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市場調査レポート
商品コード
1452620
アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場の2030年までの予測-地域別分析-製品タイプ、カテゴリー、エンドユーザー別Asia Pacific Frozen French Fries Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Regular Fries, Crinkle-Cut Fries, Steak Fries, and Others), Category (Organic and Conventional), and End User (Retail and Foodservice) |
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アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場の2030年までの予測-地域別分析-製品タイプ、カテゴリー、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年01月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 81 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場は、2022年の84億656万米ドルから2030年には131億5,719万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは5.8%と推定されます。
革新的技術の展開がアジア太平洋の冷凍フライドポテト市場を牽引
冷凍スナック業界は、消費者により良い品質を提供するため、革新的で高度な技術を利用し始めています。冷凍スナック業界では、先進的な冷凍技術を使用するメーカーが増えています。こうした革新的技術の多くは開発中であり、高い資本を必要とします。これらの技術の中には、省エネを実現するものもあれば、高品質の利点をもたらすものもあります。したがって、こうした技術の利用は、メーカーだけでなく消費者にも役立つと思われます。ハイドロフルイダイゼーションやインピンジメントといった他の革新的な冷凍技術も、市場で急速に台頭してきています。メーカーは、小さな氷の結晶を形成しない急速冷凍が、冷凍フライドポテトに品質上の利点をもたらすと考えています。このように、さまざまな革新的な技術を使用することで、市場に新たな動向を生み出すことが期待されています。
アジア太平洋冷凍フライドポテト市場概要
アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場は、中国、インド、オーストラリア、日本、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。同地域の若年層の食習慣に欧米文化の影響が拡大していることが市場成長の要因です。アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場は、コンビニエンス・フードの消費拡大とともに急速に進展しています。消費者の可処分所得水準の上昇と中流階級の人口増加が、同地域における冷凍フライドポテトの消費を促進する主要要因です。冷凍フライドポテトは手頃な価格で容易に入手できるため、同地域での需要は大幅に増加しています。さらに、物流や倉庫といったコールドチェーン・インフラの整備は、冷凍フライドポテトメーカーがアジア太平洋で足跡を拡大するための強力な成長の可能性をもたらしています。National Centre for Cold Chain Development(NNCCD)によると、現在インドには7,645の冷蔵倉庫があり、その容量は3,400万トンです。このように、アジア太平洋には強固な冷蔵倉庫が存在することが、アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場の成長を促進しています。消費者の嗜好の変化、加工食品への需要の高まり、様々なブランドの様々な製品の入手可能性が、アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場の成長を後押ししています。また、食習慣の変化、西洋文化や有名人の影響力の高まりが、冷凍フライドポテトを含む西洋料理の需要を促進しています。
アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場セグメンテーション
アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場は、製品タイプ、カテゴリー、エンドユーザー、国に区分されます。
製品タイプに基づき、アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場は、レギュラーフライ、クリンクルカットフライ、ステーキフライ、その他に区分されます。2022年には、レギュラーフライドポテトセグメントがアジア太平洋冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。
カテゴリーに基づいて、アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場は有機と従来型に二分されます。2022年、アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場では、従来型セグメントが最大のシェアを記録しました。
エンドユーザー別では、アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場は小売とフードサービスに区分されます。2022年には、フードサービスセグメントがアジア太平洋の冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。
国別に見ると、アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場は中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。2022年、中国はアジア太平洋の冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。
Agristo NV、Aviko B.V.、Bart's Potato Company、Farm Frites International B.V.、Himalaya Food International Ltd、J.R. Simplot Company、Lamb Weston Holdings Inc、McCain Foods Limited、Rairandev Golden Fries Pty Ltd、The Kraft Heinz Coは、アジア太平洋の冷凍フライドポテト市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Asia Pacific frozen French fries market is expected to grow from US$ 8,406.56 million in 2022 to US$ 13,157.19 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 5.8% from 2022 to 2030.
Deployment of Innovative Technologies Drive Asia Pacific Frozen French Fries Market
The frozen snacks industry has started using innovative and advanced technologies to provide better quality to consumers. Manufacturers are increasingly using advanced refrigeration techniques in the frozen snacks industry. Many of these innovative technologies are in development and require high capital. Some of these technologies provide energy saving, while some provide high-quality advantages. Thus, the use of these technologies will help the manufacturers as well as the consumers. Other innovative freezing technologies, such as hydro-fluidization and impingement, are also emerging rapidly in the market. The manufacturers believe fast freezing without forming small ice crystals offers quality advantages to frozen French fries. Thus, using different innovative technologies expected to create new trend to the market.
Asia Pacific Frozen French Fries Market Overview
The Asia Pacific frozen French fries market is segmented into China, India, Australia, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The market growth is attributed to the growing influence of Western culture on the eating habits of the young population in the region. The Asia Pacific frozen French fries market in Asia Pacific is rapidly advancing with the growing consumption of convenience food products. The rising disposable income levels of consumers and the growth of the middle-class population are the key factors driving the consumption of frozen French fries in the region. The demand for frozen French fries has significantly increased in the region as they are affordable and readily available. Moreover, the development of cold chain infrastructure, such as logistics and warehouses, is providing strong growth potential to the manufacturers of frozen French fries to expand their footprints in Asia Pacific. According to the National Centre for Cold Chain Development (NNCCD), currently, there are 7,645 cold storages in India with 34 million metric ton of capacity. Thus, the presence of robust cold storage facilities in Asia Pacific is driving the growth of the Asia Pacific frozen French fries market. Changing consumer taste preferences, growing demand for processed food, and availability of various products of different brands have boosted the growth of the Asia Pacific frozen French fries market in the region. Also, changing eating habits and the rising influence of Western culture and celebrities drive the demand for western cuisine, including frozen French fries.
Asia Pacific Frozen French Fries Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Frozen French Fries Market Segmentation
The Asia Pacific frozen French fries market is segmented into product type, category, end user, and country.
Based on product type, the Asia Pacific frozen French fries market is segmented into regular fries, crinkle-cut fries, steak fries, and others. In 2022, the regular fries segment registered the largest share in the Asia Pacific frozen French fries market.
Based on category, the Asia Pacific frozen French fries market is bifurcated into organic and conventional. In 2022, the conventional segment registered the largest share in the Asia Pacific frozen French fries market.
Based on end user, the Asia Pacific frozen French fries market is segmented into retail and foodservice. In 2022, the foodservice segment registered the largest share in the Asia Pacific frozen French fries market.
Based on country, the Asia Pacific frozen French fries market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. In 2022, China registered the largest share in the Asia Pacific frozen French fries market.
Agristo NV, Aviko B.V., Bart's Potato Company, Farm Frites International B.V., Himalaya Food International Ltd, J.R. Simplot Company, Lamb Weston Holdings Inc, McCain Foods Limited, Rairandev Golden Fries Pty Ltd, and The Kraft Heinz Co are some of the leading companies operating in the Asia Pacific frozen French fries market.