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市場調査レポート
商品コード
1452618
北米の冷凍フライドポテト:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、カテゴリー別、エンドユーザー別North America Frozen French Fries Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Regular Fries, Crinkle-Cut Fries, Steak Fries, and Others), Category (Organic and Conventional), and End User (Retail and Foodservice) |
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北米の冷凍フライドポテト:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、カテゴリー別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年01月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 73 Pages
納期: 即納可能
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北米の冷凍フライドポテト市場は、2022年の136億6,065万米ドルから2030年には194億8,677万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは4.5%と推定されます。
コンビニエンスフードの消費拡大が北米の冷凍フライドポテト市場を牽引
ライフスタイルの変化による高品質なコンビニエンス・フードの消費急増は、食品業界における最大の動向のひとつです。冷凍スナック、冷凍食品、冷凍調理済み製品などのコンビニエンス・フードは、消費者が食材の買い出し、食事の準備、調理、消費、食後の後片付けにかかる時間と労力を節約することを可能にします。こうした食品アイテムの開発と人気は、多くの社会的変化に起因しています。最も顕著なのは、小規模世帯の増加と、世界のミレニアル世代の人口増加です。多忙な仕事のスケジュールのため、ミレニアル世代は味や栄養に妥協することなく、手早く簡単な食事を好みます。2020年の人口動態調査によると、米国の単身世帯は3,610万世帯で、全世帯の28%を占めています。一人暮らしや二人暮らしの家庭が増えたことで、すぐに食べられて量を調節できる食品の需要が高まっています。また、冷凍食品は保存期間が長く、一人での消費に適しており、手早く調理できるため、需要が伸びています。米国冷凍食品協会(American Frozen Food Institute)と食品産業協会(Food Industry Association)が発表した「冷凍の力(Power of Frozen)」レポートによると、米国の冷凍食品売上は2020年に21%増加します。マクドナルド、ウェンディーズ、ジョニーロケット、KFC、バーガーキング、ハーディーズなどのファストフード・フランチャイズは、北米の冷凍フライドポテト市場に大きな影響を与えています。さらに、コンビニエンス・フードは消費者のニーズを満たし、小売店や店舗だけでなく、さまざまなファストフード・チェーン、ホテル、クイック・サービス・レストランで容易に入手できます。小売店、コンビニエンスストア、スーパーマーケットの増加により、すぐに食べられる食品が増え、冷凍スナック業界を新たな高みへと押し上げています。このように、冷凍フライドポテトのような簡便食品の消費拡大が市場成長に影響を与えています。
北米の冷凍フライドポテト市場概要
北米の冷凍フライドポテト市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。同地域は食品加工産業が確立しており、持ち帰り、ダイニングイン、オン・ザ・ゴーの消費動向が高まっていることから、冷凍フライドポテトの主要市場の一つとなっています。H.J.ハインツ社、J.R.シンプロット社、マッケイン・フーズ社など、多くの大手冷凍フライドポテト・メーカーがこの地域で積極的に事業を展開しています。これらの企業はこの地域で事業を拡大し、大きな市場シェアを占めています。これらの企業は、この地域に広範な流通網を持っており、多くの消費者に対応するのに役立っています。メーカーは事業拡大のために絶えず投資を行っています。例えば、2022年7月、ラム・ウェストン・ホールディングは米国アイダホ州の新しいフライドポテト加工ラインに4億1,500万米ドルを投資すると発表しました。この地域のメーカーによるこのような戦略的開拓の取り組みが、北米の冷凍フライドポテト市場の成長を促進しています。北米における冷凍フライドポテトの需要は、多忙なライフスタイルや多忙な仕事のスケジュールによるコンビニエンス・フードの消費の増加によって急増しています。可処分所得の増加、都市化、ライフスタイルの変化が市場の成長をさらに後押ししています。消費者の購買力が高いため、高級冷凍ポテト製品の需要が高まっています。さらに、消費者は健康的なライフスタイルを採用するようになってきており、グルテンフリー、低炭水化物、全粒粉、オーガニックのダイエット製品を求めるようになってきています。冷凍食品産業が確立されていることも、北米の冷凍フライドポテト市場の成長を促進する主な要因の一つです。
北米の冷凍フライドポテト市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の冷凍フライドポテト市場セグメンテーション
北米の冷凍フライドポテト市場は、製品タイプ、カテゴリー、エンドユーザー、国に区分されます。
製品タイプ別では、北米の冷凍フライドポテト市場は、レギュラーフライ、クリンクルカットフライ、ステーキフライ、その他に区分されます。2022年、北米の冷凍フライドポテト市場では、通常のフライドポテトセグメントが最大のシェアを記録しました。
カテゴリーに基づいて、北米の冷凍フライドポテト市場は有機と従来型に二分されます。2022年には、北米の冷凍フライドポテト市場で従来型セグメントが最大のシェアを記録しました。
エンドユーザー別では、北米の冷凍フライドポテト市場は小売とフードサービスに区分されます。2022年には、食品サービスセグメントが北米の冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。
国別に見ると、北米の冷凍フライドポテト市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年、米国は北米の冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。
Agristo NV、Aviko B.V.、Bart's Potato Company、Farm Frites International B.V.、Himalaya Food International Ltd、J.R. Simplot Company、Lamb Weston Holdings Inc、McCain Foods Limited、The Kraft Heinz Coは、北米の冷凍フライドポテト市場で事業展開している大手企業の一部です。
The North America frozen French fries market is expected to grow from US$ 13,660.65 million in 2022 to US$ 19,486.77 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 4.5% from 2022 to 2030.
Growing Consumption of Convenience Food Drive North America Frozen French Fries Market
The surge in the consumption of high-quality convenience food owing to changing lifestyles is one of the biggest trends in the food industry. Convenience food, such as frozen snacks, frozen meals, and frozen ready-to-eat products, allow consumers to save time and effort associated with ingredient shopping, meal preparation, cooking, consumption, and post-meal cleaning activities. The development and popularity of these food items are ascribed to many social changes; the most notable are the increasing number of smaller households and the rising millennial population worldwide. Due to hectic work schedules, millennials prefer quick, easy meals without compromising taste and nutrition. According to the 2020 Current Population Survey, there were 36.1 million single-person households in the US, accounting for 28% of all households. The growing number of one or two-person families has fueled the demand for ready-to-eat, portion-controlled foods. Frozen food products are also growing in demand as they have an extended shelf-life, are suitable for single-person consumption, and can be prepared quickly. According to the "Power of Frozen" report published by the American Frozen Food Institute and Food Industry Association, frozen food sales in the US increased by 21% in 2020. Fast-food franchises such as McDonald's, Wendy's, Johny Rocket, KFC, Burger King, and Hardy's substantially impact the North America frozen French fries market. Further, convenience foods satisfy the needs of consumers and are readily available in retail outlets or stores as well as various fast-food chains, hotels, and quick-service restaurants. The rise in retail outlets, convenience stores, and supermarkets has increased the availability of ready-to-eat food, propelling the frozen snacks industry to new heights. Thus, the growing consumption of convenience food, such as frozen French fries, is influencing the market growth.
North America Frozen French Fries Market Overview
The North America frozen French fries market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The region is one of the major markets for frozen French fries due to the well-established food processing industry and rising trends of takeaway, dine-in, and on-the-go consumption. Many significant frozen French fries manufacturers, such as H.J. Heinz Company, J.R. Simplot Company, and McCain Foods Limited, operate actively in the region. These companies have expanded their business across the region and hold significant market share. They have a widespread distribution network in the region, which helps them to cater to a large number of audiences. Manufacturers are constantly investing to expand their business. For instance, in July 2022, Lamb Weston Holding announced an investment of US$ 415 million in a new French fries processing line in Idaho, US. Such strategic development initiatives by manufacturers in the region are driving the growth of the North America frozen French fries market. The demand for frozen French fries in North America has surged owing to the increasing consumption of convenience food due to a busy lifestyle and hectic work schedule. Rising disposable income, urbanization, and changing lifestyles further boost market growth. The high purchasing power of consumers results in rising demand for premium frozen potato products. Moreover, consumers are increasingly adopting a healthy lifestyle and demanding gluten-free, low-carb, whole-grain, and organic diet products. The well-established frozen food industry is also one of the primary factors driving the growth of the North America frozen French fries market.
North America Frozen French Fries Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Frozen French Fries Market Segmentation
The North America frozen French fries market is segmented into product type, category, end user, and country.
Based on product type, the North America frozen French fries market is segmented into regular fries, crinkle-cut fries, steak fries, and others. In 2022, the regular fries segment registered the largest share in the North America frozen French fries market.
Based on category, the North America frozen French fries market is bifurcated into organic and conventional. In 2022, the conventional segment registered the largest share in the North America frozen French fries market.
Based on end user, the North America frozen French fries market is segmented into retail and foodservice. In 2022, the foodservice segment registered the largest share in the North America frozen French fries market.
Based on country, the North America frozen French fries market is segmented into the US, Canada, Mexico. In 2022, the US registered the largest share in the North America frozen French fries market.
Agristo NV, Aviko B.V., Bart's Potato Company, Farm Frites International B.V., Himalaya Food International Ltd, J.R. Simplot Company, Lamb Weston Holdings Inc, McCain Foods Limited, and The Kraft Heinz Co are some of the leading companies operating in the North America frozen French fries market.