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市場調査レポート
商品コード
1452625
欧州の冷凍フライドポテト:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、カテゴリー別、エンドユーザー別Europe Frozen French Fries Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Regular Fries, Crinkle-Cut Fries, Steak Fries, and Others), Category (Organic and Conventional), and End User (Retail and Foodservice) |
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欧州の冷凍フライドポテト:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、カテゴリー別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年01月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即納可能
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欧州の冷凍フライドポテト市場は、2022年の118億3,071万米ドルから2030年には164億4,648万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは4.2%と推定されます。
クイックサービスレストランの拡大が欧州の冷凍フライドポテト市場を牽引
ファーストフードやクイック・サービス・レストラン(QSR)は、めまぐるしいライフスタイルにより、人々がますます利便性を優先するようになり、強い支持を得ています。共働き家庭や単身世帯の増加により、人々は私生活に集中できなくなっています。そのため、時間と労力を節約できる便利な商品が求められています。ファーストフード店やQSRは、大量生産された商品を短時間で提供し、消費者に大きな利便性を提供しています。これらのレストランが人気を博しているのは、時間をかけずに様々な料理を手頃な価格で提供しているからです。消費者は今、食事に利便性と迅速なサービスを求めています。クイックサービス・レストランは、座って食事ができるほか、ドライブスルー、テイクアウト、宅配など、消費者の現代のライフスタイルに合った数多くのサービスを提供しており、消費者のニーズに応えています。クイック・サービス・レストランの成長と拡大により、冷凍フライドポテトの需要も増加しています。QSRは、主に冷凍フライドポテトのような、より少ない準備時間を必要とし、使いやすい製品を要求しています。これは、QSRが消費者に素早く料理を提供するのに役立ちます。このように、クイック・サービス・レストランの拡大が市場成長の原動力となっています。
欧州の冷凍フライドポテト市場概要
欧州の冷凍フライドポテト市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。市場成長の主な要因は、コンビニエンス・フードに対する需要の高まり、広範な小売インフラ、さまざまな流通チャネルにおけるさまざまなブランドの幅広い製品の入手可能性です。さらに、一人当たり所得の高い消費者の存在も、フライドポテトのような冷凍食品の需要を押し上げています。消費者は、消費する製品に栄養面でのメリットを求めています。そのため、クリーン、オーガニック、グルテンフリー、最小限の加工を施した冷凍食品に対する需要が大幅に増加し、市場の成長をさらに後押ししています。フランス、イタリア、英国、スペインにおけるテイク・アウェイの増加傾向は、クイック・サービス・レストラン(QSR)やファストフード店の拡大を促す重要な要因のひとつです。これらのレストランでは、外出先で簡単に消費でき、準備に時間がかからないスナッキング・アイテムを提供しています。冷凍フライドポテトは最小限の調理で済みます。これらの製品は、揚げるか焼くだけで調理されます。そのため、冷凍フライドポテトは手間がかからず素早く調理できることから、欧州の消費者、特に若年層や労働人口の間で需要が高まっています。堅調な小売セクターの存在とオンライン・ショッピングの動向の高まりも、欧州の冷凍フライドポテト市場を後押ししています。小売業者は、多くの顧客を引き付けるために大幅な割引やお得な情報を提供しています。彼らは彼らの売上を高めるために様々なプロモーション戦略を採用しています。追加バリューパックやバイワンゲットワンフリーなどの店頭プロモーションは、欧州の冷凍フライドポテト市場をさらに推進し、より多くの製品を購入するために顧客を引き付ける。
欧州の冷凍フライドポテト市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州の冷凍フライドポテト市場セグメンテーション
欧州の冷凍フライドポテト市場は、製品タイプ、カテゴリー、エンドユーザー、国に区分されます。
製品タイプ別に見ると、欧州の冷凍フライドポテト市場は、レギュラーフライ、クリンクルカットフライ、ステーキフライ、その他に区分されます。2022年には、レギュラーフライドポテトセグメントが欧州の冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。
カテゴリーに基づき、欧州の冷凍フライドポテト市場はオーガニックと従来型に二分されます。2022年には、従来型セグメントが欧州の冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。
エンドユーザーに基づき、欧州の冷凍フライドポテト市場は小売とフードサービスに区分されます。2022年には、フードサービスセグメントが欧州の冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。
国別では、欧州の冷凍フライドポテト市場はドイツ、英国、フランス、イタリア、ロシア、その他欧州に区分されます。2022年には、その他欧州が欧州の冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。
Agristo NV、Aviko B.V.、Bart's Potato Company、Farm Frites International B.V.、Lamb Weston Holdings Inc、McCain、The Kraft Heinz Coは、欧州の冷凍フライドポテト市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Europe frozen French fries market is expected to grow from US$ 11,830.71 million in 2022 to US$ 16,446.48 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 4.2% from 2022 to 2030.
Expansion of Quick Service Restaurants Drive Europe Frozen French Fries Market
Fast-food and quick service restaurants (QSR) have gained strong traction as people increasingly prioritize convenience due to their fast-paced lifestyle. People are not able to focus on their personal lives owing to the rising number of dual-income families and single-person households. Therefore, they seek convenient products that help save time and effort. Fast food restaurants and QSRs offer mass-produced products in no time, offering huge convenience to the consumers. These restaurants are becoming popular because they offer a variety of food in less time and at affordable prices. Consumers now seek convenience and quick service with their food. Quick-service restaurants cater to the needs of the consumers as they offer to sit and dine, along with numerous services such as drive-thru, takeout, and home delivery, which suit the modern lifestyle of the consumers. Due to the growth and expansion of quick-service restaurants, the demand for frozen French fries has also increased. The QSRs mostly demand products such as frozen French fries, which require less preparation time and are easy to use. This helps the QSRs to provide the consumers with their food quickly. Thus, the expansion of quick service restaurants is driving the market growth.
Europe Frozen French Fries Market Overview
The Europe frozen French fries market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The market growth is mainly attributed to the rising demand for convenience food, extensive retail infrastructure, and availability of a wide range of products of different brands across different distribution channels. Moreover, the presence of consumers with high per-capita income is also driving the demand for frozen food, such as French fries. Consumers are seeking nutritional benefits from the products they consume. Therefore, the demand for clean, organic, gluten-free, and minimally processed frozen food has increased significantly, further boosting the market growth. The rising trend of food take aways in France, Italy, the UK, and Spain is one of the significant factors driving the expansion of Quick Service Restaurants (QSRs) and fast-food joints. These restaurants serve snacking items that are easy to consume on the go and require less preparation time. Frozen French fries need very minimal preparation. These products are cooked just by deep frying or baking. Thus, the hassle-free and quick preparation of frozen French fries drives their demand among European consumers, especially the younger and working population. The presence of a robust retail sector and the rising trend of online shopping is also boosting the Europe frozen French fries market. Retailers offer huge discounts and deals to attract a large number of customers. They adopt various promotional strategies to boost their sales. The in-store promotions such as extra value packs or buy-one-get-one-free attract customers to buy more products, further propelling the Europe frozen French fries market.
Europe Frozen French Fries Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Frozen French Fries Market Segmentation
The Europe frozen French fries market is segmented into product type, category, end user, and country.
Based on product type, the Europe frozen French fries market is segmented into regular fries, crinkle-cut fries, steak fries, and others. In 2022, the regular fries segment registered the largest share in the Europe frozen French fries market.
Based on category, the Europe frozen French fries market is bifurcated into organic and conventional. In 2022, the conventional segment registered the largest share in the Europe frozen French fries market.
Based on end user, the Europe frozen French fries market is segmented into retail and foodservice. In 2022, the foodservice segment registered the largest share in the Europe frozen French fries market.
Based on country, the Europe frozen French fries market is segmented into Germany, the UK, France, Italy, Russia, and the Rest of Europe. In 2022, the Rest of Europe registered the largest share in the Europe frozen French fries market.
Agristo NV, Aviko B.V., Bart's Potato Company, Farm Frites International B.V., Lamb Weston Holdings Inc, McCain, and The Kraft Heinz Co are some of the leading companies operating in the Europe frozen French fries market.