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市場調査レポート
商品コード
1494393
欧州のチキンパウダー:2030年市場予測-地域別分析-タイプ別・用途別Europe Chicken Powder Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Type (Low-Fat and Conventional) and Application |
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欧州のチキンパウダー:2030年市場予測-地域別分析-タイプ別・用途別 |
出版日: 2024年03月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即納可能
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欧州のチキンパウダー市場は2022年に9,118万米ドルと評価され、2030年には1億3,828万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは5.3%で成長すると予測されています。
戦略的開拓が欧州のチキンパウダー市場を活性化
世界中のチキンパウダー市場の応用産業は、消費者を惹きつけ、市場での地位を高めるために、製品革新などの戦略的開拓に大きく投資しています。2019年7月、Hormel Foods Corporationはスナッキング・ポートフォリオに2つの新フレーバー、地中海風チキン(ブルスケッタ・ジャックチーズ入り)とチポトレチキン(ケソ・ケサディーヤチーズと亜麻仁コーンチップス入り)を導入しました。同社が始めた革新的な製品レベルのイノベーション・アプローチは、人々がスナックを消費する便利な方法を提供することを目的としています。このように、最終製品におけるイノベーションの増加は、最終的にチキンパウダーの需要を押し上げます。また、消費者のチキンベースのスナック製品に対する需要の高まりは、スナックメーカーの間でチキンパウダーのニーズを生み出しています。
さらに、ミートベースのフレーバーメーカーは、さまざまなミートベースのフレーバーを発売することにより、製品ポートフォリオを強化するために多額の投資を行っています。2021年6月、Essentia Protein Solutionsは、多種類の「ProFlavor」ラインを強化するために「Essentia C3306 Chicken Flavor」と名付けられた新製品を発売しました。同社は、この新フレーバーは低炭水化物、高タンパクで、塩分無添加であるとしています。また、このフレーバーはチキンブロスパウダーを使用して調製されているとしています。最終用途産業によるこうした製品の発売は、チキンパウダー市場の成長を助ける。
さらに、チキンパウダーのメーカーは、消費者からの需要に応えるため、様々な国でプレゼンスを拡大しています。
このように、顧客ベースを拡大し、新たな消費者動向を満たすために、製品革新や事業拡大戦略への投資が増加し、チキンパウダー市場の成長を後押ししています。
欧州のチキンパウダー市場概要
欧州のチキンパウダー市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。味への意識とタンパク質が豊富な食事の消費の増加は、チキンベースの製品の需要を促進すると予想され、この地域のチキンパウダー市場に有利です。欧州におけるチキンパウダー市場の開拓は、スープやスナックなどの簡便食品需要の高まり、ライフスタイルの変化、消費者の可処分所得の増加といった要因に影響されています。さらに、新奇な風味成分に対する需要の増加が、欧州におけるチキンパウダーの需要急増に関連している可能性があります。スープ、ソース、その他の加工食品におけるうま味風味の人気の高まりが、欧州におけるチキンパウダーの需要を押し上げています。欧州連合のデータによると、消費者が鶏肉を安価で健康的かつ持続可能な製品と見なしているため、鶏肉消費量は2030年までに1人当たり24.6kgに達すると予想されています。自然な環境で飼育された持続可能な家畜から生産された鶏肉パウダーの需要は増加すると予想されます。
英国全国食品調査2017では、生の牛肉、羊肉、豚肉の消費量が4.2%減少した一方、鶏肉の消費量は2012年以降~7%増加したと報告されています。そのため、消費者の嗜好の高まりにより、鶏肉ベースの製品や原料として使用されるチキンパウダーの需要が増加しました。しかし、植物性製品に対する消費者の志向の高まりと菜食主義の増加傾向は、地域全体のチキンパウダー市場の成長を妨げています。Google Trendsによると、2019年、ビーガニズムは英国および世界のGoogleで検索された上位5語の1つでした。また、2021年には、ブライトンが英国で最もビーガンに優しい都市であることが判明しました。
チキンパウダーは様々な製品の風味付けとして使用されています。メーカーは、鶏肉、豚肉、牛肉などさまざまなソースを使用することで、さまざまな肉フレーバーを開発しています。例えば、2021年6月、Essentia Protein Solutions社は、同社の多種類のProFlavorラインを強化するため、「Essentia C3307 Chicken Flavor」という名前の製品を発売しました。新たに発売されたこれらのフレーバーは、高タンパク、低炭水化物、塩分無添加で、チキンブロスパウダーを使用しています。このような発展と製品の発売は、チキンパウダーの需要を押し上げ、同地域の市場成長をさらに促進すると予想されます。
欧州のチキンパウダー市場の収益と2030年までの予測(千米ドル)
欧州のチキンパウダー市場セグメンテーション
欧州のチキンパウダー市場はタイプ、用途、国によって区分されます。
タイプ別では、欧州のチキンパウダー市場は低脂肪と従来型に二分されます。2022年の欧州のチキンパウダー市場シェアは従来型が大きいです。
用途別では、欧州のチキンパウダー市場は飲食品、栄養補助食品、ペットフード、動物飼料に区分されます。飲食品セグメントは2022年に欧州のチキンパウダー市場で最大のシェアを占めました。同様に、飲食品はさらにRTEおよびRTCミール、スープソースおよびドレッシング、風味スナック、麺およびパスタ、その他に分類されます。
国別に見ると、欧州のチキンパウダー市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。その他欧州が2022年の欧州のチキンパウダー市場を独占しました。
BRF SA、F R Benson and Partners Ltd、HE Stringer Flavours Ltd、Henningsen Nederland BV、Proliver SRL、Symrise AGは、欧州のチキンパウダー市場で事業を展開する大手企業の一部です。
The Europe chicken powder market was valued at US$ 91.18 million in 2022 and is expected to reach US$ 138.28 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 5.3% from 2022 to 2030.
Strategic Development Initiatives Fuels the Europe Chicken Powder Market
The application industries of the chicken powder market across the world invest significantly in strategic development initiatives such as product innovation to attract consumers and enhance their market position. In July 2019, Hormel Foods Corporation introduced two new flavors to its snacking portfolio - Mediterranean-style chicken with bruschetta jack cheese and chipotle chicken with queso quesadilla cheese and flaxseed corn chips. An innovative product-level innovation approach initiated by the company aims to offer a convenient way for people to consume snacks. Thus, increasing innovations in end products ultimately boost the demand for chicken powder. Also, the rising demand for chicken-based snack products from consumers generates the need for chicken powder among snack manufacturers.
Moreover, the meat-based flavor manufacturers invest significantly to enhance their product portfolio by launching different meat-based flavors. In June 2021, Essentia Protein Solutions launched a new product named 'Essentia C3306 Chicken Flavor' to enhance the multi-species 'ProFlavor' line. The company claims that the new flavor is low in carbs, high in protein, and has no added salts. It also stated that the flavor is prepared by using chicken broth powder. Such product launches by end-use industries aid the chicken powder market growth.
Furthermore, the manufacturers of chicken powder expand their presence in various countries to cater to the demand from consumers.
Thus, increasing investments in product innovation and business expansion strategies to expand their customer base and meet emerging consumer trends bolster the growth of the chicken powder market.
Europe Chicken Powder Market Overview
The chicken powder market in Europe is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The flavor consciousness and increasing consumption of a protein-rich diet are anticipated to drive the demand for chicken-based products, thus favoring the chicken powder market in the region. The development of the chicken powder market in Europe is influenced by factors such as rising demand for convenience food such as soup and snacks, changing lifestyles, and rising disposable income of consumers. Moreover, the increased demand for novel flavoring components can be linked to the surge in the demand for chicken powder in Europe. The increasing popularity of umami flavor in soups, sauces, and other processed meals has propelled the demand for chicken powder in Europe. According to the European Union's data, poultry meat consumption is anticipated to reach 24.6 kg per capita by 2030, as consumers see poultry meat as a cheap, healthy, and sustainable product. The demand for chicken powder produced from sustainable livestock raised in natural conditions is expected to increase.
The UK National Food Survey 2017 reported a drop of 4.2% in the consumption of raw beef, lamb, and pork, while chicken consumption increased by ~7% since 2012. Therefore, the increase in consumer preference led to a rise in the demand for chicken-based products and chicken powder used as a raw material. However, the rising consumer inclination toward plant-based products and the increasing trend of veganism hamper the growth of the chicken powder market across the region. According to "Google Trends," in 2019, veganism was one of the top 5 searched terms on Google in the UK and worldwide. Also, in 2021, Brighton was found to be the most vegan-friendly city in the UK.
Chicken powder is used as a flavoring agent in various products. Manufacturers are developing different meat flavors by using various sources such as chicken, pork, and beef. For instance, in June 2021, Essentia Protein Solutions launched a product named 'Essentia C3307 Chicken Flavor' to enhance their multi-species ProFlavor line. These newly launched flavors are high in protein, low in carbs, and have no added salts, and are made with chicken broth powder. Such developments and product launches are expected to boost the demand for chicken powder and further propel the market growth in the region.
Europe Chicken Powder Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
Europe Chicken Powder Market Segmentation
The Europe Chicken Powder Market is segmented based on type, application, and country.
Based on type, the Europe chicken powder market is bifurcated into low-fat and conventional. The conventional segment held a larger Europe chicken powder market share in 2022.
By application, the Europe chicken powder market is segmented into food & beverages, dietary supplements, pet food, and animal feed. The food & beverages segment held the largest Europe chicken powder market share in 2022. Similarly, food & beverages is further categorized into RTE and RTC meals, soups sauces and dressings, savory snacks, noodles and pastas, and others.
Based on country, the Europe chicken powder market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe chicken powder market in 2022.
BRF SA, F R Benson and Partners Ltd, HE Stringer Flavours Ltd, Henningsen Nederland BV, Proliver SRL, and Symrise AG are some of the leading companies operating in the Europe chicken powder market.