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市場調査レポート
商品コード
1642110

スマート玩具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Smart Toys - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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スマート玩具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマート玩具市場規模は2025年に435億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは26.08%で、2030年には1,386億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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モノのインターネット(IoT)が急速に受け入れられるようになったことで、幅広い用途向けのスマートデバイスやコネクテッドデバイスの開発が加速しました。スマート玩具には、IoT、人工知能、スマートデバイスなど多くの技術が使用され、幼児たちの学習や楽しみの体験を向上させています。

主要ハイライト

  • 音声認識や画像認識、アプリとの統合、RFID(無線自動認識)機能、オンライン検索機能を備えた内蔵ソフトウェアにより、これらの玩具は幼児にパーソナライズされた遊び体験を記載しています。例えば、 CogniToysのinoは、Wi-Fiを使用して接続を維持し、IBMワトソンの自然言語処理技術を使用して、幼児の年齢と能力レベルに基づいて返答を適応させています。
  • STEM(科学技術・開発・数学)玩具が子どもの能力開発を支援することは、スマート玩具の需要を促進する主要要因のひとつです。スマート玩具は、スマートな関与と行動学習を通じて、コンピューターやエンジニアリングなどの専門的な才能を伸ばします。親が幼児の知的発達を助ける商品を受け入れ続けるにつれて、スマート玩具の使用は増加すると考えられます。例えばSmartGurlzは、女性にコードを教える玩具です。
  • スマート玩具の成長を促進する様々な要因には、直接双方向のコミュニケーション、幼児の活動のリアルタイム追跡、玩具のパーソナライゼーションを助ける幼児の名前、写真、音声記録などの個人データの保存機能などがあります。例えばFisher-Priceは、スマートフォンアプリで操作できるSmart Toy Bearを販売しています。予測期間中、このような進歩が市場を押し上げると考えられます。
  • しかし、スマート玩具の普及に伴い、データやプライバシーの問題に対する懸念が高まり、産業の開発が停滞すると予測されます。その結果、さまざまな規制機関が、こうしたスマート玩具の使用に関連する危険を制限するための主要な対策と行動を取っています。
  • COVID-19の流行は、世界中で広範な閉鎖につながりました。予防措置として、ロックダウンは在宅勤務を増やし、学校やその他の教育機関の閉鎖を余儀なくされました。世界中で多くの学校、大学、教育機関が閉鎖されました。このような開発により、スマート玩具は遠隔学習をサポートし、青少年に魅力的で没入感のある体験を与えるため、世界の普及の見込みが高まっている

スマート玩具市場の動向

技術主導の教育に対する意識の高まりが成長を牽引

  • 中流家庭人口の増加とともに、スマートフォンの普及とソーシャルメディアプラットフォームの発展が機会を広げ、個人が技術主導の玩具に参加し、選択することを促し、スマート玩具産業の規模を拡大しています。
  • 学習の強化:スマート玩具からのインタラクティブな教育情報は、認知的、社会的、感情的スキルを高めることができます。従来の玩具とは対照的に、スマート玩具は、幼児の活動に反応し、好みに合わせ、個人化されたフィードバックを提供できるため、よりエキサイティングでインタラクティブな体験を記載しています。スマート玩具は、玩具メーカーが技術を組み合わせたユニークな商品をデザインし、顧客の興味をそそることで、収益源を拡大することを可能にします。
  • 開発玩具は、創造的な問題解決能力を促進し、空間的発達を助けるため、教育者や保護者に人気があります。メーカー各社は、組み立て玩具の需要増による売上増に注目しています。
  • スマート玩具はスマートフォンやタブレットを必要とすることが多く、これらのデバイスが普及するにつれて、そのような玩具の需要も増加しています。親や教育者が幼児教育の重要性を認識するようになるにつれ、スマート玩具は従来のアプローチを補強し、この重要な開発段階を後押しする可能性があります。

欧州が大きな市場シェアを占める

  • さまざまなエンドユーザー部門に対応する多様な商品やソリューションに技術が迅速に統合されるため、欧州は常に技術導入の最前線にあります。
  • さらに、幼児たちの学習能力を高めるための組み立て玩具の利用が増加していることも、スマート玩具の市場需要を押し上げる大きな要素となっています。幼児たちの関心を引くため、メーカーはユニークなデザインや模様の玩具を製造しており、これがこの地域のスマート玩具の採用率に好影響を与えている可能性があります。
  • この地域の親たちは、子どもたちに外で運動することを奨励しています。建設玩具は、従来のアウトドア玩具やスポーツ玩具と同様、あらゆる年齢の子どもたちに知的・認知的なメリットを与えるため、人気が高まっている
  • 子どもたちは、技術やインターネット、その他のデジタルメディアツールに関する知識が増えるにつれて、その魅力に取り付かれるようになっています。ライフスタイルの変化や人工知能の向上も、この上昇に寄与しています。アナリストらは、都市人口の増加や地域全体のスマート玩具顧客の急増により、スマート玩具市場は急速に拡大すると予測しています。
  • その結果、比較可能な政府・規制活動やスマート玩具サプライヤーによる取り組みが市場成長に寄与すると予測されます。

スマート玩具産業概要

世界のスマート玩具市場は、世界中に多数の参入企業が存在するためセグメント化され、競争が激しいです。ベンダーはまた、革新的な製品を開発し、世界の存在感を高めるためにポートフォリオを拡大するために、先端技術を採用するようになってきています。企業はまた、eコマース・ポータルや先進技術を活用して知名度を高め、より多くの消費者を獲得しています。最近の市場開拓の動向は以下の通りです。

2023年4月、Mattel, Inc.はMattel Creations Virtual Collectibles Platformのアップデートを発表しました。このアップデートの一環として、同プラットフォームは独自のピアツーピア市場を導入し、マテルのバーチャルコレクティブルの所有者がその資産を展示、取引、販売できるようにします。同時に、ホットウィールNFTガレージのシリーズ5が開始されます。マテル社のP2P市場は、クリエイターとそのコミュニティのあらゆる段階を支援する主要企業であるRaribleによって運営されています。

2022年11月、Leapfrog Enterprises, Inc.は、新生児向けと就学前児童向けの新商品を発表しました。これらの魅力的なごっこ遊び玩具には、トイ・オブ・ザ・イヤーの未就学児部門で最終選考に残ったClean Sweep Learning Caddyと、アイロン掛けタイム学習セットが含まれます。インタラクティブなClean Sweep Learning Caddyには、掃除用具と、光ったり歌ったりする楽しいバケットが付属しています。幼児たちは、楽しい学習モードを通して、色、数え方、方向、その他の概念を学び、ユーモラスな掃除の指示に合わせて踊ったり、楽しい潮吹きの効果音を聞いたりすることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 技術主導型教育への意識の高まり
    • AI、IoT、スマートホーム、クラウド、コネクテッドモバイルデバイスなどの技術採用の増加
    • 保護者の投資意欲の高まりスマート玩具の利用拡大が市場成長を牽引
  • 市場課題
    • スマート玩具のコスト高
    • セキュリティとプライバシーへの懸念とサイバー攻撃の脅威の増大

第6章 市場セグメンテーション

  • インターフェースデバイス別
    • スマートフォン接続型
    • タブレット接続
    • その他のインターフェースデバイス(コンソール接続型)
  • 技術別
    • Wi-Fi
    • Bluetooth
    • その他の技術(NFC、RFID)
  • 流通チャネル別
    • オンラインストア
    • 専門店・コンビニエンスストア
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mattel, Inc.
    • The Lego Group
    • Playmobil(Brandstatter Group)
    • Leapfrog Enterprises, Inc.
    • Sega Toys Co. Ltd.
    • Pillar Learning
    • Seebo Interactive Ltd.
    • Primo Toys
    • TOSY Robotics JSC
    • Pixel Toys

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66651

The Smart Toys Market size is estimated at USD 43.52 billion in 2025, and is expected to reach USD 138.66 billion by 2030, at a CAGR of 26.08% during the forecast period (2025-2030).

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The fast acceptance of the Internet of Things (IoT) accelerated the development of smart and connected devices for a wide range of applications. A number of technologies are used in smart toys, including IoT, artificial intelligence, smart devices, and many more, to improve children's learning and enjoyment experiences.

Key Highlights

  • With inbuilt software that allows speech and picture recognition, app integration, radio-frequency identification (RFID) capability, and online searching features, these toys give a personalized play experience for youngsters. CogniToys' Dino, for example, uses Wi-Fi to stay connected and IBM Watson's natural language processing technology to adapt its replies based on the child's age and ability level
  • The usage of STEM (Science, Technology, Engineering, and Math) toys to assist children in developing their skills is one of the primary factors fueling demand for smart toys. Smart toys increase professional talents such as computers and engineering through smart engagement and behavioral learning. As parents continue to embrace goods that can aid in their children's intellectual development, the use of smart toys will increase. SmartGurlz toy, for example, teaches females how to code.
  • Various factors driving the growth of smart toys include direct and two-way communication, real-time tracking of children's activities, and the ability to store personal data such as a child's name, photos, and voice recordings, which aid in the personalization of toys. Fisher-Price, for example, sells a Smart Toy Bear that may be operated via a smartphone app. Over the projected period, such advancements are likely to boost the market.
  • However, rising worries about data and privacy issues as smart toys become more prevalent are projected to stymie industry development. As a result, various regulatory agencies are taking major measures and actions to limit the hazards associated with the use of these smart toys.
  • The COVID-19 epidemic has led to widespread lockdowns throughout the world. As a precautionary measure, the mandated lockdown has increased work-from-home practices and forced the closure of schools and other educational institutions. Many schools, colleges, and institutions have been shuttered across the world. Such developments have boosted the prospects for the worldwide adoption of smart toys since they support remote learning practices and give youngsters fascinating and immersive experiences.

Smart Toys Market Trends

Increasing Awareness of Technology-Led Education to Witness the Growth

  • Along with the growth in the middle-class family population, the penetration of smartphones and the development of Social media platforms have opened opportunities and encouraged individuals to participate and select technology-led toys, hence expanding the size of the smart toys industry.
  • Enhanced Learning: Interactive instructional information from smart toys can boost cognitive, social, and emotional skill sets. Smart toys, as opposed to traditional toys, provide a more exciting and interactive experience since they can respond to children's activities, adapt to their preferences, and deliver personalized feedback. Smart toys allow toy producers to expand their revenue sources by designing unique items that combine technology and pique customer interest.
  • Construction toys promote creative problem-solving abilities while assisting in spatial development, making them popular with educators and parents. Manufacturers are noticing increased sales due to the increased demand for building toys.
  • Smart toys frequently require a smartphone or tablet to function, and as these devices get more popular, so does the demand for such toys. As parents and educators become more aware of the importance of early childhood education, smart toys may augment traditional approaches and boost this critical stage in development.

Europe to Hold Significant Market Share

  • Because of the quick integration of technology in diverse goods and solutions catering to various end-user sectors, the European area has always been at the forefront of technology adoption.
  • Furthermore, the increasing usage of building toys to increase children's learning capacities is another major element driving up market demand for smart toys. To grab children's attention, manufacturers are producing toys with unique designs and patterns, which might have a positive influence on the region's adoption rates of smart toys.
  • Parents in the region are encouraging their children to exercise outside. Construction toys, like conventional outdoor and sports toys, have grown in popularity since they give intellectual and cognitive benefits to children of all ages.
  • Children are more lured to technology, the internet, and other digital media tools as their knowledge of them grows. Changing lifestyles and improvements in artificial intelligence also contribute to this rise. Analysts predict that the market for smart toys will rise fast due to a growing urban population and rapidly rising smart toy customers across the area.
  • As a result, comparable government and regulatory activities, as well as initiatives by smart toy suppliers, are projected to contribute to market growth.

Smart Toys Industry Overview

The global smart toys market is fragmented and highly competitive due to the presence of a large number of players worldwide. The vendors are also increasingly adopting advanced technologies to develop innovative products and expand their portfolios to enhance their global presence. Companies also leverage e-commerce portals and advanced technologies to extend their visibility and gain more consumers. Some of the recent developments in the market are:

In April 2023, Mattel, Inc announced an update to the Mattel Creations Virtual Collectibles Platform. As part of this update, the platform will introduce its own peer-to-peer marketplace, allowing owners of Mattel virtual collectibles to showcase, trade, and sell their assets. Concurrently, Series 5 of the Hot Wheels NFT Garage will be launched. Mattel's P2P marketplace is powered by Rarible, a leading virtual collectibles company that empowers creators and their communities at every stage of their journey.

In November 2022, Leapfrog Enterprises, Inc. announced the availability of new additions to its newborn and preschool lines. These captivating pretend-play toys include the Clean Sweep Learning Caddy, which was a Toy of the Year Award Finalist in the Preschool category, and the Ironing Time Learning Set. The interactive Clean Sweep Learning Caddy comes with cleaning supplies and a delightful bucket that lights up and sings. Children are taught colors, counting, directions, and other concepts through enjoyable learning modes, and they can dance to humorous cleaning instructions and hear playful squirting sound effects.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Awareness of Technology-Led Education
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Technologies like AI, IoT, Smart Homes, Cloud, and Connected Mobile Devices
    • 5.1.3 Parents are Increasingly Willing to Invest Smart Toy Increase Usage To Drive the Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Costs of Smart Toys
    • 5.2.2 Security and Privacy Concerns and Increasing Threats of Cyber Attacks

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Interfacing Devices
    • 6.1.1 Smartphone Connected
    • 6.1.2 Tablet-Connected
    • 6.1.3 Other Interfacing Devices (Console-connected)
  • 6.2 By Technology
    • 6.2.1 Wi-Fi
    • 6.2.2 Bluetooth
    • 6.2.3 Other Technologies (NFC and RFID)
  • 6.3 By Distribution Channel
    • 6.3.1 Online Stores
    • 6.3.2 Specialty Stores and Convenience Stores
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mattel, Inc.
    • 7.1.2 The Lego Group
    • 7.1.3 Playmobil (Brandstatter Group)
    • 7.1.4 Leapfrog Enterprises, Inc.
    • 7.1.5 Sega Toys Co. Ltd.
    • 7.1.6 Pillar Learning
    • 7.1.7 Seebo Interactive Ltd.
    • 7.1.8 Primo Toys
    • 7.1.9 TOSY Robotics JSC
    • 7.1.10 Pixel Toys

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS