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市場調査レポート
商品コード
1494529
アジア太平洋地域のチキンエキス:2030年までの予測- 地域別分析- 製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル別Asia Pacific Chicken Extract Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type, Category, and Distribution Channel |
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アジア太平洋地域のチキンエキス:2030年までの予測- 地域別分析- 製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル別 |
出版日: 2024年04月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域のチキンエキス市場は、2022年に8億4,528万米ドルと評価され、2030年には12億4,530万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは5.0%を記録すると予測されています。
主要市場企業の戦略的取り組みがアジア太平洋地域のチキンエキス市場を牽引
チキンエキスメーカーは、消費者の需要拡大を満たし、市場での足場を固めるために、新製品の発売、生産能力の拡大、M&A、提携など、いくつかの戦略的イニシアチブを取っています。例えば、2023年3月、Z Natural Foods社は新しいインスタントボーンブロス・スープベース粉末の発売を発表しました。この発売は、タンパク質が豊富な食品に対する需要の高まりに対応することを目的としていました。さらに、健康食品に対する消費者の関心の高まりにより、オーガニック製品に対する需要が急増しています。このため、メーカー各社は健康食品を導入するようになった。例えば、2023年4月、Borough Broth CompanyはPlanet Organicと提携し、4つの製品-Organic Chicken Bone Broth、Organic Chicken and Ginger Bone Broth、Organic Super Greens Soups、Organic Butternut and Coconut Soup-の発売を発表しました。この発売は、健康的で持続可能な食品を求める消費者需要の増加に対応することを目的としています。このように、主要市場企業による戦略的イニシアティブがアジア太平洋地域のチキンエキス市場の成長を後押ししています。
アジア太平洋地域のチキンエキス市場概要
アジア太平洋地域では、多くのアジア料理で鶏肉を使った料理が文化的に重要な意味を持つため、チキンエキス市場は大きな成長を遂げています。鶏肉は様々なアジア料理の伝統において主食となるタンパク源であり、鶏肉エキスは豊かで本格的な風味を付与するために様々なアジア料理に加えられています。
さらに、多くのアジア太平洋地域諸国における可処分所得の上昇と都市化が、消費者のライフスタイルの変化をもたらしています。都市に住む人々は、味に妥協することなく料理に利便性を求めることが多いです。チキンエキスは、料理の味を高める簡単な方法を提供し、台所での時間を節約し、ペースの速い都市部のライフスタイルに対応しています。
アジア太平洋地域諸国における間食の増加動向も、チキンエキスの売上急増に寄与しています。チキンエキスはスープやスープなどのスナックに使われる汎用性の高い素材で、この地域の消費者に人気があります。この汎用性により、新しくエキサイティングなスナックの開拓に重宝され、市場の成長をさらに後押ししています。
アジア太平洋地域のチキンエキス市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋地域のチキンエキス市場のセグメンテーション
アジア太平洋地域のチキンエキス市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国によって区分されます。
製品タイプに基づき、アジア太平洋地域のチキンエキス市場はチキンパウダー、ブロスとストック、チキンペーストに区分されます。2022年にはスープとストックセグメントが最大のシェアを占めています。
カテゴリー別では、アジア太平洋地域のチキンエキス市場はオーガニックと従来型に二分されます。2022年には従来型セグメントがより大きなシェアを占めています。
流通チャネル別では、アジア太平洋地域のチキンエキス市場はスーパーマーケットおよびハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2022年に最大のシェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋地域のチキンエキス市場はオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に分類されます。中国は2022年にアジア太平洋地域のチキンエキス市場を独占しました。
Campbell Soup Co、The Kraft Heinz Co、Ajinomoto Philippines Corp、Lee Kum Kee Co Ltd、Nutra Organics Pty Ltd、Unilever Plc、Hormel Foods Corpは、アジア太平洋地域のチキンエキス市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific chicken extract market was valued at US$ 845.28 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,245.30 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 5.0% from 2022 to 2030.
Strategic Initiatives by Key Market Players Drive Asia Pacific Chicken Extract Market
Chicken extract manufacturers are taking several strategic initiatives such as new product launches, production capacity scaleup, mergers and acquisitions, and collaborations to satisfy growing consumer demand and strengthen their foothold in the market. For instance, in March 2023, Z Natural Foods announced the launch of a new instant bone broth soup base powder. The launch was aimed to cater to the growing demand for protein-rich food products. In addition, the demand for organic products has surged owing to an increase in consumer interest in healthy food products. This has encouraged manufacturers to introduce healthy food products. For instance, in April 2023, Borough Broth Company, in partnership with Planet Organic, announced the launch of four products-Organic Chicken Bone Broth, Organic Chicken and Ginger Bone Broth, Organic Super Greens Soups, and Organic Butternut and Coconut Soup. The launch was aimed to cater to the increasing consumer demand for healthy and sustainable food. Thus, strategic initiatives by key market players boost the Asia Pacific chicken extract market growth.
Asia Pacific Chicken Extract Market Overview
In Asia Pacific, the market for chicken extracts is witnessing significant growth due to the cultural significance of poultry-based dishes across many Asian cuisines. Chicken is a staple protein source in various Asian culinary traditions, and chicken extracts are added to a wide range of Asian dishes to impart rich and authentic flavors.
Moreover, the rising disposable income and urbanization in many Asia Pacific countries have led to changes in consumer lifestyles. Urban dwellers often seek convenience in their cooking without compromising on taste. Chicken extracts offer an easy way to elevate the flavor of dishes, saving time in the kitchen and catering to the fast-paced urban lifestyle.
The increasing trend of snacking in Asia Pacific nations has also contributed to the surge in chicken extract sales. Chicken extracts are versatile ingredients used in snacks, such as soups, broths, etc., which are popular among consumers in the region. This versatility makes them valuable in developing new and exciting snack options, further driving their market growth.
Asia Pacific Chicken Extract Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Chicken Extract Market Segmentation
The Asia Pacific chicken extract market is segmented based on product type, category, distribution channel, and country.
Based on product type, the Asia Pacific chicken extract market is segmented into chicken powder, broth and stock, and chicken paste. The broth and stock segment held the largest share in 2022.
In terms of category, the Asia Pacific chicken extract market is bifurcated into organic and conventional. The conventional segment held a larger share in 2022.
By distribution channel, the Asia Pacific chicken extract market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific chicken extract market is categorized into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific chicken extract market in 2022.
Campbell Soup Co, The Kraft Heinz Co, Ajinomoto Philippines Corp, Lee Kum Kee Co Ltd, Nutra Organics Pty Ltd, Unilever Plc, and Hormel Foods Corp are some of the leading companies operating in the Asia Pacific chicken extract market.