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市場調査レポート
商品コード
1452600
北米の米粉:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - タイプ、カテゴリー、用途別North America Rice Flour Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type, Category, and Application |
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北米の米粉:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - タイプ、カテゴリー、用途別 |
出版日: 2024年01月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即納可能
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北米の米粉市場は、2023年の3億247万米ドルから2030年には4億8,072万米ドルに成長すると予測されています。2023年から2030年までのCAGRは6.8%と推定されます。
グルテンフリー製品の人気の高まりが北米の米粉市場を後押し
セリアック病の流行と不健康なライフスタイルの増加がグルテンフリー製品の需要を押し上げると予想され、その結果、米粉は天然のグルテンフリーであるため、飲食品業界における米粉の需要が急増しています。セリアック病財団によると、21世紀には、セリアック病の罹患率は男性よりも女性や子供の方が高かったです。女性のセリアック病発症率は10万人年当たり17.4人であったのに対し、男性は10万人年当たり7.8人でした。小児のセリアック病発症率は10万人年当たり21.3人であったのに対し、成人では10万人年当たり12.9人でした。セリアック病財団の調査によると、これらの罹患率は増加傾向にあり、過去数十年の間に毎年平均7.5%増加しています。このように、セリアック病の罹患率の増加は、米粉の需要を間接的に押し上げています。
米粉は、グルテンフリー製品において小麦粉の代用品として機能します。心臓病、肥満、糖尿病、慢性肺疾患、メタボリックシンドロームなどの健康障害を予防するための健康食品の消費は、グルテンフリー製品の需要を押し上げると予想されます。ライフスタイルの改善や持病のためにグルテンフリーの食生活を取り入れる人が増えているため、メーカーは米粉を使用したグルテンフリー製品を発売し、製品ポートフォリオを拡大しています。このように、グルテンフリー製品の人気の高まりは、北米の米粉市場に有利な成長機会を提供すると期待されています。
北米の米粉市場の概要
北米の米粉市場は米国、カナダ、メキシコに分類されます。ベーカリー製品は主食と考えられているため、ベーカリー産業は北米で最も重要な産業の一つです。米国ベーカリー協会によると、米国のベーカリー産業の平均年間売上高は1,540億米ドルです。多忙なライフスタイルと簡便食品への嗜好の高まりにより、クッキー、ケーキ、ペストリー、マフィン、その他のベーカリー製品の需要も高まっています。ベーカリー産業は米粉の主要なエンドユーザーのひとつであるため、米粉市場は今後数年で成長すると予想されます。
さらに北米では、食品消費動向の変化や健康的なライフスタイルへの志向から、消費者がグルテンフリーの食事を採用する傾向が強まっています。米粉はグルテンフリー製品において小麦粉の代替品として使用されることが多く、今後数年間で最終用途産業の需要を押し上げる可能性があります。また、食品医薬品局(FDA)によるグルテンフリー食の推進や補助金配分の促進など、良好な規制の枠組みや取り組みも、予測期間中の米粉市場の成長を後押しすると予想されます。
さらに、メーカー各社は、用途業界の需要増に対応するため、新規製品の開発や上市に投資しています。例えば、米国のCargill, Inc.は2021年11月、増量剤やフレーバーキャリアとして一般的に使用される成分であるマルトデキストリンと同様の味、食感、機能性を示す水溶性米粉「SimPure 92260」を発売しました。主な市場参入企業によるこうした製品開拓が、予測期間中の同地域の市場成長を牽引すると期待されます。
北米の米粉市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の米粉市場セグメンテーション
北米の米粉市場はタイプ、カテゴリー、用途、国に区分されます。
タイプ別では、北米の米粉市場は白米粉と玄米粉に区分されます。2023年の北米の米粉市場では、白米粉セグメントが大きなシェアを占めています。
北米の米粉市場はカテゴリーに基づき、有機米粉と慣行米粉に区分されます。2023年の北米の米粉市場では従来型セグメントが大きなシェアを占めています。
用途別では、北米の米粉市場はベーカリー・菓子類、飲食品、甘味・塩味スナック、ベビーフード、朝食用シリアル、その他に区分されます。ベーカリー・菓子類中心セグメントは2023年に北米の米粉市場で最大のシェアを占めました。
国別に見ると、北米の米粉市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国が2023年の北米の米粉市場を独占しました。
Archer-Daniels-Midland Co、Ardent Mills LLC、Bay State Milling Co、Bob's Red Mill Natural Food Inc、Capitol Food Co、Ebro Foods SA、Gulf Pacific Rice Co Inc、Hometown Food Co、Ingredion Inc、Koda Farms Inc、Kroner-Starke GmBH、Naturis SpA、PGP International Inc、Western Foods LLCは北米の米粉市場で事業を展開している大手企業です。
The North America rice flour market is expected to grow from US$ 302.47 million in 2023 to US$ 480.72 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 6.8% from 2023 to 2030.
Increasing Popularity of Gluten-Free Products Fuel the North America Rice Flour Market
The rising prevalence of celiac disease and unhealthy lifestyles is expected to boost the demand for gluten-free products, which in turn is surging the demand of rice flour in the food and beverage industry as rice flour is naturally gluten-free. According to the Celiac Disease Foundation, in the 21st century, the incidence of celiac disease was higher among women and children than men. The incidence of celiac disease among women was 17.4 per 100,000 person-years, compared to 7.8 per 100,000 person-years among men. Celiac disease incidence among children was 21.3 per 100,000 person-years, compared to 12.9 per 100,000 person-years in adults. The research study from Celiac Disease Foundation shows that these incidence rates are increasing, with an average increase of 7.5% yearly over the past several decades. Thus, the increasing incidence of celiac disease has indirectly propelled the demand for rice flour.
Rice flour acts as a substitute for wheat flour in gluten-free products. The consumption of healthy food products to prevent health disorders, such as heart disease, obesity, diabetes, chronic pulmonary disease, and metabolic syndrome, is expected to boost the demand for gluten-free products. As more individuals adopt a gluten-free diet to improve their lifestyle or due to their existing medical conditions, the manufacturers are expanding their product portfolio by launching gluten-free products which include the use of rice flour. Thus, the rising popularity of gluten-free products is expected to offer lucrative growth opportunities for the North America rice flour market.
North America Rice Flour Market Overview
The North America rice flour market is categorized into the US, Canada, and Mexico. The bakery industry is one of the most significant industries in North America, as bakery products are considered a staple food. According to the American Bakers Association, the bakery industry in the US has an average annual turnover of US$ 154 billion. Due to a hectic lifestyle and increasing preference for convenience food, the demand for cookies, cakes, pastries, muffins, and other bakery products is also rising. As the bakery industry is one of the major end users of rice flour, the market for rice flour is expected to grow in the coming years.
Moreover, in North America, consumers are increasingly adopting a gluten-free diet owing to the shift in food consumption trends and inclination toward a healthy lifestyle. Rice flour is majorly used as a substitute for wheat flour in gluten-free products, which can boost its demand among end-use industries in the coming years. Also, the favorable regulatory framework and initiatives by the Food and Drug Administration (FDA) to promote gluten-free diets and boost subsidy allocations are anticipated to fuel the rice flour market growth over the forecast period.
Further, manufacturers are investing in novel product development and launches to cater to the increasing demand among application industries. For instance, in November 2021, Cargill, Inc., a US-based company, launched a soluble rice flour, SimPure 92260, that exhibits similar taste, texture, and functionality as maltodextrin-an ingredient commonly used as a bulking agent and flavor carrier. Such product development by key market players is expected to drive market growth in the region during the forecast period.
North America Rice Flour Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Rice Flour Market Segmentation
The North America rice flour market is segmented into type, category, application, and country.
Based on type, the North America rice flour market is segmented into white rice flour and brown rice flour. The white rice flour segment held a larger share of the North America rice flour market in 2023.
Based on category, the North America rice flour market is segmented into organic and conventional. The conventional segment held a larger share of the North America rice flour market in 2023.
Based on application, the North America rice flour market is segmented into bakery and confectionery, beverages, sweet and savory snacks, baby food, breakfast cereals, and others. The bakery and confectionery centers segment held largest share of the North America rice flour market in 2023.
Based on country, the North America rice flour market is segmented int o the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America rice flour market in 2023.
Archer-Daniels-Midland Co, Ardent Mills LLC, Bay State Milling Co, Bob's Red Mill Natural Food Inc, Capitol Food Co, Ebro Foods SA, Gulf Pacific Rice Co Inc, Hometown Food Co, Ingredion Inc, Koda Farms Inc, Kroner-Starke GmBH, Naturis SpA, PGP International Inc, and Western Foods LLC are some of the leading companies operating in the North America rice flour market.