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市場調査レポート
商品コード
1494389
アジア太平洋地域のチキンパウダー:2030年市場予測- 地域別分析- タイプ別、用途別Asia Pacific Chicken Powder Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Type (Low-Fat and Conventional) and Application |
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アジア太平洋地域のチキンパウダー:2030年市場予測- 地域別分析- タイプ別、用途別 |
出版日: 2024年03月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のチキンパウダー市場は2022年に1億7,693万米ドルと評価され、2030年には2億8,891万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは6.3%で成長すると予測されています。
うま味フレーバーへの嗜好の高まりがアジア太平洋のチキンパウダー市場を後押し
近代化の進展、ライフスタイルの変化、味覚嗜好の変化が、世界中でうま味フレーバーの需要を押し上げています。うま味は甘味、酸味、苦味、塩味に次ぐ第5の主要味覚とされています。うま味は食品に香ばしい風味を与えます。そのため、うま味は減塩食品の味を改善しようとする飲食品メーカーの間で人気の味となっています。うま味は最終製品に「出汁の効いた」、あるいは「肉のような」味を加えます。こうして人気が高まるにつれ、うま味製品の需要は世界人口の間で高まっています。
うま味は主に、ビーフ、チキンパウダー、ポークエキスなど、さまざまな肉エキスから得られます。チキンパウダーは、うま味と口当たりをもたらすために様々な飲食品に使用されます。さらに、うま味は最終製品に肉っぽい風味を与えます。うま味の香ばしさは、ナトリウムや脂肪を加えることなく食品の味を豊かにします。そのため、消費者の高まる需要に応えるため、うま味への嗜好はメーカーの間で高まっています。ケリー・グループは、惣菜、スープ、ソース、グレイビーソース、ハンバーガー、鶏肉の用途に使用できる、クリーンラベルのうま味ストックを提供しています。
このように、うま味への嗜好の高まりは、予測期間中、アジア太平洋のチキンパウダー市場に有利な機会を提供すると期待されています。
アジア太平洋のチキンパウダー市場概要
アジア太平洋のチキンパウダー市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋諸国では、ますます多くの消費者がタンパク源として動物性食品を選んでいます。この地域は食品産業が盛んであるため、チキンパウダー市場の企業にとって有望な成長の可能性を秘めています。中国やインドなどでは、欧米式食生活の人気が高まり、調理済み製品や調理済み製品の需要が増加しているため、チキンベースの製品に対する需要が増加しています。
さらに、インドでは牛にまつわる言説は宗教的なものです。インド憲法第48条は、牛、乳牛、子牛、輓牛の屠殺を犯罪とみなしています。インド環境省は2017年5月、牛の屠殺を禁止しました。そのため、インドでは鶏肉ベースの製品の需要が高く、チキンパウダーの需要を押し上げています。
Neogen CorporationやOttogi New Zealand Ltd.などのメーカーは、スープ、ソース、ナゲット、スナック、惣菜などの風味や香りを高めるために家畜・家禽製品を使用しています。そのため、チキンパウダーのような食肉エキスの原料としての需要が製造業者の間で高まっており、予測期間中、アジア太平洋のチキンパウダー市場を牽引すると期待されています。
アジア太平洋のチキンパウダー市場の収益と2030年までの予測(千米ドル)
アジア太平洋のチキンパウダー市場セグメンテーション
アジア太平洋のチキンパウダー市場は、タイプ、用途、国によって区分されます。
タイプ別では、アジア太平洋のチキンパウダー市場は低脂肪と従来型に二分されます。2022年のアジア太平洋のチキンパウダー市場シェアは従来型が大きいです。
用途別では、アジア太平洋のチキンパウダー市場は飲食品、栄養補助食品、ペットフード、飼料に区分されます。飲食品セグメントは2022年にアジア太平洋のチキンパウダー市場で最大のシェアを占めました。同様に、飲食品はさらにRTEおよびRTCミール、スープソースおよびドレッシング、風味スナック、麺およびパスタ、その他に分類されます。
国別に見ると、アジア太平洋のチキンパウダー市場はオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。その他アジア太平洋が2022年のアジア太平洋のチキンパウダー市場を独占しました。
Symrise AG、Fuji Foods Inc、The Scoular Co、BRF SA、Nikken Foods Co Ltdは、アジア太平洋のチキンパウダー市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Asia Pacific chicken powder market was valued at US$ 176.93 million in 2022 and is expected to reach US$ 288.91 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 6.3% from 2022 to 2030.
Rising Preference for Umami Flavors Fuels the Asia Pacific Chicken Powder Market
Rising modernization, changing lifestyles, and changing taste preferences boost the demand for umami flavors across the world. Umami is considered the fifth primary taste-next to sweet, sour, bitter, and salty. Umami flavor imparts a savory taste to the food items. Thus, it has become a popular flavor among food and beverage manufacturers aiming to improve the taste of low-sodium offerings. Umami adds a 'brothy' or 'meaty' taste to end products. Thus, with increasing popularity, the demand for umami-flavored products is increasing among the global population.
The umami flavor is mainly obtained from various meat extracts such as beef, chicken powder, and pork extracts. Chicken powder is used in various foods and beverages to bring the umami taste and mouthfeel. Moreover, umami gives a meaty flavor to the end product. The savory quality of Umami can make food items taste richer without adding sodium or fat. Therefore, the preference for umami flavor increases among manufacturers to cater to the rising demand of consumers. Kerry Group offers umami stocks that are clean-label and can be used in prepared meals, soups, sauces, gravies, burgers, and poultry applications.
Thus, the rising preference for umami flavors is expected to provide lucrative opportunities for the Asia Pacific chicken powder market during the forecast period.
Asia Pacific Chicken Powder Market Overview
The chicken powder market in Asia Pacific is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The increasingly high number of consumers in Asia Pacific countries are opting for animal products as a preferred source of protein. The region holds promising growth potential for the chicken powder market players due to the flourishing food industry. The demand for chicken-based products is increasing with the rising popularity of the Western diet and increased demand for ready-to-eat and ready-to-cook products in China and India, among other countries.
Moreover, the discourse associated with cattle is religious in India. Article 48 of the Indian Constitution considers slaughtering cows, milch, calves, and draught cattle as an offense. The Environment Ministry of India banned the slaughter of cattle in May 2017. Thus, the demand for chicken-based products is higher in India, thereby boosting the demand for chicken powder.
Manufacturers such as Neogen Corporation and Ottogi New Zealand Ltd. use livestock and poultry products to enhance the flavor and fragrance of their soups, sauces, nuggets, snacks, ready-to-eat meals, etc. Thus, the demand for meat extract such as chicken powder as a raw material is increasing among manufacturers, which is expected to drive the chicken powder market in Asia Pacific during the forecast period.
Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
Asia Pacific Chicken Powder Market Segmentation
The Asia Pacific Chicken Powder Market is segmented based on type, application, and country.
Based on type, the Asia Pacific chicken powder market is bifurcated into low-fat and conventional. The conventional segment held a larger Asia Pacific chicken powder market share in 2022.
By application, the Asia Pacific chicken powder market is segmented into food & beverages, dietary supplements, pet food, and animal feed. The food & beverages segment held the largest Asia Pacific chicken powder market share in 2022. Similarly, food & beverages is further categorized into RTE and RTC meals, soups sauces and dressings, savory snacks, noodles and pastas, and others.
Based on country, the Asia Pacific chicken powder market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific chicken powder market in 2022.
Symrise AG, Fuji Foods Inc, The Scoular Co, BRF SA, and Nikken Foods Co Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific chicken powder market.