デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1690965

米国のカゼインとカゼイネート-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Casein And Caseinate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 175 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
米国のカゼインとカゼイネート-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

米国のカゼインカゼイネート市場規模は2025年に3億1,440万米ドルと推定され、2030年には4億2,180万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.05%で成長します。

United States Casein And Caseinate-Market-IMG1

機能性材料への需要の高まりが、主に食事代替製品への使用としてカゼインカゼイネートの用途を促進しました。

  • サプリメントセグメント(特にスポーツ栄養)が予測期間を通じて市場を独占しました。スポーツ栄養も予測期間中(2023~2029年)にCAGR 6.75%を記録すると予測されます。消化の遅いタンパク質(約6~7時間かかる)であるミセルカゼインは、長時間満腹感を得ることができるため、食事代替や減量製品などの製品に使用することができます。中でもミセルカゼインは、その高いタンパク質含有量(未変性タンパク質90%)と高レベルの生物学的利用可能なカルシウムにより、調査期間中に大きな市場浸透を得ました。
  • スポーツ栄養セグメントがカゼイン市場を大きく牽引しています。スポーツ栄養製品の利点に関する意識の高まりが、国内のスポーツ栄養セグメントの成長を増加させています。しかし、2020年のスポーツジムやヘルスクラブの閉鎖(米国では22%)により、約292億米ドルの収益が失われました。市場競争大流行時のスポーツ競技の中断などにより、市場の成長は低迷しています。
  • 市場セグメンテーションでは、飲食品が2番目の主要セグメントです。このセグメントの金額は2017~2022年にかけて約25%増加しました。このセグメントでカゼインカゼイネートの用途が増加している主要理由は、カゼインがゆっくりと消化される能力を持っていることであり、これは食事代替や減量製品のような製品で非常に必要とされています。このカテゴリーの中では飲料が最も急速に成長しており、予測期間中にCAGR 2.73%を記録すると予測されています。消費者は、病気を予防したり既存の健康問題を改善したりするために、機能性成分を含む乳製品やその他の製品にますます手を伸ばすようになっています。企業は、濃縮物質を製品に添加することで、この動向に乗じています。

米国のカゼインカゼイネート市場の動向

スポーツ/パフォーマンス栄養は予測期間中に大きな成長が見込まれる

  • 健康への関心の高まりとヘルスクラブの会員数が、主にスポーツ/パフォーマンス栄養セグメントを牽引しています。2009~2019年にかけて、米国のジム数は39%増加しました。しかし、このセグメントは、2020年のCOVID-19パンデミックによる全国的な封鎖の間のジムの閉鎖により大幅な減少を示しました。ヘルスクラブは、スポーツサプリメントの最も人気のある流通チャネルの一つです。ヘルスクラブの閉鎖はサプリメントの販売にマイナスの影響を与えました。2020年には、ゴールドジム、フライホイール・スポーツ、タウンスポーツインターナショナル、24アワー・フィットネスといった複数のジムが破産を宣言しました。2020年のスポーツ栄養製品の売上は減少し、セグメント全体の前年比成長率は3.37%低下しました。
  • アクティブなライフスタイルを送ることの重要性が、スポーツ/パフォーマンス栄養セグメントに拍車をかけています。2021年には、6歳以上の米国消費者の67%がフィットネス活動に参加し、そのうち43.3%が個人スポーツ、52.9%がアウトドアスポーツ、22.1%がチームスポーツに従事しています。消費者は、最適な栄養とより健康的なライフスタイルの価値をより認識するようになっており、これらすべてがスポーツ/パフォーマンス栄養セグメントにプラスの影響を与えています。
  • スポーツ/パフォーマンス栄養は、米国のホエイプロテイン市場で最も急成長しているエンドユーザーセグメントであり、そのうち動物性タンパク質が金額ベースで91.1%と大きなシェアを占めています。フィットネス産業では、運動後の筋肉や組織の修復に使用される栄養補助食品において、ホエイ、コラーゲン、ミルクタンパク質などの動物性タンパク質成分の使用量が急速に増加しています。プロテインサプリメントの入手可能性の増加、これらの製品のレクリエーションやライフスタイルユーザーの増加、健康意識の高まりが、予測期間中の市場成長を押し上げると予想されます。

生牛乳の普及がスキムミルクの生産を可能にする

  • グラフは米国における牛の生乳の生産量を示しています。牛の生乳が入手可能なため、米国ではスキムミルクの生産が可能です。2023年には牛1頭当たり240万8,7ポンドの牛乳が生産され、2020年の2万3,777ポンドから1.30%増加しました。2022年現在、米国の平均乳牛頭数は9,402頭です。牛乳は通常、様々なプロセスを経て成分に分離され、流動性のある飲料用ミルクやその他の乳製品の製造に加工されます。
  • カゼインは牛乳に含まれる主要なタンパク質で、全タンパク質の約80%を占め、残りの約20%は乳清タンパク質または血清タンパク質です。市販のカゼインは、主に酸沈殿法とレンネット凝固法の2つの方法のいずれかを用いて脱脂乳から製造されます。その目的は、何段階もの水洗いを通じて、脂肪、乳清タンパク質、乳糖、ミネラルを可能な限り除去することです。これらの不純物はカゼインの品質を損なう可能性があるため、その存在を最小限に抑えることが重要です。適切に製造された乾燥カゼインは比較的保存性が高く、主に食品産業や化学産業で使用されています。レンネットカゼイン、酸性カゼイン、共沈物が、脱脂乳由来のカゼインの主要タイプです。
  • 世界最大の脱脂粉乳生産国である米国は、脱脂粉乳生産において非常に大きな可能性を秘めています。米国メーカーは、低脂肪やカロリー不足の食事に対する消費者の嗜好の変化に対応するため、スキムミルクの生産量を前年比で増やし続けています。SMPは水分5%以下(重量比)、乳脂肪分1.5%以下(重量比)です。その違いは、SMPの乳タンパク質含有率の最低値が34%に調整されていることです。

米国のカゼインとカゼイネート産業概要

米国のカゼインカゼイネート市場は細分化されており、上位5社で21.31%を占めています。この市場の主要企業は、Arla Foods amba、Fonterra Co-operative Group Limited、FrieslandCampina Ingredients、Hoogwegt Group、Milk Specialties Globalなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • エンドユーザー市場規模
    • ベビーフードと乳児用調製粉乳
    • ベーカリー
    • 飲料
    • 朝食用シリアル
    • 調味料/ソース
    • 菓子類
    • 乳製品と乳製品代替製品
    • 高齢者栄養・医療栄養
    • 肉・鶏肉・魚介類と肉代替製品
    • RTE/RTC食品
    • スナック
    • スポーツ/パフォーマンス栄養
    • 動物飼料
    • パーソナルケアと化粧品
  • タンパク質消費動向
    • 動物
  • 生産動向
    • 動物
  • 規制の枠組み
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー
    • 動物飼料
    • 飲食品
      • サブエンドユーザー別
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 菓子類
      • 乳製品・乳製品代替品
      • RTE/RTC食品
      • スナック
    • パーソナルケアと化粧品
    • サプリメント
      • サブエンドユーザー別
      • ベビーフードと乳児用調製粉乳
      • 高齢者栄養と医療栄養
      • スポーツ/パフォーマンス栄養

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • AMCO Proteins
    • Arla Foods amba
    • Erie Group International Inc.
    • Farbest-Tallman Foods Corporation
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • FrieslandCampina Ingredients
    • Hoogwegt Group
    • Milk Specialties Global
    • Tatua Co-operative Dairy Company Ltd

第6章 CEOへの主要戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90058

The United States Casein And Caseinate Market size is estimated at 314.4 million USD in 2025, and is expected to reach 421.8 million USD by 2030, growing at a CAGR of 6.05% during the forecast period (2025-2030).

United States Casein And Caseinate - Market - IMG1

Rising demand for functional ingredients drove the application of casein and caseinates mainly as the use in meal replacement products

  • The supplements segment (particularly sports nutrition) dominated the market throughout the review period. Sports nutrition is also projected to register a CAGR of 6.75% during the forecast period (2023-2029). Being a slow-digesting protein (taking over a period of ~ 6-7 h), it can satiate for a longer period, allowing it to be used in products, such as meal replacement and weight loss products. Among all, micellar casein gained huge market penetration in the study period due to its high protein content (90% un-denatured protein) and high levels of bioavailable calcium.
  • The sports nutrition segment majorly drives the casein market. An increase in awareness about the benefits of sports nutrition products has increased the growth of the sports nutrition segment in the country. However, the closure of gyms and health clubs in 2020 (22% in the US) resulted in an approximate loss of USD 29.2 billion in revenue) and suspended sports competitions during the COVID-19 pandemic, resulting in sluggish market growth.
  • The food and beverage segment is the second major segment in the market. The value of the segment increased by around 25% from 2017 to 2022. The key reason for the rising application of caseins and caseinates in this segment is the ability of caseins to be digested slowly, which is highly required in products like meal replacement or weight loss products. Among the category, beverages is the fastest growing and is projected to register a CAGR of 2.73% during the forecast period. Consumers are increasingly reaching for dairy-based and other products containing functional ingredients to ward off illness or help with existing health issues. Companies are capitalizing on the trend by adding concentrated substances to their products.

United States Casein And Caseinate Market Trends

Sport/performance nutrition is expected to witness significant growth during the forecast period

  • Rising health concerns and memberships across health clubs are primarily driving the sport/performance nutrition segment. From 2009 to 2019, the number of gyms in the United States rose by 39%. However, the segment witnessed a significant decline due to gym closures during the COVID-19 pandemic-induced nationwide lockdown in 2020. Health clubs are among the most popular sales channels for sports supplements. The closure of health clubs had a negative impact on the sales of supplements. In 2020, several gyms like Gold's Gym, Flywheel Sports, Town Sports International, and 24-Hour Fitness declared bankruptcy. Sales of sports nutrition products decreased in 2020, and the segment's overall Y-o-Y growth rate reduced by 3.37%.
  • The importance of leading an active lifestyle is fueling the sports/performance nutrition segment. In 2021, 67% of US consumers aged six and above participated in fitness activities, of which 43.3% of consumers engaged in individual sports, 52.9% in outdoor sports, and 22.1% in team sports. Consumers are becoming more aware of the value of optimal nutrition and healthier lifestyles, all of which positively impact the sports/performance nutrition segment.
  • Sports/performance nutrition is the fastest-growing end-user segment in the US whey protein market, of which animal protein accounts for a major share of 91.1% in terms of value. The fitness industry is rapidly increasing the usage of animal protein ingredients, such as whey, collagen, and milk proteins, in nutritional supplements used for muscle or tissue repair after workouts. The rise in the availability of protein supplements, a growth in the number of recreational and lifestyle users of these products, and an increase in health awareness are expected to boost market growth over the forecast period.

Widespread availability of raw cow milk enables the production of skim milk

  • The graph depicts the production of skim cow milk in the United States. The availability of raw cow milk enables the production of skim cow milk in the United States. In 2023, 2,408,7 pounds of milk was produced per cow, an increase of 1.30% from 23,777 pounds in 2020. As of 2022, the average number of milk cows in the United States was 9,402 heads. Milk is usually separated through various processes into components and processed into fluid beverage milk or the manufacture of other dairy products.
  • Casein is the major protein in cows' milk and comprises about 80% of the total protein content, of which the rest, some 20%, are whey or serum proteins. Commercial casein is produced from skim milk using one of two main methods: acid precipitation or rennet coagulation. The goal is to remove as much fat, whey proteins, lactose, and minerals as possible through multiple stages of water washing. These impurities can compromise the quality of the casein, so it is important to minimize their presence. Dried, properly produced casein has a relatively good keeping quality and is used mainly in the food and chemical industries. Rennet casein, acid casein, and co-precipitate are major types of casein derived from skim cow milk.
  • As the world's largest single-country producer of skim milk powder, this country has tremendous potential in skim cow milk production. US manufacturers continue to boost Y-o-Y production of skim milk to meet changing consumer preferences for low-fat or calorie-deficit diets. SMP contains 5% or less moisture (by weight) and 1.5% or less milkfat (by weight). The difference is that SMP has an adjusted minimum milk protein content of 34%.

United States Casein And Caseinate Industry Overview

The United States Casein And Caseinate Market is fragmented, with the top five companies occupying 21.31%. The major players in this market are Arla Foods amba, Fonterra Co-operative Group Limited, FrieslandCampina Ingredients, Hoogwegt Group and Milk Specialties Global (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 End User Market Volume
    • 3.1.1 Baby Food and Infant Formula
    • 3.1.2 Bakery
    • 3.1.3 Beverages
    • 3.1.4 Breakfast Cereals
    • 3.1.5 Condiments/Sauces
    • 3.1.6 Confectionery
    • 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
    • 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
    • 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
    • 3.1.10 RTE/RTC Food Products
    • 3.1.11 Snacks
    • 3.1.12 Sport/Performance Nutrition
    • 3.1.13 Animal Feed
    • 3.1.14 Personal Care and Cosmetics
  • 3.2 Protein Consumption Trends
    • 3.2.1 Animal
  • 3.3 Production Trends
    • 3.3.1 Animal
  • 3.4 Regulatory Framework
    • 3.4.1 United States
  • 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 End User
    • 4.1.1 Animal Feed
    • 4.1.2 Food and Beverages
      • 4.1.2.1 By Sub End User
      • 4.1.2.1.1 Bakery
      • 4.1.2.1.2 Beverages
      • 4.1.2.1.3 Confectionery
      • 4.1.2.1.4 Dairy and Dairy Alternative Products
      • 4.1.2.1.5 RTE/RTC Food Products
      • 4.1.2.1.6 Snacks
    • 4.1.3 Personal Care and Cosmetics
    • 4.1.4 Supplements
      • 4.1.4.1 By Sub End User
      • 4.1.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
      • 4.1.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
      • 4.1.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 5.4.1 AMCO Proteins
    • 5.4.2 Arla Foods amba
    • 5.4.3 Erie Group International Inc.
    • 5.4.4 Farbest-Tallman Foods Corporation
    • 5.4.5 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 5.4.6 FrieslandCampina Ingredients
    • 5.4.7 Hoogwegt Group
    • 5.4.8 Milk Specialties Global
    • 5.4.9 Tatua Co-operative Dairy Company Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms