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市場調査レポート
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1534931

スマートAIトイ市場:現状分析と予測(2024年~2032年)

Smart AI Toys Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 132 Pages
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即日から翌営業日
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スマートAIトイ市場:現状分析と予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

スマートAIトイ市場は、予測期間中(2024-2032年)にCAGR 26%の大幅な成長が見込まれています。この背景には、エンターテインメント性と教育性が重視されるようになり、STEM(科学、技術、工学、数学)、言語スキル、問題解決、創造性など、さまざまなスキルを学べる玩具が設計されるようになったことがあります。さらに、より多くの企業が革新的な製品を開発することで、スマートAIトイ市場は拡大すると予想されます。例えば、2023年9月12日、革新的な育児技術のパイオニアであるVTechは、V-Care VC2105 Smart Nursery Baby Monitorという製品を発売しました。この製品は、赤ちゃんの睡眠分析とリアルタイムのアラートを提供する独自のローカルAI機能を活用し、市場で最高のモニターを提供するのに役立ちます。このような多様化は、消費者の選択肢の幅を広げ、さまざまな年齢層、興味、教育目標に対応することにつながります。

製品別に見ると、市場はインタラクティブゲーム、ロボット、教育用ロボットに分けられます。2023年の市場では、インタラクティブゲームが圧倒的なシェアを占めています。これは主に、スマートトイがユーザーのエンゲージメントを高め、よりパーソナライズされた体験を提供するためです。さらに、インタラクティブゲームの魅力は単なる娯楽にとどまらず、魅力的なフォーマットで教育コンテンツを導入することで学習プロセスにも貢献しています。

市場は、流通チャネルによってオンラインとオフラインに二分されます。オンラインセグメントは、予測期間(2024-2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されます。オンラインプラットフォームは強力なマーケティングおよび流通チャネルとして機能し、玩具企業は世界中の視聴者に効率的にリーチできます。eコマースプラットフォーム、ソーシャルメディア、専用ウェブサイトを通じて、メーカーはスマートAIトイの特徴や利点をアピールすることができ、こうした特殊な製品を在庫している実店舗を利用できない潜在顧客にもリーチすることができます。

スマートAIトイの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、予測期間(2024~2032年)に著しいCAGRで成長すると予想されます。可処分所得が増加する中産階級の増加。この人口動態の変化は、親が子供の学習体験を高める教育的でインタラクティブな製品を優先するため、スマートAIトイを含むハイテクで革新的な玩具の需要を促進します。さらに、中国のような国は玩具製造の重要なプレーヤーであり、市場におけるこれらの製品の入手可能性と手頃な価格に貢献しています。例えば、2023年1月4日、中国企業のWowWeeは、ロボットトイとコンシューマーエンターテインメント製品の世界的イノベーターであるCES(Consumer Electronics Show)でDog-Eを発表しました。Dog-Eは画期的なロボット犬で、カラフルな光や音、性格を100万通り以上組み合わせることができるため、飼い主ごとに個性が異なります。

市場に参入している主要企業には、Mattel、UBTECH ROBOTICS CORP LTD.、VTech Holdings Limited.、ROYBI Robot、Twin Science、Vanguard Industries Inc.(Moflin)、Sphero, Inc.、WowWee Group Limited、Wonder Workshop, Inc.、Blue Frog Roboticsなどがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のスマートAIトイ市場の収益、2022-2032年

第7章 製品別の市場分析

  • インタラクティブゲーム
  • ロボット
  • 教育用ロボット

第8章 流通チャネル別の市場分析

  • オンライン
  • オフライン

第9章 地域別の市場分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第11章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第12章 企業プロファイル

  • Mattel
  • UBTECH ROBOTICS CORP LTD.
  • VTech Holdings Limited.
  • ROYBI Robot
  • Twin Science
  • Vanguard Industries Inc.(Moflin)
  • Sphero, Inc.
  • WowWee Group Limited
  • Wonder Workshop, Inc
  • Blue Frog Robotics

第13章 頭字語と前提条件

第14章 付録

目次
Product Code: UMAI212930

Smart AI Toys are toys equipped with artificial intelligence (AI) capabilities that enable them to interact with users, learn from interactions, and adapt their behavior accordingly. These toys typically utilize sensors, microphones, speakers, cameras, and AI algorithms to provide interactive experiences that entertain, educate, and engage users, especially children. The rising IoT (Internet of Things) ecosystems allow for seamless connectivity and access to additional content, updates, and features, which drives consumer interest.

The Smart AI Toys Market is expected to grow with a significant CAGR of 26% during the forecast period (2024-2032). This can be attributed to the rising emphasis on toys that entertain and educate and can be designed to teach various skills, including STEM (science, technology, engineering, mathematics), language skills, problem-solving, and creativity. Moreover, the smart AI toy market is expected to expand as more companies develop innovative products. For instance, on September 12, 2023, VTech, a pioneer in innovative parenting technology, launched a product, the V-Care VC2105 Smart Nursery Baby Monitor, which harnesses unique local AI capabilities providing baby sleep analytics and real-time alerts to help deliver the best monitor on the market. This diversification leads to a broader range of consumer options, catering to different age groups, interests, and educational goals.

Based on the product, the market has been divided into interactive games, robots, and educational robots. The interactive games held a dominant share of the market in 2023. This is mainly due to smart toys enhancing user engagement and providing a more personalized experience. Moreover, the appeal of interactive games extends beyond mere entertainment, and they also contribute to the learning process by introducing educational content in engaging formats. For instance, on June 22, 2023, Hasbro, Inc., a global leader in play, announced that the next era of the cute, cool, and weird Furby interactive toy hit shelves just in time for summer. This Furby features over 600 responses, including phrases, songs, lights, and more.

Based on the distribution channel, the market is bifurcated into online and offline. The online segment is expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). The online platforms serve as powerful marketing and distribution channels, allowing toy companies to reach a global audience efficiently. Through e-commerce platforms, social media, and dedicated websites, manufacturers can showcase the features and benefits of Smart AI Toys, reaching potential customers who might not have access to physical stores stocking these specialized products.

For a better understanding of the market adoption of Smart AI Toys, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). The growing middle class with increasing disposable income. This demographic shift fuels demand for high-tech and innovative toys, including Smart AI Toys, as parents prioritize educational and interactive products that enhance their children's learning experiences. Moreover, countries like China are significant players in toy manufacturing, contributing to the availability and affordability of these products in the market. For instance, on January 4, 2023, WowWee, a China company, launched Dog-E at CES (Consumer Electronics Show), a global innovator of robotic toys and consumer entertainment products. Dog-E is a groundbreaking robot dog unique to every owner due to over a million combinations of colorful lights, sounds, and personality traits.

Some of the major players operating in the market include Mattel, UBTECH ROBOTICS CORP LTD., VTech Holdings Limited., ROYBI Robot, Twin Science, Vanguard Industries Inc. (Moflin), Sphero, Inc., WowWee Group Limited, Wonder Workshop, Inc, Blue Frog Robotics.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Smart AI Toys Market
  • 2.2. Research Methodology of the Smart AI Toys Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL SMART AI TOYS MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY PRODUCT

  • 7.1. Interactive Games
  • 7.2. Robots
  • 7.3. Educational Robots

8.MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Online
  • 8.2. Offline

9.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. France
    • 9.2.3. UK
    • 9.2.4. Spain
    • 9.2.5. Italy
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of APAC
  • 9.4. Rest of the World

10.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 10.1. Marginal Analysis
  • 10.2. List of Market Participants

11.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1. Competition Dashboard
  • 11.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis

12.COMPANY PROFILES

  • 12.1. Mattel
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Key Financials
    • 12.1.3. SWOT Analysis
    • 12.1.4. Product Portfolio
    • 12.1.5. Recent Developments
  • 12.2. UBTECH ROBOTICS CORP LTD.
  • 12.3. VTech Holdings Limited.
  • 12.4. ROYBI Robot
  • 12.5. Twin Science
  • 12.6. Vanguard Industries Inc. (Moflin)
  • 12.7. Sphero, Inc.
  • 12.8. WowWee Group Limited
  • 12.9. Wonder Workshop, Inc
  • 12.10. Blue Frog Robotics

13.ACRONYMS & ASSUMPTION

14.ANNEXURE