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市場調査レポート
商品コード
1347160
パン市場2030年までの予測-タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別の世界分析Bread Market Forecast to 2030 - Global Analysis By Type (Loaves, Sandwich Bread, Baguettes, Burger Buns, and Others); Category (Organic and Conventional); Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Online Retail, and Others) |
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パン市場2030年までの予測-タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別の世界分析 |
出版日: 2023年07月31日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即納可能
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パン市場は2022年に2,663億3,000万米ドルと評価され、2030年には3,501億7,000万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは3.4%と予想されています。
eコマース・プラットフォームは、自宅にいながらパンなどの焼き菓子を注文できる利便性を消費者に提供します。消費者は多種多様なパンを閲覧し、価格を比較し、表示方法や他の消費者のレビューから信頼できるブランドの製品を選び、注文することができます。eコマースのこのような利便性は、特に忙しい個人や、実店舗の食料品店に簡単にアクセスできない人々にとって魅力的です。最新の2020年ARTS発表によると、パンデミック元年となる2020年のeコマース売上高は2,442億米ドル(43%)増加し、2019年の5,712億米ドルから2020年には8,154億米ドルに増加しました。したがって、eコマース売上高の記録的な増加は、世界中の消費者のeコマース導入をさらに後押ししています。
eコマースの成長は、パンの鮮度と品質を確保するための包装、出荷、配送方法の革新に拍車をかけています。そのため、企業は輸送中のパンの味と食感を保つために、特殊な包装技術を開発し、配送物流を最適化しています。2021年10月22日、Dr.シャールは世界初のグルテンフリー・パン用リサイクル・プラスチック包装を発表しました。この取り組みにより、製品の味、品質、安全性を維持しながら、食品包装の専門性に対する信頼が生まれました。さらに、eコマース・プラットフォームは、パン・メーカーやベーカリーが消費者と直接関係を築くことを可能にします。仲介業者や従来の小売チャネルをバイパスすることで、ベーカリー・メーカーは消費者の嗜好をよりよく理解し、フィードバックを受け取り、それに応じて自社の製品を調整することができます。このため、Grupo Bimbo SAB de CV、Dr Schar AG、Dimpflmeier Bakery Ltd、Campbell Soup Co.、Wonder Brands Inc.など、市場で事業を展開する大手企業は、eコマース・プラットフォームを通じて焼き菓子を流通させることで事業を活性化させており、これが世界のパン市場の成長を牽引しています。
パン市場はタイプ別に、ローブ、サンドイッチ用パン、バゲット、バーガー用パン、その他に区分されます。2022年の市場では、ローブブレッドセグメントが最大のシェアを占めており、予測期間中はバーガーバンズブレッドセグメントが最も高いCAGRを記録すると予測されています。バーガーバンズは、ハンバーガーを保持し、補完するために設計された柔らかく丸いロールパンです。ハンバーガーの重要な構成要素であり、様々なトッピングや調味料とともにミートパティを挟むために一般的に使用されます。
2021年、各国政府が以前から課せられていた規制の緩和を発表したことで、各国の経済は回復の兆しを見せ、世界のパン・マーケットプレースを後押ししました。世界各国の政府機関は、メーカーがフル稼働することを許可し、需要と供給のギャップやその他の欠点を克服するのに役立っています。さらに、2021年までに世界中の膨大な割合の人々がワクチン接種を完了しました。世界マーケットプレースの全体的な進展の結果、製パンメーカーは事業再生のために生産規模の拡大に注力しました。2021年初頭、COVID-19の大流行によって多くの消費者が健康と幸福を優先するようになり、より健康的なパンの需要が高まっています。消費者がより栄養価の高い選択肢を求める中、全粒粉パン、多穀物パン、職人技パンといった製品が人気を博しました。実店舗の閉鎖や安全性への懸念から、オンライン食料品ショッピングや宅配サービスがパンやその他の焼き菓子の需要を急増させました。
地域的には、パン市場は北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、中南米に区分されます。2022年には、欧州がパン市場で最大のシェアを占め、アジア太平洋は予測期間中に最も高いCAGRを記録すると推定・予測されています。The Atlantic Area Healthy Food Eco-System(AHFES)によると、2020年、欧州のベーカリーは世界のベーカリー製品売上の34%を占めました。また、欧州は2020年のベーカリー製品の活発な市場であり、ベーカリー業界の新発売のベーカリーカテゴリーで41%のシェアを記録しました。ロシアとウクライナは小麦、油糧種子、穀物、トウモロコシの主要輸出国です。しかし、ロシアのウクライナ侵攻により食用油脂の価格が急騰し、パンなどの主食の価格が上昇したため、パン、野菜、肉が高価になっています。消費者物価指数(HICP)によると、2022年8月の欧州のパン価格は、2021年8月の値と比較して平均18%の伸びを記録した(2020年8月より3%上昇)。この結果、消費者はパンからラップ、トルティーヤ、グルテンフリー製品などの代替品にシフトしています。このように、この地域のパン市場は、こうした経済的・政治的不確実性と買い手の高いスイッチング・コストが足かせとなっています。
Three Bakers Gluten-Free Bakery、Dr Schar AG、FGF Brands Inc、Dimpflmeier Bakery Ltd、Vibrant Health Products Inc、Wonder Brands Inc、Bakers Delight Holdings Ltd、Grey Matlock Bakery Inc、Grupo Bimbo SAB de CV、Campbell Soup Coなどがパン市場で事業を展開する主要企業です。これらの企業は、世界的に拡大する消費者需要に対応するため、新製品の発売や地理的拡大に注力しています。
パン市場全体の規模は、一次情報および二次情報を用いて算出しました。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。また、データを検証し、トピックに関するより分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスの参加者には、副社長、市場開拓マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家や、パン市場を専門とするバリュエーションの専門家、研究アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが含まれます。
Year
The bread market was valued at US$ 266.33 billion in 2022 and is projected to reach US$ 350.17 billion by 2030; it is expected to register a CAGR of 3.4% from 2022 to 2030.
E-commerce platforms provide consumers the convenience of ordering baked goods, such as bread, from the comfort of their homes. Consumers can browse through a wide variety of bread, compare prices, and choose the trusted brands' products from the labeling instructions and reviews of other consumers, and can place order. This convenience factor of e-commerce is particularly appealing to busy individuals or those who may not have easy access to physical grocery stores. According to the most recent 2020 ARTS release, e-commerce sales increased by $244.2 billion or 43% in 2020, the first year of the pandemic, rising from $571.2 billion in 2019 to $815.4 billion in 2020. Therefore, the recorded rise in e-commerce sales has further encouraged consumers across the globe to adopt e-commerce.
The growth of e-commerce has spurred innovation in packaging, shipping, and delivery methods to ensure the freshness and quality of the bread. Thus, companies have been developing specialized packaging techniques and optimizing delivery logistics to preserve the taste and texture of the bread during transit. On October 22, 2021, Dr Schar introduced the world's first recycled plastic packaging for gluten-free bread. This initiative has created trust in food packaging expertise while maintaining their products' taste, quality, and safety. Further, e-commerce platforms enable bread manufacturers and bakeries to establish direct consumer relationships. By bypassing the intermediaries and traditional retail channels, bakery manufacturers can better understand consumer preferences, receive feedback, and tailor their offerings accordingly. Thus, the major players such as Grupo Bimbo SAB de CV, Dr Schar AG, Dimpflmeier Bakery Ltd, Campbell Soup Co., and Wonder Brands Inc operating in the market are catalyzing their business by distributing their baked goods through e-commerce platforms, which, in turn, drives the global bread market growth.
Based on type, the bread market is segmented into loaves, sandwich bread, baguettes, burger buns, and others. The loaves bread segment accounted for the largest share of the market in 2022, and the burger buns bread segment is expected to register the highest CAGR during the forecast period. Burger buns are soft, round bread rolls designed to hold and complement burgers. They are a crucial component of hamburgers and are commonly used to sandwich the meat patty, along with various toppings and condiments.
In 2021, the economies of various countries showed signs of recovery as governments announced relaxations in the previously imposed restrictions, which subsequently boosted the global bread marketplace. The governing bodies in the globe permitted manufacturers to operate at full capacities, which helped them overcome demand and supply gaps and other shortcomings. Further, vast percentage of people across the globe were fully vaccinated by 2021. As a result of overall progress in the global marketplace, bread manufacturers focused on scaling up their production to revive their businesses. In early 2021, the COVID-19 pandemic prompted many consumers to prioritize health and well-being, increasing demand for healthier bread options. Products such as whole grain, multi-grain, and artisanal bread gained popularity as consumers sought more nutritious choices. With the closure of brick & mortar retail outlets and safety concerns, online grocery shopping and home-delivery services experienced a surge in demand for bread and other baked goods.
Geographically, the bread market is segmented into North America, Europe, Asia Pacific (APAC), the Middle East & Africa (MEA), and South & Central America. In 2022, Europe held the largest share of the bread market, and Asia Pacific is estimated to register the highest CAGR over the forecast period. According to The Atlantic Area Healthy Food Eco-System (AHFES), in 2020, European bakeries accounted for 34% of the global bakery product sales. Also, Europe was an active market for bakery products in 2020, and registered a share of 41% in the bakery category of new launches in the bakery industry. Russia and Ukraine have been prime wheat, oilseeds, grains, and maize exporters. However, bread, vegetables, and meat became more expensive as prices for cooking oils and fats grew sharply owing to the Russian invasion of Ukraine, which increased the prices of staple foods such as bread. According to the Harmonised Index of Consumer Prices (HICP), in August 2022, bread prices in Europe recorded an average growth of 18% compared to the value in August 2021 (3% higher than in August 2020). This has resulted in consumers shifting from bread to alternative substitutes such as wraps, tortillas, and gluten-free products. Thus, these economic and political uncertainties and buyers' high switching costs hampered the bread market in the region.
Three Bakers Gluten-Free Bakery, Dr Schar AG, FGF Brands Inc, Dimpflmeier Bakery Ltd, Vibrant Health Products Inc, Wonder Brands Inc, Bakers Delight Holdings Ltd, Grey Matlock Bakery Inc, Grupo Bimbo SAB de CV, Campbell Soup Co are among the key players operating in the bread market. These companies are focused on new product launches and geographic expansions to meet the growing consumer demand worldwide.
The overall bread market size has been derived using primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights into the topic. The participants of this process include industry experts such as VPs; business development managers; market intelligence managers; national sales managers; and external consultants, including valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the bread market.