市場調査レポート
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1567857

欧州のゲーミングコントローラ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - 製品タイプ、互換性、接続性、流通経路、最終用途別

Europe Gaming Controller Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type, Compatibility, Connectivity, Distribution Channel, and End use


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英文 135 Pages
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欧州のゲーミングコントローラ:2030年までの市場予測 - 地域分析 - 製品タイプ、互換性、接続性、流通経路、最終用途別
出版日: 2024年08月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 135 Pages
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  • 目次
概要

欧州のゲーミングコントローラ市場は、2022年に4億2,757万米ドルと評価され、2030年には8億2,525万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは8.6%と予測されます。

技術の進歩が欧州のゲーミングコントローラ市場を牽引

メーカー各社はコントローラ技術の革新を続けています。例えば、触覚フィードバック、アダプティブトリガー、モーションセンサー、タッチセンシティブサーフェスなどが最新のコントローラに統合され、ゲーム体験を向上させています。こうした技術革新は、ゲーム周辺機器に最先端技術を求める消費者を惹きつけています。ゲームコントローラのエンジニアリングにおける重要な進歩の1つは、ゲーマーに提供される精度の向上です。ゲームプレイや全体的なユーザーエクスペリエンスに大きな影響を与える可能性があるため、ゲームにおいて精度は非常に重要です。ハプティックフィードバックやアダプティブトリガーなどの高度な技術がコントローラに統合され、ゲーマーにプレイ中によりリアルなタッチや感触を提供しています。これらの機能により、ゲーム内のアクションを正確にコントロールすることが可能になり、ゲーマーの競争力を高めることができます。ハプティックフィードバックとアダプティブトリガーは、ゲームコントローラの精度を向上させます。ゲーム内のアクションを正確にコントロールすることで、ゲーマーの競争力を高めます。リアルなタッチは、ゲーム体験全体を向上させます。また、ワイヤレス接続は最近のゲームコントローラの標準的な機能となっており、絡まるワイヤーの煩わしさを解消しています。この進歩は、自由な動きを提供するだけでなく、複数のゲームプラットフォームとのシームレスな統合を可能にします。多くのコントローラはBluetooth技術を利用しており、プレイヤーはゲーム機、モバイルデバイス、PCにワイヤレスで接続することができます。ワイヤレスコントローラは、入力ラグや待ち時間を最小限に抑え、シームレスなゲーム体験を保証するように設計されています。コントローラのワイヤレス通信距離は長く、プレイヤーは離れた場所からゲームプレイに没頭することができます。ワイヤレス接続は、プレイヤーのゲームとの関わり方を再定義し、これまでにない利便性と柔軟性を提供します。したがって、技術の進歩がゲーミングコントローラ市場を牽引しています。

欧州のゲーミングコントローラ市場概要

欧州全域で、ビデオゲームの利用が増加しています。業界団体ISFEによると、6~64歳の人口の半数がビデオゲームをプレイしています。6~10歳(68%)、11~14歳(79%)、15~24歳(72%)ではその数が大幅に増加しています。ビデオゲーム分野では、さまざまな企業が投資し、さまざまな取り組みを行っています。例えば、2024年2月、株式グループのカーライルは、英国のビデオゲームメーカーJagexを、米国のHaveni Investmentsと共同で欧州のCVC Capital Partnersに売却すると発表しました。また、2023年5月には、ロジクールのブランドであり、ゲーミングテクノロジーとギアのリーディングイノベーターであるロジクールGが、ロジクールGクラウドゲーミングハンドヘルドを欧州で発売すると発表しました。ロジクールGクラウドは、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、ノルウェー、デンマーク、スウェーデン、フィンランドで発売されています。同様に、ゲーム用コンシューマ・エレクトロニクス・メーカーであるフランスの中小企業は、欧州での市場を拡大すると発表しました。同社は、ドイツ、オーストリア、ポルトガル、イタリア、スペイン、ギリシャ、ポーランド、リトアニア、ブルガリア、ルーマニアの代理店を要請しました。同社は従来のゲーミングアクセサリー(ヘッドホン、イヤホン、充電器、アダプター、キーボード、マウスなど)に加え、プレイステーション4やニンテンドースイッチ向けに独自デザインのゲームコントローラを提供しています。そのため、欧州ではゲーミングコントローラ市場が大きく成長しています。

欧州のゲーミングコントローラ市場の売上高と2030年までの予測(金額)

欧州のゲーミングコントローラ市場細分化

欧州のゲーミングコントローラ市場は、製品タイプ、互換性、接続性、流通経路、最終用途、国に分類されます。

製品タイプ別では、欧州のゲーミングコントローラ市場は、ゲームパッド、ジョイスティック、トラックボール、ステアリングホイール、スロットルクワドラント、その他に区分されます。2022年の市場シェアはゲームパッド分野が最大。

互換性別では、欧州のゲーミングコントローラ市場はPC、コンソール、モバイルに分類されます。2022年にはPCセグメントが最大の市場シェアを占めました。

接続性別では、欧州のゲーミングコントローラ市場は有線と無線に二分されます。2022年の市場シェアは有線セグメントが大きいです。

流通経路別では、欧州のゲーミングコントローラ市場はオフラインとオンラインに二分されます。2022年の市場シェアはオフラインセグメントが大きいです。

最終用途別では、欧州のゲーミングコントローラ市場は個人向けと商業向けに二分されます。2022年の市場シェアは個人向けセグメントの方が大きいです。

国別では、欧州のゲーミングコントローラ市場はドイツ、英国、フランス、イタリア、ロシア、その他の欧州に区分されます。2022年の欧州のゲーミングコントローラ市場シェアはドイツが独占。

Guillemot Corp SA、Microsoft Corp、Logitech International SA、Corsair Gaming Inc、ACCO Brands Corp、Mad Catz Global Ltd、Sabrent、Sony Group Corp、Razer Inc、Nintendo Co Ltd.は、欧州のゲーミングコントローラ市場で事業を展開する主要企業の一部です。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブ・サマリー

  • 主要洞察
  • 市場の魅力

第3章 調査方法

  • 調査範囲
  • 二次調査
  • 一次調査

第4章 欧州のゲーミングコントローラ市場展望

  • 概観
  • PEST分析
  • エコシステム分析

第5章 欧州のゲーミングコントローラ市場:主要市場ダイナミクス

  • 市場促進要因
    • ゲーム分野の急速な拡大
    • 技術の進歩
  • 市場阻害要因
    • 偽造コントローラの増加
    • 初期コストの高さ
  • 市場機会
    • プロゲーマーの増加
    • 新しいゲームプラットフォームの出現
  • 今後の動向
    • デジタルゲームとクラウドゲーミングへのシフト
  • 促進要因と抑制要因の影響

第6章 ゲーミングコントローラ市場:欧州市場分析

  • ゲーミングコントローラの市場収益、2020-2030年
  • ゲーミングコントローラ市場予測分析

第7章 ゲーミングコントローラの欧州市場分析:製品タイプ別

  • ゲームパッド
  • ジョイスティック
  • トラックボール
  • ステアリングホイール
  • スロットルクアドラント
  • その他

第8章 欧州のゲーミングコントローラ市場分析:互換性別

  • パソコン
  • コンソール
  • モバイル

第9章 欧州のゲーミングコントローラ市場分析:接続性別

  • 有線
  • ワイヤレス

第10章 欧州のゲーミングコントローラ市場分析:流通経路別

  • オフライン
  • オンライン

第11章 欧州のゲーミングコントローラ市場分析:最終用途別

  • パーソナル
  • 業務用

第12章 欧州のゲーミングコントローラ市場:国別分析

  • 欧州市場概観
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州

第13章 競争環境

  • 企業のポジショニングと集中度
  • ヒートマップ分析

第14章 業界の展望

  • 市場への取り組み
  • 新製品開発
  • 合併と買収

第15章 企業プロファイル

  • Guillemot Corp SA
  • Microsoft Corp
  • Logitech International SA
  • Corsair Gaming Inc
  • ACCO Brands Corp
  • Mad Catz Global Ltd
  • Sabrent
  • Sony Group Corp
  • Razer Inc
  • Nintendo Co Ltd

第16章 付録

図表

List Of Tables

  • Table 1. Europe Gaming Controller Market Segmentation
  • Table 2. List of Vendors
  • Table 3. Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Table 4. Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) - by Product Type
  • Table 5. Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) - by Compatibility
  • Table 6. Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) - by Connectivity
  • Table 7. Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) - by Distribution Channel
  • Table 8. Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) - by End use
  • Table 9. Europe: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Country
  • Table 10. Germany: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Product Type
  • Table 11. Germany: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Compatibility
  • Table 12. Germany: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Connectivity
  • Table 13. Germany: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Distribution Channel
  • Table 14. Germany: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by End use
  • Table 15. United Kingdom: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Product Type
  • Table 16. United Kingdom: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Compatibility
  • Table 17. United Kingdom: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Connectivity
  • Table 18. United Kingdom: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Distribution Channel
  • Table 19. United Kingdom: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by End use
  • Table 20. France: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Product Type
  • Table 21. France: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Compatibility
  • Table 22. France: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Connectivity
  • Table 23. France: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Distribution Channel
  • Table 24. France: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by End use
  • Table 25. Italy: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Product Type
  • Table 26. Italy: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Compatibility
  • Table 27. Italy: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Connectivity
  • Table 28. Italy: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Distribution Channel
  • Table 29. Italy: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by End use
  • Table 30. Russia: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Product Type
  • Table 31. Russia: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Compatibility
  • Table 32. Russia: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Connectivity
  • Table 33. Russia: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Distribution Channel
  • Table 34. Russia: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by End use
  • Table 35. Rest of Europe: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Product Type
  • Table 36. Rest of Europe: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Compatibility
  • Table 37. Rest of Europe: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Connectivity
  • Table 38. Rest of Europe: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by Distribution Channel
  • Table 39. Rest of Europe: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million) - by End use
  • Table 40. Heat Map Analysis
  • Table 41. List of Abbreviation

List Of Figures

  • Figure 1. Europe Gaming Controller Market Segmentation, by Country
  • Figure 2. PEST Analysis
  • Figure 3. Gaming Controller Market - Key Market Dynamics
  • Figure 4. Impact Analysis of Drivers and Restraints
  • Figure 5. Gaming Controller Market Revenue (US$ Million), 2020-2030
  • Figure 6. Gaming Controller Market Share (%) - by Product Type (2022 and 2030)
  • Figure 7. Gamepad: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 8. Joystick: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 9. Trackball: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 10. Steering Wheel: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 11. Throttle Quadrant: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 12. Others: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 13. Gaming Controller Market Share (%) - by Compatibility (2022 and 2030)
  • Figure 14. PCs: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 15. Console: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 16. Mobile: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 17. Gaming Controller Market Share (%) - by Connectivity (2022 and 2030)
  • Figure 18. Wired: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 19. Wireless: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 20. Gaming Controller Market Share (%) - by Distribution Channel (2022 and 2030)
  • Figure 21. Offline: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 22. Online: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 23. Gaming Controller Market Share (%) - by End use (2022 and 2030)
  • Figure 24. Personal: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 25. Commercial: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • Figure 26. Gaming Controller Market, by Key Countries - Revenue (2022) (US$ Million)
  • Figure 27. Europe: Gaming Controller Market Breakdown, by Key Countries, 2022 and 2030 (%)
  • Figure 28. Germany: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million)
  • Figure 29. United Kingdom: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million)
  • Figure 30. France: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million)
  • Figure 31. Italy: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million)
  • Figure 32. Russia: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million)
  • Figure 33. Rest of Europe: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030(US$ Million)
  • Figure 34. Company Positioning & Concentration
目次
Product Code: TIPRE00020961

The Europe gaming controller market was valued at US$ 427.57 million in 2022 and is expected to reach US$ 825.25 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 8.6% from 2022 to 2030.

Technological Advancements Drive Europe Gaming Controller Market

Manufacturers are continuously innovating in controller technology. For instance, haptic feedback, adaptive triggers, motion sensors, and touch-sensitive surfaces are integrated into modern controllers, enhancing the gaming experience. These innovations attract consumers seeking cutting-edge technology in their gaming peripherals. One of the key advancements in game controller engineering is the enhanced precision offered to gamers. Precision is crucial in gaming as it can significantly impact gameplay and overall user experience. Advanced technologies such as haptic feedback and adaptive triggers are now being integrated into controllers to provide gamers with a more realistic touch and feel while playing. These features enable precise control over in-game actions, giving gamers a competitive edge. Haptic feedback and adaptive triggers offer enhanced precision in game controllers. Precise control over in-game actions give gamers a competitive edge. Realistic touch elevates the overall gaming experience. Also, wireless connectivity has become a standard feature in modern gaming controllers, eliminating the hassle of tangled wires. This advancement not only provides freedom of movement but also enables seamless integration with multiple gaming platforms. Many controllers utilize Bluetooth technology, allowing players to connect wirelessly to gaming consoles, mobile devices, and PCs. Wireless controllers are designed to minimize input lag and latency, ensuring a seamless gaming experience. Controllers offer extended wireless range, enabling players to immerse themselves in gameplay from a distance. Wireless connectivity has redefined how players interact with games, providing convenience and flexibility like never before. Therefore, technological advancements drive the gaming controller market.

Europe Gaming Controller Market Overview

Across Europe, the use of video games is increasing. According to the industry body ISFE, half of the population aged 6-64 plays video games. The number rises significantly for 6-10-year-olds (68%), and those aged 11-14 (79%) and 15-24 (72%). Various companies are investing and taking various initiatives in the video game sector. For instance, in February 2024, equity group Carlyle announced the sale of UK video games maker Jagex to Europe's CVC Capital Partners in partnership with US-based Haveni Investments. Also, in May 2023, Logitech G, a brand of Logitech and leading innovator of gaming technologies and gear, announced the launch of Logitech G CLOUD Gaming Handheld in Europe. Logitech G Cloud is available in the UK, Germany, France, Italy, Spain, Norway, Denmark, Sweden, and Finland. Similarly, a French SME, a manufacturer of consumer electronics for gaming, announced that it would expand its market in Europe. The company requested distributors in Germany, Austria, Portugal, Italy, Spain, Greece, Poland, Lithuania, Bulgaria, and Romania. In addition to traditional gaming accessories (headphones, earphones, chargers, adapters, keyboards, mouse, etc.), the company offers uniquely designed game controllers for PlayStation 4 and Nintendo Switch. Therefore, the gaming controller market is growing significantly in Europe.

Europe Gaming Controller Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Europe Gaming Controller Market Segmentation

The Europe gaming controller market is categorized into product type, compatibility, connectivity, distribution channel, end use, and country.

Based on product type, the Europe gaming controller market is segmented into gamepad, joystick, trackball, steering wheel, throttle quadrant, and others. The gamepad segment held the largest market share in 2022.

In terms of compatibility, the Europe gaming controller market is categorized into pcs, console, and mobile. The pcs segment held the largest market share in 2022.

By connectivity, the Europe gaming controller market is bifurcated into wired and wireless. The wired segment held a larger market share in 2022.

Based on type distribution channel, the Europe gaming controller market is bifurcated into offline and online. The offline segment held a larger market share in 2022.

In terms of end use, the Europe gaming controller market is bifurcated into personal and commercial. The personal segment held a larger market share in 2022.

By country, the Europe gaming controller market is segmented into Germany, the UK, France, Italy, Russia, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe gaming controller market share in 2022.

Guillemot Corp SA, Microsoft Corp, Logitech International SA, Corsair Gaming Inc, ACCO Brands Corp, Mad Catz Global Ltd, Sabrent, Sony Group Corp, Razer Inc, and Nintendo Co Ltd. are some of the leading companies operating in the Europe gaming controller market.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness

3. Research Methodology

  • 3.1 Coverage
  • 3.2 Secondary Research
  • 3.3 Primary Research

4. Europe Gaming Controller Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 PEST Analysis
  • 4.3 Ecosystem Analysis

5. Europe Gaming Controller Market - Key Market Dynamics

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Expansion of Gaming Sector
    • 5.1.2 Technological Advancements
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increase in Counterfeit Controllers:
    • 5.2.2 High Initial Cost:
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Rise in Number of Professional Gamers
    • 5.3.2 Emergence of New Gaming Platforms
  • 5.4 Future Trends
    • 5.4.1 Shift in Digital and Cloud Gaming:
  • 5.5 Impact of Drivers and Restraints:

6. Gaming Controller Market - Europe Market Analysis

  • 6.1 Gaming Controller Market Revenue (US$ Million), 2020-2030
  • 6.2 Gaming Controller Market Forecast Analysis

7. Europe Gaming Controller Market Analysis - by Product Type

  • 7.1 Gamepad
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Gamepad: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.2 Joystick
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 Joystick: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.3 Trackball
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Trackball: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.4 Steering Wheel
    • 7.4.1 Overview
    • 7.4.2 Steering Wheel: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.5 Throttle Quadrant
    • 7.5.1 Overview
    • 7.5.2 Throttle Quadrant: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Overview
    • 7.6.2 Others: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

8. Europe Gaming Controller Market Analysis - by Compatibility

  • 8.1 PCs
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 PCs: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 8.2 Console
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Console: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 8.3 Mobile
    • 8.3.1 Overview
    • 8.3.2 Mobile: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

9. Europe Gaming Controller Market Analysis - by Connectivity

  • 9.1 Wired
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Wired: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 9.2 Wireless
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Wireless: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

10. Europe Gaming Controller Market Analysis - by Distribution Channel

  • 10.1 Offline
    • 10.1.1 Overview
    • 10.1.2 Offline: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 10.2 Online
    • 10.2.1 Overview
    • 10.2.2 Online: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

11. Europe Gaming Controller Market Analysis - by End use

  • 11.1 Personal
    • 11.1.1 Overview
    • 11.1.2 Personal: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 11.2 Commercial
    • 11.2.1 Overview
    • 11.2.2 Commercial: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

12. Europe Gaming Controller Market - Country Analysis

  • 12.1 Europe Market Overview
    • 12.1.1 Europe: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast Analysis - by Country
      • 12.1.1.1 Europe: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast Analysis - by Country
      • 12.1.1.2 Germany: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
        • 12.1.1.2.1 Germany: Gaming Controller Market Breakdown, by Product Type
        • 12.1.1.2.2 Germany: Gaming Controller Market Breakdown, by Compatibility
        • 12.1.1.2.3 Germany: Gaming Controller Market Breakdown, by Connectivity
        • 12.1.1.2.4 Germany: Gaming Controller Market Breakdown, by Distribution Channel
        • 12.1.1.2.5 Germany: Gaming Controller Market Breakdown, by End use
      • 12.1.1.3 United Kingdom: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
        • 12.1.1.3.1 United Kingdom: Gaming Controller Market Breakdown, by Product Type
        • 12.1.1.3.2 United Kingdom: Gaming Controller Market Breakdown, by Compatibility
        • 12.1.1.3.3 United Kingdom: Gaming Controller Market Breakdown, by Connectivity
        • 12.1.1.3.4 United Kingdom: Gaming Controller Market Breakdown, by Distribution Channel
        • 12.1.1.3.5 United Kingdom: Gaming Controller Market Breakdown, by End use
      • 12.1.1.4 France: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
        • 12.1.1.4.1 France: Gaming Controller Market Breakdown, by Product Type
        • 12.1.1.4.2 France: Gaming Controller Market Breakdown, by Compatibility
        • 12.1.1.4.3 France: Gaming Controller Market Breakdown, by Connectivity
        • 12.1.1.4.4 France: Gaming Controller Market Breakdown, by Distribution Channel
        • 12.1.1.4.5 France: Gaming Controller Market Breakdown, by End use
      • 12.1.1.5 Italy: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
        • 12.1.1.5.1 Italy: Gaming Controller Market Breakdown, by Product Type
        • 12.1.1.5.2 Italy: Gaming Controller Market Breakdown, by Compatibility
        • 12.1.1.5.3 Italy: Gaming Controller Market Breakdown, by Connectivity
        • 12.1.1.5.4 Italy: Gaming Controller Market Breakdown, by Distribution Channel
        • 12.1.1.5.5 Italy: Gaming Controller Market Breakdown, by End use
      • 12.1.1.6 Russia: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
        • 12.1.1.6.1 Russia: Gaming Controller Market Breakdown, by Product Type
        • 12.1.1.6.2 Russia: Gaming Controller Market Breakdown, by Compatibility
        • 12.1.1.6.3 Russia: Gaming Controller Market Breakdown, by Connectivity
        • 12.1.1.6.4 Russia: Gaming Controller Market Breakdown, by Distribution Channel
        • 12.1.1.6.5 Russia: Gaming Controller Market Breakdown, by End use
      • 12.1.1.7 Rest of Europe: Gaming Controller Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
        • 12.1.1.7.1 Rest of Europe: Gaming Controller Market Breakdown, by Product Type
        • 12.1.1.7.2 Rest of Europe: Gaming Controller Market Breakdown, by Compatibility
        • 12.1.1.7.3 Rest of Europe: Gaming Controller Market Breakdown, by Connectivity
        • 12.1.1.7.4 Rest of Europe: Gaming Controller Market Breakdown, by Distribution Channel
        • 12.1.1.7.5 Rest of Europe: Gaming Controller Market Breakdown, by End use

13. Competitive Landscape

  • 13.1 Company Positioning & Concentration
  • 13.2 Heat Map Analysis

14. Industry Landscape

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Market Initiative
  • 14.3 New Product Development
  • 14.4 Merger and Acquisition

15. Company Profiles

  • 15.1 Guillemot Corp SA
    • 15.1.1 Key Facts
    • 15.1.2 Business Description
    • 15.1.3 Products and Services
    • 15.1.4 Financial Overview
    • 15.1.5 SWOT Analysis
    • 15.1.6 Key Developments
  • 15.2 Microsoft Corp
    • 15.2.1 Key Facts
    • 15.2.2 Business Description
    • 15.2.3 Products and Services
    • 15.2.4 Financial Overview
    • 15.2.5 SWOT Analysis
    • 15.2.6 Key Developments
  • 15.3 Logitech International SA
    • 15.3.1 Key Facts
    • 15.3.2 Business Description
    • 15.3.3 Products and Services
    • 15.3.4 Financial Overview
    • 15.3.5 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Key Developments
  • 15.4 Corsair Gaming Inc
    • 15.4.1 Key Facts
    • 15.4.2 Business Description
    • 15.4.3 Products and Services
    • 15.4.4 Financial Overview
    • 15.4.5 SWOT Analysis
    • 15.4.6 Key Developments
  • 15.5 ACCO Brands Corp
    • 15.5.1 Key Facts
    • 15.5.2 Business Description
    • 15.5.3 Products and Services
    • 15.5.4 Financial Overview
    • 15.5.5 SWOT Analysis
    • 15.5.6 Key Developments
  • 15.6 Mad Catz Global Ltd
    • 15.6.1 Key Facts
    • 15.6.2 Business Description
    • 15.6.3 Products and Services
    • 15.6.4 Financial Overview
    • 15.6.5 SWOT Analysis
    • 15.6.6 Key Developments
  • 15.7 Sabrent
    • 15.7.1 Key Facts
    • 15.7.2 Business Description
    • 15.7.3 Products and Services
    • 15.7.4 Financial Overview
    • 15.7.5 SWOT Analysis
    • 15.7.6 Key Developments
  • 15.8 Sony Group Corp
    • 15.8.1 Key Facts
    • 15.8.2 Business Description
    • 15.8.3 Products and Services
    • 15.8.4 Financial Overview
    • 15.8.5 SWOT Analysis
    • 15.8.6 Key Developments
  • 15.9 Razer Inc
    • 15.9.1 Key Facts
    • 15.9.2 Business Description
    • 15.9.3 Products and Services
    • 15.9.4 Financial Overview
    • 15.9.5 SWOT Analysis
    • 15.9.6 Key Developments
  • 15.10 Nintendo Co Ltd
    • 15.10.1 Key Facts
    • 15.10.2 Business Description
    • 15.10.3 Products and Services
    • 15.10.4 Financial Overview
    • 15.10.5 SWOT Analysis
    • 15.10.6 Key Developments

16. Appendix

  • 16.1 Word Index
  • 16.2 About The Insight Partners