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市場調査レポート
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1370831

バンカー燃料市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年、タイプ別、商業ディストリビューター別、用途別、地域別、競合

Bunker Fuel Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F - By Type, By Commercial Distributor, By Application, and By Region and Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 174 Pages | 納期: 2~3営業日

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バンカー燃料市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年、タイプ別、商業ディストリビューター別、用途別、地域別、競合
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 174 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のバンカー燃料市場は予測期間中に成長すると予想されます。

よりクリーンなバンカー燃料の需要は、より厳しい環境規制の実施、オフショア石油・ガスや風力発電所開発のための船舶使用の増加、必需品の海上輸送の増加により増加しています。こうした要因が、過去10年間の世界のバンカー燃料市場の成長に寄与してきました。

LNG燃料船の増加が市場成長を後押し

市場概要
予測期間 2024~2028年
2022年の市場規模 1,583億2,000万米ドル
2028年の市場規模 1,853億3,000万米ドル
CAGR 2023~2028年 2.61%
急成長セグメント 小規模独立系
最大市場 アジア太平洋

LNGを燃料として利用することは、商業的に購入可能な試行錯誤の末の解決策です。LNGには多くの利点があり、特に、厳しい汚染規制が否定できない船舶にとっては有利です。中期的には、従来型の石油ベースの燃料が大半の船舶の主な燃料選択肢であり続けると予想されるが、長期的にはLNGが一般的な選択肢になると予想されます。大気汚染規制を満たすために利用可能な方法は他にもあるが、船舶の燃料としてLNGを使用することは、4つの主要汚染物質(SOx、NOx、PM、CO2)の現行および今後の基準を満たすための賢明な選択です。代替オプションと比較して、LNGは留出燃料とコスト競合が可能であり、追加のプロセス技術を設置する必要もないです。

2021年には、251隻のLNG燃料船が就航し、さらに403隻が発注中または建造中でした。さらに、2028年までに世界の船隊は少なくとも864隻のLNG燃料船を保有することになります。予測期間中、船舶のバンカー燃料としてLNGの使用が大幅に増加すると予想されます。この増加は、LNGバンカリング・サービスの拡大や、造船業者が他の燃料よりもLNGを好むことと関連しています。さらに、多くの港湾がLNG給油のためのインフラ整備を望んでいます。最初のLNGバンカー・タンカーが就航を開始するのに伴い、複数の船主がLNG対応船やデュアル燃料船を発注しています。旅客フェリー、オフショアサービス船、沿岸警備船、タンカー、その他多種多様な船種が、大洋を航行するLNG燃料船の船団を構成しています。船主、港湾、規制当局がこの最先端技術の利点を理解するようになったため、造船会社は現在、船舶燃料としてLNGを使用することに力を注いでいます。

さらに、LNGを燃料とする自動車を普及させるために、いくつかの国の政府が補助金などの財政援助を提供しています。例えば、2021年7月、インド最大の商業港であるムンドラ港は、インドの非公開会社であるアダニ港湾・経済特区が、LNGを燃料とする船舶の料金を50%減免すると発表しました。船舶への通知によると、同港はAdani Ports and SEZ Ltd.発行の港湾使用料、水先料、バース使用料を50%減免します。6ヶ月間の免除プログラムは、LNGを主燃料とするデュアルフューエル・エンジンに適用されます。LNGは従来の船舶用燃料に比べてCO2排出量が大幅に少ないため、LNGを燃料とする船舶の普及が進んでいます。このような世界レベルでの動きは、予測期間中、船舶用燃料としてのLNGの需要を促進すると予想されます。

天然ガス貿易の増加が市場成長を牽引

LNGとしても知られる天然ガスは、他の石油製品や石炭などの化石燃料よりもクリーンなエネルギーであり、炭素粒子の排出量も少ないです。2016年に国連気候変動枠組条約(UNFCCC)との間でパリ協定が締結された後、各国政府は新たなCO2排出削減目標や、再生可能エネルギーや天然ガス火力発電所などの発電技術を受け入れています。LNGは主に電力業界の産業、商業、住宅部門で取引されています。中国とインドは石炭に大きく依存しており、中東やロシア連邦、オーストラリア、ナイジェリアなど少数の国から天然ガスを輸入することで、よりクリーンなエネルギーへの移行を進めています。

中国は2021年、日本を抜いて世界最大のLNG輸入国になり、輸入総量は約7,990万トン(MT)に達します。韓国は、石炭や原子力から天然ガスや再生可能エネルギーへの転換を進めた結果、前年比約15.3%増の4,610万トンとなり、LNGの第3位の輸入国となっています。2021年にはインドが20トン、台湾が27トンのLNGを輸入しました。

エネルギー情報局(EIA)は、世界の天然ガス需要は2024年の約141兆6,000億立方フィート(tcf)から2030年には160兆立方フィート(tcf)以上に増加すると予測しています。2021年には中国、日本、韓国、インドがガス運搬船を通じて天然ガスの大部分を輸入していたため、予測される天然ガス消費量の増加はこれらの国々の天然ガス貿易を維持する可能性が高いです。さらに、米国、ロシア、中東などの国々は、環境問題の高まりによる天然ガス消費量の増加のため、今後数年間で石油・ガス資源の生産能力を増加させると予想されています。したがって、前述のシナリオは、世界各国間のLNG取引の触媒として機能し、ひいては船舶の動きを活発化させると予想されます。こうした要因が、予測期間中の世界のバンカー燃料市場の成長を後押しすると思われます。

調査範囲

本レポートでは、世界のバンカー燃料市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています。

バンカー燃料市場:タイプ別

  • 高硫黄燃料油
  • 低硫黄燃料油
  • 舶用軽油
  • その他

バンカー燃料市場:商業ディストリビューター別

  • 石油メジャー
  • 大手独立系
  • 小規模独立系

バンカー燃料市場:用途別

  • コンテナ
  • ばら積み貨物船
  • 石油タンカー
  • 一般貨物船
  • ケミカルタンカー
  • 漁船
  • ガスタンカー
  • その他

バンカー燃料市場:地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • オーストラリア
  • 欧州
  • ドイツ
  • 英国
  • フランス
  • スペイン
  • イタリア
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • コロンビア
  • 中東
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • アラブ首長国連邦

競合情勢

  • 企業プロファイル:世界のバンカー燃料市場における主要企業の詳細分析

利用可能なカスタマイズ:

  • TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。
  • 企業情報
  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 概要

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 顧客の声

第5章 世界のバンカー燃料市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 種類別(高硫黄燃料油、低硫黄燃料油、舶用軽油、その他)
    • 商業ディストリビューター別(石油メジャー、大手独立系、小規模独立系)
    • 用途別(コンテナ・ばら積み貨物船・石油タンカー・一般貨物船・ケミカルタンカー・漁船・ガスタンカー・その他)
    • 地域別
  • 企業別(2022年)
  • 市場マップ

第6章 北米のバンカー燃料市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • 商業ディストリビューター別
    • 用途別
    • 国別
  • 北米:国別分析
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第7章 アジア太平洋のバンカー燃料市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • 商業ディストリビューター別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋:国別分析
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア

第8章 欧州のバンカー燃料市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • 商業ディストリビューター別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州:国別分析
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン

第9章 南米のバンカー燃料市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • 商業ディストリビューター別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米:国別分析
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア

第10章 中東・アフリカのバンカー燃料市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • 商業ディストリビューター別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ:国別分析
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦

第11章 市場力学

  • 促進要因
  • 課題

第12章 市場動向と発展

第13章 企業プロファイル

  • Exxon Mobil Corporation
  • Gazprom Neft PJSC
  • Lukoil Oil Company
  • Total Energies SE
  • Chevron Corporation
  • Gulf Agency Company Ltd(GAC)
  • Bomin Bunker Holding GmbH & Co. KG
  • Bunker Holding A/S
  • Fratelli Cosulich S.p.A.
  • Adani Bunkering Private Limited(part of Adani Group)

第14章 戦略的提言

第15章 調査会社について・免責事項

目次
Product Code: 15646

Global bunker fuel market is expected to grow during the forecast period. The demand for cleaner bunker fuels has increased due to the implementation of stricter environmental regulations, an increase in the use of marine vessels for offshore oil and gas and wind farm developments, and the rising marine transportation of essential commodities. These factors have contributed to the growth of the global bunker fuel market over the past ten years.

Bunker fuel, also known as marine fuel or ship fuel, refers to a type of fuel that is primarily used by large ships and vessels. It is a heavy, viscous, and residual fuel oil that is obtained as a byproduct from crude oil refining processes. Bunker fuel is characterized by its high density and high sulfur content. Bunker fuel is typically classified into different grades based on its viscosity, sulfur content, and other properties. The most common grades include IFO (Intermediate Fuel Oil) 180 and IFO 380, which are used in large engines and marine gas oil (MGO) that has a lower sulfur content and is used in smaller ships or in areas with stricter emission regulations.

Rising Number of LNG-Fueled Fleet to Fuel Market Growth

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 158.32 Billion
Market Size 2028USD 185.33 Billion
CAGR 2023-20282.61%
Fastest Growing SegmentSmall Independent
Largest MarketAsia-Pacific

Utilizing LNG as fuel is a tried-and-true solution that can be purchased commercially. LNG has many advantages, particularly for ships given the undeniably rigid contamination regulations.In the medium term, conventional oil-based fuels are anticipated to continue to be the main fuel option for the majority of ships, while LNG is anticipated to become a popular option in the long term. Although there are other methods available to meet air pollution regulations, using LNG as a ship's fuel is a wise choice to satisfy current and upcoming standards for the four primary categories of pollutants (SOx, NOx, PM, and CO2). Compared to alternative options, LNG can be cost-competitive with distillate fuels and does not require the installation of additional process technology.

In 2021, there were 251 LNG-fueled vessels in service and 403 more were either on order or under construction. Additionally, the worldwide fleet will have at least 864 LNG-fueled vessels by 2028. During the projected period, there is expected to be a significant increase in the use of LNG as bunker fuel for ships. This increase can be linked to the expansion of LNG bunkering services and the preference of ship builders for LNG over other fuels. In addition, a lot of ports want to build infrastructure for LNG fueling. Several owners are ordering LNG-ready or dual-fuel boats as the first LNG bunker tankers start to enter service. Passenger ferries, offshore service vessels, coast guard vessels, tankers, and a wide variety of other vessel types make up the fleet of LNG-fueled ships navigating the oceans. As owners, ports, and regulators have come to understand the advantages of this cutting-edge technology, ship builders are now concentrating more on using LNG as ship fuel.

Additionally, governments of several countries are offering grants and other forms of financial assistance to promote LNG-fueled automobiles. For instance, in July 2021, Mundra, India's largest commercial port, announced that Adani Ports and Special Economic Zone, a private Indian company, would provide LNG-fueled ships a 50% reduction on fees. The port gives a 50% reduction on the Adani Ports and SEZ Ltd.-issued Port Dues, Pilotage, and Berth Hire rates, according to the notice to ships. The six-month waiver program was applicable to dual-fuel engines equipped with LNG as their primary fuel. As a result, utilizing LNG to fuel ships has become more popular because it produces substantially less CO2 than traditional shipping fuel. Such developments at the global level are expected to fuel the demand for LNG as a marine fuel during the forecast period.

Increasing Natural Gas Trade Drives Market Growth

Natural gas, also known as LNG, is a cleaner kind of energy than other petroleum products or other fossil fuels, such as coal, and it emits fewer carbon particles. Governments have embraced new CO2 emission reduction targets after the Paris Agreement was signed with the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) in 2016 and other technologies, such as renewable energy and natural gas-fired power plants, to generate electricity. LNG is primarily traded in the industrial, commercial, and residential divisions of the power industry. China and India are two nations that rely heavily on coal and are progressively transitioning to cleaner energy by importing more natural gas from countries in the Middle East and a few other countries, such as the Russian Federation, Australia, and Nigeria.

China surpassed Japan to become the world's largest importer of LNG in 2021, with imports totaling roughly 79.9 million tonnes (MT). A surge of roughly 15.3% year over year to 46.1 million tonnes made South Korea the third-largest importer of LNG as a result of the nation's switch to natural gas and renewable energy sources from coal and nuclear power. 20 MT and 27 MT of LNG were respectively imported by India and Taiwan in 2021.

The Energy Information Administration (EIA) predicts that the world's natural gas demand will rise from around 141.6 trillion cubic feet (tcf) in 2024 to more than 160 trillion cubic feet (tcf) in 2030. Since China, Japan, South Korea, and India imported the majority of the natural gas through gas carriers in 2021, the projected increase in natural gas consumption is likely to sustain the natural gas trade in these nations. Additionally, nations such as the United States, Russia, and the Middle East are anticipated to increase production capacity of their oil and gas resources in the coming years due to an increase in natural gas consumption as a result of escalating environmental concerns. Therefore, the aforementioned scenario is expected to operate as a catalyst for LNG trading between various nations across the world, which, in turn, will enhance vessel movements. Such factors will encourage the growth of the global bunker fuel market during the forecast period.

Market Segmentation

The global bunker fuel market is segmented on the basis of type, commercial distributor, application, and region. Based on type, the market is divided into high sulfur fuel oil, low sulfur fuel oil, marine gasoil, and others. Based on commercial distributor, the market is divided into oil majors, large independent, and small independent. Based on application, the market is divided into container, bulk carrier, oil tanker, general cargo, chemical tanker, fishing vessels, gas tankers, and others. Based on region, the market is further bifurcated into North America, Asia-Pacific, Europe, South America, and Middle East & Africa.

Market Players

Major market players in the global bunker fuel market are Exxon Mobil Corporation, Gazprom Neft PJSC, Lukoil Oil Company, Total Energies SE, Chevron Corporation, Gulf Agency Company Ltd (GAC), Bomin Bunker Holding GmbH & Co. KG, Bunker Holding A/S, Fratelli Cosulich S.p.A., and Adani Bunkering Private Limited (part of Adani Group).

Report Scope:

In this report, the global bunker fuel market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below.

Bunker Fuel Market, By Type:

  • High Sulfur Fuel Oil
  • Low Sulfur Fuel Oil
  • Marine Gasoil
  • Others

Bunker Fuel Market, By Commercial Distributor:

  • Oil Majors
  • Large Independent
  • Small Independent

Bunker Fuel Market, By Application:

  • Container
  • Bulk Carrier
  • Oil Tanker
  • General Cargo
  • Chemical Tanker
  • Fishing Vessels
  • Gas Tankers
  • Others

Bunker Fuel Market, By Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • Asia-Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • Europe
  • Germany
  • United Kingdom
  • France
  • Spain
  • Italy
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia
  • Middle East
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • UAE

Competitive Landscape

  • Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global bunker fuel market.

Available Customizations:

  • With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
  • Company Information
  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Product Overview

  • 1.1. Market Definition
  • 1.2. Scope of the Market
    • 1.2.1. Markets Covered
    • 1.2.2. Years Considered for Study
    • 1.2.3. Key Market Segmentations

2. Research Methodology

  • 2.1. Baseline Methodology
  • 2.2. Key Industry Partners
  • 2.3. Major Association and Secondary Sources
  • 2.4. Forecasting Methodology
  • 2.5. Data Triangulation & Validation
  • 2.6. Assumptions and Limitations

3. Executive Summary

4. Voice of Customers

5. Global Bunker Fuel Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Type (High Sulfur Fuel Oil, Low Sulfur Fuel Oil, Marine Gasoil, and Others)
    • 5.2.2. By Commercial Distributor (Oil Majors, Large Independent, and Small Independent)
    • 5.2.3. By Application (Container, Bulk Carrier, Oil Tanker, General Cargo, Chemical Tanker, Fishing Vessels, Gas Tankers, and Others)
    • 5.2.4. By Region
  • 5.3. By Company (2022)
  • 5.4. Market Map

6. North America Bunker Fuel Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Type
    • 6.2.2. By Commercial Distributor
    • 6.2.3. By Application
    • 6.2.4. By Country
  • 6.3. North America: Country Analysis
    • 6.3.1. United States Bunker Fuel Market Outlook
      • 6.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.1.1.1. By Value
      • 6.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.1.2.1. By Type
        • 6.3.1.2.2. By Commercial Distributor
        • 6.3.1.2.3. By Application
    • 6.3.2. Canada Bunker Fuel Market Outlook
      • 6.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.2.1.1. By Value
      • 6.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.2.2.1. By Type
        • 6.3.2.2.2. By Commercial Distributor
        • 6.3.2.2.3. By Application
    • 6.3.3. Mexico Bunker Fuel Market Outlook
      • 6.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.3.1.1. By Value
      • 6.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.3.2.1. By Type
        • 6.3.3.2.2. By Commercial Distributor
        • 6.3.3.2.3. By Application

7. Asia-Pacific Bunker Fuel Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Commercial Distributor
    • 7.2.3. By Application
    • 7.2.4. By Country
  • 7.3. Asia-Pacific: Country Analysis
    • 7.3.1. China Bunker Fuel Market Outlook
      • 7.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.1.1.1. By Value
      • 7.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.1.2.1. By Type
        • 7.3.1.2.2. By Commercial Distributor
        • 7.3.1.2.3. By Application
    • 7.3.2. India Bunker Fuel Market Outlook
      • 7.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.2.1.1. By Value
      • 7.3.2.2. Market Size & Forecast
        • 7.3.2.2.1. By Type
        • 7.3.2.2.2. By Commercial Distributor
        • 7.3.2.2.3. By Application
    • 7.3.3. Japan Bunker Fuel Market Outlook
      • 7.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.3.1.1. By Value
      • 7.3.3.2. Market Size & Forecast
        • 7.3.3.2.1. By Type
        • 7.3.3.2.2. By Commercial Distributor
        • 7.3.3.2.3. By Application
    • 7.3.4. South Korea Bunker Fuel Market Outlook
      • 7.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.4.1.1. By Value
      • 7.3.4.2. Market Size & Forecast
        • 7.3.4.2.1. By Type
        • 7.3.4.2.2. By Commercial Distributor
        • 7.3.4.2.3. By Application
    • 7.3.5. Australia Bunker Fuel Market Outlook
      • 7.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.5.1.1. By Value
      • 7.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.5.2.1. By Type
        • 7.3.5.2.2. By Commercial Distributor
        • 7.3.5.2.3. By Application

8. Europe Bunker Fuel Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Commercial Distributor
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
  • 8.3. Europe: Country Analysis
    • 8.3.1. Germany Bunker Fuel Market Outlook
      • 8.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.1.1.1. By Value
      • 8.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.1.2.1. By Type
        • 8.3.1.2.2. By Commercial Distributor
        • 8.3.1.2.3. By Application
    • 8.3.2. United Kingdom Bunker Fuel Market Outlook
      • 8.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.2.1.1. By Value
      • 8.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.2.2.1. By Type
        • 8.3.2.2.2. By Commercial Distributor
        • 8.3.2.2.3. By Application
    • 8.3.3. France Bunker Fuel Market Outlook
      • 8.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.3.1.1. By Value
      • 8.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.3.2.1. By Type
        • 8.3.3.2.2. By Commercial Distributor
        • 8.3.3.2.3. By Application
    • 8.3.4. Italy Bunker Fuel Market Outlook
      • 8.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.4.1.1. By Value
      • 8.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.4.2.1. By Type
        • 8.3.4.2.2. By Commercial Distributor
        • 8.3.4.2.3. By Application
    • 8.3.5. Spain Bunker Fuel Market Outlook
      • 8.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.5.1.1. By Value
      • 8.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.5.2.1. By Type
        • 8.3.5.2.2. By Commercial Distributor
        • 8.3.5.2.3. By Application

9. South America Bunker Fuel Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Commercial Distributor
    • 9.2.3. By Application
    • 9.2.4. By Country
  • 9.3. South America: Country Analysis
    • 9.3.1. Brazil Bunker Fuel Market Outlook
      • 9.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.1.1.1. By Value
      • 9.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.1.2.1. By Type
        • 9.3.1.2.2. By Commercial Distributor
        • 9.3.1.2.3. By Application
    • 9.3.2. Argentina Bunker Fuel Market Outlook
      • 9.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.2.1.1. By Value
      • 9.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.2.2.1. By Type
        • 9.3.2.2.2. By Commercial Distributor
        • 9.3.2.2.3. By Application
    • 9.3.3. Colombia Bunker Fuel Market Outlook
      • 9.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.3.1.1. By Value
      • 9.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.3.2.1. By Type
        • 9.3.3.2.2. By Commercial Distributor
        • 9.3.3.2.3. By Application

10. Middle East & Africa Bunker Fuel Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Type
    • 10.2.2. By Commercial Distributor
    • 10.2.3. By Application
    • 10.2.4. By Country
  • 10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
    • 10.3.1. Saudi Arabia Bunker Fuel Market Outlook
      • 10.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.1.1.1. By Value
      • 10.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.1.2.1. By Type
        • 10.3.1.2.2. By Commercial Distributor
        • 10.3.1.2.3. By Application
    • 10.3.2. South Africa Bunker Fuel Market Outlook
      • 10.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.2.1.1. By Value
      • 10.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.2.2.1. By Type
        • 10.3.2.2.2. By Commercial Distributor
        • 10.3.2.2.3. By Application
    • 10.3.3. UAE Bunker Fuel Market Outlook
      • 10.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.3.1.1. By Value
      • 10.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.3.2.1. By Type
        • 10.3.3.2.2. By Commercial Distributor
        • 10.3.3.2.3. By Application

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
  • 11.2. Challenges

12. Market Trends & Developments

13. Company Profiles

  • 13.1. Exxon Mobil Corporation
    • 13.1.1. Business Overview
    • 13.1.2. Key Revenue and Financials
    • 13.1.3. Recent Developments
    • 13.1.4. Key Personnel
    • 13.1.5. Key Product/Services
  • 13.2. Gazprom Neft PJSC
    • 13.2.1. Business Overview
    • 13.2.2. Key Revenue and Financials
    • 13.2.3. Recent Developments
    • 13.2.4. Key Personnel
    • 13.2.5. Key Product/Services
  • 13.3. Lukoil Oil Company
    • 13.3.1. Business Overview
    • 13.3.2. Key Revenue and Financials
    • 13.3.3. Recent Developments
    • 13.3.4. Key Personnel
    • 13.3.5. Key Product/Services
  • 13.4. Total Energies SE
    • 13.4.1. Business Overview
    • 13.4.2. Key Revenue and Financials
    • 13.4.3. Recent Developments
    • 13.4.4. Key Personnel
    • 13.4.5. Key Product/Services
  • 13.5. Chevron Corporation
    • 13.5.1. Business Overview
    • 13.5.2. Key Revenue and Financials
    • 13.5.3. Recent Developments
    • 13.5.4. Key Personnel
    • 13.5.5. Key Product/Services
  • 13.6. Gulf Agency Company Ltd (GAC)
    • 13.6.1. Business Overview
    • 13.6.2. Key Revenue and Financials
    • 13.6.3. Recent Developments
    • 13.6.4. Key Personnel
    • 13.6.5. Key Product/Services
  • 13.7. Bomin Bunker Holding GmbH & Co. KG
    • 13.7.1. Business Overview
    • 13.7.2. Key Revenue and Financials
    • 13.7.3. Recent Developments
    • 13.7.4. Key Personnel
    • 13.7.5. Key Product/Services
  • 13.8. Bunker Holding A/S
    • 13.8.1. Business Overview
    • 13.8.2. Key Revenue and Financials
    • 13.8.3. Recent Developments
    • 13.8.4. Key Personnel
    • 13.8.5. Key Product/Services
  • 13.9. Fratelli Cosulich S.p.A.
    • 13.9.1. Business Overview
    • 13.9.2. Key Revenue and Financials
    • 13.9.3. Recent Developments
    • 13.9.4. Key Personnel
    • 13.9.5. Key Product/Services
  • 13.10. Adani Bunkering Private Limited (part of Adani Group)
    • 13.10.1. Business Overview
    • 13.10.2. Key Revenue and Financials
    • 13.10.3. Recent Developments
    • 13.10.4. Key Personnel
    • 13.10.5. Key Product/Services

14. Strategic Recommendations

15. About Us & Disclaimer