市場調査レポート
商品コード
1370853
A2Pメッセージング市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年コンポーネント別、展開別、用途別、SMSトラフィック別、エンドユーザー別、地域別、競合A2P Messaging Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Component, By Deployment, By Application, By SMS Traffic, By End-Users, By Region, Competition |
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A2Pメッセージング市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年コンポーネント別、展開別、用途別、SMSトラフィック別、エンドユーザー別、地域別、競合 |
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のA2Pメッセージング市場は、予測期間中に速いCAGRで成長すると予想されます。
A2P(アプリケーション・トゥ・パーソン・メッセージング)とは、ブランドがソフトウェア・アプリケーションからモバイル・ユーザーにテキスト・メッセージを送信するビジネス・メッセージングの一種を指します。ビジネスSMSやエンタープライズSMSとしても知られ、ブランドは自動化された重要なビジネスメッセージを顧客に大量送信できます。A2PメッセージングやA2P通話を利用する業界には、BFSI、小売・Eコマース、電子政府、ハイパーローカル・ビジネス、ヘルスケア、旅行・ホスピタリティ、その他があります。予約リマインダー、銀行通知、注文確認、出荷アップデートなどのトランザクションSMS、割引コードやセール告知などの販促メッセージが、A2Pメッセージの最も使用される形式です。
携帯電話の普及により、マーケティング担当者はモバイル・マーケティング・チャネルを通じて自社の製品やサービスを宣伝する絶好の機会を得ています。その最も効果的な方法の1つがA2Pメッセージングです。アプリケーション・トゥ・パーソン(A2P)メッセージングとは、アプリケーションから携帯電話ユーザーに自動メッセージを送信することです。これらのメッセージは、通知、アラート、プロモーションオファー、またはトランザクションの確認という形を取ることがあります。A2Pメッセージングは、銀行、ヘルスケア、小売、ホスピタリティなど、さまざまな業界で広く利用されています。この成長の主な理由は、モバイルデバイスの普及とモバイルマーケティングの台頭です。A2Pメッセージングはモバイルマーケティング戦略の不可欠な一部となっており、A2Pメッセージングサービスの需要は増加しています。A2Pメッセージングには、マーケティング担当者にとって魅力的な選択肢となるいくつかの利点があります。第一に、メッセージングにおける人間同士のやり取りが不要になるため、費用対効果が高くなります。第二に、A2Pメッセージは従来のSMSよりも開封率が高く、メッセージが読まれる可能性が高いことを意味します。第三に、A2Pメッセージは独自のメッセージング・プラットフォームを通じて送信されるため、従来のSMSよりも信頼性と安全性が高いです。モバイルマーケティングは最近、ビジネス戦略の重要な側面となっています。
市場概要 | |
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予測期間 | 2024-2028 |
市場規模2022年 | 572億米ドル |
2028年の市場規模 | 784億7,000万米ドル |
CAGR 2023-2028 | 5.49% |
急成長セグメント | ヘルスケア |
最大市場 | 北米 |
世界で35億人以上がスマートフォンを利用しています。世界で50億人以上がスマートフォンを使用していることから、モバイルマーケティングはマーケティング担当者がターゲット層にリーチするための一般的な方法となっています。マーケティング担当者は、SMS、アプリ内メッセージング、プッシュ通知、モバイル広告などのモバイルマーケティングチャネルを使用して、自社の製品やサービスを宣伝しています。A2Pメッセージングはモバイルマーケティング戦略の重要な一部です。A2Pメッセージングにより、マーケティング担当者はターゲットを絞ったパーソナライズされたメッセージを顧客に送ることができ、顧客維持率と満足度の向上に役立ちます。A2Pメッセージングにより、マーケティング担当者は注文確認や予約リマインダーなどのトランザクションメッセージを送信し、顧客体験を向上させることができます。さまざまな業界でA2Pメッセージングが受け入れられつつあることは、モバイルマーケティングサービスに対する市場の需要が高まっていることを示しています。銀行業界は、A2Pメッセージングの最も重要なユーザーの1つです。銀行はA2Pメッセージングを利用して、ATM出金通知や残高通知などの取引メッセージを送信しています。A2Pメッセージングは、銀行のコスト削減とカスタマーサポートセンターの負担軽減に役立っています。医療業界もA2Pメッセージングの主要ユーザーです。ヘルスケアプロバイダーは、A2Pメッセージングを使用して、予約のリマインダーや検査結果を患者に送信しています。A2Pメッセージングにより、予約漏れやリマインダーが減り、患者の治療成績が向上しました。小売業者はA2Pメッセージングを利用して顧客維持を改善しようとしています。小売業者はA2Pメッセージングを利用して、プロモーションオファー、ロイヤルティプログラムの更新、注文確認や出荷通知などのトランザクションメッセージを送信しています。小売業におけるA2Pメッセージングは、顧客維持率と売上の向上につながりました。
企業が主要なコミュニケーション戦略としてA2Pメッセージングを採用し続けるにつれて、企業が顧客とどのようにやり取りするかについて、さらなる動向が現れています。注目すべき動向には、二要素認証、詐欺アラート、企業サポートチャネル、オンライン予約システム、デバイスアラートなどがあります。二要素認証(または二段階認証)は、アカウントを保護するために使用される追加のセキュリティ層です。二要素認証は通常、ログイン時にユーザー名とパスワード、さらにワンタイムパスコードの入力を要求します。このパスコードは通常、ユーザーのモバイル・デバイスに送信されるため、誰かがアカウントをハッキングすることはより難しくなります。詐欺アラートは、ユーザーのアカウントを安全に保つもう一つの方法です。このアラートは、不審な動きが検出されるたびに、ユーザーのモバイル・デバイスまたは電子メールアドレスに送信されます。これにより、万が一アカウントが侵害された場合、ユーザーは迅速に対応することができます。
A2Pメッセージング市場の成長を阻む主な要因の1つは、熟練した労働力の不足です。A2Pメッセージング・モデルの構築には、コンピュータ・プログラミングなどの分野でかなりの専門知識が必要です。しかし、現在これらの分野では熟練した専門家が不足しているため、企業はA2Pメッセージング・ソリューションの構築と展開に必要な人材の確保に苦労する可能性があります。
同市場の主要企業には、Sinch AB、Infobip Ltd.、Twilio Inc.、Comviva Technologies Limited、Route Mobile Limitedなどがあります。
A2Pメッセージング市場は競争が激しく、各社は常に専門知識とコスト効率で差別化を図っています。革新的な製品への需要が高まり続けていることから、A2Pメッセージング市場は今後さらに拡大すると予想されます。
本レポートでは、世界のA2Pメッセージング市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています。
(注:企業リストはお客様のご要望に応じてカスタマイズ可能です。)
Global A2P Messaging market is expected to grow at a fast CAGR during the forecast period. A2P (application-to-person messaging) refers to a type of business messaging in which brands send text messages from software applications to mobile users. Also known as business SMS or enterprise SMS, brands can mass-send automated and important business messages to their customers. Industries that use A2P messaging and A2P calling include BFSI, Retail and Ecommerce, E-Governance, Hyperlocal Businesses, Healthcare, Travel and Hospitality, and Others. Transactional SMS such as booking reminders, bank notifications, order confirmations, shipping updates, and promotional messages such as discount codes and sale announcements, are the most used forms of A2P messages.
The increasing use of mobile phones has created tremendous opportunities for marketers to promote their products and services through mobile marketing channels. One of the most effective ways to do this is through A2P messaging. Application-to-Person (A2P) messaging is the sending of automated messages from applications to mobile phone users. These messages may take the form of notifications, alerts, promotional offers, or transaction confirmations. A2P messaging is widely used in various industries such as banking, healthcare, retail, and hospitality. The main reasons for this growth are the prevalence of mobile devices and the rise of mobile marketing. A2P messaging has become an integral part of mobile marketing strategies and the demand for A2P messaging services is increasing. A2P messaging has several advantages that make it an attractive option for marketers. First, it is more cost-effective because it eliminates the need for human interaction in messaging. Second, A2P messages have a higher open rate than traditional SMS, meaning messages are more likely to be read. Third, A2P messaging is more reliable and secure than traditional SMS as it is sent through a proprietary messaging platform. Mobile marketing has become an important aspect of business strategy these days.
Market Overview | |
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Forecast Period | 2024-2028 |
Market Size 2022 | USD 57.2 Billion |
Market Size 2028 | USD 78.47 Billion |
CAGR 2023-2028 | 5.49% |
Fastest Growing Segment | Healthcare |
Largest Market | North America |
With over 3. 5 billion people using smartphones worldwide, mobile marketing has become a popular way for marketers to reach their target audience. Marketers use mobile marketing channels such as SMS, in-app messaging, push notifications, and mobile advertising to promote their products and services. A2P messaging is an important part of mobile marketing strategy. A2P messaging allows marketers to send targeted and personalized messages to customers, helping to increase customer retention and satisfaction. A2P messaging allows marketers to send transactional messages, such as order confirmations and booking reminders, to improve the customer experience. The growing acceptance of A2P messaging across various industries shows the growing market demand for mobile marketing services. The banking industry is one of the most important users of A2P messaging. Banks use A2P messaging to send transactional messages such as ATM withdrawal notifications and balance alerts. A2P messaging helps banks reduce costs and reduce the burden on customer support centers. The medical industry also is a major user of A2P messaging. Healthcare providers use A2P messaging to send appointment reminders and test results to patients. A2P healthcare messaging improved patient care outcomes by reducing missed appointments and reminders. Retailers are looking to use A2P messaging to improve customer retention. Retailers use A2P messaging to send promotional offers, loyalty program updates, and transactional messages such as order confirmations and shipping notifications. A2P messaging in retail led to increased customer retention and sales.
As businesses continue to adopt A2P messaging as their primary communication strategy, more trends are emerging in how businesses interact with their customers. Notable trends include two-factor authentication, fraud alerts, corporate support channels, online booking systems, and device alerts. Two-factor authentication (or two-step verification) is an extra layer of security used to protect an account. Two-factor authentication typically requires a user to enter a username and password, plus a one-time passcode when logging in. This passcode is usually sent to the user's mobile device, making it more difficult for someone to hack the account. Fraud alerts are another way to keep people's accounts safe. These alerts are sent to the user's mobile device or email address whenever suspicious activity is detected. This allows users to act quickly if their accounts are compromised.
One of the primary obstacles to the growth of the A2P Messaging market is the lack of skilled workforce. Building A2P Messaging models requires a significant amount of expertise in areas such as computer programming. However, there is currently a shortage of skilled professionals in these areas, which means that companies may struggle to find the talent they need to build and deploy A2P Messaging solutions.
In addition to the lack of skilled workforce, another challenge facing the A2P Messaging market is the high implementation costs. Building and deploying A2P Messaging models can be a complex and time-consuming process that requires significant investments in hardware, software, and training data. This can make it difficult for smaller companies with limited budgets to get started with A2P Messaging, which could limit the overall growth of the market.
Despite these challenges, the A2P Messaging market is still growing, and there are efforts underway to address these issues. For example, there are initiatives aimed at providing training and education programs to help address the shortage of skilled professionals in the field. Additionally, there are companies that are working to develop more efficient and cost-effective tools and platforms for building and deploying A2P Messaging models.
Based on Component, the market is segmented into Platform, and A2P Service. Based on Deployment, the market is segmented into On-Premises, and Cloud. Based on Application, the market is segmented into Authentication Services, Promotional and Marketing Services, Pushed Content Services, Interactive Messages Services, Customer Relationship Management Services, and Others. Based on SMS Traffic, the market is segmented into National Traffic, and Multi-Country. Based on End-Users, the market is segmented into BFSI, Retail and Ecommerce, E-Governance, Hyperlocal Businesses, Healthcare, Travel and Hospitality, and Others. The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.
Some of the key players in the market include Sinch AB, Infobip Ltd., Twilio Inc., Comviva Technologies Limited, Route Mobile Limited, and Others.
The A2P Messaging market is highly competitive, with companies constantly seeking to differentiate themselves through their expertise, and cost-effectiveness. As the demand for innovative products continues to grow, the A2P Messaging market is expected to expand further in the coming years.
In this report, the global A2P Messaging market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below.
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)