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市場調査レポート
商品コード
1764916
北米の冷凍野菜市場の予測 (2031年まで) - 地域別分析 (種類別、カテゴリー別、エンドユーザー別)North America Frozen Vegetables Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Type, Category, and End User |
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北米の冷凍野菜市場の予測 (2031年まで) - 地域別分析 (種類別、カテゴリー別、エンドユーザー別) |
出版日: 2025年04月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即納可能
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北米の冷凍野菜市場は、2023年に86億2,271万米ドルと評価され、2031年には125億7,169万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは4.8%と推定されます。
植物性食品への嗜好の高まりが北米の冷凍野菜市場を後押し
欧州や北米などの先進地域では、文化的・宗教的要因や野菜摂取の健康上のメリットに対する意識の高まりによって、植物ベースの食事に対する嗜好が高まっています。冷凍野菜は、植物ベースの食事やスナックにおいて汎用性の高い食材と考えられています。オクラ、エンドウ豆、インゲン豆などの冷凍野菜は、パイ、ラザニア、スープ、シチュー、副菜などによく使われ、家庭で栄養価の高い食事を作るのに便利な選択肢を提供しています。冷凍のほうれん草、ブロッコリー、ケールは、炒め物、スープ、パスタ料理に加えると便利です。冷凍野菜は、季節に関係なく、いつでも食事に加えることができます。これらの野菜は、より健康的で持続可能な食生活を求める消費者にとって便利で栄養価の高い選択肢であり、フレキシタリアン、ベジタリアン、ビーガンの消費者の嗜好に応えています。このように、植物ベースの食生活への嗜好の高まりが冷凍野菜市場を牽引しています。
北米の冷凍野菜市場の概要
北米では、最新の消費者嗜好動向は健康的で栄養価の高い食品オプションへのシフトを示しており、冷凍野菜だけでなく、ビーガン、グルテンフリー、高繊維質、高タンパク質、低カロリー食品への需要が急増しています。食品産業協会と米国冷凍食品協会による「2023 Power of Frozen in Retail」によると、米国の冷凍食品売上は2022年7月から2023年7月の間に7.9%増加し、742億米ドルに達しました。同レポートでは、eコマース・チャネルを通じて冷凍食品を購入するオンライン食料品買い物客のシェアが大幅に上昇していることも明らかにしています。調査では、オンラインで食料品を購入する買い物客の86%が2023年に冷凍食品を購入することも明らかになり、米国では2020年に82%だったのが上昇したことを示しています。全米レストラン協会(米国)によると、米国のフルサービス部門(ファミリー・ダイニング、カジュアル・ダイニング、高級フルサービス・レストランを含む)の飲食品売上高は2020年の1,990億米ドルから2022年には2,890億米ドルに増加し、リミテッドサービス部門(クイックサービス・レストラン、ファストカジュアル・レストラン、カフェテリアを含む)の売上高は2020年の2,970億米ドルから2022年には3,550億米ドルに増加しました。冷凍野菜は、年間を通じてメニューの選択肢を一定に保ち、フードサービス産業の需要を満たすのに役立ち、全体的な食品ロスを最小限に抑えるため、フードサービス事業者によって広く購入されています。このように、フードサービス産業の成長と冷凍食品需要の高まりは、この地域の冷凍野菜市場を牽引するいくつかの要因です。
北米の冷凍野菜市場の収益と2031年までの予測(金額)
北米の冷凍野菜市場のセグメンテーション
北米の冷凍野菜市場は、種類、カテゴリー、エンドユーザー、国に分類されます。
種類別では、北米の冷凍野菜市場はコーンコブ、コーンカーネル/スイートコーン、グリーンピース、ベビーコーン、ニンジン、カリフラワー、インゲン豆、ホウレンソウ、ブロッコリー、タマネギ、芽キャベツ、ミックスベジタブル、その他に区分されます。2023年の北米の冷凍野菜市場シェアでは、その他セグメントが最大シェアを占めました。
カテゴリー別では、北米の冷凍野菜市場は有機と従来型に二分されます。2023年の北米の冷凍野菜市場シェアでは、従来型セグメントが大きなシェアを占めています。
エンドユーザー別では、北米の冷凍野菜市場は食品加工、食品小売、フードサービスに区分されます。食品小売セグメントは2023年に北米の冷凍野菜市場シェアで最大のシェアを占めました。
国別では、北米の冷凍野菜市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国は2023年に北米の冷凍野菜市場で最大のシェアを占めました。
Alasko Food Inc.、Ardo Foods NV、B&G Foods、Bonduelle SA、Dawtona Frozen、General Mills Inc、Goya Foods Inc、Grupo Virto、Hanover Foods、La Fe Foods、McCain Foods Ltd、Mondial Foods BV、Mother Dairy Fruit &Vegetable Pvt. Ltd、Seneca Foods Corp、Simplot Global Foodは北米の冷凍野菜市場で事業を展開する主要企業です。
The North America frozen vegetables market was valued at US$ 8,622.71 million in 2023 and is expected to reach US$ 12,571.69 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 4.8% from 2023 to 2031.
Increasing Preference for Plant-Based Diets Fuels North America Frozen Vegetables Market
In developed regions such as Europe and North America, the increasing preference for plant-based diets is influenced by cultural and religious factors and rising awareness about the health benefits of vegetable consumption. Frozen vegetables are considered versatile ingredients in plant-based meals and snacks. Frozen vegetables, such as okra, peas, green beans, etc., are commonly used in pie, lasagna, soup, stews, and side dishes, providing households with convenient options to prepare nutritious meals at home. Frozen spinach, broccoli, and kale are convenient additions to stir-fries, soups, and pasta dishes. Frozen vegetables can be added to meals anytime, regardless of seasonal availability. These vegetables are convenient and nutritious options for consumers seeking to adopt healthier and more sustainable dietary habits, thereby catering to flexitarian, vegetarian, and vegan consumers' preferences. Thus, the increasing preference for plant-based diets drives the frozen vegetables market.
North America Frozen Vegetables Market Overview
In North America, the latest consumer preference trends exhibit a shift toward healthy and nutritious food options, which has surged the demand for vegan, gluten-free, high-fiber, high-protein, or low-calorie food, as well as frozen vegetables. According to the "2023 Power of Frozen in Retail" by The Food Industry Association and the American Frozen Food Institute, frozen food sales in the US increased by 7.9%, reaching US$ 74.2 billion between July 2022 and July 2023. The report also reveals that the number of online grocery shoppers' share who purchase frozen food through e-commerce channels is rising significantly. The research also revealed that 86% of shoppers who bought groceries online purchased frozen products in 2023, indicating a rise of 82% in 2020 in the US. According to the National Restaurant Association (US), the food and beverage sales from the full-service segment (including family-dining, casual-dining, and fine-dining full-service restaurants) grew from US$ 199 billion in 2020 to US$ 289 billion in 2022, while the sales from the limited-service segment (including quick-service restaurants, fast-casual restaurants, and cafeteria) in the US increased from US$ 297 billion in 2020 to US$ 355 billion in 2022. Frozen vegetables are widely purchased by foodservice operators, as these vegetables keep the menu options consistent throughout the year, aids in meeting the demand of the foodservice industry, and minimizes overall food losses. Thus, the growth in the foodservice industry and rising demand for frozen food are a few factors that drive the frozen vegetables market in the region.
North America Frozen Vegetables Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Frozen Vegetables Market Segmentation
The North America frozen vegetables market is categorized into type, category, end user, and country.
By type, the North America frozen vegetables market is segmented into corn cob, corn kernels/sweet corn, green peas, baby corn, carrot, cauliflower, green beans, spinach, broccoli, onions, brussel sprouts, mixed vegetables, and others. The others segment held the largest share of the North America frozen vegetables market share in 2023.
In terms of category, the North America frozen vegetables market is bifurcated into organic and conventional. The conventional segment held a larger share of the North America frozen vegetables market share in 2023.
Based on end user, the North America frozen vegetables market is segmented into food processing, food retail, and foodservice. The food retail segment held the largest share of the North America frozen vegetables market share in 2023.
Based on country, the North America frozen vegetables market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US segment held the largest share of North America frozen vegetables market in 2023.
Alasko Food Inc.; Ardo Foods NV; B&G Foods; Bonduelle SA; Dawtona Frozen; General Mills Inc; Goya Foods Inc; Grupo Virto; Hanover Foods; La Fe Foods; McCain Foods Ltd; Mondial Foods BV; Mother Dairy Fruit & Vegetable Pvt. Ltd; Seneca Foods Corp; and Simplot Global Food are some of the leading companies operating in the North America frozen vegetables market.