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市場調査レポート
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1534935

アニメーション用AIツール市場:現状分析と予測(2024年~2032年)

AI Tools for Animation Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 135 Pages
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即日から翌営業日
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アニメーション用AIツール市場:現状分析と予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

アニメーション用AIツール市場は、予測期間中(2024-2032年)にCAGR 17%という大幅な成長が見込まれています。アニメーションや関連スキルを教えるための教育ツールにおけるAIの応用が拡大していることが、市場の成長を支えています。さらに、AIツールは反復作業を自動化し、ワークフロー効率を改善することで、制作時間とコストを削減します。WorldMetrics.orgによると、2024年にはAIによってアニメーション制作コストを70%近く削減できる可能性があると推定されています。テクノロジー企業との戦略的パートナーシップの形成が重視されるようになり、コンテンツ制作者は市場リーチを拡大し、技術提供を強化することができます。さらに、企業はAI能力を向上させ、競争力を維持するための研究開発を継続的に開始しています。例えば、カートゥーン・スタジオは2024年4月16日、新しい独自の生成AIツールキットとワークフロー「GADGET A.I.」の開発を発表し、新しいアニメコンテンツの開発、制作、ポストプロダクションを可能にするだけでなく、何千もの既存のカタログエピソードや買収作品の品質と配信リーチを活性化し、アップグレードできるように設計されています。

タイプ別に見ると、市場は2Dアニメーションツール、3Dアニメーションツール、フェイシャルアニメーションツール、その他に分けられます。2023年の市場では、3Dアニメーションツールが圧倒的なシェアを占めています。これは、非常にリアルで高品質なアニメーションを作成できるためです。これは、観客が様々なメディアにおいて、本物そっくりの視覚効果や詳細なキャラクターアニメーションをますます期待するようになっているため、需要を牽引しています。また、これらのツールは、キャラクターのリギング、モーションキャプチャー、物理シミュレーションなどの複雑な作業を自動化し、制作にかかる時間とコストを大幅に削減します。2023年11月、AIを搭載したモーションキャプチャー技術のメーカーであるDeepMotion社は、MotionGPTの発売により、アニメーションの展望を再定義しました。このツールは生成AIの力を活用し、テキストプロンプトを複雑な3Dアニメーションにシームレスに変換し、アニメーション制作の民主化という新時代を切り開きました。

市場はアプリケーションによって、映画・テレビ、ゲーム、広告、教育、その他に区分されます。映画・テレビセグメントは、予測期間(2024-2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されています。映画・テレビ業界は、視覚効果の限界を絶えず押し広げ、高度なアニメーションやCGIを実現するために高度なAIツールを必要としています。この需要が、AIアニメーションツールの開発と採用を後押ししています。さらに、AIツールがリアルタイムのレンダリングや現場でのビジュアライゼーションに使用されるバーチャル制作技術の台頭は、映画制作プロセスを一変させます。この進歩により、AIツールは不可欠なものとなり、業界での成長と統合が促進されています。

アニメーション用AIツールの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、急速なAIと機械学習の革新が先進的なアニメーションツールの採用を促進し、生産プロセスをより効率的でコスト効率の高いものにしているため、予測期間(2024-2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されています。中国、日本、インドのような国々は、メディアやエンターテインメントを含む様々な業界でAIツールを統合し、デジタル変革の取り組みを主導しています。さらに、企業は創造性を高め、制作プロセスを合理化し、多様な地域のプラットフォームで高品質のアニメーションコンテンツに対する需要の高まりに対応するため、AI主導のソリューションへの投資を増やしています。2024年7月2日、HCLTechとIBMは、IBM watsonx AI and data platformに基づくGenerative AI Center of Excellence(CoE)を設立するための新たな協業を発表しました。このCoEは、ロンドンとテキサス州オースティンにあるHCLTechのAIおよびクラウド・ネイティブ・ラボを通じて利用可能で、世界企業がカスタムAIアプリケーションを構築し、データ機能を拡張し、責任あるAIワークフローを加速できるように設計されています。

同市場に参入している主な企業には、Adobe、Autodesk Inc.、Unity Technologies、Epic Games, Inc.、NVIDIA Corporation、Rokoko、Faceware Technologies, Inc.、Reallusion Inc.、DeepMotion、Sparkol Limited(VideoScribe)などがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のアニメーション用AIツール市場の収益、2022-2032年

第7章 タイプ別の市場分析

  • 2Dアニメーションツール
  • 3Dアニメーションツール
  • フェイシャルアニメーションツール
  • その他

第8章 アプリケーション別の市場分析

  • 映画・テレビ
  • ゲーム
  • 広告
  • 教育
  • その他

第9章 地域別の市場分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第11章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第12章 企業プロファイル

  • Adobe
  • Autodesk Inc.
  • Unity Technologies
  • Epic Games, Inc.
  • NVIDIA Corporation
  • Rokoko
  • Faceware Technologies, Inc.
  • Reallusion Inc.
  • DeepMotion
  • Sparkol Limited(VideoScribe)

第13章 頭字語と前提条件

第14章 付録

目次
Product Code: UMAI212934

AI Tools for Animation are software applications that leverage artificial intelligence and machine learning algorithms to automate and enhance various aspects of the animation process. These tools assist in creating, editing, and refining animations more efficiently and with greater creative possibilities. Such tools include automated lip-syncing, motion capture, procedural generation, real-time rendering, AI-driven character rigging, and facial animation. The entertainment, gaming, and advertising industries' increasing need for high-quality animations fuels market growth.

The AI Tools for Animation Market is expected to grow with a significant CAGR of 17% during the forecast period (2024-2032). The growing application of AI in educational tools for teaching animation and related skills supports market growth. Additionally, AI tools reduce production time and costs by automating repetitive tasks and improving workflow efficiency. As per WorldMetrics.org, in 2024, It is estimated that AI can potentially cut the cost of animation production by close to 70%. There is a growing emphasis on forming strategic partnerships with technology companies, and content creators can expand market reach and enhance technological offerings. Moreover, companies launch research and development to improve AI capabilities and maintain a competitive edge continuously. For instance, on April 16, 2024, Kartoon Studios announced the development of a new proprietary generative AI toolkit and workflow, "GADGET A.I.," designed to enable the development, production, and post-production of new animated content, as well as revitalize and upgrade the quality and distribution reach of thousands of existing catalog episodes and acquisitions.

Based on the type, the market has been divided into 2D animation tools, 3D animation tools, facial animation tools, and others. The 3D Animation Tools held a dominant share of the market in 2023. This is due to enabling the creation of highly realistic and high-quality animations. This drives demand as audiences increasingly expect lifelike visual effects and detailed character animations in various media. Also, these tools automate complex tasks such as character rigging, motion capture, and physics simulations, significantly reducing the time and cost of production. In November 2023, DeepMotion, a maker of AI-powered motion capture technology, redefined the animation landscape with the launch of MotionGPT. This tool leverages the power of generative AI to seamlessly transform text prompts into intricate 3D animations, ushering in a new era of democratization in animation creation.

Based on the application, the market is segmented into film and television, gaming, advertising, education, and others. The film and television segment is expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). The film and television industry continuously pushes the boundaries of visual effects, requiring advanced AI tools to achieve sophisticated animations and computer-generated imagery (CGI). This demand propels the development and adoption of AI animation tools. Moreover, the rise of virtual production techniques, where AI tools are used for real-time rendering and on-set visualization, transforms the filmmaking process. This advancement makes AI tools indispensable, fostering their growth and integration in the industry.

For a better understanding of the market adoption of AI Tools for Animation, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032) owing to the rapid AI and machine learning innovations driving the adoption of advanced animation tools, making production processes more efficient and cost-effective. Countries like China, Japan, and India are leading digital transformation efforts, integrating AI tools in various industries, including media and entertainment. Moreover, companies increasingly invest in AI-driven solutions to enhance creativity, streamline production processes, and meet the rising demand for high-quality animation content across diverse regional platforms. On July 2, 2024, HCLTech and IBM announced a new collaboration to establish a Generative AI Center of Excellence (CoE) based on the IBM watsonx AI and data platform. The CoE, which is available through HCLTech's AI and Cloud Native Labs in London and Austin, TX., is designed to help global enterprises build custom AI applications, expand data capabilities, and accelerate responsible AI workflows.

Some of the major players operating in the market include Adobe, Autodesk Inc., Unity Technologies, Epic Games, Inc., NVIDIA Corporation, Rokoko, Faceware Technologies, Inc., Reallusion Inc., DeepMotion, Sparkol Limited (VideoScribe).

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the AI Tools For Animation Market
  • 2.2. Research Methodology of the AI Tools For Animation Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL AI TOOLS FOR ANIMATION MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. 2D Animation Tools
  • 7.2. 3D Animation Tools
  • 7.3. Facial Animation Tools
  • 7.4. Others

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Film and Television
  • 8.2. Gaming
  • 8.3. Advertising
  • 8.4. Education
  • 8.5. Others

9.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. France
    • 9.2.3. UK
    • 9.2.4. Spain
    • 9.2.5. Italy
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of APAC
  • 9.4. Rest of the World

10.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 10.1. Marginal Analysis
  • 10.2. List of Market Participants

11.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1. Competition Dashboard
  • 11.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis

12.COMPANY PROFILES

  • 12.1. Adobe
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Key Financials
    • 12.1.3. SWOT Analysis
    • 12.1.4. Product Portfolio
    • 12.1.5. Recent Developments
  • 12.2. Autodesk Inc.
  • 12.3. Unity Technologies
  • 12.4. Epic Games, Inc.
  • 12.5. NVIDIA Corporation
  • 12.6. Rokoko
  • 12.7. Faceware Technologies, Inc.
  • 12.8. Reallusion Inc.
  • 12.9. DeepMotion
  • 12.10. Sparkol Limited (VideoScribe)

13.ACRONYMS & ASSUMPTION

14.ANNEXURE