市場調査レポート
商品コード
1452618

北米の冷凍フライドポテト:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、カテゴリー別、エンドユーザー別

North America Frozen French Fries Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Regular Fries, Crinkle-Cut Fries, Steak Fries, and Others), Category (Organic and Conventional), and End User (Retail and Foodservice)

出版日: | 発行: The Insight Partners | ページ情報: 英文 73 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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北米の冷凍フライドポテト:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、カテゴリー別、エンドユーザー別
出版日: 2024年01月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 73 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 目次
概要

北米の冷凍フライドポテト市場は、2022年の136億6,065万米ドルから2030年には194億8,677万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは4.5%と推定されます。

コンビニエンスフードの消費拡大が北米の冷凍フライドポテト市場を牽引

ライフスタイルの変化による高品質なコンビニエンス・フードの消費急増は、食品業界における最大の動向のひとつです。冷凍スナック、冷凍食品、冷凍調理済み製品などのコンビニエンス・フードは、消費者が食材の買い出し、食事の準備、調理、消費、食後の後片付けにかかる時間と労力を節約することを可能にします。こうした食品アイテムの開発と人気は、多くの社会的変化に起因しています。最も顕著なのは、小規模世帯の増加と、世界のミレニアル世代の人口増加です。多忙な仕事のスケジュールのため、ミレニアル世代は味や栄養に妥協することなく、手早く簡単な食事を好みます。2020年の人口動態調査によると、米国の単身世帯は3,610万世帯で、全世帯の28%を占めています。一人暮らしや二人暮らしの家庭が増えたことで、すぐに食べられて量を調節できる食品の需要が高まっています。また、冷凍食品は保存期間が長く、一人での消費に適しており、手早く調理できるため、需要が伸びています。米国冷凍食品協会(American Frozen Food Institute)と食品産業協会(Food Industry Association)が発表した「冷凍の力(Power of Frozen)」レポートによると、米国の冷凍食品売上は2020年に21%増加します。マクドナルド、ウェンディーズ、ジョニーロケット、KFC、バーガーキング、ハーディーズなどのファストフード・フランチャイズは、北米の冷凍フライドポテト市場に大きな影響を与えています。さらに、コンビニエンス・フードは消費者のニーズを満たし、小売店や店舗だけでなく、さまざまなファストフード・チェーン、ホテル、クイック・サービス・レストランで容易に入手できます。小売店、コンビニエンスストア、スーパーマーケットの増加により、すぐに食べられる食品が増え、冷凍スナック業界を新たな高みへと押し上げています。このように、冷凍フライドポテトのような簡便食品の消費拡大が市場成長に影響を与えています。

北米の冷凍フライドポテト市場概要

北米の冷凍フライドポテト市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。同地域は食品加工産業が確立しており、持ち帰り、ダイニングイン、オン・ザ・ゴーの消費動向が高まっていることから、冷凍フライドポテトの主要市場の一つとなっています。H.J.ハインツ社、J.R.シンプロット社、マッケイン・フーズ社など、多くの大手冷凍フライドポテト・メーカーがこの地域で積極的に事業を展開しています。これらの企業はこの地域で事業を拡大し、大きな市場シェアを占めています。これらの企業は、この地域に広範な流通網を持っており、多くの消費者に対応するのに役立っています。メーカーは事業拡大のために絶えず投資を行っています。例えば、2022年7月、ラム・ウェストン・ホールディングは米国アイダホ州の新しいフライドポテト加工ラインに4億1,500万米ドルを投資すると発表しました。この地域のメーカーによるこのような戦略的開拓の取り組みが、北米の冷凍フライドポテト市場の成長を促進しています。北米における冷凍フライドポテトの需要は、多忙なライフスタイルや多忙な仕事のスケジュールによるコンビニエンス・フードの消費の増加によって急増しています。可処分所得の増加、都市化、ライフスタイルの変化が市場の成長をさらに後押ししています。消費者の購買力が高いため、高級冷凍ポテト製品の需要が高まっています。さらに、消費者は健康的なライフスタイルを採用するようになってきており、グルテンフリー、低炭水化物、全粒粉、オーガニックのダイエット製品を求めるようになってきています。冷凍食品産業が確立されていることも、北米の冷凍フライドポテト市場の成長を促進する主な要因の一つです。

北米の冷凍フライドポテト市場の収益と2030年までの予測(金額)

北米の冷凍フライドポテト市場セグメンテーション

北米の冷凍フライドポテト市場は、製品タイプ、カテゴリー、エンドユーザー、国に区分されます。

製品タイプ別では、北米の冷凍フライドポテト市場は、レギュラーフライ、クリンクルカットフライ、ステーキフライ、その他に区分されます。2022年、北米の冷凍フライドポテト市場では、通常のフライドポテトセグメントが最大のシェアを記録しました。

カテゴリーに基づいて、北米の冷凍フライドポテト市場は有機と従来型に二分されます。2022年には、北米の冷凍フライドポテト市場で従来型セグメントが最大のシェアを記録しました。

エンドユーザー別では、北米の冷凍フライドポテト市場は小売とフードサービスに区分されます。2022年には、食品サービスセグメントが北米の冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。

国別に見ると、北米の冷凍フライドポテト市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年、米国は北米の冷凍フライドポテト市場で最大のシェアを記録しました。

Agristo NV、Aviko B.V.、Bart's Potato Company、Farm Frites International B.V.、Himalaya Food International Ltd、J.R. Simplot Company、Lamb Weston Holdings Inc、McCain Foods Limited、The Kraft Heinz Coは、北米の冷凍フライドポテト市場で事業展開している大手企業の一部です。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要洞察
  • 市場の魅力

第3章 調査手法

  • 調査範囲
  • 2次調査
  • 1次調査

第4章 北米の冷凍フライドポテト市場情勢

    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • エコシステム分析
    • 原材料サプライヤー
    • メーカー
    • 流通業者または供給業者
    • エンドユーザー
    • バリューチェーンのベンダー一覧

第5章 北米の冷凍フライドポテト市場:主要産業力学

  • 市場促進要因
    • クイックサービスレストランの拡大
    • コンビニエンスフードの消費拡大
  • 市場抑制要因
    • 通常のフライドポテトと天然物への嗜好の高まり
  • 市場機会
    • コールドチェーン・インフラの高度化
  • 今後の動向
    • 革新的技術の導入
  • 促進要因と抑制要因の影響

第6章 冷凍フライドポテト市場:北米市場分析

  • 北米の冷凍フライドポテト市場収益、2022年~2030年
  • 北米の冷凍フライドポテト市場予測・分析

第7章 北米の冷凍フライドポテト市場分析:製品タイプ

  • 通常のフライドポテト
  • クリンクルカットフライドポテト
  • ステーキフライ
  • その他

第8章 北米の冷凍フライドポテト市場分析:カテゴリー別

  • オーガニック
  • 従来型

第9章 北米の冷凍フライドポテト市場分析:エンドユーザー別

  • 小売
  • フードサービス

第10章 北米の冷凍フライドポテト市場:国別分析

  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ

第11章 競合情勢

  • ヒートマップ分析-主要プレーヤー別
  • 企業のポジショニングと集中度

第12章 企業プロファイル

  • Barts Potato Company
  • Aviko B.V.
  • Agristo NV
  • Lamb Weston Holdings Inc
  • McCain
  • Farm Frites International B.V.
  • Himalaya Food International Ltd
  • J.R. Simplot Company
  • The Kraft Heinz Co

第13章 付録

図表

List Of Tables

  • Table 1. North America Frozen French Fries Market Segmentation
  • Table 2. North America Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • Table 3. North America Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - Product Type
  • Table 4. North America Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - Category
  • Table 5. North America Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - End User
  • Table 6. US Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Product Type
  • Table 7. US Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Category
  • Table 8. US Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By End User
  • Table 9. Canada Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Product Type
  • Table 10. Canada Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Category
  • Table 11. Canada Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By End User
  • Table 12. Mexico Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Product Type
  • Table 13. Mexico Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Category
  • Table 14. Mexico Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By End User
  • Table 15. Heat Map Analysis- By Key Players

List Of Figures

  • Figure 1. North America Frozen French Fries Market Segmentation, By Country
  • Figure 2. Porter\'s Five Forces Analysis
  • Figure 3. Ecosystem: North America Frozen French Fries Market
  • Figure 4. North America Frozen French Fries Market - Key Industry Dynamics
  • Figure 5. Impact Analysis of Drivers and Restraints
  • Figure 6. North America Frozen French Fries Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030
  • Figure 7. North America Frozen French Fries Market Share (%) - Product Type, 2022 and 2030
  • Figure 8. Regular Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 9. Crinkle-Cut Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 10. Steak Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 11. Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 12. North America Frozen French Fries Market Share (%) -Category, 2022 and 2030
  • Figure 13. Organic Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 14. Conventional Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 15. North America Frozen French Fries Market Share (%) -End User, 2022 and 2030
  • Figure 16. Retail Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 17. Foodservice Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 18. North America Frozen French Fries Market by Key Countries - Revenue (2022) (US$ Million)
  • Figure 19. North America Frozen French Fries Market Breakdown by Key Countries, 2022 and 2030 (%)
  • Figure 20. US Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 21. Canada Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 22. Mexico Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 23. Company Positioning & Concentration
目次
Product Code: BMIRE00029299

The North America frozen French fries market is expected to grow from US$ 13,660.65 million in 2022 to US$ 19,486.77 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 4.5% from 2022 to 2030.

Growing Consumption of Convenience Food Drive North America Frozen French Fries Market

The surge in the consumption of high-quality convenience food owing to changing lifestyles is one of the biggest trends in the food industry. Convenience food, such as frozen snacks, frozen meals, and frozen ready-to-eat products, allow consumers to save time and effort associated with ingredient shopping, meal preparation, cooking, consumption, and post-meal cleaning activities. The development and popularity of these food items are ascribed to many social changes; the most notable are the increasing number of smaller households and the rising millennial population worldwide. Due to hectic work schedules, millennials prefer quick, easy meals without compromising taste and nutrition. According to the 2020 Current Population Survey, there were 36.1 million single-person households in the US, accounting for 28% of all households. The growing number of one or two-person families has fueled the demand for ready-to-eat, portion-controlled foods. Frozen food products are also growing in demand as they have an extended shelf-life, are suitable for single-person consumption, and can be prepared quickly. According to the "Power of Frozen" report published by the American Frozen Food Institute and Food Industry Association, frozen food sales in the US increased by 21% in 2020. Fast-food franchises such as McDonald's, Wendy's, Johny Rocket, KFC, Burger King, and Hardy's substantially impact the North America frozen French fries market. Further, convenience foods satisfy the needs of consumers and are readily available in retail outlets or stores as well as various fast-food chains, hotels, and quick-service restaurants. The rise in retail outlets, convenience stores, and supermarkets has increased the availability of ready-to-eat food, propelling the frozen snacks industry to new heights. Thus, the growing consumption of convenience food, such as frozen French fries, is influencing the market growth.

North America Frozen French Fries Market Overview

The North America frozen French fries market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The region is one of the major markets for frozen French fries due to the well-established food processing industry and rising trends of takeaway, dine-in, and on-the-go consumption. Many significant frozen French fries manufacturers, such as H.J. Heinz Company, J.R. Simplot Company, and McCain Foods Limited, operate actively in the region. These companies have expanded their business across the region and hold significant market share. They have a widespread distribution network in the region, which helps them to cater to a large number of audiences. Manufacturers are constantly investing to expand their business. For instance, in July 2022, Lamb Weston Holding announced an investment of US$ 415 million in a new French fries processing line in Idaho, US. Such strategic development initiatives by manufacturers in the region are driving the growth of the North America frozen French fries market. The demand for frozen French fries in North America has surged owing to the increasing consumption of convenience food due to a busy lifestyle and hectic work schedule. Rising disposable income, urbanization, and changing lifestyles further boost market growth. The high purchasing power of consumers results in rising demand for premium frozen potato products. Moreover, consumers are increasingly adopting a healthy lifestyle and demanding gluten-free, low-carb, whole-grain, and organic diet products. The well-established frozen food industry is also one of the primary factors driving the growth of the North America frozen French fries market.

North America Frozen French Fries Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

North America Frozen French Fries Market Segmentation

The North America frozen French fries market is segmented into product type, category, end user, and country.

Based on product type, the North America frozen French fries market is segmented into regular fries, crinkle-cut fries, steak fries, and others. In 2022, the regular fries segment registered the largest share in the North America frozen French fries market.

Based on category, the North America frozen French fries market is bifurcated into organic and conventional. In 2022, the conventional segment registered the largest share in the North America frozen French fries market.

Based on end user, the North America frozen French fries market is segmented into retail and foodservice. In 2022, the foodservice segment registered the largest share in the North America frozen French fries market.

Based on country, the North America frozen French fries market is segmented into the US, Canada, Mexico. In 2022, the US registered the largest share in the North America frozen French fries market.

Agristo NV, Aviko B.V., Bart's Potato Company, Farm Frites International B.V., Himalaya Food International Ltd, J.R. Simplot Company, Lamb Weston Holdings Inc, McCain Foods Limited, and The Kraft Heinz Co are some of the leading companies operating in the North America frozen French fries market.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness

3. Research Methodology

  • 3.1 Coverage
  • 3.2 Secondary Research
  • 3.3 Primary Research

4. North America Frozen French Fries Market Landscape

  • 4.1 Overview
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Ecosystem Analysis
    • 4.3.1 Raw Material Suppliers:
    • 4.3.2 Manufacturers:
    • 4.3.3 Distributors or Suppliers:
    • 4.3.4 End Users:
    • 4.3.5 List of Vendors in the Value Chain

5. North America Frozen French Fries Market - Key Industry Dynamics

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Expansion of Quick Service Restaurants
    • 5.1.1 Growing Consumption of Convenience Food
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Preference for Regular Fries and Natural Products
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Advancement in Cold Chain Infrastructure
  • 5.4 Future Trends
    • 5.4.1 Deployment of Innovative Technologies
  • 5.5 Impact of Drivers and Restraints:

6. Frozen French Fries Market - North America Market Analysis

  • 6.1 North America Frozen French Fries Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
  • 6.2 North America Frozen French Fries Market Forecast and Analysis

7. North America Frozen French Fries Market Analysis - Product Type

  • 7.1 Regular Fries
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Regular Fries Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.2 Crinkle-Cut Fries
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 Crinkle-Cut Fries Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.3 Steak Fries
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Steak Fries Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Overview
    • 7.4.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

8. North America Frozen French Fries Market Analysis - Category

  • 8.1 Organic
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Organic Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 8.2 Conventional
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Conventional Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)

9. North America Frozen French Fries Market Analysis - End User

  • 9.1 Retail
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Retail Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 9.2 Foodservice
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Foodservice Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)

10. North America Frozen French Fries Market - Country Analysis

  • 10.1 Overview
    • 10.1.1 North America Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
      • 10.1.1.1 North America Frozen French Fries Market Breakdown by Country
      • 10.1.1.2 US Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
        • 10.1.1.2.1 US Frozen French Fries Market Breakdown by Product Type
        • 10.1.1.2.2 US Frozen French Fries Market Breakdown by Category
        • 10.1.1.2.3 US Frozen French Fries Market Breakdown by End User
      • 10.1.1.3 Canada Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
        • 10.1.1.3.1 Canada Frozen French Fries Market Breakdown by Product Type
        • 10.1.1.3.2 Canada Frozen French Fries Market Breakdown by Category
        • 10.1.1.3.3 Canada Frozen French Fries Market Breakdown by End User
      • 10.1.1.4 Mexico Frozen French Fries Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
        • 10.1.1.4.1 Mexico Frozen French Fries Market Breakdown by Product Type
        • 10.1.1.4.2 Mexico Frozen French Fries Market Breakdown by Category
        • 10.1.1.4.3 Mexico Frozen French Fries Market Breakdown by End User

11. Competitive Landscape

  • 11.1 Heat Map Analysis- By Key Players
  • 11.2 Company Positioning & Concentration

12. Company Profiles

  • 12.1 1.1. Barts Potato Company
    • 12.1.1 Key Facts
    • 12.1.2 Business Description
    • 12.1.3 Products and Services
    • 12.1.4 Financial Overview
    • 12.1.5 SWOT Analysis
    • 12.1.6 Key Developments
  • 12.2 Aviko B.V.
    • 12.2.1 Key Facts
    • 12.2.2 Business Description
    • 12.2.3 Products and Services
    • 12.2.4 Financial Overview
    • 12.2.5 SWOT Analysis
    • 12.2.6 Key Developments
  • 12.3 Agristo NV
    • 12.3.1 Key Facts
    • 12.3.2 Business Description
    • 12.3.3 Products and Services
    • 12.3.4 Financial Overview
    • 12.3.5 SWOT Analysis
    • 12.3.6 Key Developments
  • 12.4 Lamb Weston Holdings Inc
    • 12.4.1 Key Facts
    • 12.4.2 Business Description
    • 12.4.3 Products and Services
    • 12.4.4 Financial Overview
    • 12.4.5 SWOT Analysis
    • 12.4.6 Key Developments
  • 12.5 McCain
    • 12.5.1 Key Facts
    • 12.5.2 Business Description
    • 12.5.3 Products and Services
    • 12.5.4 Financial Overview
    • 12.5.5 SWOT Analysis
    • 12.5.6 Key Developments
  • 12.6 Farm Frites International B.V.
    • 12.6.1 Key Facts
    • 12.6.2 Business Description
    • 12.6.3 Products and Services
    • 12.6.4 Financial Overview
    • 12.6.5 SWOT Analysis
    • 12.6.6 Key Developments
  • 12.7 Himalaya Food International Ltd
    • 12.7.1 Key Facts
    • 12.7.2 Business Description
    • 12.7.3 Products and Services
    • 12.7.4 Financial Overview
    • 12.7.5 SWOT Analysis
    • 12.7.6 Key Developments
  • 12.8 J.R. Simplot Company
    • 12.8.1 Key Facts
    • 12.8.2 Business Description
    • 12.8.3 Products and Services
    • 12.8.4 Financial Overview
    • 12.8.5 SWOT Analysis
    • 12.8.6 Key Developments
  • 12.9 The Kraft Heinz Co
    • 12.9.1 Key Facts
    • 12.9.2 Business Description
    • 12.9.3 Products and Services
    • 12.9.4 Financial Overview
    • 12.9.5 SWOT Analysis
    • 12.9.6 Key Developments

13. Appendix