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市場調査レポート
商品コード
1406977

カゼインとカゼイネート:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測、2024年~2029年

Casein And Caseinates - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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カゼインとカゼイネート:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のカゼインおよびカゼイネート市場は10億9,580万米ドルで、今後5年間のCAGRは4.26%と予測されます。

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主なハイライト

  • カゼインおよびカゼイネートの物理的および栄養的品質の向上における幅広い機能性、主に消化の遅さが、飲食品分野での応用を促進しました。この分野でのカゼインとカゼイネートの成長が予測されるのは、その機能的特性が継続的な市場の革新と研究につながったためです。
  • 高タンパク質の天然製品は、人々の健康志向の高まりとともに需要が高まっています。カゼインとカゼイネートの全アミノ酸プロファイルは、栄養補助食品や食品に頻繁に使用される高品質のタンパク質です。カゼインは牛乳由来ですが、カゼイネート製品は、非乳製品クリームや植物性飲料の製造に利用することができます。植物ベースの食生活を試す人が増えるにつれ、カゼイネートベースの製品は、同等の有益な特性を持つ乳製品不使用の代替品を開発するチャンスを企業に与えています。
  • さらに、メーカーは業界のニーズの変化に対応するため、革新的な製品を発売しています。例えば、Arla Foods Ingredients社は、オーガニック、ナチュラル、機能性タンパク質製品に対するメーカーの需要に応えるため、史上初のオーガニックミセルカゼイン分離物を発売しました。同社は、新しいミセルカゼイン分離物であるMicelPureは、ネイティブタンパク質を最低87%含んでいるとしています。
  • 食品、機能性健康食品、活性栄養の用途に適しており、乳糖と脂肪が少なく、熱に安定で、味はニュートラルです。カゼインとカゼイネートは、食品事業に加えて、接着剤、塗料、プラスチックなどの非食品産業でも使用されており、これが需要の増加を説明する一助となっています。

カゼインとカゼイネートの市場動向

カゼインの有益な機能特性による製品イノベーションの拡大

  • カゼインおよびカゼイネートタンパク質の用途では、食品および飲食品分野が大きな市場シェアを占めており、主な用途は乳製品/乳製品代替製品、RTE/RTC食品、菓子類など様々な食品です。
  • カゼインとカゼイネートは消化吸収が遅いため、サプリメント分野、特にエネルギー愛好家の強い需要に後押しされたスポーツ栄養分野で貴重な用途を見出しています。これらのタンパク質源は、筋肉のタンパク質合成に重要な要素であるロイシンの含有量が高いため、この分野で人気を集めています。
  • さらに、カゼインとカゼイネートは食品加工産業において不可欠な機能性添加物として機能し、加工食品の食感の改善、安定性、保存期間の延長に貢献しています。
  • 加工食品とコンビニエンスフードの人気の高まりが、これらの原料の需要をさらに促進しています。例えば、2021年4月、FrieslandCampina Ingredients社は、より柔らかいプロテインバーの製造を助けるExcellion Calcium Caseinate Sを含む新しいポートフォリオを発売しました。その他の製品としては、Nutri Whey 800F、Nutri Whey Isolate、Biotis GOS、Excellion EM9、新しいExcellion Textproなどが発売されました。このポートフォリオは、現在多くの配合者が直面している硬化の問題に対処するための重要なソリューションとして作られました。従って、これら全ての要因がカゼインとカゼイネート市場を世界的にプラスに牽引しています。
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北米が大きな市場シェアを占めています。

  • 消費者と食品メーカーは、免疫系のサポートや満腹感の向上など、カゼインとカゼイネートが健康にもたらす可能性のある利点に関する現在進行中の研究に関心を寄せています。カゼインおよびカゼイネートは、乳製品代替品、プロセスチーズ、焼き菓子、エネルギーバーなど、さまざまな食品に利用されている適応性の高い成分です。カゼインおよびカゼイネートは、乳化、ゲル化、水結合能などの機能的特質を持つため、食品配合に有用です。
  • その結果、この地域ではカゼイン、カゼイネート、その他のカゼイン誘導体の輸入額が増加しています。例えば、ITC Trade Map Trade statistics for international business development dataによると、2022年、米国におけるカゼイン、カゼイネート、その他のカゼイン誘導体の輸入額は9億1,164万7,000米ドルを占め、次いでメキシコの1億9,523万1,000米ドル、カナダの3,265万1,000米ドルが続く。したがって、上記のすべての要因は、北米地域におけるカゼインおよびカゼイネート市場の主要促進要因として作用します。

カゼインおよびカゼイネート産業の概要

世界のカゼインおよびカゼイネート市場は、地域およびグローバル企業の強い存在感により統合されています。大手企業は事業ポートフォリオを拡大するための戦略的プランニングに注力しています。事業開拓活動とは別に、市場シェアを向上させるために買収も事業成長のために考慮されます。Arla Foods AMBA、Fonterra Co-operative Group Limited、Kerry Group plc、Royal FrieslandCampina N.V.、Savencia Fromage &Dairy(アルファベット順)などの大手企業は、事業成長のために戦略的な動きを行っています。

さらに各社は、天然由来やオーガニック原料などの表示文句を盛り込んだ革新的な新製品を投入し、既存製品との差別化を図っています。市場が急速に発展しているため、新製品の革新は、市場のアプリケーション業界のニーズの変化を理解するのに役立つため、最も一般的に使用される戦略となっています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第3章 調査手法

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • タンパク質リッチな機能性食品・飲食品への傾向の高まりと嗜好性の向上
    • カゼインの有益な機能特性による製品イノベーションの増加
  • 市場抑制要因
    • 他の代替製品との競合
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー
    • 動物飼料
    • パーソナルケアと化粧品
    • 食品・飲料
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 菓子類
      • 乳製品・乳製品代替品
      • RTE/RTC食品
      • スナック
    • サプリメント
      • ベビーフードおよび乳児用調製粉乳
      • 高齢者栄養と医療栄養
      • スポーツ/パフォーマンス栄養
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Arla Foods AMBA
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Kerry Group plc
    • Lacto Japan Co., Ltd.
    • Royal FrieslandCampina N.V
    • Saputo Inc
    • Savencia Fromage & Dairy
    • Climax Foods
    • Archer-Daniels-Midland Company
    • Glanbia PLC

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 90225
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The global casein and caseinates market was valued at USD 1,095.8 million and is expected to register a CAGR of 4.26% over the next five years.

Key Highlights

  • The wider functionality of casein and caseinates in enhancing the physical and nutritional quality, mainly its slower digestibility, drove its application in the food and beverages segment. The projected growth of casein and casein in the sector is attributed to its functional characteristics, which have led to continual market innovation and research.
  • Natural products that are high in protein are increasingly in demand as people become more health conscious. The entire amino acid profile of casein and caseinates makes them high-quality proteins that are frequently used in dietary supplements and foods. Even though casein comes from milk, caseinate products can be utilized to make non-dairy creams and plant-based beverages. As more people experiment with plant-based diets, caseinate-based products give businesses a chance to develop dairy-free alternatives with comparable beneficial characteristics.
  • Moreover, manufacturers are launching innovative products to address the changing needs of the industry. For instance, Arla Foods Ingredients launched the first-ever organic micellar casein isolate to meet manufacturers' demand for organic, natural, and functional protein products. The company claims that the new micellar casein isolate, MicelPure, contains a minimum of 87% native protein.
  • It is suitable for food, functional health foods, and active nutrition applications, and it is low in lactose and fat, heat-stable, and taste-neutral. Casein and caseinates are used in non-food industries, including adhesives, paints, and plastics, in addition to the food business, which helps to explain the rise in demand.

Casein And Caseinates Market Trends

Growing Product Innovation Due to Beneficial Functional Properties of Casein

  • In Casein and Caseinates protein application, the food and beverage segment holds a significant market share, with its major applications in various foods such as dairy/dairy alternative products, RTE/RTC food products, and confectionery foods.
  • Due to their slow-digesting properties, casein and caseinates find valuable applications in the supplements sector, particularly in the sports nutrition segment, driven by the strong demand from energy enthusiasts. These protein sources are gaining popularity in this segment due to their high leucine content, a crucial factor for muscle protein synthesis.
  • Furthermore, casein and caseinates serve as essential functional additives in the food processing industry, contributing to improved texture, stability, and extended shelf life in processed foods.
  • The rising popularity of processed and convenience foods is further fueling the demand for these ingredients. For instance, in April 2021, FrieslandCampina Ingredients launched a new portfolio, including Excellion Calcium Caseinate S, to aid in the production of softer protein bars. Other products launched included Nutri Whey 800F, Nutri Whey Isolate, Biotis GOS, and Excellion EM9, as well as the new Excellion Textpro. The portfolio was made as a key solution to address the hardening problem that many formulators currently face. Hence, all these factors positively drive the casein and caseinates market globally.
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North America hold the significant market share.

  • Consumers and food manufacturers are interested in the ongoing study on the possible health advantages of casein and caseinates, such as immune system support and satiety enhancement. Casein and caseinates are adaptable components that are utilized in a variety of foods, including dairy substitutes, processed cheese, baked goods, and energy bars. They are useful in food formulation because of their functional qualities, which include emulsification, gelation, and water-binding ability.
  • As a result, there is an increase in the import value of casein, caseinates, and other casein derivatives in this region. For instance, according to the ITC Trade Map Trade statistics for international business development data, in 2022, the import value of casein, caseinates, and other casein derivatives in the United States accounted for USD 911.647 million, followed by Mexico with USD 195.231 million import value and Canada which accounted for USD 32.651 million. Therefore, all the above-mentioned factors act as major drivers for the casein and caseinates market in the North American region.

Casein And Caseinates Industry Overview

The Global Casein And Caseinates market is consolidated due to the strong presence of regional and global players. The major players focus on strategic planning to grow the business portfolio. Apart from business development activity, the acquisition is also considered for business growth to improve the market share. Major players like Arla Foods AMBA, Fonterra Co-operative Group Limited, Kerry Group plc, Royal FrieslandCampina N.V., and Savencia Fromage & Dairy (sorted alphabetically) are making strategic moves to make their businesses grow.

Further, the companies have been introducing new and innovative products with the inclusion of label claims, such as naturally derived and organic ingredients, so as to make their product unique from the existing products. Owing to the rapidly developing nature of the market, new product innovation has become the most commonly used strategy among all, as it helps in understanding the changing needs of the application industry in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Executive Summary & Key Findings

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing trend and Increasing Inclination towards Protein-rich Functional Food and Beverages
    • 5.1.2 Increasing Product Innovation Due to Beneficial Functional Properties of Casein
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Competition from Other Substitute Products
  • 5.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 5.3.3 Threat of New Entrants
    • 5.3.4 Threat of Substitute Products
    • 5.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 Market Segmentation

  • 6.1 End-User
    • 6.1.1 Animal Feed
    • 6.1.2 Personal Care and Cosmetics
    • 6.1.3 Food and Beverages
      • 6.1.3.1 Bakery
      • 6.1.3.2 Beverages
      • 6.1.3.3 Confectionery
      • 6.1.3.4 Dairy and Dairy Alternative Products
      • 6.1.3.5 RTE/RTC Food Products
      • 6.1.3.6 Snacks
    • 6.1.4 Supplements
      • 6.1.4.1 Baby Food and Infant Formula
      • 6.1.4.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
      • 6.1.4.3 Sport/Performance Nutrition
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
      • 6.2.1.3 Mexico
      • 6.2.1.4 Rest of North America
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Russia
      • 6.2.2.5 Italy
      • 6.2.2.6 Spain
      • 6.2.2.7 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 India
      • 6.2.3.2 China
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Australia
      • 6.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 South America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
      • 6.2.4.3 Rest of South America
    • 6.2.5 Middle East & Africa
      • 6.2.5.1 South Africa
      • 6.2.5.2 Saudi Arabia
      • 6.2.5.3 Rest of Middle East & Africa

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Most Adopted Strategies
  • 7.2 Market Share Analysis
  • 7.3 Company Profiles
    • 7.3.1 Arla Foods AMBA
    • 7.3.2 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 7.3.3 Kerry Group plc
    • 7.3.4 Lacto Japan Co., Ltd.
    • 7.3.5 Royal FrieslandCampina N.V
    • 7.3.6 Saputo Inc
    • 7.3.7 Savencia Fromage & Dairy
    • 7.3.8 Climax Foods
    • 7.3.9 Archer-Daniels-Midland Company
    • 7.3.10 Glanbia PLC

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS