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市場調査レポート
商品コード
1226849
欧州の栄養バーの2028年までの市場予測-タイプ、カテゴリー、流通チャネル別の地域分析Europe Nutritional Bars Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Regional Analysis by Type, Category, Distribution Channel |
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欧州の栄養バーの2028年までの市場予測-タイプ、カテゴリー、流通チャネル別の地域分析 |
出版日: 2023年02月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 即納可能
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欧州の栄養バー市場は、2022年の19億350万米ドルから2028年には26億581万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは5.4%と推定されています。
ミレニアル世代における健康的な間食への嗜好の高まりが欧州の栄養バー市場を牽引する
ミレニアル世代は健康を重視し、健康的なライフスタイルを送るために体重管理に重点を置いています。彼らは、正しい食事、運動、適切なダイエットを信じています。さらに、ソーシャルメディアは、健康で生き生きとした姿を見せたいという願望を強めています。フィットネスセンターやヘルスクラブ、スポーツジムの数が増えていることが、ミレニアル世代におけるヘルシースナッキング製品の需要を喚起しています。健康的な間食は、体が必要とする適切な栄養を補うのに役立ちます。栄養バーは、タンパク質、オメガ3脂肪酸、食物繊維を多く含むため、健康的な間食の選択肢として適していると考えられています。また、砂糖や添加物の含有量が少ないため、他のバーよりも健康的な選択肢と考えられています。このような特性を持つ栄養バーは、体内のタンパク質レベルを向上させることで筋肉の修復を助け、体全体のパフォーマンスを高め、代謝を促進し、運動前後のグルコースと飽和脂肪のレベルを低下させる。これらの製品は、便利なパッケージに入っています。プロテインだけでなく、ビタミンや免疫力向上剤などの日用品も含まれており、体に必要な栄養素を満たし、筋肉の発達と回復を助けます。栄養バーは、アクティブなライフスタイルをサポートし、ダイエットにも役立ちます。ミレニアル世代は、自分の体に必要な栄養素を意識しており、栄養バーは忙しいスケジュールの中でそのニーズを満たす健康的な選択肢を提供します。多忙な仕事とライフスタイルの変化に伴い、ミレニアル世代の健康的な間食への依存度は高まっています。
欧州の栄養バー市場の概要
欧州のニュートリショナルバー市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。市場成長の背景には、健康志向の高まりやフィットネス活動により、健康的なコンビニエンスフードや栄養バーに対する消費者の需要が高まっていることが挙げられます。消費者は、体重管理、筋肉量の向上、エネルギーの増加など、いくつかの目的で栄養バーを好んで購入します。高タンパク食品やその他のスポーツ栄養グッズに対する消費者の関心が高まっているため、メーカーはパートナーシップなどのさまざまな戦略を採用することで、製品の提供を拡大しようとしています。例えば、2019年、世界のスポーツ・栄養ブランドであるGrenadeは、Costa Coffeeとパートナーシップを結び、英国のCosta店舗で、ピーナッツバターとバースデーケーキの2つのフレーバーで提供するプロテインバーを発売しました。さらに、砂糖不使用、香料無添加、ビーガン対応、グルテンフリーなど、消費者の肥満に対する関心の高まりに対応した栄養バーへの需要が高まっています。このようなメーカーによる戦略的な市場開拓や新製品は、欧州の栄養バー市場の成長をさらに促進すると期待されています。
欧州の栄養バー市場の収益と2028年までの予測(金額)
欧州の栄養バー市場のセグメンテーション
欧州の栄養バー市場は、タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国別に区分されます。
タイプに基づき、欧州の栄養バー市場は、プロテインバー、ハイファイバーバー、その他に区分されます。2022年には、プロテインバー分野が欧州の栄養バー市場で最大のシェアを記録しました。
カテゴリーに基づき、欧州の栄養バー市場は、従来型とグルテンフリーに二分されます。2022年、欧州の栄養バー市場では、従来型セグメントがより大きなシェアを記録しました。
流通チャネルに基づき、欧州の栄養バー市場はスーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に分類されます。2022年、スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門は、欧州の栄養バー市場で最大のシェアを登録しました。
国別に見ると、欧州の栄養バー市場は、ドイツ、英国、フランス、イタリア、ロシア、その他欧州に区分されます。2022年、その他欧州セグメントは、欧州の栄養バー市場で最大のシェアを記録しました。
Clif Bar &Co、General Mills Inc、Mars Inc、The Kellogg Co、The Quaker Oats Co、およびThe Simply Good Foods Coは、欧州の栄養バー市場で事業を展開している主要企業です。
The Europe nutritional bars market is expected to grow from US$ 1,903.50 million in 2022 to US$ 2,605.81 billion by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 5.4% from 2022 to 2028.
Growing Preference for Healthy Snacking Among Millennials Drives Europe Nutritional Bars Market
The millennial generation values health and focuses on managing their body weight to live a healthy lifestyle. They believe in eating right, exercising, and taking a proper diet. Additionally, social media intensifies their desire to appear healthy and vibrant. The growing number of fitness centers, health clubs, and gymnasiums is triggering the demand for healthy snacking products among millennials. Healthy snacking helps fulfill the body's need for proper nutrition. Nutritional bars are considered a suitable healthy snacking option as they contain proteins, omega-3 fatty acids, and fibers in high quantities. They are considered a healthier alternative to other bars due to their low sugar and additive content. These properties of nutritional bars assist in muscle repair by improving protein levels in the body, enhancing overall body performance, boosting metabolism, and lowering glucose and saturated fat levels before and after a workout. These products come in convenient packaging. In addition to proteins, these bars include daily essentials such as vitamins and immunity boosters that help fulfill the body's nutrient requirement, and aid muscle development and recovery. Nutritional bars support an active lifestyle and aid the diet regime. Millennials are generally aware of the nutrition need of their bodies, and nutritional bars provide a healthy option to fulfill those needs in their busy schedules. With hectic work schedules and changing lifestyles, the dependence of millennials on healthy snacking has increased.
Europe Nutritional Bars Market Overview
The Europe nutritional bars market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The market growth is attributed to the rising demand for healthy convenience foods and nutritional bars from consumers owing to increasing health consciousness and fitness activities. Consumers prefer buying nutritional bars for several purposes, such as weight management, improving muscle mass, and increasing energy. Due to the growing consumer interest in high-protein food products and other sports nutrition goods, manufacturers are looking to expand their product offerings by adopting various strategies, such as partnerships. For instance, in 2019, Grenade, a global sports and nutrition brand, formed a partnership with Costa Coffee to launch protein bars in Costa stores in the UK, which are available in two flavors, i.e., peanut butter and birthday cake. Further, there is a growing demand for nutritional bars with less or no sugar, no added flavors, vegan varieties, and gluten-free and which help consumers meet their growing obesity concerns. Such strategic development initiatives and new products by manufacturers are further expected to fuel the Europe nutritional bars market growth.
Europe Nutritional Bars Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Europe Nutritional Bars Market Segmentation
The Europe nutritional bars market is segmented into type, category, distribution channel, and country.
Based on type, the Europe nutritional bars market is segmented into protein bars, high-fiber bars, and others. In 2022, the protein bars segment registered a largest share in the Europe nutritional bars market.
Based on category, the Europe nutritional bars market is bifurcated into conventional and gluten-free. In 2022, the conventional segment registered a larger share in the Europe nutritional bars market.
Based on distribution channel, the Europe nutritional bars market is segmented into supermarkets & hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. In 2022, the supermarkets & hypermarkets segment registered a largest share in the Europe nutritional bars market.
Based on country, the Europe nutritional bars market is segmented into Germany, the U.K, France, Italy, Russia, and the Rest of Europe. In 2022, the Rest of Europe segment registered a largest share in the Europe nutritional bars market.
Clif Bar & Co; General Mills Inc; Mars Inc; The Kellogg Co; The Quaker Oats Co; and The Simply Good Foods Co are the leading companies operating in the Europe nutritional bars market.