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市場調査レポート
商品コード
1355277

スマート玩具市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年

Smart Toys Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F. Segmented By Technology Type (App-Enabled Toys, Voice/Image Recognition Toys, and Other ), By Age Group, By Distribution Channel, By Region, Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 177 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマート玩具市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年
出版日: 2023年09月11日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 177 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のスマート玩具市場は、革新的でインタラクティブな玩具を生み出すための技術進歩の増加や、ライフスタイルの変化によって牽引されると予想されます。

さらに、スマート玩具が提供する教育機会は数多く、子供にとって非常に有益であり、予測期間中の市場成長を促進すると予想される側面もあります。

スマート玩具は、コネクテッド・トイとも呼ばれ、インターネットやクラウドに接続され、子供が遊びながら同時に学習するのに有益です。人工知能とマイクロプロセッサーを搭載したこれらの最新の玩具は、消費者を魅了し、予測期間中に世界のスマート玩具市場を強化すると予想されます。

スマート玩具市場の需要を促進するその他の要因としては、限られた時間しかないという問題を抱える労働者階級の親が増加し、こうした交流や教育目的で子供たちを夢中にさせるためにAIをサポートするスマート玩具への欲求が高まっていることが挙げられます。その結果、この動向は、メーカーが顧客を引き付けるために創造的な製品をリリースすることを奨励しています。

市場概要
予測期間 2024~2028年
2022年の市場規模 220億1,000万米ドル
2028年の市場規模 530億3,000万米ドル
CAGR 2023~2028年 15.9%
急成長セグメント オンライン
最大市場 欧州

消費者の間でスマート玩具への技術採用が増加し、業界を牽引

既存のソフトウェアをアップグレードし、AIセキュリティを採用する必要性の高まりが、予測期間中のスマート玩具市場を促進すると思われます。世界銀行によると、2020年には米国人口の91%がインターネットを利用するようになり、これがスマート玩具の需要に大きな影響を与え、予測期間中にスマート玩具の世界市場の拡大につながると予想されています。主要企業は、教育ベースの学習との関連性が高まっていることを利用して、IoTとAI技術(AI)を装備した教育玩具を開発しています。教育目的でスマート玩具が広く使用され、屋内外での活動用に様々な種類のスマート玩具が入手しやすくなったことで、この業界はさらに成長する見込みです。

スマート玩具の需要を押し上げている主な要因の一つは、子供の能力開発のためにSTEM(科学、技術、工学、数学)玩具の採用が拡大していることです。コンピューティングやエンジニアリングのような専門的スキルは、スマート玩具のスマートなインタラクションや行動学習によって向上します。情報放送省によると、2022年、インドのスマートフォンユーザーは6億人を超え、スマートフォンの普及が進むにつれて、スマート玩具の市場成長も拡大しています。

親が子供の知的成長を助ける製品を好み続けるため、スマート玩具の人気は高まると思われます。国連人口基金によると、2022年、世界には約19億人の子供がおり、これが世界のスマート玩具の需要増加の顕著な要因の一つとなっています。LEGOやSmartGurlz Toyを含むこれらの製品を販売する企業は、子供たちがコードを学んだり、批判的思考スキルを身につけたりするのを支援しています。その結果、技術の採用率の上昇とその利点が市場の拡大を後押しすると予想されます。

スマート玩具市場を活性化する新製品の発売

リモートコントローラーやアプリコントローラー、音声コントローラー、センサー技術など、新製品への斬新で特徴的な機能のイントロダクションが重要な要因と見られています。コネクテッド・トイ、インタラクティブ・トイを含む各インタラクティブ・トイは、いずれもスマート・トイ市場の拡大に貢献しています。業界各社は、増大する需要に対応するため、新アイテムの創出と現行製品ラインの拡充に注力しています。例えば、2022年には、幼児・就学前の子供向けの革新的な教育玩具会社であるLeapFrog Enterprises, Inc.が、その象徴的なScoutとVioletのぬいぐるみと、子供たちに学習を面白く革新的にする新しい革新的なタッチセンシティブ技術の玩具を発売しました。こうした技術的進歩は、スマート玩具市場の成長を加速させると思われます。

製品価格の高さが市場拡大を抑制スマート玩具は、クラウド・コンピューティング、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)のようなセンサー・ベースの技術など、従来の玩具の機能を強化するために高度な技術を使用しているため、製品コストが高くなっています。これらの要因は、予測期間を通じて市場拡大の妨げとなっています。スマート玩具は従来の玩具よりも高価であるため、価格に敏感な消費者は、特にインドや中国のような人口基盤の大きい発展途上国では、不要で高価な贅沢品と見なす可能性があります。したがって、この側面は世界のスマート玩具市場の成長を妨げると思われます。

市場セグメンテーション

世界のスマート玩具市場は、技術タイプ、年齢層、流通チャネル、地域、競合情勢に基づいて区分されます。技術タイプに基づき、市場はさらにアプリ対応機械玩具、音声/画像認識玩具、その他(スクリーンレス玩具など)に細分化されます。年齢層別では、市場は5歳まで、5歳~10歳、10歳~15歳に区分されます。流通チャネル別に見ると、市場はオンライン、玩具店、ハイパーマーケット&スーパーマーケット、非小売に区分されます。また、市場分析では、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカに分けた地域セグメンテーションも研究しています。

企業プロファイル

LEGO Group、Mattel, Inc.、Leapfrog Enterprises, Inc.、Pillar Learning, LLC.、Seebo Interactive LTD.、Tomy Company, Ltd.、fischertechnik GmbH、ROYBI, Inc.、Sega Toys Co.Ltd.、Moravia Consulting spol. s r.o.(プリモ玩具)などが、世界のスマート玩具市場の成長をリードする世界プラットフォームにおける主要な市場参入企業です。

調査範囲

スマート玩具市場:技術タイプ別

  • アプリ対応メカニカル玩具
  • 音声/画像認識玩具
  • その他

スマート玩具市場:年齢層別

  • 5歳まで
  • 5歳以上10歳未満
  • 10歳以上15歳未満

スマート玩具市場:流通チャネル別

  • オンライン
  • 玩具店
  • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
  • 非小売

スマート玩具市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • トルコ
    • 南アフリカ

競合情勢

企業プロファイル:世界のスマート玩具市場における主要企業の詳細分析。

利用可能なカスタマイズ

TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。

企業情報

  • 追加市場参入企業の詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 顧客の声分析(B2Cモデル分析)

  • ブランド認知
  • 購買決定要因
  • ブランド満足度
  • 顧客満足度
  • 購入後に直面する課題

第5章 スマート玩具の世界市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 技術タイプ別(アプリ対応玩具、音声・画像認識玩具、その他(画面レス玩具など))
    • 年齢層別(5歳まで、5歳~10歳、10歳~15歳)
    • 流通チャネル別(オンライン、玩具店、ハイパーマーケット・スーパーマーケット、その他(小売以外))
    • 地域別
    • 上位5社市場シェア分析、その他別(2022年)
  • スマート玩具の世界市場マッピングと機会評価
    • 技術タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 地域別

第6章 北米のスマート玩具市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 技術タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第7章 欧州のスマート玩具市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 技術タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 アジア太平洋のスマート玩具市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 技術タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 中東・アフリカのスマート玩具市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア&予測
    • 技術タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 南米のスマート玩具市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 技術タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第11章 市場力学

  • 促進要因
    • 技術導入の増加
    • 新製品の発売
    • 知育玩具の需要拡大
  • 課題
    • 高価格
    • 代替品の入手可能性

第12章 COVID-19が世界のスマート玩具市場に与える影響

第13章 市場動向と発展

  • 働く親の増加
  • スマート玩具の利点に対する認識の高まり
  • 消費者の購買行動の変化
  • スマート玩具産業への投資の増加
  • ソーシャルメディアの影響力

第14章 ポーターのファイブ・フォース・モデル

  • 競争企業間の敵対関係
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第15章 SWOT分析

  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第16章 競合情勢

  • The LEGO Group
  • Mattel, Inc.,
  • Leapfrog Enterprises, Inc.
  • Pillar Learning, LLC.,
  • Seebo Interactive LTD
  • Tomy Company, Ltd.
  • fischertechnik GmbH
  • ROYBI, Inc.,
  • Sega Toys Co. Ltd.,
  • Moravia Consulting spol. s r.o.(Primo Toys)

第17章 戦略的提言/アクションプラン

  • 重点分野
  • ターゲット技術タイプ
  • ターゲット流通チャネル

第18章 調査会社・免責事項

(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)

目次
Product Code: 14990

Global Smart Toys Market is expected to be driven by increasing technological advancements to create innovative and interactive toys, and as well as changes in lifestyle. Additionally, the educational opportunities provided by smart toys are numerous and extremely beneficial for children, which is an aspect expected to fuel market growth during the forecast period.

Smart toys, also known as connected toys, are connected to the internet or cloud, and are beneficial for kids to play and simultaneously learn with. These modern toys with artificial intelligence and microprocessor are anticipated to attract the consumer and enhance the global smart toys marker during the anticipated period..

Other factors driving the market demand for smart toys include rising working-class parents with the issue of limited time, which has increased desire for smart toys with AI support to engage children in these interactions and for educational purposes.. As a result, this trend has encouraged manufacturers to release creative products to draw in customers.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 22.01 Billion
Market Size 2028USD 53.03 Billion
CAGR 2023-202815.9%
Fastest Growing SegmentOnline
Largest MarketEurope

Rising Adoption of Technologies in Smart Toys Among Consumer to Drive the Industry

The increased requirement to upgrade existing software and adopt AI security is likely to propel the smart toy market during the forecast period.. According to the World Bank in 2020, 91 percent of United Sates population are using internet which is also anticipated to have a significant impact on the demand for smart toys, leading to the expansion of the global market for them over the course of the projected period. Key players are taking advantage of the growing relevance of education-based learning to create educational toys outfitted with IoT and AI technology (AI). The widespread use of smart toys for educational purposes as well as the accessibility of many different types of smart toys for indoor and outdoor activities will further provide growth prospects for the industry.

One of the main causes boosting the demand for smart toys is the growing adoption of STEM (Science, Technology, Engineering, and Math) toys for children's skill development. Professional skills like computing and engineering are improved via smart interaction and behavioral learning in smart toys. In 2022, according to the Ministry of Information and Broadcasting, India has over 600 million smart phone users and this increased penetration of smart phones has resulted in increase in the market growth for smart toys.

The popularity of smart toys will increase as parents continue to prefer products that can aid in their kids' intellectual growth. In 2022, according to the United Nations Population Fund, there are approximately 1.9 billion children worldwide, which is one of the prominent factor for the rising demand for global smart toys. Companies selling these products, including LEGO and SmartGurlz Toy, assist children in learning how to code and in developing critical thinking skills. As a result, rising adoption rates of technologies and their benefits are expected to aid market expansion.

New Product Launches to Fuel the Smart Toys Market

The introduction of novel and distinctive features into new products, such as remote and app controllers, voice controllers, sensor technology, etc., are seen as key factors. Each interactive toy including connected toys, interactive toys, all contribute to the expansion of the market for smart toys. Industry players are concentrating on creating new items and expanding their current product lines in order to meet the growing demand. For instance, in 2022, LeapFrog Enterprises, Inc., an innovative educational toys company for Infant and Preschool children, launched its iconic Scout and Violet plush pals and new innovative touch-sensitive technology toys, which makes learning interesting and innovative to the kids. These technical advancements will accelerate the market's growth for smart toys.

High Price of the Product is Restraining the Market Expansion Smart toys use advanced technology to enhance the capabilities of traditional toys, including cloud computing, artificial intelligence (AI), and sensor-based technologies like the Internet of Things (IoT), which incurred high product cost. These factors hampered the market expansion throughout the projected period. As smart toys are costlier than traditional toys, price-sensitive consumers may regard them as unnecessary and overpriced luxury commodities, especially in developing countries which have a large population base such as India and China. Hence, this aspect will hinder the growth of the global smart toys market.

Market Segmentation:

The Global Smart Toys Market is segmented based on technology type, age group, distribution channel, region, and competitional landscape. Based on technology type, the market is further fragmented into app-enabled mechanical toys, voice/image recognition toys, and others (screen less toys, etc.). Based on age group, the market is segmented into up to age of 5, age of 5 to age of 10, age of 10 to age of 15. Based on distribution channel, the market is segmented into online, toy shops, hypermarkets & supermarkets, and non-retail sales. The market analysis also studies the regional segmentation divided among North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.

Company Profiles

The LEGO Group, Mattel, Inc., Leapfrog Enterprises, Inc., Pillar Learning, LLC., Seebo Interactive LTD, Tomy Company, Ltd., fischertechnik GmbH, ROYBI, Inc., Sega Toys Co. Ltd., Moravia Consulting spol. s r.o. (Primo Toys), are among the major market players in the global platform that lead the market growth of the global smart toys market.

Report Scope:

In this report, the global Smart Toys market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Smart Toys Market, By Technology Type:

  • App-Enabled Mechanical Toys
  • Voice/Image Recognition Toys
  • Others

Smart Toys Market, By Age Group:

  • Up to Age of 5
  • Age of 5 to Age of 10
  • Age of 10 to Age of 15

Smart Toys Market, By Distribution Channel:

  • Online
  • Toy Shops
  • Hypermarkets & Supermarkets
  • Non-Retail Sales

Smart Toys Market, By Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • United Kingdom
    • Germany
    • France
    • Spain
    • Italy
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • Australia
    • South Korea
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Colombia
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Turkey
    • South Africa

Competitive Landscape:

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global Smart Toys market.

Available Customizations:

With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information:

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Product Overview
  • 1.2. Key Highlights of the Report
  • 1.3. Market Coverage
  • 1.4. Market Segments Covered
  • 1.5. Research Tenure Considered

2. Research Methodology

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Baseline Methodology
  • 2.3. Key Industry Partners
  • 2.4. Major Association and Secondary Sources
  • 2.5. Forecasting Methodology
  • 2.6. Data Triangulation & Validation
  • 2.7. Assumptions and Limitations

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Overview
  • 3.2. Market Forecast
  • 3.3. Key Regions
  • 3.4. Key Segments

4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)

  • 4.1. Brand Awareness
  • 4.2. Factors Influencing Purchase Decision
  • 4.3. Brand Satisfaction
  • 4.4. Customer Satisfaction
  • 4.5. Challenges Faced Post Purchase

5. Global Smart Toys Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Technology Type Market Share Analysis (App-Enabled Toys, Voice/Image Recognition Toys, and Others (Screen Less Toys, etc.)
      • 5.2.1.1. By App-Enabled Toys Market Share Analysis (Robots, Cars, Drones, Helicopter, and Others (Airplane, Ball)
      • 5.2.1.2. By Voice/Image Recognition Toys Market Share Analysis (Robot Toys, Soft Toys, Dog)
    • 5.2.2. By Age Group Market Share Analysis (Up to Age of 5, Age of 5 to Age of 10, Age of 10 to Age of 15)
    • 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Online, Toy Shops, Hypermarkets & Supermarkets, and Others (Non-Retails Sales))
    • 5.2.4. By Regional Market Share Analysis
      • 5.2.4.1. North America Market Share Analysis
      • 5.2.4.2. Europe Market Share Analysis
      • 5.2.4.3. Asia -Pacific Market Share Analysis
      • 5.2.4.4. South America Market Share Analysis
      • 5.2.4.5. Middle East & Africa Market Share Analysis
    • 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
  • 5.3. Global Smart Toys Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.1. By Technology Type Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.2. By Age Group Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment

6. North America Smart Toys Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
    • 6.2.2. By Age Group Market Share Analysis
    • 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 6.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 6.2.4.1. United States Smart Toys Market Outlook
        • 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.1.1.1. By Value
        • 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.1.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.1.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 6.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.4.2. Canada Smart Toys Market Outlook
        • 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.2.1.1. By Value
        • 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.2.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.2.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 6.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.4.3. Mexico Smart Toys Market Outlook
        • 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.3.1.1. By Value
        • 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.3.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.3.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 6.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

7. Europe Smart Toys Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
    • 7.2.2. By Age Group Market Share Analysis
    • 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 7.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 7.2.4.1. United Kingdom Smart Toys Market Outlook
        • 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.1.1.1. By Value
        • 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.1.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.1.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 7.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.4.2. Germany Smart Toys Market Outlook
        • 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.2.1.1. By Value
        • 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.2.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.2.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 7.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.4.3. France Smart Toys Market Outlook
        • 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.3.1.1. By Value
        • 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.3.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.3.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 7.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.4.4. Spain Smart Toys Market Outlook
        • 7.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.4.1.1. By Value
        • 7.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.4.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.4.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 7.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.4.5. Italy Smart Toys Market Outlook
        • 7.2.4.5.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.5.1.1. By Value
        • 7.2.4.5.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.5.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.5.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 7.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

8. Asia-Pacific Smart Toys Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
    • 8.2.2. By Age Group Market Share Analysis
    • 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 8.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 8.2.4.1. China Smart Toys Market Outlook
        • 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.1.1.1. By Value
        • 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.1.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.1.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 8.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.2. Japan Smart Toys Market Outlook
        • 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.2.1.1. By Value
        • 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.2.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.2.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 8.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.3. India Smart Toys Market Outlook
        • 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.3.1.1. By Value
        • 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.3.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.3.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 8.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.4. Australia Smart Toys Market Outlook
        • 8.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.4.1.1. By Value
        • 8.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.4.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.4.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 8.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.5. South Korea Smart Toys Market Outlook
        • 8.2.4.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.5.1.1. By Value
        • 8.2.4.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.5.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.5.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 8.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

9. Middle East & Africa Smart Toys Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
    • 9.2.2. By Age Group Market Share Analysis
    • 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 9.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 9.2.4.1. Saudi Arabia Smart Toys Market Outlook
        • 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.1.1.1. By Value
        • 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.1.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.1.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 9.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.4.2. UAE Smart Toys Market Outlook
        • 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.2.1.1. By Value
        • 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.2.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.2.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 9.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.4.3. Turkey Smart Toys Market Outlook
        • 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.3.1.1. By Value
        • 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.3.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.3.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 9.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.4.4. South Africa Smart Toys Market Outlook
        • 9.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.4.1.1. By Value
        • 9.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.4.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.4.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 9.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

10. South America Smart Toys Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
    • 10.2.2. By Age Group Market Share Analysis
    • 10.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 10.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 10.2.4.1. Brazil Smart Toys Market Outlook
        • 10.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.1.1.1. By Value
        • 10.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.1.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.1.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 10.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 10.2.4.2. Argentina Smart Toys Market Outlook
        • 10.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.2.1.1. By Value
        • 10.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.2.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.2.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 10.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 10.2.4.3. Colombia Smart Toys Market Outlook
        • 10.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.3.1.1. By Value
        • 10.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.3.2.1. By Technology Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.3.2.2. By Age Group Market Share Analysis
        • 10.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
    • 11.1.1. Rising adoption of technology
    • 11.1.2. New product launches
    • 11.1.3. Growing demand for educational toys
  • 11.2. Challenges
    • 11.2.1. High prices
    • 11.2.2. Availability of substitutes

12. Impact of COVID-19 on Global Smart Toys Market

13. Market Trends & Developments

  • 13.1. Rising number of working parents
  • 13.2. Growing awareness of benefits of smart toys
  • 13.3. Changing consumer buying behaviours
  • 13.4. Increasing investment in smart toys Industry
  • 13.5. Social media influence

14. Porter's Five Forces Model

  • 14.1. Competitive Rivalry
  • 14.2. Bargaining Power of Buyer
  • 14.3. Bargaining Power of Supplier
  • 14.4. Threat of New Entrants
  • 14.5. Threat of Substitutes

15. SWOT Analysis

  • 15.1. Strength
  • 15.2. Weakness
  • 15.3. Opportunities
  • 15.4. Threat

16. Competitive Landscape

  • 16.1. Company Profiles
    • 16.1.1. The LEGO Group
      • 16.1.1.1. Company Details
      • 16.1.1.2. Products & Services
      • 16.1.1.3. Financial (As per availability)
      • 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.1.5. Recent Development
      • 16.1.1.6. Key Management Personnel
    • 16.1.2. Mattel, Inc.,
      • 16.1.2.1. Company Details
      • 16.1.2.2. Products & Services
      • 16.1.2.3. Financial (As per availability)
      • 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.2.5. Recent Development
      • 16.1.2.6. Key Management Personnel
    • 16.1.3. Leapfrog Enterprises, Inc.
      • 16.1.3.1. Company Details
      • 16.1.3.2. Products & Services
      • 16.1.3.3. Financial (As per availability)
      • 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.3.5. Recent Development
      • 16.1.3.6. Key Management Personnel
    • 16.1.4. Pillar Learning, LLC.,
      • 16.1.4.1. Company Details
      • 16.1.4.2. Products & Services
      • 16.1.4.3. Financial (As per availability)
      • 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.4.5. Recent Development
      • 16.1.4.6. Key Management Personnel
    • 16.1.5. Seebo Interactive LTD
      • 16.1.5.1. Company Details
      • 16.1.5.2. Products & Services
      • 16.1.5.3. Financial (As per availability)
      • 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.5.5. Recent Development
      • 16.1.5.6. Key Management Personnel
    • 16.1.6. Tomy Company, Ltd.
      • 16.1.6.1. Company Details
      • 16.1.6.2. Products & Services
      • 16.1.6.3. Financial (As per availability)
      • 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.6.5. Recent Development
      • 16.1.6.6. Key Management Personnel
    • 16.1.7. fischertechnik GmbH
      • 16.1.7.1. Company Details
      • 16.1.7.2. Products & Services
      • 16.1.7.3. Financial (As per availability)
      • 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.7.5. Recent Development
      • 16.1.7.6. Key Management Personnel
    • 16.1.8. ROYBI, Inc.,
      • 16.1.8.1. Company Details
      • 16.1.8.2. Products & Services
      • 16.1.8.3. Financial (As per availability)
      • 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.8.5. Recent Development
      • 16.1.8.6. Key Management Personnel
    • 16.1.9. Sega Toys Co. Ltd.,
      • 16.1.9.1. Company Details
      • 16.1.9.2. Products & Services
      • 16.1.9.3. Financial (As per availability)
      • 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.9.5. Recent Development
      • 16.1.9.6. Key Management Personnel
    • 16.1.10. Moravia Consulting spol. s r.o. (Primo Toys),
      • 16.1.10.1. Company Details
      • 16.1.10.2. Products & Services
      • 16.1.10.3. Financial (As per availability)
      • 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.10.5. Recent Development
      • 16.1.10.6. Key Management Personnel

17. Strategic Recommendations/Action Plan

  • 17.1. Key Focus Areas
  • 17.2. Target Technology Type
  • 17.3. Target Distribution Channel

18. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)