表紙:シャンプーバーの世界市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018年~2028年
市場調査レポート
商品コード
1348705

シャンプーバーの世界市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018年~2028年

Shampoo Bar Market- Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Hair Type, By Type By Distribution Channel, By Region, By Company

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 2~3営業日

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シャンプーバーの世界市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018年~2028年
出版日: 2023年09月05日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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概要

世界のシャンプーバー市場は、ソーシャルメディアプラットフォームの利用が増加しているため、予測期間中に成長すると予想されます。

化学化粧品やパーソナルケアアイテムを長期間使用すると、有害な副作用が生じる可能性があるため、消費者の意識が高まっています。

シャンプーバーは、固形状の毛髪洗浄剤です。固形シャンプーは水を節約します。液体シャンプーとシャンプーバーの主な違いは、刺激の強い洗浄剤が含まれていないこと、そしてこれらのバーには水性処方がないことです。逆に、液体シャンプーは髪本来の油分を奪い、髪をパサパサにしてしまいます。シャンプーバーは、液体の代わりに固形であることを除けば、通常のシャンプーと同様の機能を持つ。年代物の固形石鹸によく似ているが、手をすすぐ代わりに髪を清潔に見せる。

市場概要
予測期間 2024年~2028年
2022年の市場規模 105億米ドル
2028年の市場規模 178億米ドル
CAGR 6.78%
急成長セグメント オンライン
最大市場 北米

従来のボトルシャンプーには、防腐剤やパラベン、硫酸塩、フタル酸エステル、シリコン、人工香料などの化学物質が含まれていることが多く、頭皮を乾燥させ、髪から天然の油分を奪ってしまいます。シャンプーバーには、ビタミン、ミネラル、天然オイルなど、髪に良い天然成分が多く含まれています。

髪に関する問題の増加が市場の需要を押し上げる

副作用がなく、フケ防止や抜け毛抑制などの利点があるため、天然成分製品への顧客の嗜好は予測期間中に発展し、シャンプーバーの需要を増加させると予想されます。米国皮膚科学会によると、8,000万人のアメリカ人(男性5,000万人、女性3,000万人)が抜け毛を抱えている(AAD)。こうした健康面への配慮から、オーガニックやナチュラルなシャンプーバーやその他のヘアケア製品の使用が促進されています。そのため、パーマ、染料、ジェル、リラクサー、スプレーなどのスタイリングツールの過度な使用や誤った使用、髪を引っ張るポニーテールや三つ編みなどによる髪関連の問題が世界中で急増しており、その結果、髪の切れ毛や風化が予測期間中のシャンプーバー市場の需要と成長に拍車をかけています。

製品発売数の増加

企業は顧客を引き付けるために新製品を投入しており、これが需要を押し上げ、国際的なシャンプーバー市場の拡大を促進します。例えば、P&Gは2022年、欧州のヘアケアラインナップで初めて紙ベースのパッケージの高機能シャンプーバーを発表しました。シャンプーバーは、250mlの液体ボトル2本と同じサイズとなります。P&Gによると、ヘッド&ショルダーズ、パンテーン、ハーバルエッセンス、オージーの各製品のバーはすべて、シャワーに吊り下げるためのコットンロープが一体化され、持ちやすい形状になります。さらに2021年には、ロレアル傘下のガルニエが米国市場でホールブレンド・シャンプーバーを発売しました。このシャンプーバーのイントロダクションは、同社のサステナビリティ計画の一環であり、液体タイプよりも使用する水の量を減らし、プラスチック包装を使用しない処方で作られています。

環境問題への関心の高まりが製品需要を後押し

プラスチック廃棄物は、ここ数年、人間や他の陸上動物、海洋生物に有害な影響を与えるため、重大な環境問題になっています。気候変動による生態系への関心の高まりも、需要を押し上げる大きな要因となっています。固形のシャンプーバーは、気候変動の大きな原因であるプラスチック廃棄物を減らすのに役立ちます。この広範な問題のため、メーカーは特に化粧品にプラスチック包装の使用を中止しています。例えば2022年、インドの界面活性剤・特殊ケア添加剤メーカーであるギャラクシー・サーファクタンツは、100万本のシャンプーボトルの代わりにギャルシー・トレスコンを使用したシャンプーバーを導入し、50トンのプラスチックを節約しました。年間3億トンのプラスチックが捨てられ、そのうち1,400万トンが海に捨てられています。また、2021年にはロレアルのガルニエがプラスチック包装ゼロのシャンプーバーを発売し、プラスチックフリー活動を推進しています。このシャンプーバーには94%の天然成分が使用されています。予測期間中、こうした環境への配慮が、包装不要のシャンプーバーの売上を支えると思われます。

利用可能なカスタマイズ

TechSciリサーチは、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。

企業情報

  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 顧客の声分析(B2Cモデル分析)

  • サンプルサイズの決定
  • 回答者の属性
    • 性別
    • 年齢別
    • 職業別
  • ブランド認知度
  • 購入決定要因
  • 購入後に直面する課題

第5章 世界のシャンプーバー市場の展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • ヘアタイプ別(ノーマル、ドライ、オイリー、その他)
    • タイプ別(グリセリンベース、コールドプロセス、固形界面活性剤)
    • 流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、薬局・薬店、百貨店、オンライン、その他(直販、その他))
    • 地域別
    • 上位5社別、その他(2022年)
  • 世界のシャンプーバー市場のマッピングと機会評価
    • ヘアタイプ別
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 地域別

第6章 北米のシャンプーバー市場の展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • ヘアタイプ別
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第7章 欧州のシャンプーバー市場の展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • ヘアタイプ別
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 アジア太平洋のシャンプーバー市場の展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • ヘアタイプ別
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 中東・アフリカのシャンプーバー市場の展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • ヘアタイプ別
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 南米のシャンプーバー市場の展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • ヘアタイプ別
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第11章 市場力学

  • 促進要因
    • インターネットの普及
    • 毛髪に関する問題の増加
    • 製品発売数の増加
  • 課題
    • 顧客は液体シャンプーからの移行に消極的
    • 代替品の増加

第12章 世界のシャンプーバー市場へのCOVID-19の影響

  • 影響評価モデル
    • 影響を受ける主要セグメント
    • 影響を受ける主要地域
    • 影響を受ける主要国
    • 影響を受ける主要流通チャネル

第13章 市場動向と発展

  • パーソナルケア製品に対する消費支出の増加
  • 著名人の影響力の増大
  • ソーシャルメディアプラットフォームの人気の高まり
  • 企業の環境への関心の高まり
  • ナチュラル・オーガニック製品に対する需要の高まり

第14章 ポーターのファイブフォースモデル

  • 競争企業間の敵対関係
  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第15章 SWOT分析

  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第16章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Lush Retail Ltd
      • 企業概要
      • 製品・サービス
      • 財務
      • 主要市場フォーカス・地理的存在
      • 近年の発展
      • 主要管理人材
    • J.R.LIGGETT LTD.
      • 企業概要
      • 製品・サービス
      • 財務
      • 主要市場フォーカス・地理的存在
      • 近年の発展
      • 主要管理人材
    • Oregon Soap Company
      • 企業概要
      • 製品・サービス
      • 財務
      • 主要市場フォーカス・地理的存在
      • 近年の発展
      • 主要管理人材
    • Rocky Mountain Soap Company
      • 企業概要
      • 製品・サービス
      • 財務
      • 主要市場フォーカス・地理的存在
      • 近年の発展
      • 主要管理人材
    • Ethique Limited
      • 企業概要
      • 製品・サービス
      • 財務
      • 主要市場フォーカス・地理的存在
      • 近年の発展
      • 主要管理人材
    • Beauty And The Bees Pty Ltd.
      • 企業概要
      • 製品・サービス
      • 財務
      • 主要市場フォーカス・地理的存在
      • 近年の発展
      • 主要管理人材
    • Apple Valley Natural Soap
      • 企業概要
      • 製品・サービス
      • 財務
      • 主要市場フォーカス・地理的存在
      • 近年の発展
      • 主要管理人材
    • Friendly Soap Ltd
      • 企業概要
      • 製品・サービス
      • 財務
      • 主要市場フォーカス・地理的存在
      • 近年の発展
      • 主要管理人材
    • The Solid Bar Company
      • 企業概要
      • 製品・サービス
      • 財務
      • 主要市場フォーカス・地理的存在
      • 近年の発展
      • 主要管理人材
    • Daughter of the Land
      • 企業概要
      • 製品・サービス
      • 財務
      • 主要市場フォーカス・地理的存在
      • 近年の発展
      • 主要管理人材

第17章 戦略的提言/アクションプラン

  • 重点分野
  • ターゲット・タイプ
  • ターゲット流通チャネル

第18章 調査会社・免責事項

(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)

目次
Product Code: 14819

Global shampoo bar market is anticipated to grow during the forecast period due to the rising usage of social media platforms. Raising consumer awareness regarding usage chemical cosmetics and personal care items for an extended period can have harmful side effects.

A shampoo bar is a hair cleaner in a solid form. Solid shampoos conserve water. The main distinction between a liquid shampoo and a shampoo bar is the absence of harsh detergents and these bars do not have water-based formulation. Conversely, liquid shampoo depletes the hair's natural oil, leaving it dry.. Shampoo bars function similarly to regular shampoos, except they come in a solid form instead of liquid. They frequently resemble vintage soap bars, but instead of rinsing the hands, they make the hair look cleaner.

The shampoo bars can be generically categorized into three groups: solid-surfactant, cold-processed, and glycerin-based, depending on the pH content and specific purpose of each type. For instance, the gentleness and pH balance of soap bars made from glycerin prevents the production of excessive lather. The cold-processed bars' high pH and substantial natural oil content make them perfect for conditioning. Since solid surfactants have a neutral pH and make a lot of lather, they help remove excess oil or chlorine.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD10.5 Billion
Market Size 2028USD17.8 Billion
CAGR (2023-2028)6.78%
Fastest Growing SegmentOnline
Largest MarketNorth America

Traditional bottle shampoos frequently contain preservatives and other chemicals such as parabens, sulfates, phthalates, silicone, or artificial perfumes can dry out the scalp and strip hair of its natural oils. More natural components that are excellent for hair can be found in shampoo bars, including vitamins, minerals, and natural oils.

Rising Number of Hair Related Problems Will Boost the Market Demand

Due to its advantages, such as dandruff prevention and hair fall control with no side effects and customers' preferences for natural ingredient products is expected to develop during the projected period, increasing the demand for shampoo bars. According to the American Academy of Dermatology, 80 million Americans-50 million men and 30 million women-have hair loss (AAD). These health considerations promote using organic and natural shampoo bars and other hair care products. Therefore, the surging number of hair-related issues worldwide due to excessive or incorrect use of styling tools, including perms, dyes, gels, relaxers, or sprays, as well as ponytails and braids that tug on the hair, may result in hair breakage or weathering fueling the demand and growth of shampoo bar market during the forecast period.

Increasing Number of Product Launches

Companies are introducing new products to draw customers, which will boost demand and propel the expansion of the shampoo bar market internationally. For instance, in 2022, P&G introduced its first high-performing shampoo bars in paper-based packaging across its European haircare line-up. The shampoo bar will be the same size as two 250ml bottles of liquid. According to P&G, the bars for Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences, and Aussie products will all have an integrated cotton rope for hanging in the shower and an easy-to-hold form. Additionally, in 2021, L'Oreal-owned Garnier has launched the Whole Blends Shampoo Bars in the US market. The introduction of these bars is a part of the company's larger sustainability plan and is made with formulations that use less water than its liquid versions and no plastic packaging.

Growing Company's Environmental Concern Aids Product Demand

Plastic waste has become a significant environmental concern due to its detrimental impacts on humans, other land animals, and marine life over the past few years. Increasing ecological concerns because of climate change are another significant factor boosting the demand. The solid form of shampoo bars aids in lowering plastic waste, a significant contributor to climate change. Due to this widespread problem, manufacturers have stopped using plastic packaging, particularly for cosmetics products. For instance, in 2022, Galaxy Surfactants, an Indian manufacturer of surfactants and specialty care additives, introduced shampoo bars made with Galseer Tresscon to replace 1 million shampoo bottles and save 50 metric tons of plastic. Out of the 300 million tons of plastic thrown yearly, 14 million tons end up in the oceans. Also, in 2021, L'Oreal's Garnier launched shampoo bars with zero plastic packaging to promote plastic-free activities. 94% of natural ingredients are used in the shampoo bar. Over the projected period, these environmental concerns will support sales of packing-free shampoo bars.

Market Segmentation

The Global Shampoo Bar Market is segmented by hair type, type, distribution channel, and region. The market is segmented by hair type in normal, dry, oily, and others. Based on the type, the market is segmented into glycerin-based, cold-processed, and solid-surfactant. Based on the distribution channel, the market is segmented into supermarkets/hypermarkets, pharmacy & drug stores, departmental stores, online, and others (direct sales). The market analysis also studies regional segmentation to devise regional market segmentation.

Company Profile

Lush Retail Ltd, J.R.LIGGETT LTD., Oregon Soap Company, Rocky Mountain Soap Company, Ethique Limited, Beauty And The Bees Pty Ltd., Apple Valley Natural Soap, Friendly Soap Ltd, The Solid Bar Company, and Daughter of the Land are the major market player in the global platform that lead the market of the shampoo bar market.

Report Scope:

In this report, the global shampoo bar market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Shampoo Bar Market, By Hair Type:

  • Normal
  • Dry
  • Oily
  • Others

Shampoo Bar Market, By Type:

  • Glycerin-Based
  • Cold-Processed
  • Solid-Surfactant

Shampoo Bar Market, By Distribution Channel:

  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Pharmacy & Drug Stores
  • Departmental Stores
  • Online
  • Others

Shampoo Bar Market, By Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
    • Mexico
  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
    • Australia
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Colombia
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • South Africa
    • Turkey

Competitive Landscape

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global shampoo bar market.

Available Customizations

With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Key Highlights of the Report
  • 1.3. Market Coverage
  • 1.4. Market Segments Covered
  • 1.5. Research Tenure Considered

2. Research Methodology

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Baseline Methodology
  • 2.3. Key Industry Partners
  • 2.4. Major Association and Secondary Sources
  • 2.5. Forecasting Methodology
  • 2.6. Data Triangulation & Validation
  • 2.7. Assumptions and Limitations

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Overview
  • 3.2. Market Forecast
  • 3.3. Key Regions
  • 3.4. Key Segments

4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)

  • 4.1. Sample Size Determination
  • 4.2. Respondent Demographics
    • 4.2.1. By Gender
    • 4.2.2. By Age
    • 4.2.3. By Occupation
  • 4.3. Brand Awareness
  • 4.4. Factors Influencing Purchase Decision
  • 4.5. Challenges Faced After Purchase

5. Global Shampoo Bar Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Hair Type Market Share Analysis (Normal, Dry, Oily, Others)
    • 5.2.2. By Type Market Share Analysis (Glycerin-Based, Cold-Processed, Solid-Surfactant)
    • 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Pharmacy & Drug Stores, Departmental Stores, Online, and Others (Direct Sales, etc.))
    • 5.2.4. By Regional Market Share Analysis
      • 5.2.4.1. North America Market Share Analysis
      • 5.2.4.2. Europe Market Share Analysis
      • 5.2.4.3. Asia-Pacific Market Share Analysis
      • 5.2.4.4. Middle East & Africa Market Share Analysis
      • 5.2.4.5. South America Market Share Analysis
    • 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
  • 5.3. Global Shampoo Bar Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.1. By Hair Type Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.2. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment

6. North America Shampoo Bar Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
    • 6.2.2. By Type Market Share Analysis
    • 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 6.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 6.2.4.1. United States Shampoo Bar Market Outlook
        • 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.1.1.1. By Value
        • 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.1.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.1.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.4.2. Canada Shampoo Bar Market Outlook
        • 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.2.1.1. By Value
        • 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.2.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.2.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.4.3. Mexico Shampoo Bar Market Outlook
        • 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.3.1.1. By Value
        • 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.3.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.3.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

7. Europe Shampoo Bar Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
    • 7.2.2. By Type Market Share Analysis
    • 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 7.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 7.2.4.1. Germany Shampoo Bar Market Outlook
        • 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.1.1.1. By Value
        • 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.1.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.1.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.4.2. France Shampoo Bar Market Outlook
        • 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.2.1.1. By Value
        • 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.2.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.2.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.4.3. United Kingdom Shampoo Bar Market Outlook
        • 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.3.1.1. By Value
        • 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.3.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.3.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.4.4. Italy Shampoo Bar Market Outlook
        • 7.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.4.1.1. By Value
        • 7.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.4.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.4.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.4.5. Spain Shampoo Bar Market Outlook
        • 7.2.4.5.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.5.1.1. By Value
        • 7.2.4.5.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.5.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.5.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

8. Asia-Pacific Shampoo Bar Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
    • 8.2.2. By Type Market Share Analysis
    • 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 8.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 8.2.4.1. China Shampoo Bar Market Outlook
        • 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.1.1.1. By Value
        • 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.1.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.1.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.2. India Shampoo Bar Market Outlook
        • 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.2.1.1. By Value
        • 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.2.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.2.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.3. Japan Shampoo Bar Market Outlook
        • 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.3.1.1. By Value
        • 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.3.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.3.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.4. South Korea Shampoo Bar Market Outlook
        • 8.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.4.1.1. By Value
        • 8.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.4.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.4.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.5. Australia Shampoo Bar Market Outlook
        • 8.2.4.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.5.1.1. By Value
        • 8.2.4.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.5.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.5.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

9. Middle East & Africa Shampoo Bar Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
    • 9.2.2. By Type Market Share Analysis
    • 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 9.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 9.2.4.1. Saudi Arabia Shampoo Bar Market Outlook
        • 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.1.1.1. By Value
        • 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.1.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.1.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.4.2. UAE Shampoo Bar Market Outlook
        • 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.2.1.1. By Value
        • 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.2.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.2.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.4.3. South Africa Shampoo Bar Market Outlook
        • 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.3.1.1. By Value
        • 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.3.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.3.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.4.4. Turkey Shampoo Bar Market Outlook
        • 9.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.4.1.1. By Value
        • 9.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.4.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.4.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

10. South America Shampoo Bar Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
    • 10.2.2. By Type Market Share Analysis
    • 10.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 10.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 10.2.4.1. Brazil Shampoo Bar Market Outlook
        • 10.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.1.1.1. By Value
        • 10.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.1.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.1.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 10.2.4.2. Colombia Shampoo Bar Market Outlook
        • 10.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.2.1.1. By Value
        • 10.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.2.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.2.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 10.2.4.3. Argentina Shampoo Bar Market Outlook
        • 10.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.3.1.1. By Value
        • 10.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.3.2.1. By Hair Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.3.2.2. By Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
    • 11.1.1. Increasing internet penetration
    • 11.1.2. Rising number of hair-relates issues
    • 11.1.3. Growing number of product launches
  • 11.2. Challenges
    • 11.2.1. Customer reluctancy to shift from liquid shampoos
    • 11.2.2. Higher availability of substitutes

12. Impact of COVID-19 on Global Shampoo Bar Market

  • 12.1. Impact Assessment Model
    • 12.1.1. Key Segments Impacted
    • 12.1.2. Key Regions Impacted
    • 12.1.3. Key Countries Impacted
    • 12.1.4. Key Distribution Channel Impacted

13. Market Trends & Developments

  • 13.1. Rising consumer spending on personal care products
  • 13.2. Increasing celebrity influence
  • 13.3. Growing popularity of social media platforms
  • 13.4. Increasing company's environmental concern
  • 13.5. Rising demand for natural and organic products

14. Porter's Five Forces Model

  • 14.1. Competition Rivalry
  • 14.2. Bargaining Power of Suppliers
  • 14.3. Bargaining Power of Buyers
  • 14.4. Threat of New Entrants
  • 14.5. Threat of Substitutes

15. SWOT Analysis

  • 15.1. Strengths
  • 15.2. Weaknesses
  • 15.3. Opportunities
  • 15.4. Threats

16. Competitive Landscape

  • 16.1. Company Profiles
    • 16.1.1. Lush Retail Ltd
      • 16.1.1.1. Company Details
      • 16.1.1.2. Product & Services
      • 16.1.1.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.1.5. Recent Developments
      • 16.1.1.6. Key Management Personnel
    • 16.1.2. J.R.LIGGETT LTD.
      • 16.1.2.1. Company Details
      • 16.1.2.2. Product & Services
      • 16.1.2.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.2.5. Recent Developments
      • 16.1.2.6. Key Management Personnel
    • 16.1.3. Oregon Soap Company
      • 16.1.3.1. Company Details
      • 16.1.3.2. Product & Services
      • 16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.3.5. Recent Developments
      • 16.1.3.6. Key Management Personnel
    • 16.1.4. Rocky Mountain Soap Company
      • 16.1.4.1. Company Details
      • 16.1.4.2. Product & Services
      • 16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.4.5. Recent Developments
      • 16.1.4.6. Key Management Personnel
    • 16.1.5. Ethique Limited
      • 16.1.5.1. Company Details
      • 16.1.5.2. Product & Services
      • 16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.5.5. Recent Developments
      • 16.1.5.6. Key Management Personnel
    • 16.1.6. Beauty And The Bees Pty Ltd.
      • 16.1.6.1. Company Details
      • 16.1.6.2. Product & Services
      • 16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.6.5. Recent Developments
      • 16.1.6.6. Key Management Personnel
    • 16.1.7. Apple Valley Natural Soap
      • 16.1.7.1. Company Details
      • 16.1.7.2. Product & Services
      • 16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.7.5. Recent Developments
      • 16.1.7.6. Key Management Personnel
    • 16.1.8. Friendly Soap Ltd
      • 16.1.8.1. Company Details
      • 16.1.8.2. Product & Services
      • 16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.8.5. Recent Developments
      • 16.1.8.6. Key Management Personnel
    • 16.1.9. The Solid Bar Company
      • 16.1.9.1. Company Details
      • 16.1.9.2. Product & Services
      • 16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.9.5. Recent Developments
      • 16.1.9.6. Key Management Personnel
    • 16.1.10. Daughter of the Land
      • 16.1.10.1. Company Details
      • 16.1.10.2. Product & Services
      • 16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.10.5. Recent Developments
      • 16.1.10.6. Key Management Personnel

17. Strategic Recommendations/Action Plan

  • 17.1. Key Focus Areas
  • 17.2. Target Type
  • 17.3. Target Distribution Channel

18. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)