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市場調査レポート
商品コード
1764969
アジア太平洋のカゼイネート市場の予測 (2031年まで) - 地域別分析 (製品種類別、用途別)Asia Pacific Caseinates Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product Type and Application |
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アジア太平洋のカゼイネート市場の予測 (2031年まで) - 地域別分析 (製品種類別、用途別) |
出版日: 2025年04月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のカゼイネート市場は、2023年に6億159万米ドルと評価され、2031年には10億5,278万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは7.2%と推定されます。
非食品用途でのカゼイネート使用の増加がアジア太平洋のカゼイネート市場を押し上げる
カゼイネートは、医薬品、化粧品、個人衛生製品、製紙など、食感や化学的安定性を変えるために幅広い非食品用途で使用されています。カゼイネートの乳化、粘度向上、安定化特性が、非食品用途での需要を牽引しています。カゼイネートは、石鹸、コンディショナー、シャンプー、保湿剤など、様々なパーソナルケア製品の乳化剤として使用されています。髪のボリュームを出すために、ヘアシャンプーやコンディショナーに使われます。静電気防止効果があるので、静電気を帯びた髪を安定させる。クリームやローションには保護剤として使われます。さらに、カゼイン酸ナトリウムは医薬品の中間体としても使用できます。カゼイン酸ナトリウムは、木材や紙をコーティングする接着剤として広く使用されています。カゼインは80年代以降、コーティング接着剤として接着剤の代わりとして製紙業界で広く使用されています。このように、カゼイネートの様々な有益な特性のおかげで、様々な非食品用途に使用されています。化粧品やパーソナルケア業界では、カゼイネートなどの乳タンパク質に対する意識が高まっています。パーソナルケアや化粧品メーカーは、成分としてカゼイネートを含む製品を提供しています。同様に、IVY BEAUTY CORPORATION SDN.BHD.は、「レイビー・ナチュラリー・ダブル・モイスチャライジング・ゴートミルク・ヘアシャンプー」を提供しています。このシャンプーには、もろくなった髪や枝毛を修復するカゼイン酸ナトリウムと乳酸が含まれています。このように、様々な非食品用途でのカゼイネート使用の増加は、予測期間中にカゼイネート市場に有利な機会を創出すると予想されます。
アジア太平洋のカゼイネート市場の概要
アジア太平洋では、カゼイネート市場は機能性食品および飲料の需要の増加とともに一貫して成長しています。健康意識の高まりが機能性食品や強化食品の市場を押し上げ、カゼイネート類の需要を生み出しています。カゼイネートには、食品にコク、食感、風味、色彩を与えるなど、多目的な機能性と栄養特性があるため、メーカーはカゼイネートを使用しています。牛乳、チーズ、ヨーグルト、バターなどの乳製品に対する消費者の嗜好の高まりは、カゼイン酸塩が製品に不可欠な成分と考えられているため、カゼイン酸塩市場の主な促進要因となっています。さらに、カゼイネートを含む乳製品原料の需要は、この地域の多くの国々の経済成長の加速、乳製品の需要と生産の増加、および酪農セクターを促進するための政府からの強力な支援のために高まっています。また、この地域には主要な乳製品メーカーが存在することも、この地域のカゼイネート市場の成長をさらに後押ししています。カゼイン酸塩は、その高いタンパク質含有量により、乳児用調製粉乳や栄養補助食品にも使用されています。乳児用調製粉乳におけるカゼイネートの需要は、乳児の栄養に対する親の関心の高まりや、カゼイネートを配合したベビーフードに関連する利点に関する意識の高まりなどの要因により増加しています。カゼイン酸塩は乳児用調製粉乳にとって好ましいアミノ酸プロファイルを持っています。政府のイニシアチブは、乳児栄養業界の成長をさらに加速させる可能性があります。例えば、2021年から2025年にかけて、中国国家衛生委員会(NHC)は子どもの健康を改善するための行動計画を発表しました。2025年までに、乳児、新生児、5歳未満児の死亡率をそれぞれ1,000人当たり3.1人、5.2人、6.6人以下に維持するとしています。このように、この地域の最終用途産業の成長がカゼイネート市場を後押ししています。
アジア太平洋のカゼイネート市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋のカゼイネート市場のセグメンテーション
アジア太平洋のカゼイネート市場は、製品種類、用途、国に分類されます。
製品タイプに基づき、アジア太平洋のカゼイネート市場は、カゼイン酸ナトリウム、カゼイン酸カルシウム、カゼイン酸カリウム、その他に区分されます。カゼイン酸ナトリウム分野は2023年に最大の市場シェアを占めました。
用途別では、アジア太平洋のカゼイネート市場はベーカリー&菓子類、乳製品&冷菓類、飲料、スープ、ソース、調味料類、乳児用調製粉乳、栄養補助食品、その他に分類されます。栄養補助食品セグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のカゼイネート市場はオーストラリア、中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。その他アジア太平洋が2023年のアジア太平洋のカゼイネート市場シェアを独占しました。
Royal FrieslandCampina NV、AMCO Proteins、Fonterra Co-Operative Group Ltd、Erie Foods International Inc、Glenstal Foods、Tatua Co-Operative Dairy Co Ltd、Ornua Co-Operative Ltd、Lactoprot Deutschland GmbH、Drytech Processes Pvt Ltd.などが、アジア太平洋のカゼイネート市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia Pacific caseinates market was valued at US$ 601.59 million in 2023 and is expected to reach US$ 1,052.78 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 7.2% from 2023 to 2031.
Increasing Use of Caseinates in Non-Food Applications Boost Asia Pacific Caseinates Market
Caseinates are used in a wide range of non-food applications to alter their texture and chemical stability, including pharmaceuticals, cosmetics, personal hygiene products, and paper manufacturing. The emulsifying, viscosity-enhancing, and stabilizing properties of caseinates are driving their demand in non-food applications. Caseinates are employed as emulsifiers in various personal care products such as soaps, conditioners, shampoos, and moisturizers. It is used in hair shampoos and conditioners to make hair voluminous. It is anti-static, so it stabilizes any static condition hair comes across. It is used as protective in creams and lotions. Moreover, sodium caseinate can be used as an intermediate in pharmaceutical products. Casein in the form of caseinate is widely used as an adhesive for wood and paper coating. Casein has been widely used in paper manufacturing since the 80s as an alternative to glue as a coating adhesive. Thus, owing to various beneficial properties of caseinates, it is used in various non-food applications. There is a rising awareness about dairy protein such as caseinates in cosmetic and personal care industries. The personal care and cosmetic products manufacturers are offering products that include caseinates as an ingredient. Similarly, the IVY BEAUTY CORPORATION SDN. BHD., a Malaysia-based skin care manufacturer, offers "Leivy Naturally Double Moisturizing Goat's Milk Hair Shampoo," which contains sodium caseinate and lactic acid to repair brittle hair and split ends. Thus, the increasing use of caseinates in various non-food applications is expected to create lucrative opportunities for the caseinates market during the forecast period.
Asia Pacific Caseinates Market Overview
In Asia Pacific, the caseinates market is consistently growing with increasing demand for functional food & beverages. The rise in health awareness has pushed the market for functional and fortified foods, creating the demand for caseinates. Manufacturers have been using caseinates as they have versatile functional and nutritional properties, such as providing richness, texture, flavor, and color to food products. Growing consumer preference for dairy products, including milk, cheese, yogurt, and butter, is a primary driver of the caseinates market as it is considered an essential ingredient in the products. Moreover, the demand for dairy ingredients, including caseinate, is rising due to the accelerated economic growth of many countries in this region, increased demand and production of dairy products, and strong support from the government to promote the dairy sector. Also, the presence of key dairy manufacturers in the region further supports the growth of the caseinates market in the region. Caseinates are also used in infant formulas and dietary supplement formulations owing to their high protein content. The demand for caseinates in infant formulas is increasing owing to factors such as a rise in parental concerns over baby nutrition and increased awareness concerning the benefits associated with baby food infused with caseinate. Caseinates have a favorable amino acid profile for infant formula. Government initiatives may further surge the growth of the infant nutrition industry. For instance, from 2021 to 2025, the National Health Commission of China (NHC) released an action plan for improving child health. By 2025, the death rates of infants, newborn babies, and children under the age of five will be maintained below 3.1, 5.2, and 6.6 per thousand, respectively. Thus, the growing end-use industries in the region are propelling the caseinate market.
Asia Pacific Caseinates Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Caseinates Market Segmentation
The Asia Pacific caseinates market is categorized into product type, application, and country.
Based on product type, the Asia Pacific caseinates market is segmented into sodium caseinate, calcium caseinate, potassium caseinate, and others. The sodium caseinate segment held the largest market share in 2023.
In terms of application, the Asia Pacific caseinates market is categorized into bakery & confectionery, dairy & frozen desserts, beverages, soups, sauces, and condiments, infant formula, dietary supplements, and others. The dietary supplements segment held the largest market share in 2023.
By country, the Asia Pacific caseinates market is segmented into Australia, China, Japan, India, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific caseinates market share in 2023.
Royal FrieslandCampina NV, AMCO Proteins, Fonterra Co-Operative Group Ltd, Erie Foods International Inc, Glenstal Foods, Tatua Co-Operative Dairy Co Ltd, Ornua Co-Operative Ltd, Lactoprot Deutschland GmbH, Drytech Processes Pvt Ltd., are some of the leading companies operating in the Asia Pacific caseinates market.