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市場調査レポート
商品コード
1784650
アジア太平洋の小麦ふすまオファル市場の分析(2021~2031年):市場範囲・区分・動向・競合分析Asia Pacific Wheat Bran Offal Market Report 2021-2031 by Scope, Segmentation, Dynamics, and Competitive Analysis |
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アジア太平洋の小麦ふすまオファル市場の分析(2021~2031年):市場範囲・区分・動向・競合分析 |
出版日: 2025年07月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の小麦ふすまオファルの市場規模は、2023年の84億1,666万米ドルから2031年には126億709万米ドルに達すると予測されます。2023~2031年までのCAGRは5.2%を記録すると推定されます。
エグゼクティブサマリー - アジア太平洋の小麦ふすまオファル市場の分析:
中間層人口の拡大と急速な都市化に伴い、アジア太平洋諸国では肉、乳製品、卵の需要が急増しており、これが動物飼料の需要を牽引しています。アジア太平洋は最大の動物飼料生産地域で、2023年には4億7,533万トンの動物飼料を生産します。2022年の生産量は全体の1.4%増加しました。
アジア太平洋における動物飼料の生産量の増加は、家畜飼料の原料として広く使用されている小麦ふすまの需要を牽引しています。ベーカリーや菓子類の産業が成長することで、予測期間中にアジア太平洋における小麦ふすまの需要が高まると予想されます。中国、インド、日本は市場成長に大きく貢献しています。
米国農務省によると、中国のベーカリー製品の小売売上高は2025年までに500億米ドル以上に達すると予想されています。この地域におけるベーカリー製品の需要増が小麦ふすまの需要を牽引しています。アジア太平洋ではアルコール飲料とノンアルコール飲料の需要が伸びており、小麦ふすまはこれらの飲料の重要な原料となっています。アジア太平洋地域のミレニアル世代の増加とクラフトコーラ(ノンアルコール飲料)の人気の高まりが、アジア太平洋地域の飲料市場を支えています。地域全体の飲料需要の高まりが、小麦ふすまの需要を後押ししています。
アジア太平洋の小麦ふすまオファル市場 - セグメント別分析:
小麦ふすまオファル市場の分析に寄与した主なセグメントは、形態、カテゴリー、用途です。
形態別では、小麦粉またはミール、フレーク、ペレットに区分されます。2023年には、小麦粉またはミールが市場の最大シェアを占めています。
カテゴリー別では、有機と従来型に二分されます。従来型セグメントが2023年の市場で大きなシェアを占めています。
用途別では、動物飼料、朝食用シリアル、栄養バー、飲料、焼き菓子、その他に分類されます。2023年には、動物飼料セグメントが市場の最大シェアを占めました。
アジア太平洋の小麦ふすまオファル市場 - 展望
有機小麦ふすまの需要は、より健康的で環境に配慮した食品選択への嗜好の高まりに起因しています。健康的な天然素材への注目が高まる中、消費者は栄養価が高いだけでなく便利な選択肢を求めるようになっています。自然で化学薬品を使用せず、持続可能な方法で生産された製品を優先する傾向が強まっています。化学合成農薬や化学肥料を使わない有機小麦ふすまは、よりクリーンで環境に優しい食品を求める健康志向の消費者にアピールしています。この動向は特に機能性食品および飲料業界で顕著で、有機小麦ふすまはシリアル、ベーカリー製品、スナック菓子の栄養プロファイルを強化するために使用されています。有機製品に対する需要は、これらの製品がより高い栄養素含有量や有害残留物への暴露の低減といった優れた健康上のメリットを提供するという認識によってさらに高まっており、これは予防ヘルスケアやホリスティックウェルネスへの関心の高まりと一致しています。
近年、飲食品業界は、持続可能性と環境に優しい慣行への世界的なシフトを目の当たりにしています。消費者は、健康的な食品と、持続可能な農業を支援し環境への影響を低減する手段を求めています。有機小麦ふすまは、栽培中の土壌の健全性と生物多様性を促進する役割を果たし、環境意識の高い消費者の間でその魅力を高めています。有機製品に対するNPOP規格のような規制支援や認証が世界的に強化されるにつれて、メーカーは消費者の需要増に対応するために有機小麦ふすまの生産に投資しています。このように、有機小麦ふすまへの嗜好の高まりは、予測期間中に小麦ふすまオファル市場の成長機会を生み出すと予想されます。
アジア太平洋の小麦ふすまオファル市場 - 国別考察
国別に見ると、アジア太平洋地域の小麦ふすまオファル市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋地域で構成されます。2023年には中国が最大のシェアを占めています。
AlltechのAgri-Food Outlookレポートによると、中国は2022年に2億6,271万トンの動物飼料を生産する世界最大級の動物飼料生産・輸出国です。小麦ふすまは、繊維、タンパク質、カリウム、リン、マグネシウムなどのミネラルの主要供給源であり、動物飼料の栄養プロファイルを向上させます。中国の小麦ふすま市場は、堅調な動物飼料産業の存在と動物栄養への関心の高まりにより、着実な成長を遂げています。さらに中国では、消費者の健康意識の高まりから、より健康的な飲料へのシフトが見られます。プロバイオティクス飲料には中国茶の葉や漢方薬が配合されており、これが同国におけるこれらの飲料の需要を牽引しています。小麦ふすまは、プロバイオティクスや機能性飲料を含むいくつかの飲料に広く使用されています。より健康的な代替飲料に対する需要の高まりが、中国における小麦ふすまの需要を後押ししています。
アジア太平洋の小麦ふすまオファル市場 - 企業プロファイル
市場で事業を展開する主要企業には、Grain Millers, Inc.、Ardent Mills、Bunge Global SA、American International Foods Inc、Limagrain Ingredients SAS、Siemer Milling Company、King Milling Company、Sunimpex、Nisshin Seifun Group Inc、Florist、Wings Impex、Sudzucker AG、STAR OF THE WEST、Hindustan Animal Feeds、Wilmar International Ltdなどがあります。これらのプレーヤーは、消費者に革新的な製品を提供し、市場シェアを拡大するために、事業拡大、製品革新、M&Aなど様々な戦略を採用しています。
アジア太平洋の小麦ふすまオファル市場 - 調査手法:
本レポートで紹介するデータの収集と分析には、以下の調査手法を採用しています:
二次調査の調査プロセスは、各市場の質的・量的データを収集するために、社内外の情報源を活用した包括的な二次調査から始まります。一般的に参照される二次調査情報源は以下の通りですが、これらに限定されるものではありません:
企業のウェブサイト、年次報告書、財務諸表、ブローカーの分析、投資家のプレゼンテーション、業界専門誌、その他関連出版物政府文書、統計データベース、市場レポートニュース記事、プレスリリース、ウェブキャスト。(企業プロファイルに含まれる財務データはすべて米ドルで統一されています。他の通貨で報告されている企業の数値は、該当年の関連為替レートを使用して米ドルに換算されています。)
一次調査:インサイト・パートナーズでは、データ分析を検証し、貴重な知見を得るために、毎年、業界利害関係者や専門家に相当数の1次インタビューを実施しています。これらの調査は、以下を目的としています:
2次調査の結果を検証し、改良します。分析チームの専門知識と市場理解を深めます。市場規模、動向、成長パターン、競合力学、将来の見通しに関する考察を得ます。1次調査は、様々な市場、カテゴリー、セグメント、サブセグメントを対象とし、Eメールでのやり取りや電話インタビューで実施します。参加者は通常以下の通りです:
業界の利害関係者(副社長、事業開発マネージャー、マーケット・インテリジェンス・マネージャー、国内営業マネージャー)、業界固有の専門知識を持つ外部専門家(評価専門家、リサーチアナリスト、国内営業マネージャー、主要オピニオンリーダー)
The Asia Pacific Wheat Bran Offal Market size is expected to reach US$ 12,607.09 million by 2031 from US$ 8,416.66 million in 2023. The market is estimated to record a CAGR of 5.2% from 2023 to 2031.
Executive Summary and Asia Pacific Wheat Bran Offal Market Analysis:
With an expanding middle class population and rapid urbanization, demand for meat, dairy, and eggs is increasing rapidly in Asia Pacific countries which drives the demand for animal feed. Asia Pacific is the largest animal feed producing regions, producing 475.33 million metric tons of animal feed in 2023. Production increased by 1.4% of the total production in 2022.
The increasing production of animal feed in Asia Pacific drives the demand for wheat bran which is a widely used ingredient in livestock feed. The growing bakery and confectionery industry are expected to boost the demand for wheat bran in Asia Pacific during the forecast period. China, India, and Japan are a few of the major contributors to the market growth.
According to the US Department of Agriculture, China's baked goods retail sales are expected to reach over US$ 50 billion by 2025. The increased demand for bakery products in the region drives the demand for wheat bran. Asia Pacific is witnessing a growing demand for alcoholic and nonalcoholic beverages, and wheat bran is a significant ingredient in these beverages. An increasing number of millennials in the region and the growing popularity of craft cola (a nonalcoholic beverage) support the market for beverages in Asia Pacific. The growing demand for beverages across the region fuels the demand for wheat bran.
Asia Pacific Wheat Bran Offal Market Segmentation Analysis:
Key segments that contributed to the derivation of the wheat bran offal market analysis are form, category, and application.
By form, the wheat bran offal market is segmented into flour or meal, flakes, and pellets. The flour or meal held the largest share of the market in 2023.
In terms of category, the wheat bran offal market is bifurcated into organic and conventional. The conventional segment held a larger share of the market in 2023.
Based on application, the wheat bran offal market is categorized into animal feed, breakfast cereals, nutritional bars, beverages, baked goods, and others. The animal feed segment held the largest share of the market in 2023.
Asia Pacific Wheat Bran Offal Market Outlook
The demand for organic wheat bran is attributed to the growing preference for healthier and environmentally conscious food choices. With an increasing focus on wholesome, natural ingredients, consumers are seeking convenient as well as nutritious options. They are increasingly prioritizing natural, chemical-free, and sustainably produced products. Organic wheat bran, free from synthetic pesticides and fertilizers, appeals to health-conscious consumers seeking cleaner and more eco-friendly food options. This trend is especially prominent in the functional food and beverages industry, where organic wheat bran is used to enhance the nutritional profile of cereals, bakery products, and snacks. The demand for organic products is further driven by the perception that these products offer superior health benefits, such as higher nutrient content and reduced exposure to harmful residues, which aligns with the growing focus on preventive healthcare and holistic wellness.
In recent years, the food and beverages industry has witnessed a broader global shift toward sustainability and environmentally friendly practices. Consumers are demanding healthy food products and a means of supporting sustainable agriculture and reducing their environmental impact. Organic wheat bran's role in promoting soil health and biodiversity during cultivation enhances its appeal among eco-conscious consumers. As regulatory support and certification such as NPOP standard for organic products strengthens worldwide, manufacturers are investing in organic wheat bran production to cater to growing consumer demand. Thus, the rising preference for organic wheat bran is expected to create opportunities for the wheat bran/offal market growth during the forecast period.
Asia Pacific Wheat Bran Offal Market Country Insights
Based on country, the Asia Pacific wheat bran offal market comprises China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China held the largest share in 2023.
According to the Alltech's Agri-Food Outlook report, China is one of the world's largest animal feed producers and exports with 262.71 million metric tons of animal feed produced in 2022. Wheat bran is the primary source of fiber, protein, and minerals like potassium, phosphorus, and magnesium, enhancing the nutritional profile of animal feed. The wheat bran market in China is witnessing steady growth due to the presence of a robust animal feed industry and increasing focus on animal nutrition. Further, China witnesses a shift toward healthier beverage alternatives due to rising health consciousness among consumers. Probiotic drinks are infused with Chinese tea leaves and herbal-based medicines, which drives the demand for these drinks in the country. Wheat bran is a widely used ingredient in several beverages, including probiotics and functional drinks. The country's growing demand for healthier beverage alternatives propels the demand for wheat bran in China.
Asia Pacific Wheat Bran Offal Market Company Profiles
Some of the key players operating in the market include Grain Millers, Inc.; Ardent Mills; Bunge Global SA; American International Foods Inc; Limagrain Ingredients SAS; Siemer Milling Company; King Milling Company; Sunimpex; Nisshin Seifun Group Inc; Florist; Wings Impex; Sudzucker AG; STAR OF THE WEST; Hindustan Animal Feeds; and Wilmar International Ltd, among others. These players are adopting various strategies such as expansion, product innovation, and mergers and acquisitions to provide innovative products to their consumers and increase their market share.
Asia Pacific Wheat Bran Offal Market Research Methodology :
The following methodology has been followed for the collection and analysis of data presented in this report:
Secondary Research The research process begins with comprehensive secondary research, utilizing both internal and external sources to gather qualitative and quantitative data for each market. Commonly referenced secondary research sources include, but are not limited to:
Company websites , annual reports, financial statements, broker analyses, and investor presentations. Industry trade journals and other relevant publications. Government documents , statistical databases, and market reports. News articles , press releases, and webcasts specific to companies operating in the market. Note: All financial data included in the Company Profiles section has been standardized to USD. For companies reporting in other currencies, figures have been converted to USD using the relevant exchange rates for the corresponding year.
Primary Research The Insight Partners' conducts a significant number of primary interviews each year with industry stakeholders and experts to validate its data analysis, and gain valuable insights. These research interviews are designed to:
Validate and refine findings from secondary research. Enhance the expertise and market understanding of the analysis team. Gain insights into market size, trends, growth patterns, competitive dynamics, and future prospects. Primary research is conducted via email interactions and telephone interviews, encompassing various markets, categories, segments, and sub-segments across different regions. Participants typically include:
Industry stakeholders : Vice Presidents, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers External experts : Valuation specialists, research analysts, and key opinion leaders with industry-specific expertise