:プラットフォーム別

  • Facebook
  • TikTok
  • YouTube
  • Instagram
  • その他

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 市場参入企業一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • Dapper Labs, Inc.
  • CASTLEBERRY
  • UNIT9
  • Aww Inc.
  • Vertiqal Studios
  • Pinscreen
  • Soul Machines
  • SUPERPLASTIC
  • Viral Nation Inc.
  • NeoReach

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMTI213004

A virtual influencer is an artificial character that is designated to work like a real influencer on social media platforms and react to the audiences in the same manner. These are often constructed with the help of sophisticated tools like CGI - computer-generated illustration, and AI - artificial intelligence. Virtual influencers' accounts are curated by different companies or people who can provide direction to how they seem, act, and even respond. They can advertise products, sponsor brands, and brand endorse companies, and contribute to marketing strategies via posts, videos, and/or live, online conveniences within platforms such as social media.

The Virtual Influencers Market is expected to grow with a significant CAGR of 23% during the forecast period (2024-2032). The surge in advancements in AI and CGI technologies has made it possible to develop near-life virtual influencers with human-like characteristics and appearances. Adding to this, the rising use of social media platforms such as Instagram, TikTok, and YouTube makes social media a broader market for virtual influencers and has therefore become an efficient way to market virtual influencers to consumers. According to Forbes data, in 2023, an estimated 4.9 billion people use social media across the world. With the average user accessing 6.7 social media platforms every month. As per the secondary research, popular platforms like Facebook had over 61.9% of their monthly users logging in to use social media daily in July 2024. Moreover, the growth of virtual influencers raises questions about transparency, authenticity, and ethical use. In June 2023, Hamburg launched the virtual AI influencer named KAI who posts weekly AI news on the LinkedIn job network. This unusual influencer will shed light on the possible use of AI in media and allow users to weigh up the pros and cons of the technology.

Based on the type, the market is segmented into non-human, animated human avatars, and artificial intelligence-driven avatars. The animated human avatar held a significant share of the market in 2023. These avatars, created with professional CGI and supported by various AI features, can have realistic movements, feelings, and communication with others and thus can be considered friendly by consumers. For instance, in 2022, 'Zero' - the virtual human in question - was created by Offbeat Media Group. This brand describes itself as "one of the leading content hubs for the digital generation. They provide brands with complete control over messaging, ensuring consistent brand representation without the risks associated with human influencers, such as scandals or unpredictable behavior.

Based on the application, the market has been divided into fashion and lifestyle, entertainment and media, retail and e-commerce, travel and hospitality, and other industries. Fashion and Lifestyle segments are expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). This is due to their ability to bring creativity, innovation, and consistency to brand campaigns. Moreover, virtual influencers can easily match with the latest fashion trends within the shortest time, and this makes it easier for brands to evaluate assorted styles and fashions that are a reality with physical models. For instance, in 2023, Myntra introduced its first virtual influencer whose name is Maya. The company has already set up her Instagram profile under the username, "maya unlimited," where she has over one lakh followers. Myntra adds its virtual influencer that advocates body positivity, mental health, and inclusivity. She is also said to have no "physical or geographic limitations."

Based on the platform, the market has been divided into Facebook, TikTok, YouTube, Instagram, and other social media platforms. Facebook segment dominated the global market in 2023. Facebook virtual influencers, the same as human influencers, can become brand ambassadors, selling definite products, and interacting with the audience through posts, stories, and live streams. The advertising platforms and command interfaces offered by Facebook make it possible for brands to fully monitor how virtual influencers' promotional campaigns perform with targeted audiences and generate necessary KPIs. This also continues to grow its presence in such virtual and Augmented realities, which makes it instrumental in defining the future of a virtual influencer market.

For a better understanding of the market adoption of Virtual Influencers, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032) owing to the rise in technological advancement in the region which enhances the development of CGI and AI technologies for the creation of complex virtual influencers. Additionally, cultural factors also find their place since Asian consumers are used to having some digital personas as new unique concepts mostly based on the future. For instance, in 2023, China's hyper-realistic virtual influencer Ayayi officially launched her eponymous brand this year. Building on years of cultivation in digital content and virtual technology, Ayayi proposes the phygital brand concept, combining physical and digital substantial presence to create a unique style and product forms exclusive to the brand. With a growing number of brands and consumers, embracing virtual influencers due to their novelty and promotional capabilities. Similar to Lipa, Ling in China of Weibo or Ayayi of Douyin which are both similar to Tiktok is gradually turning into celebrity-status virtual characters and serving as the primary promoters for brands.

Some of the major players operating in the market include Dapper Labs, Inc., CASTLEBERRY, UNIT9, Aww Inc., Vertiqal Studios, Pinscreen, Soul Machines, SUPERPLASTIC, Viral Nation Inc., NeoReach.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Virtual Influencers Market
  • 2.2. Research Methodology of the Virtual Influencers Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL VIRTUAL INFLUENCERS MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Non-Human
  • 7.2. Animated Human Avatar
  • 7.3. Artificial Intelligence-Driven Avatars

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Fashion and Lifestyle
  • 8.2. Entertainment and Media
  • 8.3. Retail and E-Commerce
  • 8.4. Travel and Hospitality
  • 8.5. Other Industries

9.MARKET INSIGHTS BY PLATFORM

  • 9.1. Facebook
  • 9.2. TikTok
  • 9.3. YouTube
  • 9.4. Instagram
  • 9.5. Other Social Media Platforms

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. France
    • 10.2.3. UK
    • 10.2.4. Spain
    • 10.2.5. Italy
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of APAC
  • 10.4. Rest of the World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILES

  • 13.1. Dapper Labs, Inc.
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. CASTLEBERRY
  • 13.3. UNIT9
  • 13.4. Aww Inc.
  • 13.5. Vertiqal Studios
  • 13.6. Pinscreen
  • 13.7. Soul Machines
  • 13.8. SUPERPLASTIC
  • 13.9. Viral Nation Inc.
  • 13.10. NeoReach

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE